Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 10 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 9 gasten

smillie


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Space verbruik in P1

    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Space verbruik in P1 Empty Space verbruik in P1

    Bericht van dxnature ma apr 16, 2012 6:38 pm

    Onze Edilkamin Space staat sinds de plaatsing drie weken geleden steeds op P1 met het Leonardo systeem aan. Het is steeds te warm in huis (24°c) zelfs met de deur naar de gang van het bovenverdiep open en daar ook de badkamer en hobbyruimte deuren open. Samen is dit goed voor een volume van 238 m3.

    De vlam brand regelmatig tegen de bovenzijde van de brandkamer op de P1 stand en het verbruik is gemiddeld 20 kg per 24h. Nu brand die enkel van 18u tot 23u wegens de hogere dagtemperaturen buiten. Zou graag een beetje economischer verwarmen, misschien de pellet toevoer wat verminderen of zo iets. 'k Zou toch 0.75 kg per uur willen verbruiken zoals in de handleiding willen i.p.v. 1.2 kg op dit ogenblik.

    Ik vermoed dat dit toch wat teveel van het goede is voor P1 en eerder iets wat voor P2 of hoger. Kan dat niet wat minder? Hoger dan P1 heeft die nog niet gebrand wegens deze zachte buitentemperaturen van de laatste weken.



    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Space verbruik in P1 Empty Re: Space verbruik in P1

    Bericht van erwin ma apr 16, 2012 8:19 pm

    de pellettoevoer moet naar beneden, vraag de parameters eens aan steven in een pm


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Space verbruik in P1 Empty Re: Space verbruik in P1

    Bericht van francky ma apr 16, 2012 9:30 pm

    Lees eens men berichten ! toevoer kan enkel verminderd worden door REG op AF te zetten.zonder in het menu te gaan.
    Dit doe je als volg menu -13 doorgaan tot reg on of daar zet je of en dan kan je alles regelen met + of min.
    verder ga je niet geraken .....En dat moet je toch gelezen hebben ? nog altijd bezig
    Een funny hier [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Space verbruik in P1 Empty Re: Space verbruik in P1

    Bericht van dxnature ma apr 16, 2012 9:57 pm

    Thanks, heb de parameters reeds van Steven gekregen maar begin nergens aan zonder kennis van de materie. Ik denk zo dat met het verminderen van de pellettoevoer er nog andere dingen in verband staan om nog een goede verbranding te behouden.

    Bedankt Francky, zal eerst eens de dealer vragen of hij iets kan instellen als hij komt.
    polle90
    polle90
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 26
    Registration date : 31-12-09

    Space verbruik in P1 Empty Re: Space verbruik in P1

    Bericht van polle90 di apr 17, 2012 8:40 pm

    Hallo, ik heb REG op ON laten staan en P1L en P1H verlaagt. Dit werkt volgens mij ook goed.
    Grtz
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Space verbruik in P1 Empty Re: Space verbruik in P1

    Bericht van dxnature ma mei 14, 2012 10:32 am

    Heb ook hier de REG op on laten staan en ondertussen de P1L en P1H diverse keren aangepast en heb nu een meer dan aanvaardbaar verbruik gemeten van exact 600 gram pellets per uur. Wat ik eigenaardig vind is dat de fabrikant een minimum van 700 gram opgeeft in zijn verkoopbrochures. Het is natuurlijk een tussenseizoen maar de kachel verwarmd ons hele huis nu met een temperatuur van gemiddeld 21.5 °C. Ik gebruik hardhouten pellets en die settings kan ik niet handhaven met naaldhout pellets, dan gaat het verbruik weer de hoogte in. Ik vind deze P1 stand wel belangrijk daar er op een stookseizoen twee tussenseizoenen zijn met buitentemperaturen tussen de 8 en de 15 °C dus de kachel veel op die stand zijn werk doet.

    Gesponsorde inhoud


    Space verbruik in P1 Empty Re: Space verbruik in P1

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 7:32 am