Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 41 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 41 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+4
steven
erwin
Annejanne
rotjer
8 plaatsers

    over verkopers

    rotjer
    rotjer
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 29
    Leeftijd : 73
    Registration date : 29-03-12

    over verkopers Empty over verkopers

    Bericht van rotjer zo jul 01, 2012 11:44 am

    een vraag, de invoerders zoeken installateur,en daar komen mannen op af, om iets bij te
    verdienen, die het werk nog nooit gedaan hebben,ze kregen enkel een plan en papieren hoe ze de kachel moeten af regelen, en daar moeten ze het mee doen, mag dat wel, is daar geen enkelen
    kontrolen over,daarom zijn er zoveel klachten,
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    over verkopers Empty Re: over verkopers

    Bericht van Annejanne zo jul 01, 2012 4:18 pm

    Dat lijkt me nu toch wel iets te eenvoudig.....


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    over verkopers Empty Re: over verkopers

    Bericht van Gast zo jul 01, 2012 6:58 pm

    Rotjer,
    de invoerders zoeken installateur,en daar komen mannen op af, om iets bij te
    verdienen

    ik weet niet waar deze "wijsheid" vandaan komt maar niet uit de praktijk. Een importeur zal zeer selectief te werk gaan om een dealernetwerk op te bouwen, deze opleiden desnoods bij de fabriek om zo te zorgen dat het merk sterk op de markt komt.

    In vergelijking met de autobranche, ik importeer een nieuw merk en iedereen met een rijbewijs mag mijn merk verdelen. Bij problemen roepen de klanten de wegenwacht of de depannagedienst maar....?

    Dat er verkopers rondlopen die geen installatiekennis hebben is door het hele forum te lezen, de beunhazen zeg maar. Dat er ook zeer kundige verkopers zijn ook, lees de commentaren waarin ze belangeloos hun kennis delen.

    Dat er blijkbaar in België ruimte gelaten wordt om op die wijze pelletkachels (of andere zaken) aan de man te brengen lijkt me een zaak voor de Belgische politiek, de Europese wetgeving is er in ieder geval.

    Zelfs als ik hier via internet of een bouwmarkt een pelletkachel koop blijk ik als consument beter beschermd dan een klant in België die via een gevestigde verkoper koopt.

    M.v.g.,
    Dick
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31492
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    over verkopers Empty Re: over verkopers

    Bericht van erwin zo jul 01, 2012 8:20 pm

    Je slaat de nagel op de kop dicktwist
    Als ik morgen een BTWnr aanvraag als zelfstandig installateur en kachels invoer via een grijs circuit dan kan dit.
    Het enigste wat ik dan moet doen is nieuwe klanten ronselen en me vooral bezighouden met verkopen, zo snel mogelijk plaatsen en geld opstrijken.
    En hopen dat mijn toekomstige klanten niet op het pelletforum gaan lezen affraid

    Als er dan nog echte vakinstallateurs zijn die de problemen voor mij gaan oplossen dan draait mijn zaak ideaal.

    niet goed

    aan ander paar mouwen is natuurlijk, wat kunnen we hiertegen doen??


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    over verkopers Empty Re: over verkopers

    Bericht van steven ma jul 02, 2012 10:39 am

    en kort na de verkoop van die kachels veranderen van merk en zeggen dat je op het vorige merk geen service meer geeft. een andere optie is dat ze 'failliet' gaan en nadien gewoon herbeginnen.

    dat is ook al gebeurt


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    over verkopers Empty Re: over verkopers

    Bericht van steven ma jul 02, 2012 10:40 am

    als er op mijn vorig bericht nu 1 verkoper reageer, dan voelt die zich aangesproken ...

    best niet op reageren dus!


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    over verkopers Empty Re: over verkopers

    Bericht van Gast ma jul 02, 2012 12:03 pm

    Steven,

    ik denk niet dat er één verkoper uit de bedoelde categorie zal reageren. Wel is door het gehele forum, hoe uitgebreid dat ook is geworden door de loop der tijden, heen te lezen wat goede verkopers zijn en wat niet.

    Een goed gebruik van de zoekfunctie maakt dat niet moeilijk! Sneu is, als iemand al een slechte ervaring heeft en dan pas op het forum gaat lezen. Ook sneu is dat een verkoper zich op het forum presenteert als de ultieme vakman met de beste service terwijl die dan in de praktijk de klant in de kou laat zitten.

    Misschien een idee op in de FAQ een verwijzing op te nemen van "Hoe te handelen bij consumentengeschillen" met de link naar jullie economische klachteninstantie?

    M.v.g.,
    Dick
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    over verkopers Empty Re: over verkopers

    Bericht van ss ma jul 02, 2012 12:03 pm

    Hm, ze worden allemaal voor dieven, bedriegers en incompetente profiteurs verweten en ze mogen dan ook nog niet reageren Steven???
    Kleine nuance toch, 't zijn niet echt allemaal gangsters he hier in België, want 't gaat hier weer met de grove borstel!!! Er zijn ook nog goeie en betrouwbare installateurs he!!!

    Groeten,

    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    over verkopers Empty Re: over verkopers

    Bericht van Gast ma jul 02, 2012 12:07 pm

    ss,
    Er zijn ook nog goeie en betrouwbare installateurs he!!!

    Dat klopt en dat heb ik in mijn verschillende reacties ook steeds gezegd. Ik vind dat de positieve ervaringen van kopers ook best met naam en toenaam genoemd mogen worden maar dat geldt ook voor de negatieve!

    M.v.g.,
    Dick
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31492
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    over verkopers Empty Re: over verkopers

    Bericht van erwin ma jul 02, 2012 12:28 pm

    we moeten misschien eens een enquete openen met ervaringen over installateurs affraid
    de betrouwbare zullen daar zeker niets op tegen hebben...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    over verkopers Empty Re: over verkopers

    Bericht van Gast ma jul 02, 2012 12:45 pm

    Erwin,

    lijkt me op zich een goed idee maar er zijn wel risico's aan verbonden zoals vervuiling en oneigenlijk gebruik. Je zou dat dan goed moeten bewaken om te voorkomen dat verkopers of fake-klanten zichzelf de hemel in gaan prijzen.

    We hebben al gezien dat er ineens een nieuw forumlid "geboren wordt", in een aantal postings een verkoper gaat zitten bewieroken en daarna spoorloos verdwijnt.

    Wat ook een optie is, is om bij iedere verkoper een veld "Klantenrecencie" aan te maken in de database waar dan door het forumbeheer gecontroleerde reacties geplaatst worden.

    Al met al is het extra werk om de bokken van de schapen te scheiden en jammer dat dat blijkbaar nodig is.

    M.v.g.,
    Dick


    Laatst aangepast door dicktwist op ma jul 02, 2012 7:19 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    over verkopers Empty Re: over verkopers

    Bericht van ss ma jul 02, 2012 1:14 pm

    Dat kan enkel op voorwaarde dat alle Admin en Mods dat ondersteunen!?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    over verkopers Empty Re: over verkopers

    Bericht van Gast ma jul 02, 2012 7:00 pm

    ss,

    Dat kan enkel op voorwaarde dat alle Admin en Mods dat ondersteunen!?

    misschien ondersteund door positieve en enthousiaste steunbetuigingen van de forumleden?

    Geen enquete maar ik stem voor: +1

    M.v.g.,
    Dick
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3081
    Registration date : 06-12-11

    over verkopers Empty Re: over verkopers

    Bericht van Fleur ma jul 02, 2012 7:28 pm

    je hebt een zaakvoerder,een verkoper en een mekanieker die hun vak alle drie uitstekend uitvoeren.
    soms heeft 1 persoon deze drie gaven ,maar daartegenover een klein eenmansbedrijfje,zonder toonzaal,zonder stock,geen tijd om op beurzen te verkopen en loopt er ganse dagen in werkkledij
    waar kopen we onze kachel,90 procent in een grote handelszaak met een verkoper die goed kan verkopen maar nog nooit een schroevendraaier heeft gezien,de zaakvoerder heeft het druk met zaken doen en moet zijn zaak draaiende houden ,dan komen we bij de mekaniekers die in feite de ruggesteun van de firma zijn ,waar worden deze mensen opgeleid ? in vele gevallen door zelfkennis van trek je plan......en als er dan eentje is die zijn stiel volledig onder kontrole heeft vraagt hij een bijberoep aan om na enkele jaren als eenmanszaak verder te gaan.
    en zo gaat dit tegenwoordig in vele stielen,stukkadoors,elektriekers,timmerlieden ..enz..enz..


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    over verkopers Empty Re: over verkopers

    Bericht van Gast ma jul 02, 2012 7:56 pm

    Fleur,

    dat mag allemaal waar zijn maar ik denk dat het hier meer gaat om te onderscheiden wat goede en slechte verkopers zijn, ongeacht of het een groot bedrijf is of een eenmanszaak.

    Ik juich het idee van Erwin toe, openheid over consumentenervaringen zeggen meer als mooie verkooppraatjes die al dan niet ingevuld worden.

    M.v.g.,
    Dick
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3081
    Registration date : 06-12-11

    over verkopers Empty Re: over verkopers

    Bericht van Fleur ma jul 02, 2012 8:03 pm

    dick

    geef eens jou defenitie van een verkoper
    moet die aan een kachel kunnen werken??


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Dan12
    Dan12
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 201
    Registration date : 18-12-11

    over verkopers Empty Re: over verkopers

    Bericht van Dan12 ma jul 02, 2012 8:24 pm

    Lijkt mij een prima idee van Erwin.
    ik denk dat forumleden en aspirant kopers hier baat bij hebben.
    verkopers en installateurs van (eender welke) goede producten zullen niet wakker liggen van (gezonde) feedback.

    verkopers die een pluim verdienen, mogen die publiekelijk krijgen.
    verkopers die hun verantwoording niet nemen, of foute dingen doen, mogen in de kijker gezet worden.

    Ik zie dit als gezonde concurrentie van "onze" forumverkopers. indien zij goed presteren hebben ze voordeel van dit forum. in het tegenovergestelde geval is het dus ook duidelijk.

    Wel moet de eerlijkheid van de berichtgeving gegarandeerd zijn. hiervoor zijn de schrijvers (recensenten) zelf verantwoordelijk lijkt mij. Ik weet niet hoe dit is te controleren.

    grt Dan12








    _________________
    Mvg. Dan12



    edilkamin atlanta pelletketel CV
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    over verkopers Empty Re: over verkopers

    Bericht van steven ma jul 02, 2012 8:42 pm

    ik zeg niet dat er alleen slechte verkopers zijn. ik zeg alleen dat er verkopers geweest zijn die plots van merk veranderen en dan op hun oude merkt geen service meer verlenen of plots failliet gaan en nadien gewoon herbeginnen.

    Dat zijn degene die zich aangesproken dienen te voelen. De degelijke installateurs/verkopers voelen zich totaal niet aangesproken door mijn bericht en dat is gelukkig genoeg de meerderheid.

    Het is niet omdat er 1 x iets verkeerd loopt dat je niet goed bezig bent. Dat kan in elke stiel gebeuren dat er iets verkeerd loop. Meestal wordt dat dan opgelost.

    Dus geen woorden in mijn mond leggen die ik niet heb gezegd.

    Om die minder goede "installateurs" helemaal blij te maken, nadat de groepsaankopen ten einde zijn stopt het pelletforum!.

    zonder vriendelijke groeten,


    Steven



    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    over verkopers Empty Re: over verkopers

    Bericht van Annejanne ma jul 02, 2012 8:51 pm

    We kunnen beter een petitie starten:

    HET FORUM "MOET" BLIJVEN BESTAAN!!!!!

    Steven en al de anderen hebben het verschillende jaren héél goed gedaan, laat ons aub het forum houden pelletforum


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3081
    Registration date : 06-12-11

    over verkopers Empty Re: over verkopers

    Bericht van Fleur ma jul 02, 2012 8:56 pm

    @ steven
    om welke redenen zou het forum moeten stoppen ????


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    over verkopers Empty Re: over verkopers

    Bericht van steven ma jul 02, 2012 10:43 pm

    geen tijd, geen zin, geen goesting, teveel gezaag, te veel werk, teveel van alles en nog wat, teveel altijd oeverloze discussies, teveel miserie met ontevreden verkopers, teveel ............

    en ik laat het forum aan niemand over.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    over verkopers Empty Re: over verkopers

    Bericht van Gast ma jul 02, 2012 11:05 pm

    Dan zullen vele de goede service van je missen moeten, mss beter een sabathjaartje houden en de andere admins het forum effe laten onderhouden? ben er zeker van als je er een definitief SLOT opzet dat je er na een tijdje spijt van krijgt...je gaat de chat missen...
    Maar als het je intense beslissing is te stoppen, laat dat je sporen achter bij de andere, dan blijf je steeds als OPRICHTER bestaan en wordt je niet vergeten, niet?
    iedereen heeft wel es e dipje...

    hoe dan ook ben veel, heel veel wijzer geworden door dit forum...

    groetjes,

    de koesch
    Anonymous
    Gast
    Gast


    over verkopers Empty Re: over verkopers

    Bericht van Gast di jul 03, 2012 7:15 am

    Steven,

    het is jouw forum en jouw beslissing maar ik zou het stoppen van het forum erg betreuren want er is in de loop van de jaren een enorme en unieke kennisbank ontstaan.

    Denk aan de velen die hier als onwetende beginneling kwamen en dankzij de kennis en ervaring van anderen uitgroeiden tot ervaren en tevreden stokers die in veel gevallen hun opgedane kennis en ervaring weer deelden.

    Het forum trekt internationaal bezoekers, zo groot is het gegroeid en geworden, en dat opdoeken is in mijn visie eeuwig zonde. Neem zoals Verske zegt een sabbatical, leg wat meer bij je collega's neer maar laat het forum alsjeblieft in tact.

    M.v.g.,
    Dick
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    over verkopers Empty Re: over verkopers

    Bericht van nick1 di jul 03, 2012 7:21 am

    @Steven: Da's effe slikken toen ik je bericht las. Als moderator op een ander forum weet ik maar al te goed waarover je praat, helaas hoort de negativiteit er nu eenmaal bij en 't is zaak om daar snel de hakbijl in te zetten. Probeer je op te trekken aan de positieve commentaren. Dit forum is enig en enorm leerzaam en zelf zou ik het enorm missen (zit tegenwoordig meer op dit forum als op het forum welke ik mee modereer Smile ) Ik kan alleen maar hopen dat je er nog eens over nadenkt maar heb hoe dan ook respect voor je beslissing.

    mvg,

    Dominique


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    over verkopers Empty Re: over verkopers

    Bericht van Gast di jul 03, 2012 10:11 am

    Ik kan het me wel voorstellen....ik met mn labeltje heb ook veel tijd nodig om de hedendaagse social media's te voorzien met info omtrent release's, artiesten, schema etc etc.

    En ook ik wordt daar af en toe goed ziek van, steeds weer achter die pc, steeds weer hetzelfde....gezien de discussie's die hier gevoerd worden zo af en toe kan ik me ook voorstellen dat je er helemaal scheitziek van wordt. Ik denk dat veel mensen niet inzien hoeveel werk zoiets is. Ik ben ook al eens moderator geweest op een forum en was dat erg snel bue, steeds weer rechtertje spelen, steeds weer hetzelfde gezever etc etc, en dat elke dag, 24/7, 365 a year. Een moderator, en zeker oprichter heeft nooit rust.

    Ik denk dat mensen eens hier moeten beginnen met zochzelf aan te bieden aan Steven als mod. Hoe meer mods (zeg maar 2 mods per hooftopic) dan verdeelt het werk zich, heeft Steven het een stuk rustiger en wellicht kunnen we hem dan overtuigen om aan te blijven. Want ook ik vindt het erg zonde als dit verdwijnt. ik heb er zeker in het begin erg veel aan gehad en anderen mogelijk ook in de toekomst. Maar als geen ander snap ik de sleur van dit vak en gezien mn eigen virtuele beslommeringen kan ik mijzelf helaas niet aanbieden als mod. Ik weet wat er in gaat zitten aan tijd en ik heb die eenvoudigweg niet.

    Maar ik zie er hier een paar zo regelmatig posten.....doe Steven een lol en help hem een handje als je een spare 10/20 minuten hebt p/dag om eens te kijken in de topics...Dan zul je ook meteen merken dat het allemaal niet zo makkelijk is....

    Gesponsorde inhoud


    over verkopers Empty Re: over verkopers

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 8:57 pm