Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 23 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 23 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    hallo iedereen

    Anonymous
    Gast
    Gast


    hallo iedereen Empty hallo iedereen

    Bericht van Gast do sep 13, 2012 11:36 am

    Door de hoge prijzen van aardgas en stookolie ben ik naar alternatieve op zoek .
    Mijn huis word verwarmt met stookolie en in de living heb ik nog een cassete op aardgas.
    Heb reeds zonnepanelen geplaatst die +- 95% van mijn verbruik dekken nu de kinderen nog aanwezig zijn.
    Ben dus uit aan't zoeken of ik een pelletketel kan plaatsen die mijn volledig huis kan verwarmen en het sanitair water.
    Of dat ik toch niet beter ben met hr ketel op aardgas.
    Zie eerlijk gezegd het bos door de bomen niet meer.
    Beneden verdieping dat verwarmd moet worden is 168m3, boven 110m3.
    In de spouw heb ik 5cm rockwol en in het dak 15 cm deltaplaten van rockwol en dubbel glas 1.3k waarde.

    Dus het word nog wikken en wegen alle info is welkom ook de negatieve.
    Mvg
    Daddy0365
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    hallo iedereen Empty Re: hallo iedereen

    Bericht van erwin do sep 13, 2012 3:44 pm

    de kachel zeker niet te licht nemen min 10kw, hoe ziet de benedenverdieping eruit, hoe is de verbinding met boven. moet het boven steeds verwarmt worden of is koude breken voldoende


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    hallo iedereen Empty Re: hallo iedereen

    Bericht van Gast do sep 13, 2012 4:25 pm

    Beneden verdieping is in l vorm living en keuken lopen in elkaar ,bovenverdieping is meer om de kilte te breken
    met uitzondering van de badkamer.Ben gaan zien naar een viesmann ketel op pellets maar ben nu toch aan het twijfelen
    om het sanitair water te nemen op een warmtepomp.Zo zou de kachel van mei tot september niet moeten werken maar is dit goed voor zo'n kachel.
    alvast gedankt

    Gesponsorde inhoud


    hallo iedereen Empty Re: hallo iedereen

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 5:56 am