Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 14 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 14 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
Greenhorn
nick1
stef123
7 plaatsers

    Service na verkoop Rika of Edelkamin

    stef123
    stef123
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 323
    Registration date : 22-09-12

    Service na verkoop Rika of Edelkamin Empty Service na verkoop Rika of Edelkamin

    Bericht van stef123 di sep 25, 2012 5:51 pm

    Beste allen, na heel wat info via dit forum heb ik dus besloten een Rika Como of een Edelkamin Funny of Moon te kopen.

    Ik denk dat dit wel alle drie degelijke kachels zijn, maar wat natuurlijk heel belangrijk is, is ook de service na verkoop, vandaar een korte vraag:

    Is de service na verkoop goed bij beide merken (Rika of Edelkamin) of is er 1 merk met een duidelijk betere service na verkoop. Bijvoorbeeld bij een defect in de winter 2 of 3 dagen moeten wachten voor herstelling..... niet leuk natuurlijk.

    Alvast bedankt voor de info, mvg
    Stefaan
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Service na verkoop Rika of Edelkamin Empty Re: Service na verkoop Rika of Edelkamin

    Bericht van nick1 di sep 25, 2012 5:54 pm

    Die service wordt toch door je installateur verzorgd, niet door de invoerder. een goede installateur is dus belangrijk.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    Greenhorn
    Greenhorn
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 133
    Leeftijd : 70
    Registration date : 07-08-12

    Service na verkoop Rika of Edelkamin Empty Re: Service na verkoop Rika of Edelkamin

    Bericht van Greenhorn di sep 25, 2012 6:27 pm

    Hallo Stefaan,

    Zoals Nick zegt is een goede installateur goud waard!
    Ikzelf heb een Rika Como sinds Juni.Deur, convectierooster en plaatje boven deur waren in geringe mate beschadigd (zaten zo in de verpakking)Die onderdelen werden zonder morren vervangen.Even belangrijk is een importeur die volledig achter zijn produkt staat. Ben super tevreden van mijn "Como".
    ps.In Oktober slaat Rika zijn prijzen op.Edelkamin Funny is ook een goede kachel maar Rika is stiller.Aan jouw de keuze.

    Grtz, Patrick
    stef123
    stef123
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 323
    Registration date : 22-09-12

    Service na verkoop Rika of Edelkamin Empty Re: Service na verkoop Rika of Edelkamin

    Bericht van stef123 di sep 25, 2012 6:36 pm

    In Oktober slaat Rika zijn prijzen op.

    ai... zal dus snel moeten beslissen

    Ik zit me hier al 3 dagen het hoofd te breken, het zal 1 van deze 2 worden, ik moet wel de goede keuze maken want ik zal de pelletkachel als enige verwarming gebruiken.
    ronan
    ronan
    Starter
    Starter


    Man Aantal berichten : 17
    Registration date : 14-03-11

    Service na verkoop Rika of Edelkamin Empty Re: Service na verkoop Rika of Edelkamin

    Bericht van ronan di sep 25, 2012 7:01 pm

    ik zou de funny nemen, ben er zelf ook heel tevreden van.
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 899
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Service na verkoop Rika of Edelkamin Empty Re: Service na verkoop Rika of Edelkamin

    Bericht van grossard.rob di sep 25, 2012 8:00 pm

    Er is een verschil tussen de service na verkoop van de Merken
    ja waarschijnlijk, maar allereerst raadpleeg je je installateur/verkoper.

    En daar zit enorm verschil op, niet tussen de merken, maar qua kennis en wil!

    Heb een Edilkamin vanbij een verkoper in Schriek, die komt hier niet meer binnen,
    foute instellingen, te veel extra kosten, 6 maand laten wachten op onderhoud...

    Onderhoud door een werkwillige en kennisvolle installateur uit Zeppperen,
    (heeft ook zeer goede pellets aan een lage prijs)
    parameters aangepast; onderhoud, kachel brand nu beter,stiller, schoner.
    (nl mooie vlam, weinig aanslag, weinig as, hoge temperatuur;)

    Betreft de edilkamin moon

    TIP
    Haal je verkopers en kachels (merken) eens door de zoekfunctie en dan kom je al een eind...

    Met vriendelijke groeten
    Grossard Rob


    _________________
    Mcz Aki Hydromatic 18m2
    Edilkamin Moon 11KW Te Koop
    Pellets: Verschillend onder 4€

    12 Sunpower X20 355WP Panelen & 9 Longi 375WP Panelen
    Goodwe 6.5KW Hybride + BYD HVS Thuisbatterij 10.8KW + 3Fase
    Vaillant Aurostep 300L Zonneboiler + Hr++ VCW 206 Condensatieketel.
    Duco C+ Tronic Ventilatiesysteem

    Dj-Sets (House)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Service na verkoop Rika of Edelkamin Empty Re: Service na verkoop Rika of Edelkamin

    Bericht van Gast di sep 25, 2012 8:58 pm

    Als het kan helpen,
    Ik heb een Edilkamin en desondanks het feit dat mijn installateur nog geen zweeds nachtkastje in elkaar krijgt heb ik toch een goed werkende en kwalitatieve kachel.
    Ben er echt tevreden van.

    Dankzij "de dienst naverkoop" op dit forum heb ik de installatiefouten recht getrokken en sindsdien geen problemen meer.

    Ook een directe kennis heeft sinds 2 jaar een edilkamin en ook een echte topkachel zonder problemen.


    stef123
    stef123
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 323
    Registration date : 22-09-12

    Service na verkoop Rika of Edelkamin Empty Re: Service na verkoop Rika of Edelkamin

    Bericht van stef123 di sep 25, 2012 9:06 pm

    Heb net een installateur aan de lijn gehad, kan de twee leveren (Edelkamin Funny en Rika Como) wel een 4 tal weken wachten, hij zegt natuurlijk ook dat Kuurne(invoerder Rika) dichterbij is dan Luik voor Edelkamin. Als het dringend is rijden ze erachter naar Kuurne. Maar hij zegt erbij dat het voor Edelkamin ook vlot gaat en nog geen problemen heeft gehad met hen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31543
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Service na verkoop Rika of Edelkamin Empty Re: Service na verkoop Rika of Edelkamin

    Bericht van erwin wo sep 26, 2012 1:00 am

    stef123 de como 8kw is te licht voor uw ruimte plus de boven mee te verwarmen, vraag eens bij die verkoper achter de Rika Premio 10KW, die staat met een promoprijs op zijn site (2876 ipv 3595 euro)



    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Service na verkoop Rika of Edelkamin Empty Re: Service na verkoop Rika of Edelkamin

    Bericht van dxnature wo sep 26, 2012 10:59 am

    @stef123

    Moeilijk, dat beslissen hé. Het zit me ook nog recent in het geheugen. Ik ben zeer tevreden met mijn Edilkamin Space. Heb tot hier toe nog maar 1 klein probleempje gehad en dat was na een telefoontje met de dealer snel opgelost. Bij mijn levering bleek ook dat er bij het uitpakken van de onderdelen de mantelstenen vlekjes hadden van een materiaal in de verpakking. De dealer heeft toen onmiddellijk in mijn bijzijn de invoerder gebeld (Girretz) en kreeg dezelfde dag nog nieuwe stenen verzonden welke enkele dagen later werden vervangen.

    Let, zoals geschreven op als je via kanalisatie andere ruimten wil vervangen dit met een Rika niet kan en dat de capaciteit van je kachel groot genoeg is om zoals je aanhaald, het hele huis verwarmd hoeft te worden.

    Ik leg, zoals anderen, nogmaals de nadruk op een goede en betrouwbare dealer met een goede service dienst. Vraag best eens rond bij de forumleden welke ervaringen zij hebben met hun dealer. Girretz-Liège heeft een heel uitgebreid en nieuw magazijn met niet alleen kachels maar ook de meeste onderdelen in voorraad.

    Greenhorn
    Greenhorn
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 133
    Leeftijd : 70
    Registration date : 07-08-12

    Service na verkoop Rika of Edelkamin Empty Re: Service na verkoop Rika of Edelkamin

    Bericht van Greenhorn wo sep 26, 2012 1:06 pm

    Stefaan,

    Een Rika Premio kan je moeilijk vergelijken met een Como of Funny.Raar dat die kachel niet op de website van Rika meer staat.Overigens is de Premio 8KW en geen 10KW . Ik zou zeggen blijf bij je eerste gedacht en kies tussen een Funny of Como.Het zij allebei goede kachels!

    Grtz, Patrick
    stef123
    stef123
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 323
    Registration date : 22-09-12

    Service na verkoop Rika of Edelkamin Empty Re: Service na verkoop Rika of Edelkamin

    Bericht van stef123 wo sep 26, 2012 1:44 pm

    Ja inderdaad het is moeilijk beslissen, vooral omdat het de hoofdverwarming gaat worden. Ben vanmorgen nog eens naar een verkoper geweest, denk dat ik de Funny ga nemen. 3 weken wachttijd, dat is te doen. Nog even overleggen met moeder de vrouw, maar het zal wel de Funny worden.
    Iedereen alvast nogmaals bedankt voor alle tips.

    Ik denk dat ik vanaf nu regelmatige bezoeker zal zijn van het forum, want éénmaal geplaatst komt er, voor zover ik al gelezen heb, nog veel bij kijken, juiste instellingen, soorten pellets enz...
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31543
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Service na verkoop Rika of Edelkamin Empty Re: Service na verkoop Rika of Edelkamin

    Bericht van erwin wo sep 26, 2012 2:06 pm

    overtollige berichten verwijdert, geen discussies tussen verkopers hier


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Service na verkoop Rika of Edelkamin Empty Re: Service na verkoop Rika of Edelkamin

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 10, 2024 11:36 pm