Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 43 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 43 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Leidt Edilkamin vaak tot problemen?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Leidt Edilkamin vaak tot problemen? Empty Leidt Edilkamin vaak tot problemen?

    Bericht van Gast di okt 09, 2012 10:58 am

    Hoi iedereen,

    Mijn vrouw en ik denken eraan een Edilkamin Logo of Cherie te kopen. Afgelopen weekend wat toonzalen bezocht, en hier en daar kregen we de opmerking dat Edilkamin een niet altijd zo betrouwbaar merk is. Vaak zouden er problemen zijn met de elektronica (chip, printplaat...) etc.

    Wat is jullie ervaring daarmee?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Leidt Edilkamin vaak tot problemen? Empty Re: Leidt Edilkamin vaak tot problemen?

    Bericht van Gast di okt 09, 2012 11:02 am

    Mister K,

    als je de banner bovenaan deze pagina Nieuwe leden aanklikt en die info aandachtig doorleest over voorstellen en forumregels doe je ons een groot plezier.

    M.v.g.,
    Dick
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Leidt Edilkamin vaak tot problemen? Empty Re: Leidt Edilkamin vaak tot problemen?

    Bericht van dxnature di okt 09, 2012 1:18 pm

    Goed dat je informeert op het pelletforum vooraleer tot de aanschaf van een pelletkachel over gaat.

    Let op met die verkoperspraatjes!

    Ik heb voor de aanschaf van mijn kachel ook dit forum bezocht nadat ik al een aantal verkopers had bezocht en veel tegenstrijdigheden had gehoord. Daarna heb ik met mijn jarenlange kennis van elektromechanica en de tips van dit forum terug een naar resem dealers van verschillende merken gestapt met de vraag om eens in de kachel te kunnen kijken en daar informatie van te verkrijgen. Ik ga hier geen merken vernoemen, maar dat ik rommel heb gezien dat staat vast. De bouwkwaliteit en de gebruikte materialen zijn uiterst belangrijk om een idee te krijgen van wat je gaat krijgen. Dan is er ook nog de progressie in de sturing van de kachels. Het spreekt voor zich dat om een zo goed mogelijke verbranding te krijgen de voorwaarden van de parameters steeds optimaal moeten zijn. Wat dan later ook resulteert in je verbruik en de ecologie. Daarnaast is de vormgeving en kleur van je kachel aan de beurt en die heb ik uit handen gegeven en aan mijn ega toevertrouwd.

    Dus, moraal van het verhaal, neem je tijd en informeer je. Via dit forum ben je alvast op de goede weg.

    Wij hebben een Edilkamin Space gekozen die aan al van onze eisen voldeed. We hebben hem pas van begin april en kunnen dus qua betrouwbaarheid nog niets melden, maar werken doet hij naar onze verwachting. Ik dacht nog nergens iets te lezen op dit forum van slechte elektronica bij Edilkamin, al had ik ook mijn reservaties met ervaringen in een ver verleden van Italianen en elekriciteit. Gelukkig hebben ze daar in de laatste 10 jaar qua elektronica een enorme inhaalbeweging gemaakt wat ook reflecteert in de kwaliteit van hun huidige producten. Heb voor mijn hobby vooruitstrevende Italiaanse apparatuur die ver vooruit lopen op de huidige professionele producten en die prachtig werken.

    Heb je specifieke vragen, laat ze maar op ons los.

    succes Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Leidt Edilkamin vaak tot problemen? Empty Re: Leidt Edilkamin vaak tot problemen?

    Bericht van Gast di okt 09, 2012 1:28 pm

    Heel erg bedankt voor de interessante info, dxnature! Ik ben ook erg op m'n hoede voor verkoopspraatjes, want iedereen vertelt iets anders. Daarom is een forum als dit zo handig. Want mensen zoals u kunnen uit eigen ervaring zeggen of iets de moeite waard is of niet. En aangezien je voor een Edilkamin gekozen hebt, is dan ook een goed teken Smile

    Ik denk dat het voor ons een Edilkamin Logo gaat worden, van bij VGG in Ravels...

    Misschien nog een algemener vraagje ivm de mantel. We hebben een schoorsteen die we omkast hebben met gewone mdf om het wat proper af te werken. Er stond eerst een gigantische ouderwetse stenen haard, maar die hebben we afgebroken en de schoorsteen met twee pijpen) dus laten staan en omkast.

    Nu vroeg ik me af hoe we de mantel best voorzien voor de kachel. Sommigen zeggen dat brandvertragende gyproc en isolatie rond de buis (die door de gyproc uitgaat, de schoorsteen in) dat dat genoeg is qua veiligheid. Anderen raden aan om met gyproc én Promatec platen te werken.

    Dubbel is natuurlijk altijd veiliger, maar is dat ook echt nodig, of wordt gyproc én promatec samen alleen geplaatst bij inbouwhaarden?

    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Leidt Edilkamin vaak tot problemen? Empty Re: Leidt Edilkamin vaak tot problemen?

    Bericht van dxnature di okt 09, 2012 2:03 pm

    Het hangt er van af wat je wil dat e kachel doet. Moet hij heel je huis verwarmen of als bijverwarming dienen. Dienen er ook andere, aanpalende ruimten verwarmd te worden etc...

    Schrijf eens op hoeveel m3 je te verwarmen hebt en beschrijf de indeling van je woning. met dat gegeven kan je naar een goede dealer stammen om advies voor de passende kachel.

    Over schouwen kan ik je niet adviseren. We hadden hier in het nieuwbouw deel van onze woning een schouw laten metsen met daarin potten. Deze is 3 meter hoog en komt nog een meter boven het platte dak uit en voldoet prima. Er loopt een buis van 3 meter van de kachel tot een stuk in deze schouw, simpeler kan haast niet. Je zal vast wel een antwoord krijgen van een ander forumlid over je schouw.

    Mijn kachel verwarmd 150 m3 en twee open trapzalen met gemak en er is een warme lucht uitgang naar een andere ruimte van 75 m3 waar hij ook makkelijk 21° op de klok zet. Ons huis is recent degelijk geisoleerd en heeft grote raamoppervlakken met 1.1 glas.


    Er is hier ook al frekwent geschreven van mensen die een pelletkachel kochten om als bijverwarming te fungeren maar na een poos dan toch besloten om pellets als hoofdverwarming te gaan stoken. Een lichte overkapaciteit van de kachel heeft ons in die optiek voor de Space te laten concluderen en we hebben er tot nu toe geen spijt van al hebben we nog geen echte winter gestookt. We kunnen ons eventueel nog steeds op de cv beroepen als het echt ongehoord begint te vriezen, doch dat is niet ons uitgangspunt, maar eerder een vangnet.

    De Edilkamin kachels hebben een degelijke bouw en afwerking en indien de Logo jouw geschikte kachel is zal je er veel plezier aan beleven, daar ben ik van overtuigt.

    laat maar horen wat je beslist hebt als het zover is, succes.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Leidt Edilkamin vaak tot problemen? Empty Re: Leidt Edilkamin vaak tot problemen?

    Bericht van Gast di okt 09, 2012 6:30 pm

    Onze kachel is ook geplaatst door VGG .
    Zeer vriendelijk en mooie afwerking .
    Zeer tevreden .
    Veel stookgenot .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Leidt Edilkamin vaak tot problemen? Empty Re: Leidt Edilkamin vaak tot problemen?

    Bericht van Gast di okt 09, 2012 6:46 pm

    @dxnature

    uw hobby is die soms audio -en hifi apparatuur, want die Italianen bouwen inderdaad enorm goeie en mooie hifi, hoewel volledig off-topic.
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Leidt Edilkamin vaak tot problemen? Empty Re: Leidt Edilkamin vaak tot problemen?

    Bericht van dxnature di okt 09, 2012 10:16 pm

    @cantodea
    Nee hoor, ik ben radio amateur en ben al ongeveer 10 jaren bezig met SDR (software defined radio) heel weinig hardware en veel software om radiogolven te ontvangen en uit te zenden. De Italianen liggen vele lengten voor op de rest van de wereld. Was even in het kort om de werking van het forum niet te verstoren. Indien je meer wenst te weten over dit onderwerp beantwoord ik graag een PM.

    mvg, Ron
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Leidt Edilkamin vaak tot problemen? Empty Re: Leidt Edilkamin vaak tot problemen?

    Bericht van Gast wo okt 10, 2012 9:40 am

    Beste Mister K

    Mocht u nog opzoek zijn naar informatie over de EdilKamin Pelletkachels kunt u ook altijd contact opnemen met het kantoor in valkenswaard.
    Wij van Girretz Pierre (invoerder EdilKamin) hebben sinds kort ook een kantoor in nederland gevestigd dat puur de belangen van de nederlandse klanten behartigd.

    dus mocht er nog twijfel bestaan over uw keuze aarzel dan niet.

    Met vriendelijke groet,

    Ricardo van de donk
    Girretz Eindhoven
    5554 XZ Valkenswaard
    040-7850612

    Gesponsorde inhoud


    Leidt Edilkamin vaak tot problemen? Empty Re: Leidt Edilkamin vaak tot problemen?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 6:36 pm