Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 58 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 58 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+10
jc
Fleur
zoom
grossard.rob
steven
nick1
erwin
ss
Annejanne
dxnature
14 plaatsers

    Vind maar eens een onderhoudstechnicus voor een Edilkamin....


    piet
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 250
    Registration date : 23-11-11

    Vind maar eens een onderhoudstechnicus voor een Edilkamin....  - Pagina 2 Empty Re: Vind maar eens een onderhoudstechnicus voor een Edilkamin....

    Bericht van piet wo nov 21, 2012 12:57 am

    Beste forumleden.
    Heb als trouw forumbezoeker dit onderwerp natuurlijk gevolgd en ben even terughoudend geweest.
    Heb ook problemen gehad, wat hier is terug te vinden op het forum.
    Het is natuurlijk zo als je via parallel import of internet een kachel koopt kun je niet verwachten dat de service gelijk is als bij een goede zaak, is niet alleen met pelletkachels maar ook met andere artikelen.
    Wat mij de laatste tijd echter opvalt dat er heel veel nieuwe forumleden komen die hier terecht zijn gekomen omdat ze problemen hebben met hun kachel en dit forum hebben gevonden via internet voor een oplossing.
    Ook ik heb dit forum gezocht.
    Het woord malafide verkopers is gevallen maar hoe kom je daar als aspirant koper nu achter?
    Destijds hebben wij onze kachel gekocht (waren eigenlijk niet op zoek naar een pelletkachel), bij een vrij grote zaak.
    De zaak zag er netjes uit en vriendelijk personeel.
    Op internet kon ik terug vinden dat ze bij een vijf sterren kwaliteitswinkelketen waren aangesloten met de aantekening, ik citeer letterlijk: Vakmanschap, Ouderwetse service en Kwaliteit, staan hoog in het vaandel.
    Wie zou hier niet kopen?
    Ik ga niet mijn problemen herhalen want die zijn hier op het forum terug te vinden.
    Wat ik wel wil opmerken is, dat als ik dit forum voor de aankoop had bezocht, was waarschijnlijk mijn keuze van dealer anders geweest.
    Als forumlid heb echter ik wel het geluk gehad dat ik door de firma Girretz Eindhoven (ook aanwezig op dit forum)zeer goed ben geholpen.
    Er is nog veel te verbeteren in de kachelwereld
    Groetjes
    Piet



    Anonymous
    Gast
    Gast


    Vind maar eens een onderhoudstechnicus voor een Edilkamin....  - Pagina 2 Empty Re: Vind maar eens een onderhoudstechnicus voor een Edilkamin....

    Bericht van Gast wo nov 21, 2012 8:36 am

    SS : Ik vind echt dat je heel kort door de bocht gaat. Wij hebben onze kachel wel degelijk bij een erkende dealer gekocht, dus niet in het zwarte circuit !!!
    Voor je me hier openlijk beschuldigd van 'het niet kennen van gans het verhaal'. Want in feite schilder je me hier wel af als een malafide klant.
    Wij hebben onze pelletkachel gekocht bij Bax-Vloemans te Weelde. Nu dat is geen garageverkoper me dunkt. Hij was tot voor kort erkend Edilkamindealer. HIj staat hier zelf bij de officiële verkooppunten in Antwerpen. Dus onze pelletkachel komt niet van de Hubo of de Makro of whatever.
    Dat is één.
    Zij hebben hem geleverd en geïnstalleerd. Wij hebben de nodige uitleg gekregen over de werking en het dagelijks onderhoud van de kachel. Daarover geen kwaad woord. Toen we vorig jaar ons jaarlijks onderhoud aanvroegen hebben zeiden ze dat ze dat zelf niet deden, maar hebben een onderhoud voor ons geregeld rechtstreeks bij Girretz. Dit is allemaal heel correct en met de de nodige klantenservice verlopen.
    Nu zijn ze blijkbaar hun dealership kwijt. Ik heb hen ook gecontacteerd en ze hebben mij in alle vriendelijkheid de gegevens doorgegeven van de mensen die officieel dealer zijn en me 'kunnen' helpen. Of ze willen, dat is een ander paar mouwen. Die heb ik gecontacteerd. Door de ene werd ik afgeblaft, de andere was vriendelijk en willen ons zonder enig probleem helpen. Heestermans in Weelde als je het zo graag wil weten. Zij zitten dichter bij ons. Onze kachel is dus niet de 'vod van een ander', maar gewoon een kachel die prima functioneert maar zijn jaarlijks onderhoud nodig heeft. Dus niet alle klanten over dezelfde kam scheren hé, doe ik ook niet met alle zelfstandigen. Moesten we dat allemaal inzien, de wereld zou er heel anders uit zien.
    Ik kan me goed inbeelden dat men niet aan de voddenkachels wenst te werken die niet in het officieel ciruit zijn aangekocht, alle begrip. Maar komaan hé zeg, niet iedereen eenzelfde kleedje passen. Ga je naar een officiële dealer omdat je wil dat het allemaal in orde is en dan krijg je zo'n reactie.
    Kan daar ook niet aan doen hoor. Er werd hier de vergelijking gemaakt met de automarkt. Niet dezelfde markt, akkoord, maar service is service en die geldt in iedere branche. Weet je wat ik dat noem ? Gijzeling van de klanten. Sorry.
    Nu de mensen die ons onderhoud één van de weken komen doen, want uiteraard zijn wij redelijke mensen en verwachten wij niet dat ze morgen op de stoep staan (trouwens voor ons type kachel moeten enkele pakkingen besteld worden), namelijk dat wij onze volgende kachel, of onze eventuele 2de kachel bij hen zullen kopen. Mijn vader denkt er ook over om een kachel te kopen, wel ik zal hem naar hen doorverwijzen. Mijn buurman zocht een pelletkachel. Wel daar staat ook een Edilkamin van Bax-Vloemans te branden dankzij onze mond tot mond reclame. Er zullen wel klanten zijn die onredelijk zijn, of die een kachel hebben die niet officieel aangekocht is, maar hier bij ons is dit echt niet het geval. Eerlijk, die kachel heeft ons dik over de 4000 euro gekost, euh sorry wij zijn niet dom hé. Zoiets durven wij gewoon nog niet via een achterpoortje aankopen. Dit moet gewoon goed zijn. Het is trouwens onze verwarming. En net zoals iedereen hebben ook wij het graag warm in de winter. Dus voor je mensen veroordeelt... En als je me niet wil geloven, ik nodig je uit om eens een kijkje te komen nemen bij onze kachel. Kan ik je ineens ook de 'oficiële' aankoop en garantiebewijzen laten zien.
    Op den duur gaat het nog aan de klanten liggen ook. Jezus zeg. Rolling Eyes

    Gelukkig zijn er nog mensen die nog wel zo nuchter zijn om de twee kanten objectief te bekijken. Merci voor jullie reactie.

    JC doe jij onderhoud ? Wink

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Vind maar eens een onderhoudstechnicus voor een Edilkamin....  - Pagina 2 Empty Re: Vind maar eens een onderhoudstechnicus voor een Edilkamin....

    Bericht van Gast wo nov 21, 2012 11:04 am

    Beste Allemaal,

    ik heb even globlaal terug gelezen wat het probleem was, wat ik hieruit opmaak is dat een van onze verdelers gestopt is met het voeren van ons merk.
    Dit is natuurlijk jammer gezien het feit u hierdoor graag uw onderhoud had willen laten doen.
    wat ik heb begrepen is dat er een derde dealer bij te pas is gekomen, die u misschien niet op een correcte manier te woord heeft gestaan dit is natuurlijk niet de juiste manier van werken. Echter kan ik wel begrijpen dat de ''betreffende dealer'' het nu uitermate druk heeft met eigen klanten en niet het extra werk kan gebruiken van zijn collega's. Dit neemt natuurlijk niet weg dat dit op een correcte manier verteld kan worden.
    ook las ik terug dat het vaak over hetzelfde ''merk'' gaat de laatste tijd! natuurlijk lees je er hier veel over terug het is natuurlijk ook bepalend of je als ''merk'' 100 kachels verkoopt of 5000 PJ.

    Zoals sabrina beschreef, Heeft ze nu wel een deftige dealer kunnen vinden die enthousiast en gemotiveerd ingaat op haar verzoek!
    ik hoop ook dat hiermee het probleem opgelost is.

    mochten er verder nog vragen zijn aarzel dan niet op contact op te nemen.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Vind maar eens een onderhoudstechnicus voor een Edilkamin....  - Pagina 2 Empty Re: Vind maar eens een onderhoudstechnicus voor een Edilkamin....

    Bericht van Gast wo nov 21, 2012 11:14 am

    Bedankt voor je reactie Ricardo. Moest die ene dealer me correct te woord gestaan hebben, dan had ik er ook geen probleem mee gehad. Maar dat heeft hij niet. Hij liet me duidelijk verstaan dat hij geen affaire had met ons omdat we de kachel elders gekocht hadden en zei me letterlijk dat ik mijn plan maar moest trekken. Ja sorry, maar dit vind ik echt niet kunnen.
    Heel jammer want wij zijn echt heel tevreden van onze kachel. Maar zeg nu eerlijk, het zou toch erg zijn, moest door zulke uitlatingen mensen die tevreden zijn over jullie kachels op den duur toch naar een ander merk overstappen, puur vanuit het standpunt van een naservice te wensen overlaat. Sad
    Ik hoop echt dat de dealer die mij wel wil helpen woord houdt. Anders wordt het rechtstreeks via de invoerder peins ik....
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Vind maar eens een onderhoudstechnicus voor een Edilkamin....  - Pagina 2 Empty Re: Vind maar eens een onderhoudstechnicus voor een Edilkamin....

    Bericht van ss wo nov 21, 2012 11:16 am

    Dat heb je nu net met een forum, ik vernoemde nergens "Sabrina", het gaat mij erom te schetsen wat je als zelfstandige allemaal aan vragen en problemen aan je deur krijgt, dat de mensen zich in de kou gezet voelen (u dus?), soms letterlijk, maar dat kun je een andere verdeler toch niet kwalijk nemen, als hij geen tijd over heeft om jouw kachel te depanneren omdat hij EERST zijn eigen trouwe klanten wil helpen!? En ik zei ook nergens dat u een malafide klant bent Sabrina, maar wel dat er ook veel malafide zijn en dat de zelfstandige dat al eerst moet uitmaken/zoeken!
    Je neemt mijn relaas te persoonlijk en dat was niet de bedoeling.


    En, zoals gewoonlijk weer de goeie reactie van de invoerder, dus mensen, Edilkamin is betrouwbaar, wat andere verkopers hier ook maar beweren.

    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Vind maar eens een onderhoudstechnicus voor een Edilkamin....  - Pagina 2 Empty Re: Vind maar eens een onderhoudstechnicus voor een Edilkamin....

    Bericht van Gast wo nov 21, 2012 11:42 am

    SS : Het is u vergeven. Laughing

    Alle begrip voor wat je hier schrijft, echt waar. Moest het nu nog zo'n reactie geweest zijn.
    Zelfstandigen maken wat mee, daar kan ik inkomen. Maar andersom is het niet anders.
    We hadden er een maand geleden eentje gevonden, die ging komen, afspraak en al. Stuurt zijn kat zonder te verwittigen en is langs geen kanten meer te bereiken. Dus ja...
    Niet simpel allemaal.
    Maar als men mij zegt, geen tijd, teveel klanten, nieuwe klanten moeten langer wachten, ... allemaal geen probleem mee. Maar helaas, zo gaat het niet altijd. Wink
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 900
    Leeftijd : 41
    Registration date : 18-04-12

    Vind maar eens een onderhoudstechnicus voor een Edilkamin....  - Pagina 2 Empty Re: Vind maar eens een onderhoudstechnicus voor een Edilkamin....

    Bericht van grossard.rob wo nov 21, 2012 2:19 pm

    @ Ricardo

    Ben grotendeels akkoord,
    hoe hoger het verloop hoe hoger de KANS op meer problemen.
    Echter mag dit niet als vanzelfsprekend beschouwd worden.
    Van: "Ja, dat is normaal dat je meer problemen hebt als je meer verkoopt." Om er dan verder niets mee te doen
    Dan primeert voor iedereen het geld natuurlijk. fest
    MAAR eenmaal een negatieve bijklank bij het merk en die gaat heel traag weg.

    Je reactie en aanwezigheid getuigd wel dat jullie wel opvolgen,
    wat iedereen hopelijk (of waarschijnlijk) ten goede komt.

    Met vriendelijk Groeten

    Rob
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Vind maar eens een onderhoudstechnicus voor een Edilkamin....  - Pagina 2 Empty Re: Vind maar eens een onderhoudstechnicus voor een Edilkamin....

    Bericht van Gast wo nov 21, 2012 2:37 pm

    Volledig met je eens Rob. Als je veel verkoopt, moet je ook de nodige backup inzake service na verkoop kunnen garanderen. Idd, verkopen is 1, service na verkoop 2.
    En overal loopt er wel eens iets mis. En waar er meer klanten zijn zeker. MAAR problemen zijn er om opgelost te worden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Vind maar eens een onderhoudstechnicus voor een Edilkamin....  - Pagina 2 Empty Re: Vind maar eens een onderhoudstechnicus voor een Edilkamin....

    Bericht van Gast di dec 18, 2012 5:34 pm

    Even een update ! En een technieker gevonden !  Laughing
    Kachel heeft deze ochtend netjes zijn jaarlijks onderhoud gekregen.
    Kachel tevree, ik ook.  Laughing
    Dankzij Ricardo van Girretz doorverwezen naar een hele correcte EK-dealer, waarvoor een dikke pluim.
    Breek me de mond evenwel niet open over Heestermans en de aanverwante Kachelschuur.  Evil or Very Mad Die zijn kampioen in smoesjes, telefoons niet opnemen, en loze beloften.

    Kachels verkopen oh ja, maar de rest laat compleet te wensen over.
    Als je een pelletkachel wil kopen, laat je niet vangen door de verkoopspraatjes en koop nooit je kachel bij mensen (ook al hebben ze een mooie toonzaal) die niks van pelletkachels kennen. Achteraf ben je ferm gezien.  Ik betaal liever meer voor de aankoop van mijn pelletkachel bij iemand die zijn vak kent en ook een correcte naservice kan leveren, dan bij iemand die er enkel maar een 'goede' prijs kan opplakken.
    Ach ja, tijd zal dit wel uitwijzen zeker. Je gaat mij niet vertellen dat zulke verkopers op de lange termijn niet door de mand gaan vallen en onheroepelijke schade gaan toebrengen aan een heel goed merk kachels.  Wink

    Merci Ricardo en merci Kris !!!
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Vind maar eens een onderhoudstechnicus voor een Edilkamin....  - Pagina 2 Empty Re: Vind maar eens een onderhoudstechnicus voor een Edilkamin....

    Bericht van ss di dec 18, 2012 5:51 pm

    Zaak opgelost dus, weer te danken aan de tussenkomst van Girretz NL! Mag gezegd zijn! En nu een warme winter voor Sabrina...
    Bij ons zeggen ze  "iedereen gelukkig...
    Groeten,
    ss
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 900
    Leeftijd : 41
    Registration date : 18-04-12

    Vind maar eens een onderhoudstechnicus voor een Edilkamin....  - Pagina 2 Empty Re: Vind maar eens een onderhoudstechnicus voor een Edilkamin....

    Bericht van grossard.rob di dec 18, 2012 7:36 pm

    Hoi sabrina;

    Ik maakte iets dergelijks mee, maar de man (Frank van ECOLUTIONS) heeft dat supervlot en mooi gedaan.
    Die raad ik vanaf nu aan iedereen aan, maar diegene die hem verkocht en nog een paar anderen helemaal niet meer.

    Met vriendelijke groeten
    Grossard rob
    Dan12
    Dan12
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 201
    Registration date : 18-12-11

    Vind maar eens een onderhoudstechnicus voor een Edilkamin....  - Pagina 2 Empty Re: Vind maar eens een onderhoudstechnicus voor een Edilkamin....

    Bericht van Dan12 wo dec 19, 2012 11:09 am

    Sabrina, bedank voor de laatste update cq afronding.


    _________________
    Mvg. Dan12



    edilkamin atlanta pelletketel CV
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Vind maar eens een onderhoudstechnicus voor een Edilkamin....  - Pagina 2 Empty Re: Vind maar eens een onderhoudstechnicus voor een Edilkamin....

    Bericht van Gast do dec 20, 2012 11:14 pm

    Geloof me, het is verre van 1 klacht en ik heb geen enkel voordeel eraan om dealers slecht te maken.
    Maar wel wil ik mensen verwittigen opdat ze niet dezelfe sjit moeten meemaken als ik.
    Eer aan wie eer toekomt.  Wink

    Gesponsorde inhoud


    Vind maar eens een onderhoudstechnicus voor een Edilkamin....  - Pagina 2 Empty Re: Vind maar eens een onderhoudstechnicus voor een Edilkamin....

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu zo mei 19, 2024 5:01 pm