Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 23 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 22 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+8
Uthrex
Dan12
ss
pedro
Maggy
erwin
Annejanne
krusty
12 plaatsers

    Goede raad is goud waard !!


    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Aantal berichten : 4411
    Registration date : 19-11-11

    Goede raad is goud waard !! - Pagina 2 Empty Re: Goede raad is goud waard !!

    Bericht van krusty ma nov 26, 2012 4:28 pm

    Maggy bericht 16 eens lezen dan zou je normaal gezien moeten begrijpen wat ik bedoel.Dit is zeker geen alleenstaand geval. Het krioelt hier op het forum van zulke gevallen!!En alle dagen komen er nieuwe bij, vind je dit normaal. Ik dacht nochtans dat een hollander kritischer was dan een belg!
    Waarschijnlijk ben je nog zeer jong (20/30) en geloof je nog alles klakkeloos wat je verteld wordt.
    Ik ben hier al van october 2008 op het forum en heb hier al veel bedrogen mensen zien de revue passeren.
    Uit vroegere beroepservaring heb ik veel ervaring opgestapeld , en ik kan je verzekeren het grenst soms aan het ongelooflijke .

    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Goede raad is goud waard !! - Pagina 2 Empty Re: Goede raad is goud waard !!

    Bericht van ss ma nov 26, 2012 4:35 pm

    Krusty, ik begrijp je en ik kan je geen ongelijk geven, maar ik moet zeggen dat er ook veel goeie installateurs zijn en dat zelfstandigen bashen zoals hier dikwijls al gebeurde, verre van aangenaam is!
    Dan12
    Dan12
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 201
    Registration date : 18-12-11

    Goede raad is goud waard !! - Pagina 2 Empty Re: Goede raad is goud waard !!

    Bericht van Dan12 ma nov 26, 2012 4:47 pm

    Het is niet de bedoeling om zelfstandigen te bashen. zeker niet.
    maar de waarheid, de ervaringen, positieve en negatieve kritieken mogen geschreven worden.
    uiteindelijk zijn betrouwbare installateurs/verkopers winnaars.
    Het is soms moeilijk het kaf van het koren te scheiden, maar middels ervaringsuitwisseling kan het forum hierbij helpen.
    Daarbij; fouten maken mag iedereen. maar vervolgens moet men de verantwoordelijkheid nemen om de geleden schade te herstellen. en niet de deur achter zich dichttrekken en niks meer laten horen.


    _________________
    Mvg. Dan12



    edilkamin atlanta pelletketel CV
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Goede raad is goud waard !! - Pagina 2 Empty Re: Goede raad is goud waard !!

    Bericht van Gast ma nov 26, 2012 4:54 pm

    is het allemaal niet een beetje uit de hand aan het lopen , neem nu een 5 tal jaar geleden hoorde we nog niet veel van pelletkachels, de dag van vandaag krijgen ze de kachels niet meer gezet, wat nicky schreef ; 750 kachels per jaar plaatsen ,dat zijn 2 kachels per dag zaterdag en zondagen en feestdagen en zomertijd inbegrepen , daar moet nog eens allemaal een onderhoud op gedaan worden , dan kan ik begrijpen dat er soms een lange wachtlijst is ,
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Goede raad is goud waard !! - Pagina 2 Empty Re: Goede raad is goud waard !!

    Bericht van Gast ma nov 26, 2012 5:13 pm

    Kijk, laat ons allemaal alles objectief bekijken. Ik kan ieders mening begrijpen en een forum is er om ook een discussie niet uit de weg te gaan. Maar laat ik zelf al eerst eerlijk zijn: Wie denken jullie zelf die ik het eerst help als er problemen zijn? Degene die het me lasig maakt en met het minste dreigt...of degene die vriedelijk, geduldig is en een kop koffie klaar heeft staan als je aankomt. Hetzelfde geld uiteraard ook voor een afrekening: niet flexibel willen zijn, eisen dat we 'savonds komen en onbeleefd zijn en afblaffen... of op een vriendelijke manier iets vragen. Wie denk je dat het meest betaald? Ik ben verleden jaar op oudejaarsavond(dat lees je goed) een herstelling gaan doen bij zowat de vriendelijkste en symphatiekste klant die ik heb. Daar aangekomen stond een glaasje champagne klaar en na de herstelling gedaan te hebben heb ik tegen de klant gezegd dat het zo in orde was. Of denken jullie nu echt dat wij geen gevoelens hebben in een zaak en het niet erg vinden als we over ons voeten krijgen voor het minste??? Ik weet dat die klant niet op het forum zit (Dhr Stassen, Riemst), maar dat zijn echt mensen met ontzettend veel levenswijsheid en als die me belt sta ik onmiddelijk klaar... Maar die persoon is een toonbeeld van rust en als je hem vraagt hoe dat komt is zijn redenering kinderlijk simpel: Denk je dat je met je op te jagen meer gereed krijgt? Zo zie je maar, het ligt echt niet altijd aan de zelfstandigen en we verdienen heus geen miljoenen met wat we doen(was het maar zo), integendeel... we brengen de staat miljoenen op en houden zelf procentueel gezien minder over op onze winst als hen. Maar dat is natuurlijk weer een andere discussie. Twisted Evil
    Dan12
    Dan12
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 201
    Registration date : 18-12-11

    Goede raad is goud waard !! - Pagina 2 Empty Re: Goede raad is goud waard !!

    Bericht van Dan12 ma nov 26, 2012 5:43 pm

    @Nicky,

    gewoon even ter info.
    ik ben ook een toonbeeld van rust, en vooral geduld.
    Maar Ik vermoedt dat juist dát mij de das heeft omgedaan.
    Ik ben teveel meegegaan in het verhaal van de verkoper, en teveel vertrouwen gegeven.
    zelfs de installateurs (van de verkoper) stelden zich al vragen bij de handelswijze van hun opdrachtgever (alvorens en tijdens de installatiewerken).
    Ik ben ten allen tijde vriendelijk gebleven. (de verkoper trouwens ook).

    Je hebt gelijk inzake bejegening. 100%.
    Iedereen behoort op een correcte manier met mekaar om te gaan.
    En een interventie op oudejaarsnacht is bewonderenswaardig.
    Natuurlijk worden mensen als dhr. S uit Riemst het eerste geholpen.
    Neemt echter niet weg dat iedereen graag op tijd en correct geholpen wil/moet worden conform de garantie afspraken. ongeacht de aard van het beestje. Zo heeft ieder persoon in zijn beroepsuitoefening wel mensen waar hij liever wel/niet mee te doen heeft.
    Je hebt ze dan niet voor het kiezen.

    Trouwens, bij mij staat uiteraard ook meteen de koffie klaar en wordt er na beëindigen van de werken een borrel gedronken.



    _________________
    Mvg. Dan12



    edilkamin atlanta pelletketel CV
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Goede raad is goud waard !! - Pagina 2 Empty Re: Goede raad is goud waard !!

    Bericht van Gast ma nov 26, 2012 6:03 pm

    Beste,

    Dan kan ik niet goed begrijpen dat Uw installateur U niet heeft kunnen helpen. Ik weet niet wie het is en ik ga er dus zeker niet verder op in gaan... Maar ik verkondig niet dat wij nooit problemen hebben en lange wacht tijden. Dat durf ik eerlijk toe te geven. Ik doe echter wel mijn best om alles zo goed mogelijk op te lossen. Is er een probleem met een haard of kachel dat echt niet opgelost kan worden stel ik de fabrikant in gebreke, het kan niet zijn dat je als installateur een perfecte installatie aflevert met de juiste materialen en dat er problemen zijn met de goede werking dat de invoerder/fabrikant je in de kou laat staan...en toch gebeurd dat, dat besef ik ook. Als installateur/verkoper van eender wat wordt je verplicht om bikkelhard zaken te doen, ook al sta je daar zelf niet altijd achter. In deze tijden gaat het spijtig genoeg blijkbaar niet meer anders. Als ik de aangetekende zendingen van de rechtbank van koophandel zie binnen komen gaat het haar me op mijn hele lichaam recht staan. Afbetaling van een pallet pellets over 8jaar??? Kachel terug halen? Ah nee meneer, dat kan niet... Zo verplicht U die mensen stookolie in te doen en krijgen ze nog meer problemen! Zo simpel is het echt niet om een zaak uit bouwen en iedereen tevreden te houden. Een service geval kan ik ook niet inplannen... Dat gebeurd nu eenmaal wanneer het gebeurd. En als er 20 te samen vallen loopt de wacht tijd nu eenmaal op, ik heb hier niemand in de garderobe hangen die ik te pas en te onpas kan versturen. Ik vind dat er dus wat meer wederzijds begrip en respect zou moeten zijn. Maar goed, dat is natuurlijk mijn mening.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Goede raad is goud waard !! - Pagina 2 Empty Re: Goede raad is goud waard !!

    Bericht van ss ma nov 26, 2012 10:47 pm

    Daar kan ik mij volledig in vinden! We doen meer dan ons best, onmogelijk bestaat voor een echte zelfstandige BIJNA niet, maar moeilijk is meer dan mogelijk! Toch doen we ons best en aangezien we mensen zijn hebben we mensen (klanten) waar het meer mee klikt dan met andere mensen (klanten). Begrip en respect van beide kanten, dat is een voorwaarde!
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Goede raad is goud waard !! - Pagina 2 Empty Re: Goede raad is goud waard !!

    Bericht van Gast di nov 27, 2012 7:53 am

    Ik heb in vertrouwen een kachel besteld bij een op dit forum aanwezige verkoper.
    Ik ben akkoord gegaan met hun standaard korting en de standaard gratis hoeveelheid pellets bij de kachel. Aangezien ik service verwacht bij eventuele problemen vond ik het inderdaad niet nodig om de citroen uit te persen en heb ik me dus geen enkele moeite gedaan om ook maar 1 cent meer van de prijs proberen te krijgen. Als ze zich redelijk aan de levertermijn kunnen houden en me als zelfplaatser goed telefonisch te woord staan als ik iets tegenkom tijdens installatie is het voor mij al de moeite geweest.
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Goede raad is goud waard !! - Pagina 2 Empty Re: Goede raad is goud waard !!

    Bericht van Uthrex di nov 27, 2012 8:56 am

    Wat een topic weer. En dan heb ik nog niks gezegd. Zal ook maar best zwijgen denk ik... tongue

    Uthrex


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Goede raad is goud waard !! - Pagina 2 Empty Re: Goede raad is goud waard !!

    Bericht van Annejanne di nov 27, 2012 9:00 am

    Zwijgen kan niet verbeterd worden! Laughing


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Goede raad is goud waard !! - Pagina 2 Empty Re: Goede raad is goud waard !!

    Bericht van Péétje Brik di nov 27, 2012 9:34 am

    Als de ondernemer eens zou beginnen met de klant erop te wijzen dat er bij problemen zo snel als mogelijk zal worden gereageerd, en dat is niet morgen, maar naar gelang het probleem en de drukte kan dit dagen, zelfs weken duren.
    Ik weet dat het moeilijk is om in het seizoen alle klanten tegelijk te helpen, maar maak ze dan niets wijs dat ze deze week zullen binnen wippen, als ze in hun achterhoofd al uitgemaakt hebben dat die klant enkele weken geduld moet hebben.
    En klanten moeten toch eens beseffen als ze 100km van hun woonplaats een pelletkachel kopen om €20 te besparen ze niet op de 1ste plaats zullen komen bij problemen.
    Een onderaannemer om onderhoud te doen als buffer inroepen tijdens het seizoen zou veel ellende besparen, zowel bij ondernemer als klant. Daar zit toekomst in.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Goede raad is goud waard !! - Pagina 2 Empty Re: Goede raad is goud waard !!

    Bericht van Gast di nov 27, 2012 12:22 pm

    Beste,

    Daar ben ik het nu wel volledig mee eens(onderaannemer)... maar vindt die maar eens dan(of denk je dat die tevreden is met enkel herstellingen te doen waar niets op te verdienen valt? Natuurlijk wil die ook de kachels zelf doen). De oorzaak ligt meestal bij het volgende... er worden géén beloftes gemaakt. Maar dan krijg je dus telefoon en is de reactie: kom eens snel af... Hoe dat gaat niet dadelijk?... Ik wil nu ONMIDDDELIJK een datum!... enzovoort, enzovoort. Uiteindelijk zeg je dan vanzelf dat je je best zal doen om het zo snel mogelijk te doen om er af te zijn... Want op dat uur aan de telefoon was de herstelling waarschijnlijk al gebeurd. Dat is ook de enige reden dat ik dit nu doe met het service document op de site. Overzichtelijker, sneller en minder stress voor mij. Want de laatste tijd... Shocked Klant elders aangekocht... We zitten wel in de kou hé... En Uw technieker dan?.. Ja maar die is gestopt...En U verdeeld dat merk toch ook dus bent U verplicht om ons ook service te verlenen! Daar gaat het dus mis, je bereikt meer met te vragen (vriendelijk) als te verplichten...want ik moet juist niets, ik wil is een andere zaak.
    Ik heb nogal problemen met gezag... Wink
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3081
    Registration date : 06-12-11

    Goede raad is goud waard !! - Pagina 2 Empty Re: Goede raad is goud waard !!

    Bericht van Fleur di nov 27, 2012 1:04 pm

    een goeie raad van tante fleur ...blijf kalm want er staat ons nog veel te wachten....binnen een tiental jaren zitten we allemaal met een versleten kachel waar veel onderdelen aan vervanging toe zullen zijn .....alle installateurs zijn tegen dan al binnen of in pensioen of BANG van jullie...en DAN


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Goede raad is goud waard !! - Pagina 2 Empty Re: Goede raad is goud waard !!

    Bericht van Péétje Brik di nov 27, 2012 1:37 pm

    Ik had het wel over de toekomst bij mijn opmerking om onderaannemers in te schakelen.
    Of zou de importeur daar een rol kunnen spelen, en niet enkel om garantiegevallen op te lossen, iets om over na te denken?
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Goede raad is goud waard !! - Pagina 2 Empty Re: Goede raad is goud waard !!

    Bericht van steven di nov 27, 2012 2:09 pm

    naar de toekomst ga ik geen probleem hebben met mijn pelletkachel, omdat ik er dan geen meer zal hebben.

    De enige reden is dat ik niet kan/kon/zal kunnen/ rekenen op mijn installateur en een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4411
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Goede raad is goud waard !! - Pagina 2 Empty Re: Goede raad is goud waard !!

    Bericht van krusty di nov 27, 2012 2:26 pm

    Ai Fleur , ben je nu echt van de pot gerukt :""alle installateurs zijn tegen dan al binnen"" dat mag je niet zeggen, hooguit in stilte denken ,nooit zeggen!!Want dan voelen ze zich in hun kruis gepakt.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Goede raad is goud waard !! - Pagina 2 Empty Re: Goede raad is goud waard !!

    Bericht van ss di nov 27, 2012 3:20 pm

    @Steven: wat ben jij bitter!? Er zijn toch veel mensen tevreden? Hoe kun ze je nu alle installateurs over dezelfde kam scheren??? Ik ben zeer tevreden over mijn Saey, mijn installateur en Saey als invoerder zelf! Ik begrijp niet dat je je pech niet kunt relativeren! Je kan toch in alles eens een teleurstelling tegen komen!? Ooit had ik dat met een slechte motorfiets, sneu en heel vervelend, enkele malen duurder dan een pelletkachel en wil dat dan zeggen dat ik nooit geen motorfiets meer moet kopen??? Laat je leven toch niet verzuren door een slechte ervaring!
    Groeten,
    ss
    Dan12
    Dan12
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 201
    Registration date : 18-12-11

    Goede raad is goud waard !! - Pagina 2 Empty Re: Goede raad is goud waard !!

    Bericht van Dan12 di nov 27, 2012 3:25 pm

    Het probleem, ook bij pelletkachelverkoop, is vooral dat ondeskundige of inferieure pelletkachelverkopers de mogelijkheid hebben om mensen op te schepen met een verwarmingsprobleem en/of financiele kosten.
    (Er zijn inderdaad mensen die voor een koopje gaan en vooraf al konden weten dat goedkoop ook duurkoop is. En er zijn inderdaad ook mensen die kortingen blijven afdingen etc.)

    Natuurlijk zoeken slachtoffers vervolgens hulp bij een deskundiger verkoper.
    En deze deskundigen, met het hart voor hun bedrijf, op de juiste plaats krijgen dan al die problemen te horen (allemaal ellendeverhalen). Vaak zijn die verhalen met veel emotie en kwaadheid geladen...
    Daar staat uiteraard geen enkele verkoper (zoals Nicky bijvoorbeeld) op te wachten. maar het kwaad is al geschied. En de echte veroorzaker is toch vaak een kollega-verkoper met minder verantwoordelijkheidsgevoel of helemaal zonder scrupules om mensen op te lichten.

    Hoe los je dit probleem op ?
    kwaliteitslabel maken voor de kachel branche ? (deskundigheidseisen)
    Vereniging oprichten onder de goede/deskundige verkopers ? (branche organisatie)
    kort gezegd; goede verkopers moeten slechte verkopers minder kans geven om de branche te verzieken.

    Aan de reactie van Steven te zien, nota bene, heeft hij nu al spijt van de aankoop van pelletverwarming. Terwijl de pelletkachel/ketel verkoop nu pas echt in de lift zit.
    Gaan heel veel van die potentiële kopers dus ook nog op de koffie komen...





    _________________
    Mvg. Dan12



    edilkamin atlanta pelletketel CV
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31492
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Goede raad is goud waard !! - Pagina 2 Empty Re: Goede raad is goud waard !!

    Bericht van erwin di nov 27, 2012 3:44 pm

    stel ik begin vandaag een zaak met pelletkachels aan dumpingprijzen, geen kat die me tegen houd.
    eer die wetgeving over kwaliteitslabel er is is zijn we 10j verder, andere bekwame verkopers die me afraden klaag ik aan wegens antireclame.
    binnen een paar jaar stop ik met de zaak in alle stilte.

    de enigste die me kan stoppen is een razende klant die me een pak rammel geeft omdat ik hem een paar duizend euro afhandig maakte voor iets wat niet deugdelijk werkt ...

    cru maar zo is het.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Dan12
    Dan12
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 201
    Registration date : 18-12-11

    Goede raad is goud waard !! - Pagina 2 Empty Re: Goede raad is goud waard !!

    Bericht van Dan12 di nov 27, 2012 3:55 pm

    Zo is het precies Erwin.

    Maar ééns moet er toch begonnen worden met een afdoenbare (wettelijke) actie om personen zoals jij hierboven beschrijft, niet de kans te geven om als ongekwalificeerd persoon bepaalde producten te verkopen.
    (misschien zijn de gedupeerde klanten nog niet razend genoeg, want een pak rammel kan wel eens helpen... Wink )


    _________________
    Mvg. Dan12



    edilkamin atlanta pelletketel CV
    Maggy
    Maggy
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 134
    Registration date : 19-05-10

    Goede raad is goud waard !! - Pagina 2 Empty Re: Goede raad is goud waard !!

    Bericht van Maggy di nov 27, 2012 4:18 pm

    @Steven
    Ga eens kijken op forums betreffende gasgestookte centrale verwarming. Ondanks dat er in Nederland echt strenge vakbekwaamheidseisen aan CV installateurs gesteld worden en strenge keuringseisen voor apparatuur en installatiematerialen zijn, gaat er toch erg veel mee mis. Toen wij 30 maanden terug in dit huis kwamen wonen lag er op de CV ketel een dikke envelop met communicatie tussen de vorige bewoners en de installatiebedrijven waarmee ze een onderhoudscontract hadden. Nota bene de twee grootste bedrijven op dit gebied in Nederland. De arrogantie van die oligopolisten droop er van af.

    Ik heb dan ook besloten het onderhoud van de CV verder zelf te doen. Het kostte weinig moeite van de fabrikant de onderhoudshandleiding te krijgen. Zo'n ding heeft net als onze pelletkachels instelbare parameters. Toen ik me daarin verdiepte rolde ik van mijn stoel: alles was zo slecht ingesteld dat de klachten van de vorige bewoners voor zich spraken. Dit huis moet steeds te warm of te koud geweest zijn met idem klachten wat betreft de warmwatervoorziening en veel te hoge stookkosten.

    Ach, de voorbeelden dat oligopolisten niet functioneren zijn bv ook op de markten van telecommunicatie en internet providers toch algemeen bekend. Wat dat betreft mogen we juist blij zijn dat de markt in pelletkachels en pellets veel kleinschaliger is en over veel meer bedrijfjes gespreid. Ja natuurlijk, het valt ook op dit gebied niet altijd mee om het kaf van het koren te scheiden. Dit forum helpt daar volgens mij al behoorlijk mee. Dus wanhoop ajb niet, zoek een goede installateur die bereid is je problemen op te lossen en blijf lekker, voordelig, milieubewust en behaaglijk van pelletwarmte genieten.

    Als iemand hier een onbezorgde stooktoekomst heeft verdiend, ben jij het toch?


    _________________
    Artel Evo M-K
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Goede raad is goud waard !! - Pagina 2 Empty Re: Goede raad is goud waard !!

    Bericht van dxnature wo nov 28, 2012 12:17 pm

    Heb deze topic een paar dagen aan het volgen en wil me na dit bericht hier ook op de achtergrond houden op deze opmerkingen na.

    Deze toestanden, op grijze import na, zijn voor het welzijn van de klanten en de verkopers toch in te perken door de invoerder, die er zelf ook baat bij heeft. Door een eerlijk en deskundig dealernetwerk op te zetten waar aan bepaalde eisen moet worden voldaan waar (bewezen) deskundigheid en degelijke regelmatige bijscholing een grote rol speelt. Bij mijn vorige werkgever is dit zo waardoor er weinig geschillen waren en meestal tevreden klanten. Dit is voor elke partij een voordeel! Het kan toch niet zijn dat een klant met trillende benen bij een dealer binnen stapt en tien weesgegroetjes opzegt opdat het goed afloopt. Zoals je kan lezen is het wantrouwen duidelijk aanwezig.

    Wat Krusty schrijft is een "verdedigingsbeleid" om zich als klant pogen in te dekken, waar op zich niet verkeerd mee is (zelfbehoud). Om nu van een dealer waarvan geweten is dat hij degelijk werk levert het onderste uit de kan te gaan halen vind ik nu ook niet aangewezen daar deze ook nog een marge moet hebben om goede service te garanderen. Zoals de Vlaamse katholieken zeggen, de kerk in het midden houden. Het moet voor de klant en de dealer een win win situatie zijn. Je kan je als klant wel duidelijk vragen om je twijfels, over wat dan ook qua na-service op papier te laten zetten om in geval van een poot hebben om op te staan, waarbij ook het begrip moet bestaan dat een dealer misschien niet alles in 1 wip en onmiddellijk kan herstellen. Indien het de klant zijn enige bron is van verwarming dient er ook begrip bij de dealer te zijn om zo'n herstelling prioriteit te geven al moet die nog die dag nieuw installaties uitvoeren. Het is niet makkelijk de balans te vinden, maar zoals geschreven, begrip van beide partijen is aangewezen. Desnoods ook hier weer afspraken op papier zetten.

    Moraal van het verhaal: de invoerder kan veel aan deze wantoestanden verhelpen, want dat mag je toch stilaan beginnen noemen. Sleep De klanten en de goede dealers lijden en de opportunisten (dozenschuivers) gaan met de poen lopen. OPKUISEN die toestanden is de boodschap waar iedereen beter van word, behalve de laatstgenoemden die we kunnen missen als tandpijn. Ik hoop dan ook ten stelligste dat de invoerders dit meelezen en in het belang van iedereen acteren! Zij zijn de sleutel naar een betere toekomst in de pelletwereld pelletforum
    Dan12
    Dan12
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 201
    Registration date : 18-12-11

    Goede raad is goud waard !! - Pagina 2 Empty Re: Goede raad is goud waard !!

    Bericht van Dan12 wo nov 28, 2012 3:23 pm

    Kan ik me volledig bij aansluiten dxnature. zeer correct verwoord.

    Hier ligt een taak voor de invoerders/dealers. zeker als blijkt dat zelfs bij gerenommeerde merken afnemers/verkopers zijn die duidelijk onkundig blijken te zijn in de techniek van de pelletkachel.

    voor de geïnteresseerden; dealers, verkopers en kopers, kijk ook eens in de links hier beneden. Het is maar als voorbeeld bedoeld.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]



    _________________
    Mvg. Dan12



    edilkamin atlanta pelletketel CV
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3081
    Registration date : 06-12-11

    Goede raad is goud waard !! - Pagina 2 Empty Re: Goede raad is goud waard !!

    Bericht van Fleur wo nov 28, 2012 5:50 pm

    volgens mij begint het bij de producent ,die maakt een produkt,besteed miljoenen aan reclame allerhande ,maar het is blijkbaar te veel om een duidelijke ordentelijke HANDLEIDING in verschillende europese talen bij de kachel te stoppen als ie ingepakt wordt,de fabriek/producent is de hoogste op de ladder en daar verloopt het al niet op de juiste manier....en hoe zit het met al die wisselstukken waarop iedereen moet wachten,wat zouden ze zich dan gaan aantrekken wie of wat hun daelers zijn,ik heb ook in een fabriek gewerkt...service aan daelers en opleiding stond daar hoog in het vaandel ,wisselstukken werden de ganse wereld rondgestuurd zo vlug als kon ...enz.enz..
    als je hier een AB nodig hebt van een pelletkachel moet je maanden wachten als of de grondstof nog moet ontgonnen worden... amai


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Goede raad is goud waard !! - Pagina 2 Empty Re: Goede raad is goud waard !!

    Bericht van dxnature do nov 29, 2012 1:49 pm

    Fleur, het bedrijf waar ik heb gewerkt garandeerde de onderdelen eender waar op onze aardkloot binnen de 24u en daar is men zeer fier op en ze bewijzen dagelijks dat het kan, waarbij uiteraard ook de service dienst integraal deel van maakt inclusief de herstellingen. Spijtig genoeg is het niet altijd zo maar dat het kan mits een degelijk stramien en opvolging is een feit. Ook werden alle techniekers er continu geëvalueerd waarbij all hun acties werden genoteerd en indien nodig bijgeschoold of bijgestuurd. Klachten hadden we raar of zelden.

    Dan12, je hebt gelijk, het gebeuren start op de eerste plaats bij de fabrikant doch de invoerder kan hier veel werk verzetten waardoor ook zijn omzetcijfer positief word beïnvloed.

    Gesponsorde inhoud


    Goede raad is goud waard !! - Pagina 2 Empty Re: Goede raad is goud waard !!

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 8:26 pm