Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 9 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 8 gasten

Flamingo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
Annejanne
Fleur
erwin
7 plaatsers

    EdilKamin Seven - Rook in huis


    Gast
    Gast


    EdilKamin Seven -  Rook in huis - Pagina 3 Empty Re: EdilKamin Seven - Rook in huis

    Bericht van Gast zo maa 03, 2013 12:59 pm

    Een tijdje geleden sinds mijn laatste post. Hij lijkt nu goed te zijn. De kachel brand zonder rook binnen. Heerlijk warm en zelfs met flinke wind vorige week rechtstreeks op de rookuitlaat geen klachten. Ik maak hem wel heel veel schoon en dat lijkt z'n vruchten af te werpen. Wel vind ik zelf dat er veel as achter blijft, maar dat is te overzien.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    EdilKamin Seven -  Rook in huis - Pagina 3 Empty Re: EdilKamin Seven - Rook in huis

    Bericht van Gast za maa 09, 2013 7:22 pm

    Wij hebben sinds eind september ook een Edilkamin Seven en die is op dezelfde manier aangesloten, T-stuk zat onder wel op de pijp, maar de rest was exact hetzelfde aangesloten, uitlaat zit op het noorden. We hebben geen rook in huis maar wel de ruit snel zwart, na 2 a 3 uur branden was de helft al roetzwart, in het bakje iedere dag een flinke koek, eerst andere pellets geprobeerd met hetzelfde resultaat, zelf de pellettoevoer in het gebruikersmenu op -30% gezet, geen verbetering. Een enkele keer liep zelfs het mandje over. Buizen diverse keren schoon gemaakt, niets hielp.
    Gisteren is de installateur hier geweest en die heeft de parameters aangepast, kachel wat zuiniger gezet en de rookgasafvoer wat hoger, geen verandering. Vandaag hebben we zelf buiten een extra bocht erop gezet en een kapje, heb nu na anderhalf uur stoken het gevoel dat dat wel al wat helpt, ik kan nog steeds de hele ruit zien en vind de vlam een stuk rustiger.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    EdilKamin Seven -  Rook in huis - Pagina 3 Empty Re: EdilKamin Seven - Rook in huis

    Bericht van erwin za maa 09, 2013 7:55 pm

    Ineke,

    de uitlaat horizontaal en open op het noorden dat is problemen zoeken, dat los je niet op met parameters.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    EdilKamin Seven -  Rook in huis - Pagina 3 Empty Re: EdilKamin Seven - Rook in huis

    Bericht van Gast di maa 12, 2013 12:57 pm

    Hey ineke,

    Het gaat nu hier goed. Net wel heel veel witte rook voor het ontsteken en ff wat rook binnen door de naden van de pijp, maar daarna is het in een keer allemaal weg als de vlam komt. Er staat nu sterke sneeuwwind en bijna letterlijk op de uitlaat, maar geen klachten.
    De uitlaat is op NW en wij wonen heel erg open, dus de wind kan overal goed bij en langs.

    Je kan rustig eens komen kijken als je in de buurt bent om te zien wat en hoe we hebben ingesteld.

    Ps: leuke hond. Lijkt veel op de onze.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    EdilKamin Seven -  Rook in huis - Pagina 3 Empty Re: EdilKamin Seven - Rook in huis

    Bericht van Gast di maa 12, 2013 1:09 pm

    Hoi

    Het lijkt hier nu ook beter te gaan,we hebben wat geimproviseerd met bocht en pijp en zelf een hoedje gemaakt, denk dat als we een nog iets langere pijp erop zetten het nog beter wordt, we krijgen nu ook pas aanslag op de ruit na 4 a 5 uur branden, en het laat zich makkelijker weg poetsen. Zodra de sneeuw verdwenen is kunnen we op zoek naar rvs bocht en ander materiaal. Die witte rook hebben we ook bij het aansteken en dat zonder "habemus papam"  Smile

    Die hond is ons schoothondje Heidewachtel Luka.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    EdilKamin Seven -  Rook in huis - Pagina 3 Empty Re: EdilKamin Seven - Rook in huis

    Bericht van Gast di maa 12, 2013 1:38 pm

    Laughing

    Klinkt positief. Ik heb ook aanslag op de ruit hoor. Maar is niet zo heel erg. Ik poets hem elke keer na branden met eerst een babydoekje (is vochtig) en navegen met keukenpapier.

    De paus is hier ook nog niet gekozen ;-)

    succes ermee! Geniet van de warmte. Hier staat hij nu ook te blazen op 30 graden en 9 voor de luchtstroom. Heerlijk!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    EdilKamin Seven -  Rook in huis - Pagina 3 Empty Re: EdilKamin Seven - Rook in huis

    Bericht van Gast wo jan 28, 2015 8:27 pm

    Na bijna weer een jaar stoken zijn we toch nog niet helemaal tevreden over ons ruitje wat weer best snel smerig wordt. Mijn broer heeft ook een Edilkamin, ander model, stookt 3 dagen zonder zijn ruit te poetsen, glas wordt wat "wazig" maar niet zwart, hij stookt pellets van "van Cranenbroek".
    Van de week waren de Green Energy pellets op en zijn we overgeschakeld op onze voorraad van Edilkamin, ruit snel zwart, ook de wanden van de kachel worden helemaal zwart wat bij de Green Energy nauwelijks of zelfs niet het geval was. De schouw hadden we al aangepast, verlengd, hoedje erop. Aan parameters durf ik zelf niet zoveel te doen, te weinig verstand ervan, de installateur maar weer eens bellen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    EdilKamin Seven -  Rook in huis - Pagina 3 Empty Re: EdilKamin Seven - Rook in huis

    Bericht van erwin wo jan 28, 2015 8:58 pm

    met die bochtige schouw geraak je nooit van die zwarte ruit af, laat die "installateur" maar van de parameters blijven.
    het zou jammer zijn als uw rookgasventilator in de toekomst vroegtijdig de geest geeft door onnodig harder te draaien voor dat iets properder ruitje.

    hoeveel kg pellets heb je opgestookt sinds september 2012. gebeurde er in die tijd al een onderhoud van de kachel met kuisen van de schouw.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    EdilKamin Seven -  Rook in huis - Pagina 3 Empty Re: EdilKamin Seven - Rook in huis

    Bericht van Gast do jan 29, 2015 9:52 am

    Mijn man maakt hem geregeld zelf helemaal schoon, ook de schouw buiten etc.
    We zullen het maar zo laten dan. Aan die bochten kunnen we nu toch niks veranderen,
    een hele rechte afvoer naar boven zou weer een hele verbouwing in huis worden, even geen zin in..... Smile

    Gesponsorde inhoud


    EdilKamin Seven -  Rook in huis - Pagina 3 Empty Re: EdilKamin Seven - Rook in huis

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 10, 2024 3:27 pm