Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 23 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 21 gasten

Flamingo, polle90


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    hans nieuw

    Anonymous
    Gast
    Gast


    hans nieuw Empty Re: hans nieuw

    Bericht van Gast zo dec 30, 2012 4:03 pm

    Hallo forummers,

    Ik ben Hans en kom uit Wagenborgen (Groningen) en heb sinds 3 weken een Artel Roma S pelletkachel.
    Ik stook daarin Elite pellets. Ik heb een pelletkachel aangeschaft omdat ik de kamer met cv niet behaaglijk warm kan krijgen, bovendien spelen stookkosten en gezelligheid ook een rol.
    Ik ben hier terechtgekomen op advies van mijn collega. Volgens hem kun je hier veel leren over het stoken met de pelletkachels.
    Tot nu toe ben ik heel erg tevreden met de pelletkachel. Het enige wat mij nu nog stoort is dat de kachel in de ECO stand nog te veel warmte afgeeft.
    Ik hoop met behulp van dit forum een oplossing hiervoor te vinden.

    Met vriendelijke groet,
    Hans.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    hans nieuw Empty Re: hans nieuw

    Bericht van Gast zo dec 30, 2012 4:09 pm

    Welkom Hans,
    veel leesplezier op het forum. Dat de kachel in ECO met deze temperaturen te veel warmte afgeeft is logisch, hij heeft een minimumvermogen en als dat groter is dan het warmteverlies van de woning gebeurt dat. Wacht op de koudere tijden die komen gaan en leer ondertussen je kachel goed kennen.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    hans nieuw Empty hans nieuw

    Bericht van Gast ma dec 31, 2012 5:23 pm

    Zoals Hans al aangeeft, vele kopen een te grote kachel die dan laag moet branden.
    Maar zowel Kolen, Houtkachel als de olie kachel bleven ook langer schoon als hij volop kon branden.
    Het beste is tussen ½ en vol branden.
    bij ¼ vermogen zoals vele hun huis warm houden is de schoorsteen eerder vervuild, dus vaker dan 1x per jaar reinigen.
    Ook Pelletkachels vervuilen, hoewel schoner hebben ze een kleinere pijp dus per oppervlakte toch flinke roet neerslag.

    De meeste die 90% of veel hoger beloven halen op de laagste stand net aan 89% en dan is de hoeveelheid as ook hoger.
    Een iets te kleine kachel die hard moet werken blijft dus langer schoon en is zuiniger dan een iets te grote.
    Helaas willen mensen warmte maar vergeten dat isolatie voordeliger is.


    Gesponsorde inhoud


    hans nieuw Empty Re: hans nieuw

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu wo mei 08, 2024 9:10 am