Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 33 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 33 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+69
Rayke
haroldgronsveld
Raf
RONIEKE
jerommeke
Marc Vermeylen
Stef
LucP
hans.goos
Johan
Bernd
jozef
InekeG
Paul
Fleur
Irbe
runefcb
Maryline
Paul Krottje
Mauritsius
Steven72
peter260
WOODY
Luc Peeters
fish11
ppeterke
alain
SICCO
don diego
Cerutti
rudy.devroey
nick.lams
henkco
Baileysker
mario1
Antonius
horatio
pedro
evert.clonen
Luc Melis
mikelbikel
grossard.rob
kordep
bettini
jelle
jorist
Ankaer Guido
deltalima
Toon
sabrinahorst
eura
egno
smillie
colleken
fdoncke
wvema
porteman
pellbox
piet
XTZ99.25MKII
eddy1
steven.eyssen
Luc B
85herman
antonio1980
nick1
kvkkvkkvk
pepe911
erwin
73 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor


    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 8 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast zo dec 29, 2013 11:15 am

    Muc,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Over de Seven staat veel te lezen in de betreffende topics, met de zoekknop linksboven kun je die vinden.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 8 Empty Hey iedereen

    Bericht van Gast ma dec 30, 2013 10:41 am

    Hey iedereen,


    Wij kochten 2jaar geleden ons huisje en hebben inmiddels reeds enkele renovatiewerken gedaan. Nu gaan we volgend voorjaar nieuw schrijnwerk laten plaatsen (de bestaande ramen vervangen en er komen ook 2 grote ramen bij voor meer licht en zicht op de tuin, glas overal 0.9) en de muren van de beneden ook helemaal aanpakken. Momenteel hebben we een inbouwcassette voor hout, best gezellig. Maar deze staat niet goed gepositioneerd in de ruimte en daar we deze vaak gebruiken niet ideaal (niet automatisch in te stellen e.d. voor b.v. in de ochtend enzo). We zoeken een goede pelletkachel daar we de kachel dus vaak gebruiken en willen opstaan in een reeds opgewarmde ruimte. Bij voorkeur één die niet teveel lawaai maakt (onze inbouwcassette nu die maakt best wat lawaai als we de blazer opzetten). Nadelen aan de houten haard nu is toch wel de vuiligheid, het gezeul en de droge lucht (pikkende ogen). Mijn schoonouders hebben ook twee pelletkachels in huis en verwarmen daar een groot huis mee. Zelf hebben wij wel nog gewoon verwarming op stookolie die wij ook nu met de cassette amper gebruiken. Bespaard ons een pak centen dus. Nu had ik ook wat info gevonden over kanalisatie maar nog niet veel gebruikerservaringen gelezen hierover. Mocht het interessant zijn denken wij ook hieraan om een kamer boven bij te verwarmen. Zo dit is onze situatie. We plannen de aanschaf ergens volgend najaar dus we kunnen nog voldoende info opdoen.

    Groetjes!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 8 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast ma dec 30, 2013 10:48 am

    Fairness,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Om je zoektocht te vergemakkelijken kun je de zoekknop linksboven gebruiken om de interessante info te vinden.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 8 Empty Nieuw lid

    Bericht van Gast ma dec 30, 2013 2:28 pm

    hallo iedereen

    ik heb sinds 2 maanden een MCZ Philo waar ik niet echt content van ben
    De reden waarom ik een pelletkachel heb gekocht is omdat ik geen gas of mazout kan stoken en accumulatie heeft me teveel gekost.
    Ik heb al verschillende pellets geprobeerd en zie nauwelijks verschil.

    Ik zou graag meer info willen weten over pelletkachels en toebehoren.
    En het probleem met mijn kachel willen oplossen.

    Danku
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 8 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast ma dec 30, 2013 2:34 pm

    Sandeman,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Met de zoekknop linksboven kun je voor jou relevante info zoeken.
    Over MCZ zijn er veel topics en misschien vind je daar info die je problemen verklaren.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 8 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast di dec 31, 2013 10:42 am

    Hallo ik heb me net aangemeld op dit forum omdat wij van plan zijn een pelletkachel te kopen.

    Ik ben op dit forum beland via een vriend die ook een palletkachel heeft en erg tevreden is over dit forum dus heb me nu ook gelijk aangemeld  Smile .
    Nu gaan we nog even lekker door het forum bladeren, mocht iemand nog tips hebben dan hoor ik het graag.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 8 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast di dec 31, 2013 11:25 am

    Rockster,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Vragen kun je kwijt in de respectieve topics en 1 keer een vraag stellen is voldoende.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 8 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast di dec 31, 2013 1:59 pm

    he' ik ben rudy

    al geruime tijd gebruiker van elite fire pellet kachel
    ik kijk ook af en toe naar die forum voor de evolutie te volgen

    groeten rudy
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 8 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast di dec 31, 2013 2:16 pm

    Rudy,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Met de zoekknop linksboven kun je op zoek naar relevante info in de verschillende topics.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 8 Empty Even voorstellen

    Bericht van Gast wo jan 01, 2014 2:07 pm

    Beste mede pelletliefhebbers,

    Wij zijn sinds gisteren de trotse eigenaar van een Artel pelletkachel. (Milano S 2013) We hebben samen met de dealer een kachel keuze gemaakt. Hij heeft 'm keurig geïnstalleerd. Zeer goed advies en service.

    Het 2013 model ziet er goed uit en de afwerking valt me zeker niet tegen. Ook de geproduceerde geluiden zijn zeker niet storend. We hebben samen met de dealer de kachel zuinig afgesteld. Hij brandt laag, maar produceert een hele boel warmte. Geen enkel probleem om onze woonkamer en keuken van 80m2 te verwarmen naar 21grC. We gebruiken de pellets van Green Energy. Weinig roet, veel warmte. Ik vraag me af of ik nog wel ga experimenteren met andere merken.

    Bij voorbaat al dank voor alle kennis van dit forum en mede pelletkachelaars.... Smile 

    Ronald
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 8 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo jan 01, 2014 2:12 pm

    Ronald,
    welkom op het forum en proficiat met de aankoop. We zien de ervaringen met je kachel en eventuele vragen dan wel verschijnen in een gepast topic op het forum.
    M.v.g.,
    Dick
    egno
    egno
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 24
    Registration date : 30-12-13

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 8 Empty Mijn naam is Egno

    Bericht van egno wo jan 01, 2014 10:02 pm

    Heb sinds enkele maanden een pelletkachel aangekocht ,
    na aankoop van de kachel ben ik erop uitgekomen dat het een chinese was(PELLKA) ,
    al bij al valt deze best wel mee eenmaal de juiste instellingen en de juiste pellets.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 8 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin wo jan 01, 2014 10:06 pm

    egno,

    welkom op het forum en veel leesplezier, met de zoekknop kun je gericht op zoek naar die info die je interesseert..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 8 Empty Hallo

    Bericht van Gast vr jan 03, 2014 7:50 pm

    Wink  Hallo iedereen ,

    Ik kom mij even voorstellen hier. Ik ben een man van 52 en woon in Rummen in vlaams brabant .
    Heb over een 2 tal maanden terug een Edilkamin Space geplaatst in mijn  leef veranda .

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

    Zoals je merkt is het een 11 kw pellet kachel en nu voel ik je denken  wat? wat moet je met 11 kw in een veranda ... ?
    De veranda is 9 meter op 3,5 meter .
    Daarnaast ligt de woonkamer en de keuken die kunnen geopend worden door deuren , zodoende kom je op een 80 vierkante meter te verwarmen oppervlakte .

    In het verleden heb ik de veranda verwarmd met een warmtepomp van Daikin , dit lukte vrij goed tot het begon te vriezen .
    Dan heb ik een leiding geplaatst van mijn centrale verwarming naar de veranda toe ,  een daar een radiator van Jaga in geplaatst , de brise 8kw.
    Deze radiator kon de ruimte wel verwarmen , maar het was geen heerlijke gezellige warmte.  
    Ook had je een ongelijkmatige gevoel van de warmte ( onderaan bij de vloer koud ) .

    Dit is nu voorbij , we hebben een heerlijke warmte in de ganse veranda .
    Deze pelletkachel had ik vroeger moeten plaatsen , zo tevreden zijn we ervan . kampvuur 

    Groetjes Luc.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 8 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin vr jan 03, 2014 8:16 pm

    Luc,

    alsnog bedankt voor de voorstelling, welkom op het forum...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 8 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast vr jan 03, 2014 8:38 pm

    hallo,

    ik ben Ramon en ik ben hier gekomen door mijn speurtocht naar een pellet cv kachel.
    Wij hebben een woonschip in het centrum van Rotterdam en hebben altijd gasolie gestookt en waren dringend aan een alternatief toe.
    Inmiddels hebben wij na lang wikken en wegen een kachel besteld in Italie via E-bay.
    onze keus is gevallen op de Iside van extraflame en inmiddels is hij keurig binnen 10 dagen intact bezorgt en staat hij inmiddels trots te glimmen in onze woonkamer.
    Momenteel ben ik druk doende met instaleren en hoop een antwoord te kunnen vinden op de vragen die ontstaan tijdens het instaleren.

    met vriendelijke groet.

    Ramon
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 8 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin vr jan 03, 2014 8:42 pm

    Ramon,

    welkom op het forum, we zien de ervaringen met je kachel en eventuele vragen dan wel verschijnen in een gepast topic....


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 8 Empty Palletkachel Selecta primo nero

    Bericht van Gast wo jan 08, 2014 6:34 pm

    Ik heb sinds vorig jaar een palletkachel selecta primo nero.
    Sinds kort heb ik het probleem dat er teveel pallets aanvoer is.
    Ik ben dan gaan googlen en ben op jullie forum gekomen.
    Lijkt me een zeer interessante en profesionele site.
    Ik wil mezelf in deze kachel verdiepen en foutzoeken.
    Lijkt me zeer interessant en boeiend.
    Een beetje palletkachel verslaaft denk ik.  Smile 


    Groetjes Luc
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 8 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo jan 08, 2014 6:40 pm

    Luc,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Over je kachel staat wel e.e.a. te lezen, gebruik de zoekknop linksboven maar eens. Overigens heb je volgens mij een pelletkachel Smile 
    M.v.g.,
    Dick
    eura
    eura
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 115
    Registration date : 07-01-14

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 8 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van eura wo jan 08, 2014 10:24 pm

    hoi allen , ik ben de rudi uit limburg en hebben sinds vandaag een palazzetti eldora, die keuze hebben wij gemaakt omdat wij een hoekkachel wilden en deze voldeed aan onze doelstelling.
    veel ervaring hebben we dus nog niet met deze kachel maar wat niet is kan nog komen he  Wink 
    grtz eura
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 8 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin wo jan 08, 2014 10:39 pm

    Rudi,

    welkom op het forum en veel leesplezier, de hopelijk positieve ervaringen met de kachel lezen we binnenkort dan wel in 1 of ander topic...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 8 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van pedro do jan 09, 2014 11:29 am

    Rudi,

    welkom hier. Je bent wss 1 van de enige op het pelletforum die een hoekpelletkachel heeft.

    Spannend dus  Laughing 

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 8 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast za jan 11, 2014 11:20 pm

    hoi ben gitte
    veel problemen met pelletkachel
    hoop hier wa slimmer te worden
     Sad 
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 8 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin za jan 11, 2014 11:24 pm

    gitte,

    welkom op het forum, over de problemen best een nieuw topic maken met wat meer info dan...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 8 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast ma jan 13, 2014 12:28 pm

    Ik heb mij terug moeten lid maken omdat ik al een hele tijd niet meer op het forum was geweest.
    Ik heb een pelletkachel Piazetta 956 sinds 2009 ,heb er de eerste jaren niet veel plezier aan beleefd en ben veel op het forum geweest maar nu is het wel lang geleden dat de technieker is moeten komen en ben dan niet meer op het forum geweest.
    Ik heb me opnieuw lid laten maken opdat ik het toch wel nog eens wil volgen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 8 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin ma jan 13, 2014 12:31 pm

    Soeki,

    Welkom terug dan, een regelmatige en actieve deelname aan het forum is een vereiste voor de geldigheid van een account,
    bij langdurige inactiviteit van een gebruiker wordt diens account verwijderd...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 8 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 3:23 am