Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 15 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 14 gasten

smillie


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+6
Brahman
jorist
Fleur
erwin
pedro
Johnny Derveaux
10 plaatsers

    Welke inbouw pellet kachel?


    erwin
    Admin


    Aantal berichten : 31494
    Registration date : 15-02-10

    Welke inbouw pellet kachel? - Pagina 2 Empty Re: Welke inbouw pellet kachel?

    Bericht van erwin ma feb 25, 2013 8:56 am

    waar wil je in geraken bvb?
    jorist
    jorist
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 94
    Leeftijd : 82
    Registration date : 12-02-13

    Welke inbouw pellet kachel? - Pagina 2 Empty Re: Welke inbouw pellet kachel?

    Bericht van jorist ma feb 25, 2013 11:45 am

    ik wil een PM versturen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Welke inbouw pellet kachel? - Pagina 2 Empty Re: Welke inbouw pellet kachel?

    Bericht van erwin ma feb 25, 2013 11:56 am

    dat gaat pas vanaf 5 berichten, die heb je nu..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    jorist
    jorist
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 94
    Leeftijd : 82
    Registration date : 12-02-13

    Welke inbouw pellet kachel? - Pagina 2 Empty Re: Welke inbouw pellet kachel?

    Bericht van jorist ma feb 25, 2013 4:06 pm

    Ik ben nog even op excursie geweest maar er zijn blijkbaar weinig winkels waar pellet kachels te zien zijn. Waar is er een winkel waar er toch zo'n kachels te bekijken zijn?
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4411
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Welke inbouw pellet kachel? - Pagina 2 Empty Re: Welke inbouw pellet kachel?

    Bericht van krusty ma feb 25, 2013 5:25 pm

    Jorist,Is het Hofstade bij Aalst?

    Er is er eene aan de haring Aalst en een beetje verder heb je op de rijksweg Ninove aan de lichten De Mesmaecker en er is ook nog PdS in Ophasselt , allemaal waarschijnlijk brandende kachels in de toonzaal!
    Ook in Lierde is er nog eene!!

    Je vind er meer in de desbetreffende rubrieken hier in de indexpagina van het forum ""België verkooppunten pelletkachels, per provincie""
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke inbouw pellet kachel? - Pagina 2 Empty Re: Welke inbouw pellet kachel?

    Bericht van Gast ma feb 25, 2013 6:21 pm

    inbouwpelletkachels zal je niet op zo danig veel adressen terug vinden... dat is niet zo simpel hé. je kan hier altijd komen kijken als je dat wil en ik kan je ook uitleg geven, maar installeren doe ik zo ver niet. Dat is een probleem voor een goede nadienst te leveren.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke inbouw pellet kachel? - Pagina 2 Empty Re: Welke inbouw pellet kachel?

    Bericht van Gast ma feb 25, 2013 8:23 pm

    hallo, ik dnk dat bij gijsens in Rummen of in diest een MCZ vivo 80 te bezichtigen is maar je zou meschen erst eens naar gijsens kunnen bellen zij hebben een webste [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] .be
    jorist
    jorist
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 94
    Leeftijd : 82
    Registration date : 12-02-13

    Welke inbouw pellet kachel? - Pagina 2 Empty Re: Welke inbouw pellet kachel?

    Bericht van jorist di feb 26, 2013 2:26 pm

    Ik ben wel een beetje te onvolledig geweest in mijn vorige post. Ik heb het wel over inbouw pellet kachel. De gewone kachels zijn in overvloed overal te bekijken. En inderdaad, aan het rond punt is er Gira en daar hebben ze die kachels ...op papier. Als je begrijpt wat ik wil zeggen. In de Molenstraat is er ook nog een, daar ga ik deze week nog heen. Maar allemaal bedankt hoor, blijven tips geven, graag.
    jorist
    jorist
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 94
    Leeftijd : 82
    Registration date : 12-02-13

    Welke inbouw pellet kachel? - Pagina 2 Empty Re: Welke inbouw pellet kachel?

    Bericht van jorist wo feb 27, 2013 9:03 am

    Hallo, naar het schijnt??? zouden er kortelings een paar nieuwe modellen (merk(en) onbekend) op de markt komen die beduidend minder geluid zouden produceren. Weet iemand daarvan iets te vertellen?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke inbouw pellet kachel? - Pagina 2 Empty Re: Welke inbouw pellet kachel?

    Bericht van Gast za maa 02, 2013 1:57 pm

    Beste,

    De Ip78/58 van Piazzetta is iets te groot voor de opening die je beschrijft. De IP 68/49 is wel mogelijk, echter dit is een maar een 7 kW, goed voor een ruimte te verwarmen tot 200m³. Deze wordt steeds geleverd met vulschuif vooraan, zodat je tijdens het branden kan bijvullen. Bovenaan wordt de verbrandingslucht aangezogen en onderaan wordt de warme lucht weer uitgeblazen. Moest je deze willen zien (niet brandend) kan je steeds even een kijkje komen nemen in onze showroom.

    Groetjes,

    Dorry
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke inbouw pellet kachel? - Pagina 2 Empty Re: Welke inbouw pellet kachel?

    Bericht van Gast vr maa 08, 2013 3:18 pm

    Ik heb ook sinds kort een inbouw pelletkachel, dus als ik je met iets kan helpen dan wil ik dat zeker doen.
    Kheb intussen ook al een paar zaken mogen ondervinden en meemaken Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke inbouw pellet kachel? - Pagina 2 Empty Re: Welke inbouw pellet kachel?

    Bericht van Gast vr maa 08, 2013 5:05 pm

    Hoi,
    Welke pelletinbouw heeft u gekozen? Wat is het aantal kw, en voor welke oppervlakte? Voldoet hij aan je verwachtingen? Is moeilijk keuze maken uit al die merken, volgens verkopers is hun merk allemaal de beste.
    Ook een rustige vlam vind ik belangrijk. Heb op batibouw het merk L'Artistico (chazelles), deze hebben heel mooie inbouwpelletkachels en rustige vlam.
    Mvg
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke inbouw pellet kachel? - Pagina 2 Empty Re: Welke inbouw pellet kachel?

    Bericht van Gast vr maa 08, 2013 5:35 pm

    De kachel die wij gekozen hebben is van het merk Eva Calor.
    Wij hebben gekozen voor een inbouw model. hiervoor valt onmiddellijk 80% van alle kachels en types weg.
    Het is een 12kw type. Wij gebruiken het als hoofdverwarming en verwarmen onze woonkamer + keuken hiermee en dit lukt vlot. (meeste van de tijd op eco, laagste stand)
    (woonruimte +/- 60m²).

    Of dit een beter of slechter merk is weet ik niet. Het was in ieder geval iets goedkoper van de vergelijkbare concurenten. Tot op heden zijn wij er zeer tevreden van en is het vooral het design dat de doorslag heeft gegeven. (breed model met redelijk groot glas en sierkader ter afwerking).
    Ik zal proberen dit weekend de kachel op mijn afbeelding weer te geven.
    De afwerking en inbouw is nog work in progres :-)
    Kwa branden denk ik dat elke kachel wel een mooi rustig beeld geeft en het afhangt van de instellingen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke inbouw pellet kachel? - Pagina 2 Empty Re: Welke inbouw pellet kachel?

    Bericht van Gast vr maa 08, 2013 5:56 pm

    hoi, ik heb ook een inbouwkachel , een MCZ vivo 80 11 KW ben zeer tevreden over de kachel.
    jorist
    jorist
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 94
    Leeftijd : 82
    Registration date : 12-02-13

    Welke inbouw pellet kachel? - Pagina 2 Empty Re: Welke inbouw pellet kachel?

    Bericht van jorist za maa 09, 2013 11:09 am

    Hallo, Met een beetje klop- en breekwerk kan ik onderaan de inbouwkachel verse lucht laten binnenstromen uit de kelder. Kan dat nuttig zijn? Welke merken kunnen daar voordeel uit halen?
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3081
    Registration date : 06-12-11

    Welke inbouw pellet kachel? - Pagina 2 Empty Re: Welke inbouw pellet kachel?

    Bericht van Fleur za maa 09, 2013 11:52 am

    jorist
    voor de verbrandingslucht is dat nuttig ,maar daar hoef je maar juist een gaatje voor te boren.
    om je huis te verluchten zou ik geen kelderlucht gebruiken.


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    jorist
    jorist
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 94
    Leeftijd : 82
    Registration date : 12-02-13

    Welke inbouw pellet kachel? - Pagina 2 Empty Welke inbouw pellet kachel? nummer 2.

    Bericht van jorist za maa 16, 2013 9:39 am

    Hallo, mijn eerste vraagstelling heeft veel informatie opgeleverd, neem daarbij nog de andere lectuur en nu ga ik alles op een rijtje zetten en ik hoop nog meer te weten te komen.
    In een opening van horizontaal 75cm, verticaal 60cm en een diepte van 57cm, wil ik een pelletkachel plaatsen om een ruimte van 111m³(7m X 6m X 2,65m) te verwarmen. Ik dacht eerst dat een zo zwaar (KW) mogelijk model nodig was, maar uit wat ik gelezen heb maak ik op dat men niet te veel overschot moet betrachten om bij minimum stand niet te moeten gaan lopen van de hitte.  De kachelomlijsting moet maten hebben die hoger zijn dan horizontaal 75cm, verticaal 60cm, want indien de kachel het gat niet kan stoppen zit ik met een ander probleem.
    Pellets invoeren met een schuif en een zo laag mogelijk ventilator lawaai.


    Ik wil ook nog de mens(en) feliciteren met deze website. Overzichtelijk en volledig, maar toch een kleine tekortkoming...groeperen van alle merken die insert pellet kachels verkopen.

    Tipgevers...bedankt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke inbouw pellet kachel? - Pagina 2 Empty Re: Welke inbouw pellet kachel?

    Bericht van Gast za maa 16, 2013 11:47 am

    Beste,

    Eén van de mogelijkheden zou zijn, de Piazzetta IP 68/49. Deze verwarmt ruimtes tot max 200m3.

    De afmetingen zijn: br: 68 cm ho: 55 cm (inclusief vulschuif) en di: 49 cm.

    Wat betreft de kader, hier zijn standaardkaders voor, maar in de meeste gevallen maken wij een metalen kader op maat in dezelfde kleur van de kachel zelf.

    Ventilators zijn van EBM Papst (duitse ventilators), en zijn op 2 kogellagers, minder frictie en langere levensduur. Ook is deze ventilator volledig omlijst in een ronde aluminium bekisting. Dit maakt een zeer stille ventilator.



    Met vriendelijke groeten,
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3081
    Registration date : 06-12-11

    Welke inbouw pellet kachel? - Pagina 2 Empty Re: Welke inbouw pellet kachel?

    Bericht van Fleur za maa 16, 2013 2:12 pm

    jorist schreef ;Ik dacht eerst dat een zo zwaar (KW) mogelijk model nodig was, maar uit wat ik gelezen heb maak ik op dat men niet te veel overschot moet betrachten om bij minimum stand niet te moeten gaan lopen van de hitte.


    mijn persoonlijke mening en ondervinding is toch een kachel te nemen met genoeg overschot ,bij strenge vorstperiodes verwarmt de kachel de ruimtes met overschot op een rustige manier qua geluid , wat ook ten goede komt aan de levensduur van de kachel.
    wordt het te warm in de tussenseizoenen als die op de laagste stand brand is er nog altijd de mogelijkheid om de kachel UIT te zetten voor enige tijd.


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    jorist
    jorist
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 94
    Leeftijd : 82
    Registration date : 12-02-13

    Welke inbouw pellet kachel? - Pagina 2 Empty Re: Welke inbouw pellet kachel?

    Bericht van jorist za maa 16, 2013 2:43 pm

    Bedankt.
    Nu de volgende vraag, zou het kunnen dat de "Piazzetta IP 68/49" dezelfde kachel is als de Superior SCP7/9, of de Saey inbouwkachel?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Welke inbouw pellet kachel? - Pagina 2 Empty Re: Welke inbouw pellet kachel?

    Bericht van erwin za maa 16, 2013 3:43 pm

    Ik wil ook nog de mens(en) feliciteren met deze website. Overzichtelijk en volledig, maar toch een kleine tekortkoming...groeperen van alle merken die insert pellet kachels verkopen.

    met de zoekknop en zoeken op inbouw dan vind je al veel merken, groepering is simpel, maak een eigen topic met daarin de merken die je gevonden hebt in je zoektocht..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Welke inbouw pellet kachel? - Pagina 2 Empty Re: Welke inbouw pellet kachel?

    Bericht van Gast za maa 16, 2013 4:20 pm

    Worden in beide gemaakt door Gruppo Piazzetta.

    Piazzetta IP 68/49, bediening via afstandsbediening hetgeen tevens verplaatsbare thermostaat is, ventilatie onderaan
    SCP7, bediening op inbouwkachel onderaan, ventilatie langst boven

    Niet uw prijzen vermelden, 2e ingreep vandaag!
    meribo
    meribo
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 27
    Registration date : 20-12-12

    Welke inbouw pellet kachel? - Pagina 2 Empty Re: Welke inbouw pellet kachel?

    Bericht van meribo vr maa 29, 2013 8:41 am

    Jorist

    Heb je ondertussen al je keuze gemaakt ivm inbouw ?

    Ben ook ijverig aan het zoeken.

    Mvg

    jorist
    jorist
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 94
    Leeftijd : 82
    Registration date : 12-02-13

    Welke inbouw pellet kachel? - Pagina 2 Empty Re: Welke inbouw pellet kachel?

    Bericht van jorist vr maa 29, 2013 9:07 am

    Neen, de kogel is nog niet door de kerk. Ik ben nog met andere dingen bezig, nl, de schouw. Ik ben wel al langs geweest bij Depelsmaeker in Iddergem en die wou eerst mijn schouw bekijken en als die goed is wil hij een kachel verkopen...anders blijkbaar niet. Hij verkoopt de Superior = ook Saey of Piazetta. Daarna wil ik nog uitmaken waar ik zal kopen want niet alle verkopers hebben verstand van die kachels. Weet jij daarover iets te vertellen?
    Groetjes.
    meribo
    meribo
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 27
    Registration date : 20-12-12

    Welke inbouw pellet kachel? - Pagina 2 Empty Re: Welke inbouw pellet kachel?

    Bericht van meribo vr maa 29, 2013 9:25 am

    Aan onze huidige schouw wordt niks afgebroken ( graniet) Ook wegens kleine afmetingen en diepte heb je maar keuze tussen een 5tal modellen.
    De Piazetta IP68/49 ziet er zeer strak uit. In dit kaliber zal 6 tot 8 kw het maximum zijn wat dan ook wil zeggen dat de voorraad
    capa gering zal zijn. Op dat vlak komt de Extraflame Mini comfort (crystal) al iets beter aanzetten met 12-13 kg voorraad.
    Ik heb deze week een gebruiker van de IP68/49 aan de lijn gehad met alleen maar lovende commentaren en dat stemde me zeer optimistisch. Aankoop en plaatsing is één, daarna op vlotte service rekenen bij defect of storing is twee.
    Heb een paar offertes maar ga toch niet over 1 nacht ijs. Vorig jaar stond ik nog wat sceptisch tegenover de pellets, nu alweer een stuk positiever. Als zelfs een verwoede houtstoker van een oom is overgeschakeld naar de "korrels" zegt dat genoeg.

    Mvg
    meribo
    meribo
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 27
    Registration date : 20-12-12

    Welke inbouw pellet kachel? - Pagina 2 Empty Re: Welke inbouw pellet kachel?

    Bericht van meribo za maa 30, 2013 12:00 pm

    Jorist
    Persoonlijk heb ik liever dat de originele plaatser ook mijn onderhoudsman/afsteller in de toekomst blijft.


    _________________
    2013- Badger pellets
    2014- Pure power
    2014-2015 Elite power
    2016- Combulux

    Gesponsorde inhoud


    Welke inbouw pellet kachel? - Pagina 2 Empty Re: Welke inbouw pellet kachel?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 7:37 am