Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 20 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 18 gasten

Flamingo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Drie jaar durende problemen met Scotte Woody

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Drie jaar durende problemen met Scotte Woody Empty Drie jaar durende problemen met Scotte Woody

    Bericht van Gast wo maa 13, 2013 5:20 pm

    Drie jaar terug heb ik mijn vrouw kunnen overtuigen om van een mazoutbrander over te stappen naar een pelletbrander . Zij stond hier , achteraf gebleken terecht , zeer sceptisch tegenover omdat , volgens haar , deze systemen nog in kinderschoenen stonden .
    Daar wij met constante verbouwingen bezig waren , was ons budget eerder beperkt .
    Na wat zoeken op het net ben ik bij een firma in West Vlaanderen terecht gekomen .
    Deze verkoper beloofde mij hemel op aarde toen hij me het systeem aanprijsde .
    Zeer goedkoop stoken , zeer hoog rendement en geen probleem om de bestaande boiler mee aan te sluiten .
    Of de brave man op voohand wist of niet dat dit systeem gedoemd was om te mislukken , laat ik in het midden .
    We hebben dan maar een kleine drieduizend euro geinvesteerd in dit project en ben , samen met een lokale instalateur aan de ombouw begonnen .
    We hebben een Scotte Woody 40Kw aangesloten op een Buderus ketel .
    Na twee dagen merkte ik al dat het beloofde rendement en verbruik niet overeenstemde met hetgeen wat beloofd was .
    De brander bleek niet voldoende rendement te geven en het verbruik kwam op drie zakjes pellets in plaats van de één tot anderhalve zak beloofde verbruik per dag .
    Toen de verkoper , na tien keer hem gebeld te hebben , dit kwam chekken , bleek dit alles mijn eigen schuld te zijn omdat mijn woning niet voldoende geisoleerd was en ik te veel radiatoren had . Raar genoeg had hij daar bij zijn eerste (verkoops-)bezoek niets over vermeld .
    Daarna kwam het ene probleem na het andere , uitvallen van de brander , elektronische storingen in de besturing en noem maar op .
    Ondertussen zaten we hier constant met twee kleine kinderen in de kou en zonder warm water .
    Het woord service stond achteraan in de brave man zijn woordenboek denk ik .
    Toegegeven , hij heeft sommige problemen opgelost , na veel telefonisch aandringen van mijn kant (als hij zijn telefoon al opnam).
    Wisselstukken bleken ook al snel een probleem te zijn toen hij "gestopt" was met zijn zaak en mij niet meer kon verder helpen .
    Na , nu drie jaar , het systeem wat onder controle te hebben en een firma in Nederland gevonden te hebben voor wisselstukken , heb ik opnieuw een probleem welk ik deze keer niet kan oplossen .
    De toevoerbuis op de brander wordt te heet en de plastic toevoer flexibel brandt door , dit gaat ook gepaard met een enorme rookontwikkeling .
    Mijn ketel wordt mistens één keer per week grondig gereinigd en mijn schoorsteen is vrij .
    Heeft iemand hier soms ervaring mee ?
    Mijn installateur raadplegen is al geen optie voor mij , daar ik het meeste werk zelf altijd gedaan heb .
    Indien ik iemand kan helpen met dit systeem ben ik zeker bereid dit te doen , want ik weet wat het is om letterlijk en figuurlijk in de kou te zitten ...
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    Drie jaar durende problemen met Scotte Woody Empty fotos

    Bericht van Block wo maa 13, 2013 7:18 pm

    Heb je toevallig foto's van je installatie? of de ombouw?

    We kunnen er allemaal maar van bijleren hé Wink



    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Drie jaar durende problemen met Scotte Woody Empty Re: Drie jaar durende problemen met Scotte Woody

    Bericht van Gast ma maa 18, 2013 10:51 am

    Hey Beamer 1972,

    Niettegenstaande ik regelmatig op deze site kom om iets bij te leren, vond ik het nu eens gepast om ook te reageren.

    Jouw verhaal lijkt wel een identieke kopie van het mijne... van de kou, het verbruik, de kleine kinderen, tot de liefde voor bmw's Cool

    Gezien de afwezigheid van de installateur, heb ik mezelf redelijk goed uit de slag getrokken. Door de maanden heen, hield ik een boekje bij van mijn instellingen die ik op de computer maakte, alsook het verbruik hiervan.

    Nu mag ik eerlijk gezegd niet klagen met de installatie (rekening houdende dat ik voor het grootste deel op mezelf was aangewezen), nu ze redelijk is afgesteld heb ik geen problemen meer.

    Vanwaar ben je? Misschien kan je me een PM sturen? Ik heb te weinig posts om jou rechtstreeks een antwoord te sturen... je mag altijd eens komen kijken en ervaring opdoen bij me thuis. Ik ben van Anzegem.

    Desnoods speel ik je eens mijn instellingen door van mijn ketel? Wellicht zit hem hierin het probleem.
    Nu moet ik wel bij vermelden dat ik het eerste jaar ook een mazoutketel-ombouw had gedaan en pas het jaar nadien (wegens ongeloof van mijn halven trouwboek) de ketel zelf heb vernieuwd.

    Ik weet dus perfect in welke situatie jij je nu bevindt...

    Ik zit nu op een verbruik van 4à5 ton / jaar. Ik stook al 'vollen bak' sinds september. Mijn woning is een villa uit de jaren '60 (supergeïsoleerd Rolling Eyes met een 10-tal oude gietijzeren radiatoren).
    Ik kom uit op een 1.5 zak per (werk-)dag, dus wanneer hij overdag in slaapmodus gaat en de aangegeven temperatuur moet aanhouden. Op een weekenddag, wanneer hij de ganse dag moet draaien is dit 2 zakken max, maar dan is het buiten -10C.

    Ik heb nu ongeveer 4000 kilo gebrandt (nog een kleine voorraad) / 210 branddagen: 19 kilo / dag.

    Mvg,

    Christophe.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31529
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Drie jaar durende problemen met Scotte Woody Empty Re: Drie jaar durende problemen met Scotte Woody

    Bericht van erwin ma maa 18, 2013 12:11 pm

    ZeDd,

    bedankt voor de voorstelling en welkom op het forum,

    informatie doorgeven zal nog even via dit topic moeten gaan, vermits PM pas werkt na 5 berichten, dit is een standaardinstelling van het forum..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Drie jaar durende problemen met Scotte Woody Empty Re: Drie jaar durende problemen met Scotte Woody

    Bericht van Gast di maa 19, 2013 4:18 am

    Beste Christophe ,

    bedankt voor de spontane reactie !
    Gelukkig heb ik dit weekend de brander opnieuw aan de gang gekregen .
    Het probleem lag inderdaad aan de ketel en niet de brander .
    Desondanks had ik toch graag wat meer info over uw instellingen gehad , misschien kan dit mij verder helpen naar een kleiner verbruik en groter rendement .
    Nogmaals bedankt !

    Mvg , Chris .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Drie jaar durende problemen met Scotte Woody Empty Re: Drie jaar durende problemen met Scotte Woody

    Bericht van Gast di maa 19, 2013 4:20 am

    Beste Block ,

    ik neem een dezer wat foto's om ze te delen op het forum .
    Bedankt voor uw reactie en interesse !

    Mvg , Chris .

    Gesponsorde inhoud


    Drie jaar durende problemen met Scotte Woody Empty Re: Drie jaar durende problemen met Scotte Woody

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 5:12 pm