Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 14 gasten

opajust, Soul


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+10
Péétje Brik
grossard.rob
Hendrik
alberts1
nick1
steven
stef123
pedro
erwin
Jef
14 plaatsers

    ervaringen met edilkamin kelly


    pedro
    Admin


    Aantal berichten : 4758
    Registration date : 18-12-08

    ervaringen met edilkamin kelly - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin kelly

    Bericht van pedro wo nov 07, 2012 5:30 pm

    Zo is dat Dicktwist Laughing
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    ervaringen met edilkamin kelly - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin kelly

    Bericht van Péétje Brik wo nov 07, 2012 5:47 pm

    Toch nog even teageren, wat de verdeler gedaan heeft kan niet door de beugel, maar zelf heb ik weet van dat de invoerder van Edilkamin verantwoordelijk is om de herstellingen te doen als de kachel nieuw is, de verdeler mag er niet aan werken, herstelling is iets dat stuk gegaan is, gaat niet over het afstellen, hier spreek ik over persoonlijke ervaring, als de importeur of een verdeler dit wil bevestigen hier, zou dit veel blabla schelen.
    Wat ik niet begrijp, hoe past Edilkamin Nederland in dit plaatje, hier in Belgie had ik de tegenslag dat er feestdagen en een grote afstand was om mij heel snel te helpen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met edilkamin kelly - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin kelly

    Bericht van Gast wo nov 07, 2012 6:36 pm

    Hallo,

    Je moet van die man niets verwachten hoor want hij liegt er op los en geeft kortingen die niet kunnen
    Ben der op bezoek geweest hij maakt afspraken die hij niet nakomt .
    Heb en offert gekregen van hem heel interresant wat hij allemaal geeft (gratis pellets, gratis plaatsing , aszuiger en de prijs was btw in) .
    Ik betaal liever meer aan iemand waar ik op kan rekenen en die zich ook houd aan de gemaakte afspraken.

    Ik vind dit zeer erg voor je dicktwist je geeft veel geld uit en je blijft leterlijk en figuurlijk in de kou staan.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met edilkamin kelly - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin kelly

    Bericht van Gast wo nov 07, 2012 6:42 pm

    Ik vind dit zeer erg voor je dicktwist je geeft veel geld uit en je blijft leterlijk en figuurlijk in de kou staan.

    ?, ik heb daar niets mee te maken al heb ik er wel een stevige mening over, het "slachtoffer" was alberts1. Dat er meer slechte ervaringen met Hestermans zijn is duidelijk en hopelijk worden toekomstige kopers wakker na het lezen op het forum.

    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met edilkamin kelly - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin kelly

    Bericht van Gast wo nov 07, 2012 6:46 pm

    ooh sorry
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met edilkamin kelly - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin kelly

    Bericht van Gast wo nov 07, 2012 9:20 pm

    Allé, ik zal dan maar even reageren erop... amai
    Het is zo dat wij onderdelen die stuk gaan onder garantie kunnen laten herstellen door de technische dienst van Edilkamin 7/7 service. Doen wij herstellingen in de 2 jaar durende garantieperiode die te wijten zijn aan slechte onderdelen kunnen wij onze onkosten doorsturen aan Girretz en deze stuurt deze op zijn beurt door aan Edilkamin zelf. Nu moet ik eerlijk zeggen dat zoiets er in veel gevallen niet van komt aangezien het meestal niet over extreem dure zaken gaat en verwacht wordt van ons als verdeler dat wij eerst ter plaatse gaan om te kijken wat het probleem is(het zou niet de eerste keer zijn dat we langs gaan om de stekker in te steken of de schakelaar op de kachel aan te zetten of ...). Die onderdelen worden door hen dan wel vervangen maar er wordt dan meestal door ons geen factuur naar Girretz toe gemaakt kwestie uren, maar door op deze manier te werken staan ze uiteraard wel steeds voor me klaar als het nodig moest zijn. Als je er van gaat proffiteren zou dat natuurlijk wel eens anders kunnen zijn.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31575
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ervaringen met edilkamin kelly - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin kelly

    Bericht van erwin wo nov 07, 2012 9:50 pm


    verwacht wordt van ons als verdeler dat wij eerst ter plaatse gaan om te kijken wat het probleem is

    nicky, dat is een tekst die alle verdelers ingekaderd boven hun bed moesten hangen. tof





    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met edilkamin kelly - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin kelly

    Bericht van Gast wo nov 07, 2012 10:18 pm

    ik heb daar niets mee te maken al heb ik er wel een stevige mening over, het "slachtoffer" was alberts1. Dat er meer slechte ervaringen met Heestermans zijn is duidelijk en hopelijk worden toekomstige kopers wakker na het lezen op het forum.

    Zolang zij onder de prijs blijven gaan blijven de mensen daar kopen (de miserie komt pas na de aankoop)
    En zolang zij om die reden veel blijven verkopen blijven zij op handen gedragen door de invoerder.

    Raar maar zo gaat spijtig genoeg het leven nu eenmaal.

    Mvg,
    Kris Geerts
    Vgghoutpellets
    Dan12
    Dan12
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 201
    Registration date : 18-12-11

    ervaringen met edilkamin kelly - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin kelly

    Bericht van Dan12 do nov 08, 2012 7:21 am

    Zoals Nicky het omschrijft zou het moeten werken in de praktijk. inderdaad.
    Jammer is echter dat "in de praktijk" niet iedere verkoper/plaatser deskundig genoeg blijkt te zijn om een pelletkachel/ketel te plaatsen die naar behoren dient te functioneren. Er zijn m.i. (hier op het forum ook te lezen) teveel verkopers/handelaren, zonder voldoende kennis van zaken op deze markt gesprongen, vermoedelijk vanwege het winstbejag.
    Naast het feit dat dit forum mensen informeert in keuze en aankoop van pelletkachels, lees je op dit forum ook de gevaren over deze "pelletkachelmarkt". Jammer dat dit laatste een hardnekkig item tussen de verschillende topics blijft.
    De invoerder (van welk merk dan ook) kan naderhand de beste garantie of beste service leveren, maar het probleem is dan al geschied voor de klant. hij heeft een probleem met verwarmen en heeft misschien zelfs financiële schade.
    Deze branche zou zich moeten kunnen zuiveren van ondeskundige verkopers/plaatsers (de cowboys) van pelletkachels. (middels een brancheorganisatie/kwaliteitscertificaat ?).
    Misschien een taak voor alle invoerders van de verschillende merken hier in Belgie en Nederland.
    Op lange termijn zal dat zeker een beter financieel rendement voor deze branche hebben, is mijn gedacht.
    Sleutelwoorden:
    kachelverkoop; ecologisch, economisch, kwaliteit, service en deskundigheid. in plaats van kachelverkoop; ondeskundigheid, slechte service, matige kwaliteit, on-econimisch maar wel ecologisch...
    Uit mijn eigen ervaringen wat betreft ketelaankoop heb ik veel geleerd.
    Ik heb behoorlijk veel pech gehad met mijn verkoper januari 2012. Als ervaringsdeskundige probeer ik nu mensen die op het forum schrijven over hun plannen van kachelaankoop,te behoeden voor malafide praktijken/onbetrouwbare verkopers. Zeker als het een pellet cv installatie, en/of de kachel als hoofdverwarming dient, betreft. Er staat o.a. genoeg lectuur op het forum om naar te verwijzen.
    Ik ben door schade en schande wijzer geworden. Na veel ellende weet ik nu wel waar deskundigheid, service en garantie hoog in het vaandel staan, en geleverd wordt.


    _________________
    Mvg. Dan12



    edilkamin atlanta pelletketel CV
    alberts1
    alberts1
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 24
    Leeftijd : 74
    Registration date : 28-01-12

    ervaringen met edilkamin kelly - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin kelly

    Bericht van alberts1 do nov 08, 2012 7:34 am

    Hallo Péétje Brik , de reden dat ze uit nederland zijn geweest is dat ze hier in belgie wachten op de reactie van heerstermans maar omdat het zolang duurde hebben zij mij uit nederland geholpen.
    En het is waar wat de plaatsing betreft en gratis 300 kg pellets , niets van gezien 400 € betaald voor plaatsing en pellets heeft mijn broer niet gezien en in de toekomst moet hij zeker van mijn broer en mijzelf voor ons niets meer doen.
    Grt.Albert & Julien.
    alberts1
    alberts1
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 24
    Leeftijd : 74
    Registration date : 28-01-12

    ervaringen met edilkamin kelly - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin kelly

    Bericht van alberts1 do nov 08, 2012 8:28 am

    Nog een laatste punt bij mij heeft een buiten firma in opdracht van heerstermans de kachel geleverd aan de deur afgezet kon hem zelf binnen zetten ( 150 kg )na veel zagen toch binnen gezet , heb de kachel zelf mogen plaatsen enig pluspunt heb mijn gratis pellets wel gekregen, maar de promotie die hij maakt op internet daar is niets vanaan , dat vind ik niet meer door de beugel.
    Grt. Albert
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met edilkamin kelly - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin kelly

    Bericht van Gast do nov 08, 2012 11:52 am

    Goed om te horen dat ook dit probleem is opgelost!

    veel stookplezier Smile
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31575
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ervaringen met edilkamin kelly - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin kelly

    Bericht van erwin do nov 08, 2012 7:02 pm

    alberts1 dat vind ik straf, 400 euro aanrekenen voor een plaatsing die uiteindelijk een afzetten aan de voordeur blijkt te zijn


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    ervaringen met edilkamin kelly - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin kelly

    Bericht van Fleur do nov 08, 2012 7:37 pm

    betalen jullie die kachel helemaal op voorhand misschien.
    hier is het eerst plaatsen en afregelen en daarna betalen naargelang de bestelbon is opgemaakt.
    ik had hem laten staan aan de voordeur die kachel. heel kwaad


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    alberts1
    alberts1
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 24
    Leeftijd : 74
    Registration date : 28-01-12

    ervaringen met edilkamin kelly - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin kelly

    Bericht van alberts1 vr nov 09, 2012 8:36 am

    Ja Fleur ik ben zo stom geweest om op voorhand te betalen , had de kachel via internet besteld en dat was de voorwaarde zal mij in de toekomst niet meer gebeuren.
    Ik wil ook via deze weg iedereen bedanken voor hun medewerking en steun.
    Grt. Albert
    goldwing
    goldwing
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 139
    Leeftijd : 63
    Registration date : 23-11-10

    ervaringen met edilkamin kelly - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin kelly

    Bericht van goldwing vr nov 09, 2012 11:08 am

    Ergens mag je soms al blij zijn als je via internet besteld en alles keurig hebt betaald dat er iets geleverd word
    Ik kijk regelmatig naar opgelicht op Nederland 1 daar waren verledenweek ook vele mensen opgelicht deze hadden een wasmachine en elektrische apparaten besteld en er werd nooit iets geleverd
    En toch was de site heel professioneel opgesteld
    Het zal je maar overkomen
    Dank zij het forum en de forumlezers zullen er van hier bij deze (verkoper)niets meer bestellen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met edilkamin kelly - Pagina 3 Empty ervaringen met edilkamin kelly

    Bericht van Gast wo mei 22, 2013 7:39 pm

    hoi,heb intresse om een kelly aantekopen.
    graag jullie ervaringen?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31575
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ervaringen met edilkamin kelly - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin kelly

    Bericht van erwin wo mei 22, 2013 7:44 pm

    kelly/tiny zijn gevoelig voor zwarte ruitjes, zoals de meeste ondiepe kachels met een korfje kort bij het venster, of je daarover valt of niet laat ik aan u over...

    met de zoekknop bovenaan in de grijze balk, en zoeken op kelly of tiny vind je waarschijnlijk meer info.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met edilkamin kelly - Pagina 3 Empty Tiny/Kelly

    Bericht van Gast do mei 23, 2013 10:57 am

    ik heb sinds 1jaar een Tiny (is ong dezelfde als kelly dacht ik) en ben hierover zeer tevreden.
    living+open keuken word hiermee verwarmt(ong 120kub meter), kachel brand steeds op laagste stand en steeds 22 a 23°.
    Inderdaad het ruitje word elke dag proper gemaakt.
    Heh zojuist eerste groot onderhoud laten doen(na 1000 kg pellets) ,maar kost daarvan weet ik nog niet.
    Tot hiertoe nog geen enkel probleem mee gehad (houden zo)

    Gesponsorde inhoud


    ervaringen met edilkamin kelly - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met edilkamin kelly

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 6:23 pm