Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 17 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 17 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    kachel voor serre

    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachel voor serre Empty kachel voor serre

    Bericht van Gast di aug 27, 2013 12:51 am

    ik ben op zoek naar een verwarming voor mijn zelfgebouwde serre.
    oppervlakte serre is 20 M2 en gemiddeld iets van 2.20 hoog
    wanden zijn geisoleerd evenals het glas (dubbel)
    op het dak ligt 16 mm polycarbonaat wat thermish onderbroken is.
    WMK waarde (zo heet dat dacht ik) is 2.0 avn het dak althans de wanden zullen  1.8 zijn.

    is een kachel van 7 KW zwaar genoeg??

    alvast dank voor jullie reactie's

    André
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    kachel voor serre Empty Re: kachel voor serre

    Bericht van erwin di aug 27, 2013 1:16 am

    voor een woning van 44m3 is 5.5kw voldoende, zelfs bij een slechte isolatie: grafiek

    op welke temp wil je de serre krijgen?


    Laatst aangepast door erwin op di aug 27, 2013 2:47 am; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachel voor serre Empty Re: kachel voor serre

    Bericht van Gast di aug 27, 2013 1:30 am

    graadje of 20-22.

    de vrouw wil in de winter naar de vogetjes kijken, maar wil het natuurlijk ook niet koud hebben Razz 

    nog een beetje info over mij.
    ik woon in nederland in de buurt van Arnhem.
    in nederland is de pelletkachel nog in opkomst. dat komt wss omdat we nog voldoende aardgas hebben.
    om nu meteen een geheel nieuwe pelletkachel aan te schaffen vindt ik wat te gortig en ben daarom opzoek naar een goede gebruikte.
    eigenlijk heb ik zelf maar 1 of 2 eisen aan de kachel.
    1) hij moet zo stilmogelijk zijn. dus geen onnodig lawaai.
    2) kachel moet modulerend werken en dus zelf opstarten etc etc.

    André
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    kachel voor serre Empty Re: kachel voor serre

    Bericht van erwin di aug 27, 2013 1:43 am

    Ik denk dat deze misschien wel in aanmerking komt voor de serre: Pasian Chevette, 

    dan heb je meteen een nieuwe kachel met een goede prijs/kwaliteit verhouding, voor de prijs van een okkasie maar met volle garantie.
    En hoef je achteraf ook geen lange en moeilijke zoektocht te doen naar een installateur die aan je tweedehands kachel wil werken...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachel voor serre Empty Re: kachel voor serre

    Bericht van Gast di aug 27, 2013 9:08 pm

    Wat ook een optie zou kunnen zijn is een Cadel Rondo (5,5 kW)
    Gietijzeren branderpot.
    Prijs is 1.325,00 € excl. BTW


    link naar eigen website verwijdert.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachel voor serre Empty Re: kachel voor serre

    Bericht van Gast wo aug 28, 2013 11:08 am

    dank voor jullie reactie's Wink

    ik vraag me ook het volgende af.
    het is de bedoeling dat de serre de gehele herfst/winter vorstvrij blijft.
    ik kwam ook een topic tegen over het verbruik van een pelletkachel. dat is uiteraard van situatie tot situatie verschillen.
    ik ging er in mijn onwetendheid vanuit dat de kachel vrijwel onafgebroken brand. dat wil zeggen modulerend dus aangaat bij onderste temperatuur instelling en uitgaat als max temp is bereikt.
    nu lees ik in dat andere topic dat de kachel niet aanstaat als de mensen bv aan het werk zijn.
    heb ik nu een verkeerde voorstelling van een pelletkachel??

    ik zat eens wat te rekenen. als ik uitga van een minimaal verbruik van 0.5 kg pellets per uur bij een 7 kw kachel, dan zou dat dus 12 kilo per dag zijn. maak daar 15 kilo van om optestarten etc. dan zit je dus aan een zak per dag.
    een stookseizoen loopt van Oktober tot half april (ongeveer) dat zijn dus een kleine 190 dagen.
    zou ik dus voor het verwarmen van mijn serre van 20 M2 (45 M3) zoveel nodig hebben? lijkt me erg veel namelijk.

    alvast dank voor jullie reactie's

    André

                                                                                                           
    nog geen eigenaar van een pelletkachel, maar geïnteresseerd in een Pasian Chevette,
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachel voor serre Empty Re: kachel voor serre

    Bericht van Gast wo aug 28, 2013 11:30 am

    zou ik dus voor het verwarmen van mijn serre van 20 M2 (45 M3) zoveel nodig hebben? lijkt me erg veel namelijk.
    Mij ook, ik heb globaal dezelfde rekenwijze gevolgd en verbruik ongeveer 200 zakjes op jaarbasis. Ik verwarm mijn gehele woning, boven en beneden, met mijn Musa 9.5 Kw en stook van opstaan tot slapengaan op temperatuur zonder gebruik van de Eco-off modus.

    In het voor- en naseizoen brandt de kachel overwegend op de laagste stand of staat uit omdat het warmteverlies te gering is en in het winterseizoen gaat de kachel wat vaker op hoog vermogen en schakelt dan terug naar laag vermogen als de temperatuur bereikt is.

    Het gebeurt sporadisch dat de kachel in de nacht blijft branden, slechts bij zeer strenge vorst laat ik hem 's-nachts aan omdat ik 15° een beetje fris ontwaken vind. Je kunt je afvragen of de kachel 24 uur moet blijven branden en of het, als je hem uitschakelt de volgende morgen echt niet vorstvrij zou zijn in de serre. Op een uurtje heb je dan waarschijnlijk deze weer op een normale temperatuur gestookt.

    Gesponsorde inhoud


    kachel voor serre Empty Re: kachel voor serre

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 8:16 pm