Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Nieuwe pelletkachel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuwe pelletkachel Empty Nieuwe pelletkachel

    Bericht van Gast ma sep 09, 2013 7:45 pm

    Dag forumleden,

    Ik stook nu al 5j. met een Cadelkachel Martina, ik heb daar eigenlijk al geluk mee gehad... Steeds zelf onderhoud gedaan en hij werkt naar behoren. De enige tegenvaller is dat de verkoper ( Everflam) ondertussen van de pellekaart is geveegd ( of niet, hij duikt nu en dan weer op). Ik heb ondertussen iemand in de buurt gevonden voor wisselstukken en onderhoud maar toch...

    Ik ga de kachel wegdoen, hij is mijn inziens toch niet zwaar genoeg, en ben effe rond aan het kijken. Ik ben bij Verstraete in Eernegem gaan kijken, en heb daar behoorlijk info gehad. Eergisteren bij Avantis in Roeselare nog betere info gehad. Komt erbij dat ik van Avantis toch positieve commentaren lees. Zij komen beide volgende week een kijkje nemen....

    Ik wil twee ruimtes verwarmen; mijn living waar de kachel komt is 62 kubiek en loopt door naar een bijgebouw van een klein 60 kubiek. De ruimte is open met een gordijn om toe te trekken in ferm koude dagen. De deur naar hall en keuken is steeds open. Dit is een ouder gerenoveerd huis, wel vloerisolatie en super isolerend glas. Plafond isolatie moet nog worden aangepakt. De bijbouw is véééél glas en dak van die veranda is met met 5 kamers ( zou super-islerend zijn, heb ik me laten wijs maken. Maar 's zomers moet toch grote zonnetent uit os het is om weg te lopen). Dus als de warmte even rap buiten gaat dan binnen, dan weet ik het zo niet.

    De meningen zijn verdeeld... 9kw of 11kw. Een Ravelli lijkt me wel wat. In Eernegem prijzen ze Superior aan.
    Ik wil niet nog een keer miskopen. Laat weten hoe en wat, al heb ik natuurlijk al uuuuren dit forum afgeschuimd...

    Groetjes, Veerle
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuwe pelletkachel Empty Re: Nieuwe pelletkachel

    Bericht van Gast ma sep 09, 2013 8:18 pm

    Ikzelf heb een Ravelli RV100 van bij Avantis, en ik moet zeggen, het is een superkachel. Hij werkt ook (in vergelijking met andere merken) redelijk stil wat ook een groot voordeel is.
    Ook van de service van Avantis hebben wij zeker niet te klagen hoor, zeer goed geholpen geweest met al ons vragen en zo, een echte aanrader als je het mij vraagt...

    Groetjes
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31575
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Nieuwe pelletkachel Empty Re: Nieuwe pelletkachel

    Bericht van erwin ma sep 09, 2013 8:55 pm

    veeke

    voor 120m3 totaal lijkt me 9kw voldoende, maar ik zou afwachten wat de verkopers zeggen als ze de situatie komen bekijken, beide genoemde merken zijn zeker goed..

    troost je, zo een miskoop als bij everflam ga je heus nooit meer tegenkomen Smile 


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    alainvanackere
    alainvanackere
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 217
    Leeftijd : 55
    Registration date : 08-05-13

    Nieuwe pelletkachel Empty Re: Nieuwe pelletkachel

    Bericht van alainvanackere ma sep 09, 2013 9:59 pm

    ik heb een superior monia 8.5kw en verwarm 128m³ zonder probleem ook een oud huisje maar met super isolerend glas , oude veranda met enkelglas laten verwijderen en platform laten maken met 10 cm isolatie op .


    _________________
    Mcz Mercury 8kw sedert 17 april 2017

    Domo power + pellets
    Olimps
    Huismerk pellets
    Eco line pellets 3.65 €
    ERDA Pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuwe pelletkachel Empty Re: Nieuwe pelletkachel

    Bericht van Gast ma sep 09, 2013 11:29 pm

    Heb hier sinds een jaar een superior monia en tot op heden naar volle tevredenheid. Hij stookt hier in de winter 180 m3 zonder veel problemen naar 21 graden. Moet wel zeggen dat het pand goed geïsoleerd is. Voordeel van de Monia is de bouwkwaliteit van de kachel, met name de branderruimte (gietijzer) en de stille ventilator. dat alles (mits goed afgesteld) met een prima warmte afgifte. Nadeel: er zijn er niet zo heel veel op de markt, dus voor het vinden van goede support op dit forum bijvoorbeeld en hulp bij instellen van parameters is het wat lastiger.

    Succes met de zoektocht.

    Mvg.

    Piet.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuwe pelletkachel Empty Re: Nieuwe pelletkachel

    Bericht van Gast vr okt 04, 2013 5:20 pm

    Hoi,

    De beslissing is gevallen!! Ik wacht op de kachel Ravelli RU120 een 12 kw kachel aangekocht bij Avantis.
    Johnny Derveaux
    Johnny Derveaux
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 57
    Registration date : 03-03-12

    Nieuwe pelletkachel Empty Re: Nieuwe pelletkachel

    Bericht van Johnny Derveaux za okt 05, 2013 5:26 am

    een goede beslissing hoor, ben daar ook zeer tevreden over.
    trabbart
    trabbart
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 102
    Registration date : 17-09-12

    Nieuwe pelletkachel Empty Re: Nieuwe pelletkachel

    Bericht van trabbart za okt 05, 2013 9:24 am

    ik heb er nu twee staan, een 11 en een 13kw, maakt wat verschil in pelletverbruik, maar je kan met de parameters ook nog wat spelen, zet je een 13kw op power 1 dan kan het zijn dat het iets te warm word in het voorseizoen omdat hij minstens op 3kw staat te werken, ,,, wel ja,,dan zet e ergens een deur open, scheelt je op een seizoen dan enkele zakken pellets, das geen ramp. beter dan dat je vermogen mist als het echt koud is. die paar zaqkken meer verbruik op laag vermogen dat is echt maar een korte periode,,de periode dat je enkel de kilte wil wegwerken savonds,,

    qua warmteafgift zijn beide gelijk,,het vermogen geeft enkel aan welke ruimte ze aankunnen. en dan speelt isolatie ook nog enorm mee.
    ik heb het een winter met 1 kachel gedaan, en ben blij dat ik er nu een tweede kachel bij heb,, ik kwam er niet met de 13kw. aangrenszende kamers bleven te koud, nu heb ik een tweede kachel die de adkamer meepakt via kanalisatie.
    gisteravond de badkamer verwarmd via de kanalisatie, na een half uurtje was men badkamer van 20 naar 27° en ik heb een kleine badkamer, twee apparte wastafels een ligbad en een douche en een lichtstraat in het dak. het verbruik van pellets op dat half uur? amper te zien in de pelletvoorraad en beneden was de kilte weg , bij de kachel in de keuken was het lekker warm, en in de badkamer was het zalig.
    met mazout had ik heel het huis moeten opstoken van de dag ervoor al,, (vloerverwarming) .


    _________________
    Piazzetta p962
    Edilkamin funny

    Gesponsorde inhoud


    Nieuwe pelletkachel Empty Re: Nieuwe pelletkachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 8:28 pm