Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 17 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Oververhitting MCZ Philo


    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Aantal berichten : 835
    Registration date : 22-11-11

    Oververhitting MCZ Philo  - Pagina 2 Empty Re: Oververhitting MCZ Philo

    Bericht van nick1 za feb 01, 2014 6:02 pm

    150° op de laagste stand is nog steeds veel te hoog waardoor je teveel warmte naar buiten jaagt, ik vraag me dan wel af als je kachel eens op hogere vermogens draait hoeveel de temperatuur dan zal zijn  Rolling Eyes  .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Oververhitting MCZ Philo  - Pagina 2 Empty Re: Oververhitting MCZ Philo

    Bericht van Gast za feb 01, 2014 6:42 pm

    Ik word hier zo moe van, RTFM (Read The Fucking Manual) ofwel lees nu eindelijk eens de handleiding waarin duidelijk staat dat de min-max rookgastemperatuur 90-170° is.

    Bij mij in eco rond de 85° en als de kachel moet werken rond de 130° maar dat komt omdat mijn schouw voldoet aan de eis van MCZ en bovendaks uitmondt, voor de zoveelste keer lees de 4 topics in de Algemeen > FAQ over schouwen eens begrijpend door.
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4412
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Oververhitting MCZ Philo  - Pagina 2 Empty Re: Oververhitting MCZ Philo

    Bericht van krusty za feb 01, 2014 7:48 pm

    Bij mij rond de 85°  , en een goeie 120°

    In het eerste bericht: op volle kracht 240°.... en het vuurbakje is nog niet gebarsten ?????
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31513
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Oververhitting MCZ Philo  - Pagina 2 Empty Re: Oververhitting MCZ Philo

    Bericht van erwin za feb 01, 2014 10:09 pm

    ik vraag me af of er ooit gemeten is of de schouwtrek voldoet aan de vereiste waarden.

    Oververhitting MCZ Philo  - Pagina 2 5vd5qu


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Oververhitting MCZ Philo  - Pagina 2 Empty Re: Oververhitting MCZ Philo

    Bericht van Gast zo feb 02, 2014 12:25 pm

    Als ik 10383737 keer tegen de verkoper en Fero zeg dat er 170 graden maximum in de handleiding staat en als er niemand de schouwtrek effectief wil meten, kan ik ook niet veel doen he. Alles maar dan ook alles wat er hier gezegd is geweest heb meermaals herhaald. Dus aan mij ligt het niet.

    Als Fero zegt dat de schouw genoeg trek heeft en dat de handleiding achterhaald is. Wat moet ik dan doen? De boel afbreken en teruggeven?
    Als de juiste diensten niet willen helpen of zeggen dat volgens hun alles in orde is. Wat dan?


    marc
    marc
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 110
    Registration date : 21-05-10

    Oververhitting MCZ Philo  - Pagina 2 Empty Re: Oververhitting MCZ Philo

    Bericht van marc ma feb 03, 2014 10:11 pm

    Mijn mening
    Uw schouw is niet oke maar dat wist u al . Natuurlijke trek is altijd beter omdat men dan de rookgasventilator kan minder doen draaien dus lagere rook temp en meer warmte binnen .
    Maar of de kachel zo niet kan branden ? Normaal wel . Toen we 3 jaar terug bij Fero op scholing gingen waren er kachels aangesloten recht door de muur met ong 2 a 3 m flexibel erop en dat werkte ook ( lagen gewoon op de grond ) . Alhoewel het natuurlijk niet aangeraden is .

    Wat kan een te hoge rookgas temperatuur veroorzaken :
    **Slechte pellets ( lijm , verf , enz... ) ook sommige din+ .Maar u hebt al andere geprobeerd zonder succes .
    **Een slecht of niet trekkende schouw waardoor u vlam niet gejaagd is en altijd veel te groot . Gevolg zwarte ruit , pelletkorfje loopt over , reuk .
    ** Een te vlug draaiende rookgasventilator met als gevolg dat u alle warmte door u schouw stuurt . Niet echt grote vlam , zeer gejaagd , geen warmte.
    ** verstopte warmtewisselaar waar geen doorgang is . Zal wel niet want kachel is nog niet zo veel gebruikt .

    U zegt na het bezoek van Fero met de nieuwe software is het beter . Ik denk dat ze de snelheid van de  rookgasventilator aangepast hebben . Met de software nu kan dat vroeger niet altijd .
    Mijn eigen ondervinding is dat de philo op laagste stand toch vlug 120 graden heeft (na aantal uren ).

    Ik kan hier moeilijk zien hoe u vlam is maar ik zou de schouw eens demonteren zodat u rechtdoor naar buiten blaast . Let op doe dit niet als oplossing en enkel bij stil weer zodat er geen tegendruk is .
    Als het dan toch aan u schouw ligt zal u vlug het verschil merken .

    Anders zou ik als u altijd een grote wazige vlam hebt op laag vermogen de rookgasventilator versnellen en indien het altijd een zeer kleine vlam is op laag stan ( geen warmte ) de rookgasventilator verlagen .

    opmerking : bepaalde pellets geven meer warmte dan andere
                    actief systeem kun je nu wel gedeeltelijk aanpassen aan schouw en of pellets
                    Zorg dat u uw rooktemperatuur afleest ipv luchtdebiet ( men denkt 150 of 170 graden terwijl men ziet naar het luchtdebiet ) ,
                    dus schakelaar op max zetten voor temp .                

    En nu de domme opmerkingen : draaien beide ventilatoren ( al een keer meegemaakt dat er een fiche los was)
                                              en zijn u knoppen bovenaan juist gemonteerd .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Oververhitting MCZ Philo  - Pagina 2 Empty Re: Oververhitting MCZ Philo

    Bericht van Gast wo feb 05, 2014 5:25 pm

    We zullen de schouw dan al verlengen, maar dan moet ik toch een goede prijs voor de buizen vinden.
    Ik heb met de winkel even gebelt voor de afmetingen en merk.
    De dame heeft mij zeer vriendelijk geholpen en nog wat info gegeven, waarvoor dank  Smile 

    Het zijn buizen van 80-140 van het merk flexinox en ik zou na mijn 2 meter over moeten gaan naar buizen van 110 (groter dus)

    Heeft er iemand deze buizen beschikbaar? Nieuw of Tweedehands?
    Of weet er iemand een goede dealer?


    Alvast bedankt



    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31513
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Oververhitting MCZ Philo  - Pagina 2 Empty Re: Oververhitting MCZ Philo

    Bericht van erwin wo feb 05, 2014 7:24 pm

    vanaf totale hoogte ca 6 meter is een diameter van 100-110 idd aangeraden.
    bij deze verkoper in zoersel  gaan ze u wel kunnen verderhelpen volgens mij.

    andere optie is om je licht eens op te steken bij flexinox zelf,
    zij kunnen u perfect de juiste info geven wat je allemaal nodig hebt en waar te koop in uw regio...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Oververhitting MCZ Philo  - Pagina 2 Empty Re: Oververhitting MCZ Philo

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 11:07 pm