Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 36 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 36 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+6
kenzo229
Péétje Brik
droopy2905
Fleur
pellbox
krusty
10 plaatsers

    Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox


    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 175
    Registration date : 19-01-11

    Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox - Pagina 2 Empty Re: Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox

    Bericht van Péétje Brik zo jan 11, 2015 7:44 pm

    Sorry, ik lees hier nu nog nergens hoe en wanneer je al hebt geprobeerd om contact te nemen met de invoerder,
    ik weet uit persoonlijke ervaring dat je ze bij problemen kan bereiken op het vermelde telefoonnummer.

    TS heeft in bericht 21 aangegeven dat hij morgen naar de invoerder belt betreffende de verdere service/garantie.
    of de reactie daar zal zijn zoals van een invoerder kan worden verwacht dat horen we binnenkort dan wel.
    droopy2905
    droopy2905
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 79
    Leeftijd : 55
    Registration date : 30-09-13

    Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox - Pagina 2 Empty Re: Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox

    Bericht van droopy2905 zo jan 11, 2015 9:42 pm

    Beste,

    Heb met de invoerder gemaild, maar naar aanleiding van geen reactie van mijn installateur ga ik uiteindelijk toch morgen bellen.
    Lijkt mij de snelste manier. Ik hoop dat ze me daar kunnen verder helpen.


    _________________
    Mvg

    Droopy2905
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox - Pagina 2 Empty Re: Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox

    Bericht van Péétje Brik zo jan 11, 2015 10:08 pm

    Is een uitdrukking, een beller is sneller Smile
    droopy2905
    droopy2905
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 79
    Leeftijd : 55
    Registration date : 30-09-13

    Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox - Pagina 2 Empty UPDATE Verbrandingsgeur

    Bericht van droopy2905 di jan 13, 2015 9:59 am

    Hoi,

    Hier een update. Heb gebeld naar Girretz, waar ik vriendelijk werd ontvangen.
    Persoon aan de andere kant van de lijn vroeg echter wel om mijn faktuur effe door te sturen, en dat heb ik dan ook gedaan.
    Tot mijn verbazing moet ik nu ook nog mijn garantie-nummer doorsturen ? ! ?
    Maar het enige dat ik gekregen heb is een faktuur, geen nummer, niets, nada...
    Waar moet ik aan dat nummer komen ? ? ?


    _________________
    Mvg

    Droopy2905
    kenzo229
    kenzo229
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 53
    Registration date : 29-11-12

    Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox - Pagina 2 Empty Re: Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox

    Bericht van kenzo229 di jan 13, 2015 10:33 am

    google leverde dit resultaat op voor het garantienummer van edilkamin :
    Garantienummer van de kachel: Bij pelletkachels te vinden op de kentekenplaat aan de achterzijde.
    droopy2905
    droopy2905
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 79
    Leeftijd : 55
    Registration date : 30-09-13

    Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox - Pagina 2 Empty Re: Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox

    Bericht van droopy2905 di jan 13, 2015 10:41 am

    ik kan mijn achterzijde niet zien, is nml een inbouwpellet...
    weet ondertussen van Girretz dat er een kaartje wordt bijgeleverd waar de garantienummer ook opstaat. mijn dealer heeft mij dit kaartje niet gegeven. Daar deze zoals ik al eerder heb gemeld is gestopt met Edilkamin te verdelen, zit ik nu wel met de gebakken peren.

    Heb vandaag opnieuw gebeld naar mijn installateur, maar de secretaresse heeft het hem al verschillende malen doorgegeven.
    Hij vertikt het om mij te contacteren. Heb gevraagd voor een oplossing ASAP, want mijn geduld is op. (na meer dan 5 weken )
    Wordt weer afwachten...


    _________________
    Mvg

    Droopy2905
    stef123
    stef123
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 323
    Registration date : 22-09-12

    Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox - Pagina 2 Empty Re: Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox

    Bericht van stef123 di jan 13, 2015 6:49 pm

    Dat is hier weer zo een verhaal, aub zeg. Verkopen doen ze graag (niet alle verkopers over dezelfde kam scheren natuurlijk) maar service geven ho maar, dat is te veel gevraagd.

    En de invoerder is blijkbaar ook al niet al te rap om te helpen, maar vitten op details zoals de garantiekaart vragen, dat gaat wel. De factuur zou toch moeten voldoende zijn. Ik hoop voor Droopy dat alles vlug in orde komt.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox - Pagina 2 Empty Re: Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox

    Bericht van erwin di jan 13, 2015 7:05 pm

    als een invoerder bij een garantiegeval naast de factuur een serienr vraagt dan is daar op zich niets mis mee.
    er zijn nog heeeel wat verkopers die aan zelf-import doen zonder dat de klant het weet.
    deze serienrs staan niet geregistreerd bij een invoerder en voor garantie moet je dan in het slechtse geval bij de fabrikant zijn.
    ik had dat laatste ook liever anders gezien maar het is in de meeste gevallen nu eenmaal zo.

    het is misschien best om steeds de serienr ergens te noteren voor de kachel tegen de muur staat of in de schouw steekt. Wink


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox - Pagina 2 Empty Re: Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox

    Bericht van Fleur di jan 13, 2015 7:32 pm

    mijn thermorossi is zo n grijze kachel..........................
    en mijn inbouw extraflame was al 3 jaar oud vooraleer ik hem nieuw van de invoerder heb ontvangen (de datum staat bij het serienummer) Rolling Eyes


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    binck
    binck
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 83
    Registration date : 20-01-13

    Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox - Pagina 2 Empty Re: Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox

    Bericht van binck di jan 13, 2015 7:34 pm

    Geachte,

    Ik heb wel geen inbouwkachel ( wel een Edilkamin ) mijn verkoper heeft me een sticker met cijfernr. en streepjescode bij plaatsing van de kachel overhandigd met de melding deze goed bij te houden.
    Heb deze onmiddellijk in mijn boekje ( garantiebewijs ) geplakt.

    Met achting
    Binck
    droopy2905
    droopy2905
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 79
    Leeftijd : 55
    Registration date : 30-09-13

    Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox - Pagina 2 Empty Re: Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox

    Bericht van droopy2905 di jan 13, 2015 9:06 pm

    Mensen, effe update...
    Garantiekaart inclusief serienummer gevonden. Garantiekaart zat bij mijn "gratis" handschoen die ik kreeg en niet bij mijn handleiding !
    Heb deze nog doorgestuurd naar Girretz.  Kortom probleem opgelost wat betreft de garantiekaart en serienummer.

    Wat Stef123 verteld kan ik volledig inkomen. Verkopen kunnen ze allemaal, maar de service is bij sommige ver te zoeken !
    Gelukkig mag ik niet klagen van de invoerder in België van EdilKamin, vriendelijk en behulpzaam. Eens kijken hoe het nu verder gaat...

    Heeft er iemand ervaring met Elite-Fire, dat is nml ook een dealer van EdilKamin, en niet echt ver van waar ik woon.
    Hou jullie op de hoogte van het verder verloop... Surprised


    _________________
    Mvg

    Droopy2905
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox - Pagina 2 Empty Re: Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox

    Bericht van erwin di jan 13, 2015 9:16 pm

    droopy2905,

    houd ons op de hoogte hoe het verder loopt met de oplossing van uw problemen.
    ervaringen met verkopers kun je oa. vinden met de [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] ...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    droopy2905
    droopy2905
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 79
    Leeftijd : 55
    Registration date : 30-09-13

    Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox - Pagina 2 Empty Re: Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox

    Bericht van droopy2905 di jan 13, 2015 9:47 pm

    ik zoek een goede installateur van Edilkamin... om daar eens langs te gaan en daar te informeren in verband met mijn problemen.
    Uiteraard wil ik niet terug in mijn huidige situatie terecht komen...
    Elite-Fire... mmmm .... Mad


    _________________
    Mvg

    Droopy2905
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox - Pagina 2 Empty Re: Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox

    Bericht van krusty di jan 13, 2015 9:55 pm

    Er is een topic met diverse adressen waar u terecht kunt voor onderhoud en herstellingen zelf als u uw kachel ergens anders gekocht heeft !

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox - Pagina 2 Empty Re: Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox

    Bericht van erwin di jan 13, 2015 10:43 pm

    maar eerst eens afwachten hoe het (na de vriendelijke en behulpzame secretaresse) nu verder loopt via girretz.
    er gaat nu eerst een afspraak volgen en daarna dienen de problemen nog (gratis in garantie) opgelost te worden.
    zover zijn we nog lang niet...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox - Pagina 2 Empty Re: Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox

    Bericht van erwin wo jan 14, 2015 12:36 pm

    De koord die zorgt voor de afdichting tussen mijn glas en deur moet worden vervangen.
    Mijn schouw op mijn dak is vermoedelijk iets te laag waardoor er "verbrandgeur" via mijn beluchtingsschouw naar binnen komt.


    kun je de schouw eens gedetailleerd beschrijven van aan de kachel tot boven. wat bedoel je met beluchtingsschouw.
    kun je aan de hand van onderstaande foto aangeven welke afdichting je bedoelt, ik heb de nrs gemarkeerd.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    droopy2905
    droopy2905
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 79
    Leeftijd : 55
    Registration date : 30-09-13

    Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox - Pagina 2 Empty Re: Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox

    Bericht van droopy2905 wo jan 14, 2015 12:48 pm

    @erwin

    schouw is een gemetste, met daarin dus onze Pellbox. Zal proberen om er eens een foto van te maken en te posten.

    "47" is het glas, "35" deurframe. Het is de dichting die tussen het glas en de deurkader zit, dus ik vermoed "52" ?



    _________________
    Mvg

    Droopy2905
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox - Pagina 2 Empty Re: Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox

    Bericht van erwin wo jan 14, 2015 12:52 pm

    kijk nog eens goed aan de kachel.
    nr 52 is een ronde deurkoord van 10mm, de rest is 8x2mm zelfklevend en plat.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    droopy2905
    droopy2905
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 79
    Leeftijd : 55
    Registration date : 30-09-13

    Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox - Pagina 2 Empty Re: Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox

    Bericht van droopy2905 wo jan 14, 2015 1:16 pm

    de dikke koord is het niet, de zelfklevende platte "46"? maar zakt wel wat van tussen glas uit...



    _________________
    Mvg

    Droopy2905
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox - Pagina 2 Empty Re: Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox

    Bericht van erwin wo jan 14, 2015 1:44 pm

    zelfs als dichting 46 ergens een beetje afzakt zou er door de onderdruk in de kachel normaal geen verbrandingsgeur mogen binnenkomen.
    onderaan het glas is het immers steeds open, daar zitten maar 2 stukjes dichting (45) van 2cm lang over de totale breedte van het glas.




    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    droopy2905
    droopy2905
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 79
    Leeftijd : 55
    Registration date : 30-09-13

    Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox - Pagina 2 Empty Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox

    Bericht van droopy2905 wo jan 14, 2015 7:01 pm

    Update : Na verschillende telefoons naar EdilKamin dealers in mijn omgeving, doorgestuurd door Girretz, liep ik letterlijk tegen een gesloten deur.
    De dealers weigerden om mijn problemen op te lossen. Iets waar ik kan inkomen. Ze moeten immers de shit van een ander oplossen.
    Uiteindelijk heeft Girrezt mij een afspraak gegeven voor een technieker van hun te sturen. Deze is ingepland op donderdag 22-01.
    Afwachten en een schietgebedje zeker...  Sad

    Betreft mijn aansluitingen heb ik geprobeerd de volgende foto's te maken. In mijn schouw zit een dubbelwandige flexibel die tot mijn dak loopt. Zoals je kan zien zit de kap op gelijke hoogte als mijn andere schouw.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]


    _________________
    Mvg

    Droopy2905
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox - Pagina 2 Empty Re: Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox

    Bericht van erwin wo jan 14, 2015 7:40 pm

    staat die "andere schouw" in open verbinding met de kachelmantel.
    er is dan kans dat een gedeelte rookgas terug wordt binnengetrokken in de schouw en via de ruimteventilator in de kamer wordt geblazen.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox - Pagina 2 Empty Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox

    Bericht van Fleur wo jan 14, 2015 9:06 pm

    bij een inbouwkachel waar de pellets ingeschoven worden tot in de pellettank bestaat het gevaar dat er eens een paar pellets over de rand vallen en achteraan in de kachel belanden ,liggen ze dan te dicht bij de uitlaat (hete plaat)kunnen deze ook een verbrande geur afgeven.


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    droopy2905
    droopy2905
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 79
    Leeftijd : 55
    Registration date : 30-09-13

    Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox - Pagina 2 Empty Re: Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox

    Bericht van droopy2905 wo jan 14, 2015 10:27 pm

    @Fleur

    Kans heel klein dat er pellets tussen geraken. Is volledig gesloten bak. Afwachten wat technieker vaststelt hé


    _________________
    Mvg

    Droopy2905
    droopy2905
    droopy2905
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 79
    Leeftijd : 55
    Registration date : 30-09-13

    Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox - Pagina 2 Empty Re: Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox

    Bericht van droopy2905 zo jan 18, 2015 7:09 pm

    Update

    Hoi mensen effe een update van de situatie : vrijdag nogmaals gebeld met mijn installateur, maar de secretaresse had hem het al verschillende keren doorgegeven. Zijn antwoord was kort: "als ik tijd heb." Meer kan ze ook niet doen, vertelde ze mij. Verrassend sprak ze over een aangetekend schrijven. Deze kan hij niet naast zich neerleggen, was haar uitleg ! Ik ben dit ook van plan, want ik vind niet dat je als voormalige verdeler van EdilKamin je klanten zomaar laat vallen. En als je dan toch problemen hebt, doe dan op zijn minst de moeite om een oplossing voor uw klant te vinden, bv een andere verdeler aanbevelen.

    Nu, de hoofdverdeler stuurt nu donderdag een technieker. Ben heel nieuwsgierig wat die gaat zeggen, maar het belangrijkste is dat de hoofdverdeler ons als klant al niet laat vallen ! Uiteraard hou ik jullie hiervan op de hoogte.

    Laughing


    _________________
    Mvg

    Droopy2905
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox - Pagina 2 Empty Re: Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox

    Bericht van erwin zo jan 18, 2015 7:28 pm

    uw installateur heeft het nu heel druk met kachels verkopen/plaatsen, volgens mij hoef je op hem niet teveel meer te rekenen.
    als hij ook maar enige zin had voor service, dan "maakte" hij donderdag tijd om aanwezig te zijn als girretz kwam, gestopt met EK of niet.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox - Pagina 2 Empty Re: Verbrandingsgeur Edilkamin Pellbox

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za mei 11, 2024 5:09 pm