Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 7 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 7 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+11
jelle
erwin
harrielok
peter m
XTZ99.25MKII
Relax
eura
krusty
Chriske
Ikzelf
Mauritsius
15 plaatsers

    Koek in de brandpot


    erwin
    Admin


    Aantal berichten : 31534
    Registration date : 15-02-10

    Koek in de brandpot - Pagina 8 Empty Re: Koek in de brandpot

    Bericht van erwin vr jan 01, 2021 7:13 pm

    deze was beter ook eens langs de action geweest. lol!
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    en dan maar klagen over koek en slecht branden...
    Chriske
    Chriske
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 738
    Registration date : 29-02-16

    Koek in de brandpot - Pagina 8 Empty Re: Koek in de brandpot

    Bericht van Chriske vr jan 01, 2021 7:37 pm

    #176

    Da kan tellen...!! Shocked springend


    Ik merk net dat de exploded view(Erwin's link) er eentje is van een Souvenir Lux met productie datum 2018.
    Mijn kachel is gekocht in 2017, daarom niet persé gebouwd in dat jaar. Moet eens op zoek gaan naar een ID-plaatje alvorens onderdelen te bestellen.
    Op het fototje dat erbij staat, zitten toch verschillen. De sierlijsten van de kachel op de foto zijn redelijk recht/strak. Die randsierlijsten op onze kachel zijn stevig afgerond. Dus het gaat hier duidelijk om een vernieuwd type.
    Hopelijk zit dat ID-plaatje niet aan de achterkant... Shocked Rolling Eyes
    Chriske
    Chriske
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 738
    Registration date : 29-02-16

    Koek in de brandpot - Pagina 8 Empty Re: Koek in de brandpot

    Bericht van Chriske vr jan 01, 2021 8:26 pm

    Nog eens gekeken naar die tekeningen.
    Die tekeningen zijn niet van de van de kachel op de foto.
    De sierlijsten waarover ik sprak zijn heel strak op de foto. Maar op tekening 1 (onderdeel 179 and 180) zijn helemaal niet recht. Die zijn sterk afgerond zoals bij onze kachel.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31534
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Koek in de brandpot - Pagina 8 Empty Re: Koek in de brandpot

    Bericht van erwin vr jan 01, 2021 8:42 pm

    vermoedelijk een verkeerde foto van de souvenir steel erop gezet, kan gebeuren.
    bij souvenir lux model 2016 geen dichting maar zelfklevende platte kachelkoord 10x3mm.
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Chriske
    Chriske
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 738
    Registration date : 29-02-16

    Koek in de brandpot - Pagina 8 Empty Re: Koek in de brandpot

    Bericht van Chriske za jan 02, 2021 9:33 am

    Thanks..!!
    Nu 'k een duidelijke tekening heb, kan ik volgende zomer het kanalisatie systeem een beetje aanpassen(proberen). Het zou beter zijn dat er wat meer warme lucht naar de keuken gaat. Momenteel zit ik nog steeds met een verschil in temperatuur van 1.5° (living/keuken), en als het wat kouder wordt, zoals nu, is dat soms wel 2°. Dat zou ik graag aanpassen, indien mogelijk uiteraard.
    In exploded view 3, onderdeel 172, dat is het asje dat ik moet verdraaien met een inbussleutel om het kanaal te openen/sluiten. Onderdeel 93 is een plaatje dat vast hangt aan dat asje 172.
    Misschien is er een mogelijkheid om die kanalisatie daarbinnen aan te passen..? Een nieuw plaatje knippen, plooien, andere vorm.
    Moet het eens bekijken als het openligt. Zomerjobke...
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Koek in de brandpot - Pagina 8 Empty Re: Koek in de brandpot

    Bericht van Fleur za jan 02, 2021 12:50 pm

    chriske ,ik heb nog eens de laatste 20 berichten gelezen en wat mij opvalt is dat je bij bericht 169 jou probleem daar waarschijnlijk aangeeft ,het is zo dat er zich assen ophopen in de voorkamer van de extractie motor die soms de lengte heeft die gelijk is aan de breedte van de kachel ,bij mij is dat 60 cm ,na 2 maand zit de helft vol en begint mijn kachel slechter te branden ,tijd om te kuisen ,bij iedere kachel zit er ergens een opening (klein dekseltje met 4 schroeven)om in die voorkamer toegang te krijgen ,ook onder de extractie-motor .bij mij om die opening te bereiken moet ik ook zijpanelen en andere platen verwijderen ,ik heb mijn kachel nu 10 jaar ,nog nooit mijn extractie motor uitgehaald noch mijn inbouwkachel uit de muur gehaald ,ik heb wel allerlei fijne rubberen darmen om in alle hoeken te stofzuigen met een krachtige stofzuiger. ik ben ook niet de slimste maar ik denk dat iedereen die een pelletkachel bezit zou moeten weten hoe het hart van de kachel eruit ziet en dan zou alles veel duidelijker worden , iemand die zijn kachel buiten zet en er een halfuur met perslucht zit in te blazen gaat hem ook wel proper krijgen maar daar ben ik geen voorstander van ,maar dat is voor een onderhoudstechnieker de kortste weg om de kachel proper te krijgen.


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Chriske
    Chriske
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 738
    Registration date : 29-02-16

    Koek in de brandpot - Pagina 8 Empty Re: Koek in de brandpot

    Bericht van Chriske za jan 02, 2021 2:25 pm

    Nee hoor Fleur, het is geen ophoping van asse ergens in de kachel.
    Bij elke 'semi-onderhoudsbeurt' laat op met groot geweld de schraper van de wisselaar vallen, zodat door de schok alle asse naar omlaag valt. Daarna gaan alle mogelijke 'kamers' open, behalve de schouw. Die kan wat langer zonder kuisen. Elk jaar wordt die proper gemaakt.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31534
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Koek in de brandpot - Pagina 8 Empty Re: Koek in de brandpot

    Bericht van erwin za jan 02, 2021 3:35 pm

    al gekeken of de deurkoord nog goed sluit en er geen haren van de katten in de inlaatbuis zitten ?
    en eens testen of de pellets weer bewegen in de brandpot met de rookgasventilator te verhogen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Chriske
    Chriske
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 738
    Registration date : 29-02-16

    Koek in de brandpot - Pagina 8 Empty Re: Koek in de brandpot

    Bericht van Chriske za jan 02, 2021 5:57 pm

    Was net de TechSet aan 't bekijken en zie dat die sensor van de pelletmotor in de firmware afgezet kan worden.  Dus een motor van 65€ daar in Italië zal ook werken...Smile
    Die deurkoord is nog nooit vervangen, zal straks, eens kijken.
    De inlaat van de kachel is in de keuken, herinner : naast de buis van de kanalisatie ligt een tweede buis die zelfs nog langer is dan de kanalisatie buis. De kachel haalt zijn lucht vanop ongeveer 12 m verder, de verste hoek van de keuken. Die ligt ver buiten bereik van alles. Het idee daarachter is om niet de warme lucht van de woonkamer terug te gebruiken en zodoende is er ook nog eens meer circulatie tussen living en keuken.
    Ben ook net aan 't kijken om die toeren van de rookgasventilator te verhogen. De lijst die ik heb vermelden vele kachels behalve die van ons natuurlijk. Maar ik vond op 't net dat de ToscaPlus dezefde mainboard heeft dan onze SouvenirLux. En diene ToscaPlus staat wél in de lijst.
    Nu nog uitvlooien welke switch ik moet aanpassen...scratch Opletten nu dak geen vodden aanvang...  Shocked  De begeleidende uitleg bij elke switch is bijna altijd ingekort, kuntermaaraanuit.... Suspect
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31534
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Koek in de brandpot - Pagina 8 Empty Re: Koek in de brandpot

    Bericht van erwin za jan 02, 2021 7:34 pm

    staat er nergens PG7 en PG8 in de lijst (rookgasventilator laagste en hoogste vermogen)
    PG7 verhogen zou dan voldoende zijn, de andere vermogens worden automatisch mee aangepast.

    12 meter aanzuigbuis is wel heel lang, diameter 10 cm zou dan zeker aangeraden zijn.
    hopelijk zit er geen muis in. geek


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Chriske
    Chriske
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 738
    Registration date : 29-02-16

    Koek in de brandpot - Pagina 8 Empty Re: Koek in de brandpot

    Bericht van Chriske za jan 02, 2021 8:20 pm

    Yep, PG7 setting staat zowel in de Nederlandstalige Tech-handleiding als in de ToscaPlus lijst op waarde 1380.
    Zal die straks eens wat hoger zetten. Weet echter niet of de kachel terug opgestart moet worden. Ik vermoede van niet, we zien wel.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31534
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Koek in de brandpot - Pagina 8 Empty Re: Koek in de brandpot

    Bericht van erwin za jan 02, 2021 11:27 pm

    normaal kun je regelen tijdens het branden en zie je dadelijk het resultaat.
    verhogen in kleine stapjes van 50 toeren of zo.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Chriske
    Chriske
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 738
    Registration date : 29-02-16

    Koek in de brandpot - Pagina 8 Empty Re: Koek in de brandpot

    Bericht van Chriske zo jan 03, 2021 10:43 am

    Waarde verhoogd met 100.
    De waarde in de firmware van onze kachel(factory value)stond lager dan aangegeven in beide TechSet manuals, soit.
    Heb ondertussen de waarde verhoogd met 100 eenheden. Of dat het aantal toeren/minuut zijn lijkt me vreemd.

    Toen ik met de 'kachel' buiten bezig was te experimenteren heb ik het toerental niet al te hoog kunnen zetten. Zeker geen 1000rpm. Die moest ik véél lager zetten omdat anders de pellets uit de buis vlogen, ik schat ongeveer 400 à 500 rpm deed dat buitending . Ik heb daar een 'gevoel' voor. Ik werk namelijk regelmatig met een draaibank en kan op (ongeveer)100 toeren te na wel zeggen hoeveel toeren de klauwplaat doet.

    Maar we zien wel, en ondertussen slaan de vlammen wat hoger het brandpotje uit.
    Tot gisteren bleef er net na ignition en startup al een dun laagje pellets liggen die dan de hele tijd bleven branden. Na final cleaning, als de kachel 's avonds lager gaat, bleef daar dus dat laagje liggen.
    Nu ruim twee uur na ignition en startup en bezig aan modulatie, brand alles nog steeds normaal en kan regelmatig de gaatjes van het brandpotje zien(afhankelijk hoeveel pellets er net in vielen). Het lijkt of de situatie die ik voorheen had terug hersteld is.
    De pellets blijven liggen maar de bijna opgebrande pellets zie je wat heen en weer rollen. Wat gisteren niet was.

    Moeilijk te zeggen of alles nu al perfect is. Dat kan ik maar eerst zien na een volledige dag branden.
    Wat ik seffes wél nog ga doen is de schoepen van die fan stevig onder handen nemen met een koperborsteltjs, maar ook de deflector(gekromde plaat) helemaal bovenaan in de brandkamer bekijken of daar niet te veel asse op ligt. Die is spijtig genoeg niet snel verwijderbaar. Bij de kleine kachel in de werkplaats kan ik die bovenplaat wegnemen om de asse die er op ligt af te borstelen. Die bovenplaat ligt los op de zijplaten van de brandkamer, ferm handig.
    .
    Chriske
    Chriske
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 738
    Registration date : 29-02-16

    Koek in de brandpot - Pagina 8 Empty Re: Koek in de brandpot

    Bericht van Chriske zo jan 03, 2021 11:19 am

    Nog eens de TechSet manual nagekeken en blijkt dat er ook nog wat kan 'geprutst' worden aan de 'Final Cleaning' procedure. De snelheid van de fan kan hier ook weer de hoogte in en de duur van Final Cleaning kan aan gepast worden. Als ik vooral het toerental van de fan verhoog dan gaat die zeker alles opbranden en ook nog eens, als dat al nodig zou zijn, de lengte van de Final Clean tijd verlengen.

    Ik herinner als kleine pagadder, dat er 's morgens, in de stoof 'gereuteld' werd. Hiermee werden opgebrande asse, nog niet in het asbakje gevallen waren, toch naar beneden 'gereuteld'. Dan zakte alles naar omlaag en de gloeiende massa begon weer de kolen bovenop aan te gloeien. Simpel en heel efficiënt.
    Waarom doen ze dat ook niet bij een pelletkachel, een systeem om het brandpotje volledig leeg te maken/schudden. Zou toch een hoop ellende en gekuis uitsluiten. Uiteraard kan dit bij een pelletkachel maar eerst als die in 'Stand By' gaat uiteraard.
    Niet dat ik veel werk heb met kuisen, nee hoor. 's Morgens, deurtje open, stofzuiger heel even in het brandpotje, heel even in de aslade(als dat al nodig is, meestal niet), deurtje toe, klaar. Het duurde langer om dit te typen dan het 'kuisen' zelf. Maar om die koek te niet te laten opbouwen, zou dat toch een oplossing zijn...?
    Chriske
    Chriske
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 738
    Registration date : 29-02-16

    Koek in de brandpot - Pagina 8 Empty Re: Koek in de brandpot

    Bericht van Chriske zo jan 03, 2021 12:41 pm

    Alles proper gemaakt(was niet nodig, maar soit), schoepen van de rookgasventilator ook. Er hing maar een minimale hoeveelheid aan die schoepen, nog geeneens de moeite om te kuisen, toch maar gedaan met een koperborstel, wel moeilijk bereikbaar bij deze kachel. Aan een kant was niet aan te geraken, maar was niet nodig want die ene kant was nog perfect proper. Vermoedelijk is die propere kant de 'trailing edge'. De 'leading edge' duwt alles naar buiten, daar blijft dus wél spul aan plakken.
    Beetje vreemd dat na zoveel winters branden er zo weinig aan die schoepen is blijven plakken. En ik stook nu toch al een tijdje met die Woodox pellets van den Brico. Men beweerde toch altijd dat die asse veel 'vettiger' zou zijn. Niet dus met die Woodox pellets.
    Om alles uit te sluiten heb ik de koord van de deur ook nog eens 'opgewold'. Met een dikke scherpe 5duimer heb ik heel dicht bij elkaar, heel schuin, in die koord gestoken, zonder die te lichten uiteraard. Dat maakt dat de koord terug een beetje uit de groef stak. Na sluiten van de deur voelde ik direct dat er een pak meer spanning op die koord zat tijdens vastklemmen.
    Das natuurlijk maar een tijdelijke oplossing. Die koord ga ik zeker vervangen een dezer.

    Alles brand momenteel terug, nu maar wachten tot vanavond of het brandpotje proper is.
    Na die paar uren branden deze morgen btw en de kachel af gezet, lag er in het brandpotje een hééél dun laagje. Ongeveer de dikte van half opgebrande pellets. Dus die 'Final Cleaning' is niet compleet gedaan.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31534
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Koek in de brandpot - Pagina 8 Empty Re: Koek in de brandpot

    Bericht van erwin zo jan 03, 2021 1:04 pm

    er zijn al merken die de brandpot schrapen, bij mcz heet dit airmatic.
    en weer iets bij in de kachel dat stuk kan gaan...

    heeft extraflame geen tussentijds schoonblazen van de brandpot ?
    bij mijn kachel draait de rookgasventilator even op maximum elke 30 minuten.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Chriske
    Chriske
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 738
    Registration date : 29-02-16

    Koek in de brandpot - Pagina 8 Empty Re: Koek in de brandpot

    Bericht van Chriske zo jan 03, 2021 1:18 pm

    Hmmm... Suspect
    Heb ik zien staan in de TechSet. Maar ik heb dat nog nooit gehoord, ik zit namelijk heel dicht (aan de zijkant) van de kachel. Als dat toerental de hoogte in gaat zou ik dat zeker horen.
    Effe nakijken of dat wel aan staat, die setting.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31534
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Koek in de brandpot - Pagina 8 Empty Re: Koek in de brandpot

    Bericht van erwin zo jan 03, 2021 2:00 pm

    kan ook zijn dat tussentijdse cleaning niet aktief is in laagste vermogen, oa. bij superior is dit zo.
    Fleur met een extraflame inbouwkachel weet daar waarschijnlijk meer over.

    hier enkele zelfreinigende kachels, een maand stoken zonder de aszuiger te gebruiken.
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    nu nog een ruitewisser op de ruit. geek


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Chriske
    Chriske
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 738
    Registration date : 29-02-16

    Koek in de brandpot - Pagina 8 Empty Re: Koek in de brandpot

    Bericht van Chriske zo jan 03, 2021 2:46 pm

    Nu 'k een heel klein beetje pelletkachels begin te begrijpen zou ik met een heel ander gevoel en met dat beetje kennis op een andere manier een kachel kopen, als deze ooit kapot moest gaan.

    Bon, na de laatste aanpassingen denk ik dat alles terug normaal verloopt. Ik kan me niet van de gedachte ontdoen dat een slecht sluitende deur meede de oorzaak was van die slechte verbranding.
    Alle pellets branden netjes op en worden op de juiste moment terug aangevuld.
    Me happy camper...!... sunny
    Nu nog afwachten wat ik terug zal vinden straks om 12uur...
    Op dit moment ga 'k nog effe wachten om de 'Burn pot cleaning' aan te passen. er zijn hiermee toch nog wat mogelijkheden denk ik.
    Zou het kunnen dat die kachel wél een 'Burn pot cleaning' doet. Dat die cleaning zou gebeuren zonder hoger toerental, maar gedurende een paar minuten geen pelletfeed doet op dat moment...??
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31534
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Koek in de brandpot - Pagina 8 Empty Re: Koek in de brandpot

    Bericht van erwin zo jan 03, 2021 3:12 pm

    een slecht sluitende deur geeft valse trek en minder lucht door de brandpot.

    zou me verwonderen dat enkel de pellets stoppen.
    ik hoor de brandpot schoonblazen tot in de keuken. Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Chriske
    Chriske
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 738
    Registration date : 29-02-16

    Koek in de brandpot - Pagina 8 Empty Re: Koek in de brandpot

    Bericht van Chriske zo jan 03, 2021 3:20 pm

    Enkel als de kachel in StandBy gaat, afgezet wordt, of als ze in alarm gaat, dan hoor ik die fan een pak sneller draaien.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31534
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Koek in de brandpot - Pagina 8 Empty Re: Koek in de brandpot

    Bericht van erwin zo jan 03, 2021 3:21 pm

    even wachten op een reactie van Fleur, of dit ook zo is bij zijn extraflame kachel...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Chriske
    Chriske
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 738
    Registration date : 29-02-16

    Koek in de brandpot - Pagina 8 Empty Re: Koek in de brandpot

    Bericht van Chriske zo jan 03, 2021 4:17 pm

    #191

    Wel, ik denk daar anders over.
    Als je bedenkt hoeveel onderdelen er 'maar' inzitten. Werkende onderdelen bedoel ik dan. Dat zijn er niet te veel. en meestal is dat gene fijn mechanic, die kunnen tegen een stootje.
    Vergelijk het eens met bv een computer, wat daar allemaal kapot kan gaan. Daar zitten een pak meer onderdelen in.
    En al bij al, valt het nog mee, bij mij dan toch. Als dat stuk plastiek niet in die schroef gezeten had, ben ik vree content met onze kachel.
    Laten we die Brico-kachel effe negeren... Rolling Eyes Da was duidelijk ne miskoop.
    Hoe lang gaat zo'n kachel mee, als je die goed verzorgt uiteraard...?
    En hoe lang gaat een computer mee, moderne computers wel te verstaan. De oude computers gaan heel lang mee, daar zaten degelijke componenten in, maar de moderne PC's, das een ander verhaal... Shocked
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31534
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Koek in de brandpot - Pagina 8 Empty Re: Koek in de brandpot

    Bericht van erwin zo jan 03, 2021 8:38 pm

    de zelfreinigende airmatic brandpot van mcz kost 453€ extra.
    volgens de reclame een maand stoken zonder koek of de brandpot kuisen.
    benieuwd of er al veel verkocht zijn ? er zijn zelfs dealers die het afraden na het testen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    eura
    eura
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 115
    Registration date : 07-01-14

    Koek in de brandpot - Pagina 8 Empty Re: Koek in de brandpot

    Bericht van eura zo jan 03, 2021 11:25 pm

    De asse van de stoof vroeger viel recht naar beneden , deze van mijn pelletkachel worden er uit geblazen en vallen naast de branderpot .
    Grtz
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31534
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Koek in de brandpot - Pagina 8 Empty Re: Koek in de brandpot

    Bericht van erwin ma jan 04, 2021 4:58 pm

    hier lagen nog 2 zakken bioflam die ik een tijd geleden kocht om te testen, produktiedatum 21-3-2020.
    gisteren in de kachel gedaan en deze morgen een harde koek zoals in bericht 16.  lol!
    ik zal ze ook maar mengen, nog een geluk dat ik toen maar 2 zakken heb genomen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Koek in de brandpot - Pagina 8 Empty Re: Koek in de brandpot

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 09, 2024 6:20 am