Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 19 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 18 gasten

Nenabert


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
demarc
kerieval
6 plaatsers

    Pelletkachel met een thermostaat


    alain
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Aantal berichten : 667
    Registration date : 30-09-15

    Pelletkachel met een thermostaat  - Pagina 2 Empty Re: Pelletkachel met een thermostaat

    Bericht van alain vr okt 09, 2020 8:32 pm

    ben blij dat ik mijn accumulatie verwarming buiten gesmeten heb , bij mij stond het ook op max 1 ; de ventilator stond nooit aan omdat me huisje top geïsoleerd maar inderdaad niet te regelen als het nachts koud was dan ( omdat er een speciale sturing in ) dat het extra oplaad en als er tijdens de dag zon was of helemaal niet meer zo koud dat moesten we alle deuren opendoen omdat het veel te warm was , en dan spreek ik nog niet van de kosten , voor ons was dat zo kleine 1000 per jaar voor 1 kachel ook met goedkope nacht tarief , nee ben echt blij dat ze buiten is . nu zo pelletkachel is ook niet zo super maar toch beter als de acu. en hopelijk met de lucht/lucht warmtepomp binnenkort zal een aangename leefruimte en we zullen zien dat zo warmtepomp echt niet zoveel verbruikt ......
    Guess who
    Guess who
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 218
    Leeftijd : 72
    Registration date : 13-09-18

    Pelletkachel met een thermostaat  - Pagina 2 Empty Re: Pelletkachel met een thermostaat

    Bericht van Guess who za okt 10, 2020 6:07 pm

    Die accumulatie sturing is inderdaad niet wat het moet zijn werkt perfect maar t weer mag s anderdaags niet anders zijn is dus geen intelligent systeem. Maar een beetje handige Harry kan dat systeem makkelijk uitschakelen.
    Was lang gelden ook maar verplicht vanaf totaal van de toestellen 10 Kw overschreed. Eens de sonde uitgeschakeld moest je dan zelf wel het weer voor de dag erna in de gaten houden en de laad capaciteit handmatig ( draaiknop )  op ieder toestel instellen.
    Succes met de warmtepomp want ook daarvan hoor je positieve en negatieve verhalen maar t heeft zeker t voordeel dat je er in de zomer kan mee koelen
    alain
    alain
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 667
    Leeftijd : 60
    Registration date : 30-09-15

    Pelletkachel met een thermostaat  - Pagina 2 Empty Re: Pelletkachel met een thermostaat

    Bericht van alain za okt 10, 2020 10:27 pm

    Ja das voor ons ook een nieuw ervaring, ben benieuwd, volgende week wordt geleverd en dan beginnen instaleren is beetje werk aan , en ja klopt met die zomers die we hebben zal de koel functie goed kunnen gebruiken
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31528
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Pelletkachel met een thermostaat  - Pagina 2 Empty Re: Pelletkachel met een thermostaat

    Bericht van erwin za okt 10, 2020 11:18 pm

    via stroomop gekocht ? doen sinds vorig jaar blijkbaar ook in warmtepompen...

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    alain
    alain
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 667
    Leeftijd : 60
    Registration date : 30-09-15

    Pelletkachel met een thermostaat  - Pagina 2 Empty Re: Pelletkachel met een thermostaat

    Bericht van alain za okt 10, 2020 11:43 pm

    Stroomop ??? Nee hoor , bij esaykit besteld , in plaats alles en zij komen het in dienst stellen . Probleem is om een warmtepomp of airco wil plaatsen moet het aangesloten zijn van een erkende koel technieker want er komt koelgassen bij te pas en dat mag je niet zelf doen , dus beetje meer betalen maar aan de andere kant als er een probleem komt weet ik wie ik moet bellen he
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31528
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Pelletkachel met een thermostaat  - Pagina 2 Empty Re: Pelletkachel met een thermostaat

    Bericht van erwin za okt 10, 2020 11:51 pm

    zal wel in orde komen.
    ervaringen met de warmtepomp kunnen dan verder in dit topic: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Pelletkachel met een thermostaat  - Pagina 2 Empty Re: Pelletkachel met een thermostaat

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 11:21 am