van Gast wo 6 jan 2010 - 23:05
Vlaming schreef:Na een bezoek van de verkoper aan huis zijn we toch gezwicht voor de Como.
Uitvoering is met een witte steen. Meer voor het zicht dan voor het extra rendement!
Op 11 december wordt ie geleverd en is afkomstig van een bekende Rika verdeler uit Waasmunster. (mensen lijken ons zeer service minded, zeker gezien het feit dat ze een reis van 40 km ondernemen om bij me thuis te komen kijken)
Het is dankzij dit forum dat we uiteindelijk het idee van een houtkachel hebben laten varen en op pellets uitgekomen zijn.
Hou jullie op de hoogte van onze ervaringen.
Met vriendelijke groet,
Frans
Na ruim 3 weken stoken met de Como wordt het tijd om mijn ervaringen weer te geven op dit forum.
Kachel is zoals afgesproken geleverd op 11 december door HEYNINCK uit Waasmunster.
Twee mensen hadden er een goede 3 uur voor nodig om de kachel te plaatsen. Men had wat extra werk met schouw aansluiting en ook werd er een externe toevoer voor de lucht geinstalleerd.
Alles bij elkaar hebben we de indruk dat dit op een professionele manier gebeurd is.
Zoals verwacht, kregen we een demo over de werking van de kachel.
Na 3 dagen stoken heb ik de leverancier gemaild betreffende een klein probleem. Soms gebeurde het dat de kachel na "de cleaning" niet meer brandde en als gevolg hiervan vond er een automatische opstart plaats.
Heyninck zorgde ervoor dat binnen 2 dagen iemand van Kuurne thuis langs kwam om een upgrade van de software uit te voeren, waarna de kachel tot op heden foutloos werkt.
Konklusie is dan ook dat we zeer tevreden zijn betreffende de werkzaamheden EN service van de firma Heyninck.
Men zegt niet alleen dat men volledig achter de gekochte artikelen staat maar men maakt dit ook 100% waar.
Toevallig beleven we nu een winter zoals we die al lang niet meer hebben mee gemaakt.
Kan u vertellen dat de gaskraan volledig dicht staat en het is elke dag weer genieten van "echte" warmte, afkomstig van de Rika Como die in stilte zijn werk doet.
Met vriendelijke groet,
Frans