Kachel heeft voor 1 dag en nacht gebrand en 15 kilo aan pellets verstookt, das natuurlijk te veel van het goede.
De kachel heeft vier in stelbare standen L1 t/m L4, een interne thermostaat, een externe temperatuur sensor, en kan ingesteld worden van 7 °C tot 30 °C.
De externe temperatuur sensor geeft de kamertemperatuur aan in het display en die klopt op 1 °c afwijking.
Kachel geeft aan dat de ingestelde temperatuur bereikt is, en daar zit denk ik het probleem.
Kachel staat op het laagste niveau L1, en blijft gewoon door razen ook als de temperatuur bereikt is, lager zetten op temperatuur 15 °C brengt geen verandering.
De pellets worden om de 10 sec, aangevoerd 1 of twee keer met of zonder vlam in het pelletbakje, die wordt dan op een gegeven moment zo hoog tot tegen de bovenkant van de kachel.
Ook op de andere standen brengt geen verschil aan het branden, dan wordt het een geweldig vuurwerk, blijft door gaan en ga je lopen.
Nergens kan ik iets vinden om om de pellet aanvoer te minderen.
Veel weet ik er niet van, maar wat ik wel weet is dat als de temperatuur behaald is de kachel op een laag pitje moet draaien en niet telkens om de 10 sec pellets moet aanvoeren, zelfs niet bij een vlam, de asse vliegt door de kachel.
Leverancier is gisteren dan ook komen kijken, en zegt ook dat het niet normaal is, hij denkt dat de interne thermostaat maar één richting op werkt.
Als de temperatuur hoger wordt gezet merk je dat ook weer aan de aanvoer van pellets.