Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 52 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 52 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    Temperatuur problemen


    Gast
    Gast


    Temperatuur problemen - Pagina 2 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van Gast ma okt 05, 2009 5:35 pm

    Ja ik weet zeker dat de kachel een uitschakelfunctie heeft, dat is wat ik ook vermeld heb! dat de ingestelde temperatuur de voor hand heeft op de kamertemperatuur.
    Om de 10 sec pellets aanvoeren terwijl de temp is bereikt, noem ik geen laagste stand tot de vlam het bovenste plafond aanraakt.
    Jawel er kan een timer ingesteld worden, 7 dagen per week, per dag 2 instellingen, starten/stoppen.

    Maar als de kachel al niet werkt op manuele bediening wat ben ik dan met programeren?

    Ja ik weet wat energie verkwisting is, als dat kacheltje moet opstarten/stoppen.
    Daarom ook gekozen werd voor een andere verwarmingsbron.
    Ik zal moeten afwachten op de leverancier zijn bevinding, en deze vermelde al dat het niet normaal is.

    Eco stand om de 10 seconden! aanvoer van pellets, noem ik geen eco stand! als de vlam tot bovenaan raast.
    En als mijn laatste bericht goed wordt gelezen staat er duidelijk vermeld ingestelde temperatuur 10 °C de kamertemperatuur bedraagt nu 23°C, volle gaas en geen eco stand volgens mij.

    Ik zal afwachten tot anders wordt voorgesteld van de leverancier, en inzake hiervan weer beoordeling geven.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Temperatuur problemen - Pagina 2 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van Gast ma okt 05, 2009 5:54 pm

    @ Drieske dank voor uw bericht, das al een gerusstelling in de aanvoer van pellets, doch neemt dit niet weg dat er niets verandert.

    De leverancier zou mij vandaag bellen rond 17.00 uur maar nog niets.
    Drieske voor mij hoeft de kachel s'nachts niet te branden! maar ik heb al sinds 30 jaar een Papagaai (geel voorhoofd amazone) en dat beestje is nu al ongeveer 60 á 70 jaar oud naar onderzoek van de dierenarts.
    Dit beestje kampt met een te groot hart en is zijn leven nabij, in de zomer heeft het niet veel problemen, maar winter maanden wel, en wil ik mijn zorg en toeverlaat aan het dier schenken.
    Niet dat ik straks moet gaan denken of schuldig voelen, had ik maar?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Temperatuur problemen - Pagina 2 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van Gast ma okt 05, 2009 6:07 pm

    Ik had niet gezien dat er een uitvalfunctie op je kachel zit, ik veronderstel dat je dit ergens moet instellen ofwel naar eco ofwel uitvallen.Wat ik echter niet snap is dat de leverancier niet ziet wat het probleem is.Heeft hij in de parameters zitten bladeren ?
    Zie je een verschil tussen de verschillende standen(ik bedoel kwa verbranding) ? Of werkt enkel de terugschakel functie naar eco niet ?kan je de uitgangstemperatuur aflezen op je display ?

    Aha ok , nu begrijp ik waarom je de kachel 's nachts warm houdt, ik d8 al dat je koudbloedig was lol! .

    In elk geval lijkt je installateur niet erg goed de werking van zijn eigen kachels te kennen ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Temperatuur problemen - Pagina 2 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van Gast ma okt 05, 2009 7:13 pm

    Theofiel schreef:maar ik heb al sinds 30 jaar een Papagaai (geel voorhoofd amazone) en dat beestje is nu al ongeveer 60 á 70 jaar oud naar onderzoek van de dierenarts.
    Dit beestje kampt met een te groot hart en is zijn leven nabij, in de zomer heeft het niet veel problemen, maar winter maanden wel, en wil ik mijn zorg en toeverlaat aan het dier schenken.

    Dat is mooi Theofiel, zorg er maar goed voor. Van dieren heb je soms meer liefde dan van mensen. Mijn pa is een kweker van valkparkieten en ik sta er soms verbaasd van, hoe slim ze zijn en hoe goed ze hun volk kennen, echt ongelooflijk.

    Cantodea
    plejo
    plejo
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 52
    Leeftijd : 72
    Registration date : 20-11-08

    Temperatuur problemen - Pagina 2 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van plejo ma okt 05, 2009 7:55 pm

    avond Theofiel,

    ik heb in het begin dezelfde problemen gehad met een hoge vlam in mijn Pyros kachel (kachel ingesteld op 18° en een kamertemperatuur van 26° wat zeker geen aangename warmte is).
    Bleek na lang zoeken dat mijn schouwtrek veel te groot was,(zodanig zelfs dat bij het zuiverblazen van de vuurkorf alle gloeiende deeltjes naar buiten gezogen werden en de kachel daarna pellets bleef aanvoeren zonder dat er nog vuur was tot de vuurkorf overliep), de extractiemotor verantwoordelijk voor de afvoer van de gassen is nu ingesteld op de stand -6 (standen van -10 tot +10 instelbaar)en de toevoer van pellets op stand -2, de hoge vlammen zijn verdwenen er is enkel nog de rode gloed in de vuurkorf wanneer de ingestelde temperatuur bereikt is maar het venster moet nu dagelijks gekuist worden en er is nu ook meer asse in de aslade. De temperatuur in living en keuken loopt nog op tot 24 a 25° maar dan zet ik de haldeur maar open zodat de warmte naar de bovenverdieping kan.
    Dat het warmer wordt dan de door jou ingestelde temperatuur kan je met een goed geïsoleerde woning in het najaar en een pelletkachel niet voorkomen.(of je zou een 5 Kw kachel moeten kopen waarmee je het bij strenge koude niet warm kunt krijgen).
    10 dezelfde kachels in 10 verschillende woningen zullen 10 verschillende brandpatronen geven.
    Spelen met de parameters is het enige wat je kan doen om je kachel optimaal in te stellen.
    Een pelletkachel is nu eenmaal iets waar je je moet aan gewonen (bijvullen, kuisen, geluid, .....)
    Ik hoop dat jouw installateur snel een oplossing vindt voor je probleem.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Temperatuur problemen - Pagina 2 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van Gast ma okt 05, 2009 8:16 pm

    Sorry dat ik even binnenval, maar ik lees hier dat geprogrammeerd stoppen/starten energie verkwistend zou zijn ... is dat zo ?
    Heb een Extraflame Comfort Plus en laat die dus op deze wijze werken aangezien continu werken in dit seizoen niet mogelijk is. De kamertemperatuur zou blijven oplopen, zelfs als de kachel op minimum draait ! Heb een kamerthermostaat geplaatst met een hysteresis van 0.7 °C. Kachel start op 20.6 en stopt op 21.3 (21 op display). Leverancier noemt dit de energie spaarstand en dus een beetje in contrast met verkwistend.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Temperatuur problemen - Pagina 2 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van steven ma okt 05, 2009 8:27 pm

    Hobbymachine,

    Er is een verschil met een energiespaarstand waarbij er naar het laagste vermogen wordt gemoduleerd en en kachel laten uitzetten bij het bereiken van de gewenste temp gedurende een bep periode en het terug automatisch inschakelen indien de gewenste temp met een bepaald aantal graden zakt.

    Bij het opstarten wordt er heel vele electriciteit verbruikt en ook heel veel pellets.

    Dat is niet zuinig.

    Bij een spaarstand valt de kachel niet uit en moet er ook geen extra electriciteit verbruikt worden als de kachel even naar een hogere temp moet omdat het potje waarin de pellets vallen nog meer dan 550 graden warm is en de pellets dan vanzelf beginnen branden.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Temperatuur problemen - Pagina 2 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van pedro ma okt 05, 2009 10:47 pm

    Steven schreef:Pedro,

    Zo ver heb ik het nog niet laten komen.

    Ik zal het eens testen.

    Gaat dat bij u niet?


    Mvg,


    Steven

    Nee Steven,

    hier schakelt hij ook nie vanzelf uit.....Als de gewenste temperatuur bereikt is of zelf al is het veel te warm,dan blijft ie in ECO modus totdat ik instructies geef....

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Temperatuur problemen - Pagina 2 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van Gast di okt 06, 2009 12:18 am

    Hallo allemaal,

    Ik kan hier mijn kachel zelf instellen, of ecostand bij de behaalde temperatuur, ofwel uitvallen.

    De tweede dag dat ik mijn kachel had, viel hij ineens uit bij de behaalde temperatuur.

    Ik snapte er de ballen van, want dat deed hij de eerste dag niet.

    Handleiding gelezen, netjes in het Nederlands vertaald erbij geleverd,maar daar zag ik het ook niet.

    Onmiddellijk naar mijn dealer gebeld, (Groene Kachel), en die kwamen enkele uren later al terug langs, nadat ze kontakt haden opgenomen met de fabrikant in Italie.
    Echt goeie service trouwens!

    Nu bleek dat ik onbewust de functie uitvallen had geprogrammeerd, door snel achter elkaar 2 bepaalde knoppen in te drukken.
    Deze functie was nieuw op mijn model kachel, en stond nog niet in de handleiding.

    Dealer heeft alles nog eens extra gecheckt en uitgelegd en nu werkt alles prima.

    Zo zie je maar dat als er iets niet werkt, het soms maar een kleine, stomme oorzaak kan zijn.

    Ps. Ik zie bij de ecostand een hele kleine vlam en mijn ruitje is nooit echt vuil, gewoon een heel klein beetje stof in de hoekjes.

    Greetz Katja
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Temperatuur problemen - Pagina 2 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van Gast di okt 06, 2009 8:48 am

    Drieske schreef:Ik had niet gezien dat er een uitvalfunctie op je kachel zit, ik veronderstel dat je dit ergens moet instellen ofwel naar eco ofwel uitvallen.Wat ik echter niet snap is dat de leverancier niet ziet wat het probleem is.Heeft hij in de parameters zitten bladeren ?
    Zie je een verschil tussen de verschillende standen(ik bedoel kwa verbranding) ? Of werkt enkel de terugschakel functie naar eco niet ?kan je de uitgangstemperatuur aflezen op je display ?

    Aha ok , nu begrijp ik waarom je de kachel 's nachts warm houdt, ik d8 al dat je koudbloedig was lol! .

    In elk geval lijkt je installateur niet erg goed de werking van zijn eigen kachels te kennen ?

    Ik weet niet of hij in de parameters heeft liggen bladeren, ik vind ook niets terug in de handleiding hierover.
    In verschillende standen merk ik wel verandering.
    uitgangstemperatuur = 110 °C

    Gisteren heb ik rond 18.00 uur de tank gevuld, de temperatuur hier vanmorgen om 7.45 uur 25 °C, en de tank is drie kwart leeg! dit is niet bepaalde eco stand.

    @Plejo,
    Daar heb ik ook aan gedacht dat de schouw trek te groot zou zijn, die is volledig nieuw, de installateur zij zondag dat het daar niet aan ligt.
    Hoe ik de parameters moet of kan veranderen weet ik niet, als ik de knop voor de vlam laagste stand, lang ingedrukt hou krijg ik een code te zien OU4 met daaronder SET, met de knop -/+ temperatuur loop ik een heel alfabet af, daarna komen getallen 00, 01 enz, t/m 100 en dan krijg ik te zien L1 t/m L10.
    De code OU4 wordt niet uitgelegd in de handleiding.

    Gisteren hebben ze gebeld, vandaag rond vijf uur worden bepaalde stukken vervangen.

    Ik houd jullie op de hoogte en ga ook vragen hoe ik aan die parameters kan geraken, of kan instellen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Temperatuur problemen - Pagina 2 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van Gast di okt 06, 2009 12:02 pm

    Hoe ik de parameters moet of kan veranderen weet ik niet, als ik de knop voor de vlam laagste stand, lang ingedrukt hou krijg ik een code te zien OU4 met daaronder SET, met de knop -/+ temperatuur loop ik een heel alfabet af, daarna komen getallen 00, 01 enz, t/m 100 en dan krijg ik te zien L1 t/m L10.
    De code OU4 wordt niet uitgelegd in de handleiding.

    Gisteren hebben ze gebeld, vandaag rond vijf uur worden bepaalde stukken vervangen.

    Ik houd jullie op de hoogte en ga ook vragen hoe ik aan die parameters kan geraken, of kan instellen.[/quote]


    Code ou4 zal de parameter setup zijn, darin moet je doorbladeren naar code a9, dan zie je 1 voor 1 al de parameters verschijnen.
    Als je uitgangstemperatuur 110 graden is dan werkt de kachel mijn inziens wel degelijk in eco mode , in hogere standen loopt je uitgangstempetaruur immers op tot boven de 200.Ik heb zo het vermoeden dat je kachel veel te zwaar is voor de ruimte die je verwarmt, hoe zwaarder de kachel hoe groter het verbruik in ecomode.
    Als er een uitval functie op je kachel zit dan zou ik daar toch gebruik van maken , immers als je 25 graden bereikt en de kachel valt uit dan moet je toch wel voor enkele uren voldoende warmte in huis houden.In het andere geval als je kachel te zwaar is ga je alle parameters moeten herinstellen te beginnen met de pellettoevoer in elke stand.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Temperatuur problemen - Pagina 2 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van Gast di okt 06, 2009 12:58 pm

    A9 kan ik vinden maar niets veranderen of door bladeren met geen enkele toets bediening.

    @Cantadeo hier de foto van de deksel.

    Temperatuur problemen - Pagina 2 Img0004cb


    Laatst aangepast door Steven op di okt 06, 2009 1:10 pm; in totaal 3 keer bewerkt (Reden : foto was te groot)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Temperatuur problemen - Pagina 2 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van Gast di okt 06, 2009 5:55 pm

    Bedankt Steven voor het snelle antwoord. Op mijn insert hier staat geen echte ECO-mode (toch niet vermeld door installateur en doku) en vandaar dat ik het niet kan inschakelen hé. De start/stop werkt goed maar zal dus wel wat meer electriciteit verbruiken door het gloeien, daar ben ik mij van bewust ... maar als ik ze op een laag pitje zet is het vermogen te groot voor dit seizoen (ofwel de leefruimte te goed geïsoleerd voor dit vermogen) en wordt het hier dus ook veel te warm. Heb dus geen keuze !
    Eens het ECHT koud gaat worden zou dat misschien keuze geven.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Temperatuur problemen - Pagina 2 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van steven di okt 06, 2009 6:06 pm

    nu is het bij mij ook hetzelfde. Het wordt veel te warm. Een pelletkachel is niet ideaal voor als het zo net even te koud is.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Temperatuur problemen - Pagina 2 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van pedro di okt 06, 2009 7:05 pm

    Hobbymachine,
    dr moet op uw toestel toch een 'functie' zitten dat wanneer uw toestel zn temperatuur bereikt heeft de kachel dan op haar laagste stand gaat draaien.Bij mij noemt dit ECO modus,ma da kan gerust zijn dat dit bij u (in de handleiding) anders noemt.Bij mij moet je da zelf nie instellen,da is iets da automatisch gebeurt,ik kies gewoon in welke stand ik het huis wil opwarmen(Van stand 1 tot 5) ,eenmaal temperatuur bereikt,draait ie verder in stand 1

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Temperatuur problemen - Pagina 2 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van Gast di okt 06, 2009 7:12 pm

    hobbymachine schreef:Bedankt Steven voor het snelle antwoord. Op mijn insert hier staat geen echte ECO-mode (toch niet vermeld door installateur en doku) en vandaar dat ik het niet kan inschakelen hé. De start/stop werkt goed maar zal dus wel wat meer electriciteit verbruiken door het gloeien, daar ben ik mij van bewust ... maar als ik ze op een laag pitje zet is het vermogen te groot voor dit seizoen (ofwel de leefruimte te goed geïsoleerd voor dit vermogen) en wordt het hier dus ook veel te warm. Heb dus geen keuze !
    Eens het ECHT koud gaat worden zou dat misschien keuze geven.


    Je zou ook de pellettoevoer kunnen verminderen in stand 1, 't is zoals pedro zegt , vaak staat er nergens ietsv als eco mode , de kachel valt gewoon terug naar de laagste stand.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Temperatuur problemen - Pagina 2 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van pedro di okt 06, 2009 7:13 pm

    Idd,de thermostaat gaat wel voor iets dienen zekers:-)


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Temperatuur problemen - Pagina 2 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van Gast di okt 06, 2009 8:06 pm

    Bedankt voor de tip maar ik ga voorlopig niets wijzigen aan de instellingen. Eerst wat ervaring opdoen en dan beslissen.
    Zo heb ik al ondervonden dat pellets van Bioflame kleiner en dus lichter zijn in gewicht (en dus soms naast de vuurpot springen) en minder warmte produceren dan de Plospane die ik nu gebruik. Ze kunnen dus zeker geen hoge calorische waarde hebben ! Samen met de komst van koudere dagen zal mijn kennis wel toenemen. Ik zet de ervaringen wel op het forum.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Temperatuur problemen - Pagina 2 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van steven di okt 06, 2009 8:57 pm

    dat zijn nu net de pellets die door test-aankoop als minder goed werden bevonden.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Temperatuur problemen - Pagina 2 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van Gast wo okt 07, 2009 9:22 am

    Nou effe updaten,
    Gisteren heb ik zelf met Westminster (importeur) gebeld in Duitsland en werd mij het telefoon nummer gegeven van de Technische Dienst in München.
    Mijn verhaal gedaan, tevens gevraagd hoe ik de instellingen kan veranderen.
    Werd niet vrijgegeven, moet door een installateur verricht worden!

    Vier uur gaat de telefoon, er mogen geen wisselstukken vervangen worden, omdat de leverancier geen mekanieker is en geen licentie/certificaat heeft van Westminster, de garantie van twee jaar kwam dan te vervallen.
    Tevens heb ik gevraagd hoe de parameters veranderd moeten worden, dat mocht hij niet vrijgeven of uitvoeren de garantie zou wederom in het gedrang komen.

    Zijn voorstel was/is het volgende:

    1. De kachel werd naar de fabriek terug gestuurd, 2 á 3 weken weg indien de stukken in stock waren.
    2. Ofwel de kachel werd terug genomen kreeg ik mijn geld terug.

    Heb voor het laatste gekozen.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Temperatuur problemen - Pagina 2 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van steven wo okt 07, 2009 9:39 am

    Theofiel,

    Ik zou in u geval hetzelfde gedaan hebben.

    Ga je een nieuwe aanschaffen bij een dealer in België?


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Temperatuur problemen - Pagina 2 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van Gast wo okt 07, 2009 10:25 am

    Ik heb ook een Piazetta en de verkoper zegt ook dat je aan die kachel zelf je parameters niet kunt veranderen,ik moet ook altijd iemand doen komen als er iets niet gaat.Heb verleden jaar ook gans de winter gesukkeld met die kachel die was bij aankoop niet afgeregeld geweest ,schijnt nu dat ik teveel schouwtrek had en de kachel ingesteld stond op de thermostaat die aan de kachel hing en zo niet reageerde op de tyemperatuur die ik via de afstandsbediening instelde.Heb de thermostaat aan de kachel laten afkoppelen,nu afwachten wat het deze winter word.Heb een heel groot verbruik gehad volgens de mensen op dit forum.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Temperatuur problemen - Pagina 2 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van pedro wo okt 07, 2009 10:35 am

    Theofiel,
    das mooi dat ze uw geld teruggeven;-)!!!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Temperatuur problemen - Pagina 2 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van Gast wo okt 07, 2009 11:53 am

    Ja dat is telefonisch toegezegd Pedro, zaterdag of zondag zou de kachel dan opgehaald worden.
    Maar het houdt me nog altijd bezig, dat niet voor een oplossing gezorgd kan worden.

    Vandaag ben ik aan het googlen geweest en kwam hier terecht...http://www.haustechnikdialog.de/Forum/Default.aspx?p=1209017#p1209017
    vooral van de persoon guzzijo 09.01.2009 zijn /haar reaktie kan ik ongeveer een vergelijk trekken.
    Heb zelf ook daar een posting geplaatst in zo goed mogelijk duits, om meer te weten te komen over de parameters.

    Het is gemakkelijk gezegd neem de kachel terug en geld terug gave, zou blijf ik bezig met weer een andere kachel te gaan zoeken, detijd die ermee gemoeid gaat worden, en straks weer een heel andere aansluiting moet worden voorzien aan de schouw.

    Maar goed het zal niet anders zijn..

    Ojaa wat ik nog moet vermelden, de kachel heeft geen uitschakelfunktie op temperatuur!! deze moet automatisch naar de laagste stand gaan? ?
    Uitschakelen is alleen van toepassing als er geen pellets meer worden aangevoerd.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Temperatuur problemen - Pagina 2 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van Gast wo okt 07, 2009 2:06 pm

    Ja daaar ben ik weer, daar straks een email gestuurd naar Wamsler met vermelding van het bekende.

    En heb ik een reactie mogen ontvangen :dmadam: dat ik mijn telefoon nummer moet vermelden zodat ze me kunnen bellen..hopelijk kan er toch iets aan gedaan worden.
    het citaat van de email.

    Guten Tag,

    gerne können wir Sie beraten, teilen Sie uns Ihre Telefeon Nr. mit, wir melden uns dann bie Ihnen.

    Nit freundlichen Grüßen


    Güttler Karl

    Nu maar effe w8ten op telefoon.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Temperatuur problemen - Pagina 2 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van steven wo okt 07, 2009 5:08 pm

    Theofiel,

    Als de kachel zich uitschakelt omdat er geen pellets meer zijn, heeft te maken met een veiligheid.

    Als de sensor in de afvoergassen een bepaalde min temperatuur niet constateerd, dan schakelt de kachel zichzelf uit.
    Dat zit er normaal gezien bij iedereen op.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF

    Gesponsorde inhoud


    Temperatuur problemen - Pagina 2 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 03, 2024 12:03 am