Nou voor de (on) geïntresteerden volgt hier het soelaas, van 1 week pelletkachel in gebruik. daar blijft het natuurlijk niet bij en ben ik weer een ervaring rijker met de zogenaamde aanbieders van Limburg, wat een zooi zenne.
Om 11.00 uur stond de monteur van Wamsler aan de deur, enz, enz en werd meteen gezegd dat de kachel in vol ornaat brande "das ist nicht gut im diesen stand L1"
Ja vertel mij wat daar waren we dus ook al achter gekomen.
Om het lang verhaal kort te houden! de kachel was dus niet afgeregeld op de brand instellingen en programatie, zodoende ik ook niet in het programma terecht kwam.
De kachel is volledig opnieuw geprogrameerd/ingesteld en zou volgens de monteur 15% gereduceerd moeten zijn, dat heb ik al ondernomen en ondervonden aan de aanvoer van pellets om de 15 sec en de vlam die nu juist boven de pellet korf uit steekt.
Het was een jobke van 15 minuten, en heeft de monteur nog onder het genot van een kop koffie en boterkoek 45 minuten de kachel gade geslagen op werking zijnde.
Toen vroeg de monteur welke pellets ik gebruikte, "badger antwoorde ik" iech empfelen sie an "granilux" so probieren? aber badger is nicht abnormal, und gut angeschrieben..
Dus wat doe ik, en bel naar Agro te Riemst en vraag naar de prijs? Ik bel u binnen een half uur terug want ik heb juist een bestelling binnen van nieuwe aanvoer, was rond 13.00 uur.
Na 1 uur wachten nog geen telefoon! dus de auto gepakt en op rijden maar naar Agro te Riemst, de employee staat met grote open ogen te beantwoorden, maar jongske dat hebben we niet!! Godmiljaar toch weer niet hé.
Employee belt met de werkgever en doet zijn verhaal, krijg de werkgever aan de telefoon en zegt jaaaa dat klopt ! maar ik kon u niet eerder bellen omdat ik de leverancier niet te pakken kan krijgen voor de verkoop prijs!!!!
Jonges toch was dat toch een onnozel gedoe, je koopt iets in maar weet geen verkoop prijs?? derhalve is het niet zijn depo en is ergens anders.
Gaat mij godverdomme de kachel :kwv: harder branden, wie is de Granilux leverancier/importeurt !!!
De andere zogenaamde Limburgse brand organen.
Nu neem ik mijn woorden niet meer terug, en zeg BURN TO HELL