Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 21 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 19 gasten

Flamingo, verhelsttje


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    Temperatuur problemen


    steven
    Moderator


    Aantal berichten : 5473
    Registration date : 29-10-08

    Temperatuur problemen - Pagina 3 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van steven wo okt 07, 2009 5:08 pm

    Theofiel,

    Als de kachel zich uitschakelt omdat er geen pellets meer zijn, heeft te maken met een veiligheid.

    Als de sensor in de afvoergassen een bepaalde min temperatuur niet constateerd, dan schakelt de kachel zichzelf uit.
    Dat zit er normaal gezien bij iedereen op.


    Mvg,


    Steven
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Temperatuur problemen - Pagina 3 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van Gast do okt 08, 2009 7:09 am

    aah oke Steven weet ik dat ook weer en heb dat (uit) geprobeerd.

    Kachel is uit gegaan, en bleef op L1 staan, ik bedoel te zeggen ging niet in OFF stand.
    Na 15 min te hebben gewacht pellets toegevoegd, en is de kachel van zelf terug gaan opstarten.
    Kan het zijn, dat er een bepaalde tijd over héén moet gaan voordat de kachel wel in OFF stand gaat?

    grt

    Thfiel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Temperatuur problemen - Pagina 3 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van Gast zo okt 11, 2009 10:55 am

    Een update:
    Wilde eerst afwachten tot a.s. maandag wat daar uit voort zou vloeien..
    Wamsler had gebeld om de parameters te veranderen en dat "lukte niet" ik geraak er niet in, knop set en -knop 5 ingedrukt houden.
    Hierop volgend is de afspraak gemaakt dat ik maandag a.s een monteur van Wamsler kan en mag verwachten om het probleem te verhelpen.

    Het verbruik van de kachel is 15 kg op 18,5 uur = 810 gram p/u

    wordt vervolgd..
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Temperatuur problemen - Pagina 3 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van Gast ma okt 12, 2009 7:55 pm

    Nou voor de (on) geïntresteerden volgt hier het soelaas, van 1 week pelletkachel in gebruik. daar blijft het natuurlijk niet bij en ben ik weer een ervaring rijker met de zogenaamde aanbieders van Limburg, wat een zooi zenne.

    Om 11.00 uur stond de monteur van Wamsler aan de deur, enz, enz en werd meteen gezegd dat de kachel in vol ornaat brande "das ist nicht gut im diesen stand L1"
    Ja vertel mij wat daar waren we dus ook al achter gekomen.
    Om het lang verhaal kort te houden! de kachel was dus niet afgeregeld op de brand instellingen en programatie, zodoende ik ook niet in het programma terecht kwam.

    De kachel is volledig opnieuw geprogrameerd/ingesteld en zou volgens de monteur 15% gereduceerd moeten zijn, dat heb ik al ondernomen en ondervonden aan de aanvoer van pellets om de 15 sec en de vlam die nu juist boven de pellet korf uit steekt.
    Het was een jobke van 15 minuten, en heeft de monteur nog onder het genot van een kop koffie en boterkoek 45 minuten de kachel gade geslagen op werking zijnde.

    Toen vroeg de monteur welke pellets ik gebruikte, "badger antwoorde ik" iech empfelen sie an "granilux" so probieren? aber badger is nicht abnormal, und gut angeschrieben..
    Dus wat doe ik, en bel naar Agro te Riemst en vraag naar de prijs? Ik bel u binnen een half uur terug want ik heb juist een bestelling binnen van nieuwe aanvoer, was rond 13.00 uur.
    Na 1 uur wachten nog geen telefoon! dus de auto gepakt en op rijden maar naar Agro te Riemst, de employee staat met grote open ogen te beantwoorden, maar jongske dat hebben we niet!! Godmiljaar toch weer niet hé.
    Employee belt met de werkgever en doet zijn verhaal, krijg de werkgever aan de telefoon en zegt jaaaa dat klopt ! maar ik kon u niet eerder bellen omdat ik de leverancier niet te pakken kan krijgen voor de verkoop prijs!!!!
    Jonges toch was dat toch een onnozel gedoe, je koopt iets in maar weet geen verkoop prijs?? derhalve is het niet zijn depo en is ergens anders.
    Gaat mij godverdomme de kachel :kwv: harder branden, wie is de Granilux leverancier/importeurt !!!
    De andere zogenaamde Limburgse brand organen.
    Nu neem ik mijn woorden niet meer terug, en zeg BURN TO HELL dansend vuur
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Temperatuur problemen - Pagina 3 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van steven ma okt 12, 2009 8:24 pm

    Theofiel,

    Die staan hier: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Temperatuur problemen - Pagina 3 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van Gast ma okt 12, 2009 8:36 pm

    Ik had het al gedacht Steven, maar toch dank ik u voor de repley, gezien het topic economisch is mij al het één en ander duidelijk geworden...
    De econoom zegt bel winters, winters is niet te bereiken (bosbouw) en nu heb ik hetzelfde pak van doen bij Agro, die zegt leverancier is niet te bereiken? anders had ik u al gebeld..... :DD
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Temperatuur problemen - Pagina 3 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van Gast ma okt 12, 2009 11:08 pm

    Theofiel

    Als uw kachel niet goed brand met badger, mandi, german of granilux pellets. Dan is er iets deftig mis met de afstelling van uw kachel. Dit zijn bijna identieke pellets wat kleur, gewicht en samenstelling betreft. Het zijn trouwens ook nog de betere pellets op de markt. Je lijkt me nogal problemen te hebben met alles . Welk merk kachel heb je.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Temperatuur problemen - Pagina 3 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van Gast di okt 13, 2009 8:00 am

    @ Anwalbers, het merk wordt door de importeur Wamsler/Westminster uit Duitsland, omschreven als Wamsler Po 58.
    De fabrikant is Gruppo Piazzetta staat in iedergeval achterop de kachel en onder het deksel.

    Het probleem was dat de kachel teveel pellets verbruikte, hierop heb ik geklaagd bij Westminster enz, dat hielp niet veel dus maar met Wamsler kontakt opgenomen.
    Deze hadden gebeld om telefonisch de parameters te veranderen en dat lukte voor geen kant, ik kreeg telkens een andere code te zien om de parameters te veranderen.
    Daarop is een monteur van Wamsler thuis gekomen om het probleem te verhelpen.

    Nu werd gezegd om ééns andere pellets te gebruiken, niet dat badger slecht is of brandt, maar gewoon om uit te proberen om een vergelijk te maken en gezien de prijs die ik betaal voor een zak badger van 15 kg.
    Ik heb dan ook gelezen hier, dat er mensen zijn die al verschillende merken pellets uitgeprobeerd hebben.
    Als pellettoerist zoek ik dan maar verder.
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Temperatuur problemen - Pagina 3 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van Philip di okt 13, 2009 8:53 am

    spijtig dat he zo warm nog is he anders kon je mooi testen


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Temperatuur problemen - Pagina 3 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van Gast di okt 13, 2009 10:43 am

    Kachel is sinds gisteren morgen 11 uur niet meer uit gegaan :ssj: en vanmorgen om 9.30 was de tank leeg..
    S,avonds doe ik ze nu wel aan koelt iets te veel af voor mijn Lorre.

    Temperatuur problemen - Pagina 3 Img0006y
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Temperatuur problemen - Pagina 3 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van Gast di okt 13, 2009 4:39 pm

    Dat is dan een verbruik van 660 gram p/u. Dat is toch behoorlijk zuinig. Ik haal 830 gram p/u met mijn 12 kw/h pelletkachel. Bij mij is het wel zo, als ik s'ochtend de kachel aanleg voor zo'n 3 uur en de woonkamer opwarm tot zo'n 22°, het tot s'avonds 18 à 19 uur duurt vooraleer ik de kachel terug moet aanleggen. Mijn huis houdt de warmte zeer goed vast (houten woning en zeer goed geïsoleerd). Vannacht geven ze een eerder koude nacht (rond de 4°), we zullen eens zien, hoe warm het nog is morgenochtend in de woonkamer. Tot nu toe zakt de temperatuur, tijdens de nacht, in huis niet onder de 20°.

    Cantodea

    Gesponsorde inhoud


    Temperatuur problemen - Pagina 3 Empty Re: Temperatuur problemen

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 8:09 pm