Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 20 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 20 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    ervaring met Palazetti Letizia

    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaring met Palazetti Letizia Empty ervaring met Palazetti Letizia

    Bericht van Gast wo dec 02, 2009 8:19 pm

    Hallo,
    Wij zijn volop aan het uitkijken naar een pelletkachel maar door het grote aanbod wordt de keuze niet makkelijker. Daarom is zo'n forum altijd interessant Smile
    Onze keuze lag voorlopig op een MCZ Ego (8KW), een Edil Kamin Iris Plus (8KW) of een Thermorossi 3001 Metalcolor (9KW).
    Maar nu is er ook een aanbieding van een Palazetti Letizia (12,2 KW) dewelke ook kanalisatie heeft.
    Daar wij onder een open ruimte hebben twijfelen wij dus sterk aan deze kachel.
    Heeft iemand (pos of neg) ervaring met deze kachel? Maakt zij veel lawaai want deze heb ik nog niet zien branden?

    Grtjs,

    Erwin
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaring met Palazetti Letizia Empty Re: ervaring met Palazetti Letizia

    Bericht van steven wo dec 02, 2009 8:47 pm

    Dag ErwinP,

    Je bent mij te snel af.

    Ik heb de kachel er vlug bijgezet: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Het is blijkbaar een kachel met een aansluiting voor een stofzuiger om de as proper te kunnen verwijderen, als ik het goed verstaan heb.

    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaring met Palazetti Letizia Empty Re: ervaring met Palazetti Letizia

    Bericht van Gast do dec 03, 2009 6:54 am

    ErwinP schreef:Hallo,
    Wij zijn volop aan het uitkijken naar een pelletkachel maar door het grote aanbod wordt de keuze niet makkelijker. Daarom is zo'n forum altijd interessant Smile
    Onze keuze lag voorlopig op een MCZ Ego (8KW), een Edil Kamin Iris Plus (8KW) of een Thermorossi 3001 Metalcolor (9KW).
    Maar nu is er ook een aanbieding van een Palazetti Letizia (12,2 KW) dewelke ook kanalisatie heeft.
    Daar wij onder een open ruimte hebben twijfelen wij dus sterk aan deze kachel.
    Heeft iemand (pos of neg) ervaring met deze kachel? Maakt zij veel lawaai want deze heb ik nog niet zien branden?

    Grtjs,

    Erwin

    Erwin,
    Ik kan mij niet uitspreken over een Palazzetti Letizia, maar waar ik mij wel kan over uitspreken is een Palazztti Ecofire Freddy, wat ik persoonlijk makkelijk vind aan mijn kachel is dat ge ze volledig automatisch kunt zetten zodat ze zelf de toevoer pellets, afvoer rookgassen,het blazen van warme lucht volledig zelf regelt(ik weet niet dat dat met andere merken al dan niet ook het geval is), qua geluid valt het ook best mee, 't is wel zo dat ge in't begin moet wennen aan de geluiden die zo'n kachel maakt(draaien worm,blazen lucht en vallen van de pellets), wat ik nog makkelijk vind is dat mijn kachel 14 dagen kan branden zonder ze te moeten kuisen en dit dankzij een aslade die de kachel bevat(moest ik een nieuwe kopen, 't zou zeker een vereiste zijn dat ze opnieuw een aslade heeft) het is wel zo hoe langer je wacht, hoemeer werk ik heb met ze te kuisen. Wat ik wel een nadeel vind is het volgende, de kachel heeft nogal veel beveiligingen zowel manuele als digitale en dat maakt dat er hier geen maand passeert of één of andere beveiliging(alarm) heeft hier wel eens opgestaan en wat mij nog verwonderde is dat na 2 jaar de ontstekingskaars al moest vervangen worden moet wel zeggen dat in een werkweek de onsteking 2x per dag gebeurt.qua verbruik ben ik best tevreden ze gaat van min. 0,5 tot max 2,8 kg/h en dat maakt dat ik met een gemiddelde zit van 15kg pellets per dag voor een 140m³(beneden) die ik te verwarmen heb maar ook met een open nachthall.vwoila tot zover men bevindingen over men kachel. aan u om te besluiten om eventueel een Palazzetti te kopen,en als ge één moest kopen vraag naar de parameters want dat is precies "top secret" bij Palazzetti.

    grtz
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaring met Palazetti Letizia Empty Re: ervaring met Palazetti Letizia

    Bericht van steven do dec 03, 2009 8:42 am

    De Koeke,

    Dan heb ik bij deze een primeur voor u. Ik heb heel wat parameters van palazzetti.

    Ook van de Ecofire Freddy.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    ervaring met Palazetti Letizia Empty Re: ervaring met Palazetti Letizia

    Bericht van Block do dec 03, 2009 12:41 pm

    @ de koeke

    Hier heb ik eigenlijk nooit een storing gehad op de palazetti, nu weet ik wel dat er bij de plaatsing enkele parameters werden gewijzigd. De plaatser zei toen dat hij dit deed omdat die anders idd te snel een alarm zou geven.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaring met Palazetti Letizia Empty Re: ervaring met Palazetti Letizia

    Bericht van Gast do dec 03, 2009 7:56 pm

    Steven schreef:De Koeke,

    Dan heb ik bij deze een primeur voor u. Ik heb heel wat parameters van palazzetti.

    Ook van de Ecofire Freddy.


    Mvg,


    Steven

    Steven,

    Ik heb nogthans met regelmaat eens gekeken en vond er enkel de toegangscode terug bij palazzetti,en laat dat nu net iets zijn dat ik wel wist Smile

    allezins, als ge geene weg weet met diene primeur en ge wilt die met iemand delen, ik zit op de eerste bank rij 1 hé lol! lol! lol!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaring met Palazetti Letizia Empty Re: ervaring met Palazetti Letizia

    Bericht van Gast do dec 03, 2009 8:01 pm

    Block schreef:@ de koeke

    Hier heb ik eigenlijk nooit een storing gehad op de palazetti, nu weet ik wel dat er bij de plaatsing enkele parameters werden gewijzigd. De plaatser zei toen dat hij dit deed omdat die anders idd te snel een alarm zou geven.

    allee als iedereen blijft reageren zal mijn stoof mss nog een goeie worden cheers

    allezins, als ge ni weet hoe een alarm af te krijgen, daar ben ik al berhoorlijk bedreven in zelle feest

    grtz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaring met Palazetti Letizia Empty Re: ervaring met Palazetti Letizia

    Bericht van Gast vr dec 04, 2009 3:32 pm

    Bedankt voor de reacties.
    Keuze zal toch altijd moeilijk zijn. Had al een referentieadres gevraagd aan de firma maar daar ze zo nieuw is wordt de eerste pas volgende week geplaatst.
    En ik koop toch liefst iets wat ik op voorhand heb zien en horen branden.
    We blijven nadenken en twijfelen...

    Grtjs
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    ervaring met Palazetti Letizia Empty Re: ervaring met Palazetti Letizia

    Bericht van Block vr dec 04, 2009 4:34 pm

    Hey koeke,

    Hoe moet je dan een alarm ressetten bij palazzetti? Ik heb enkel maar de melding gehad...geen pellets... Wink


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaring met Palazetti Letizia Empty Re: ervaring met Palazetti Letizia

    Bericht van Gast vr dec 04, 2009 4:48 pm

    Block schreef:Hey koeke,

    Hoe moet je dan een alarm ressetten bij palazzetti? Ik heb enkel maar de melding gehad...geen pellets... Wink

    Voor dat alarm 5sec op off drukken

    grtz
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaring met Palazetti Letizia Empty Re: ervaring met Palazetti Letizia

    Bericht van steven vr dec 04, 2009 5:22 pm

    De Koeke,

    Ik ga het u mailen en kijk eens of je er iets mee bent.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaring met Palazetti Letizia Empty Re: ervaring met Palazetti Letizia

    Bericht van Gast vr dec 04, 2009 7:21 pm

    Steven schreef:De Koeke,

    Ik ga het u mailen en kijk eens of je er iets mee bent.


    Mvg,


    Steven

    ok, bedankt Steven
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    ervaring met Palazetti Letizia Empty Re: ervaring met Palazetti Letizia

    Bericht van Block vr dec 04, 2009 7:58 pm

    Kan je die naar mij ook sturen Steven.

    Bedankt.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaring met Palazetti Letizia Empty Re: ervaring met Palazetti Letizia

    Bericht van steven vr dec 04, 2009 8:03 pm

    Block,

    Het komt er aan.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF

    Gesponsorde inhoud


    ervaring met Palazetti Letizia Empty Re: ervaring met Palazetti Letizia

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 10, 2024 5:21 am