Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 5 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 4 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    Keuze Rika / Palazetti / MCZ

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Keuze Rika / Palazetti / MCZ Empty Keuze Rika / Palazetti / MCZ

    Bericht van Gast di okt 26, 2010 12:36 pm

    Hallo,

    We zouden kiezen uit 1 van de 3 volgende. Voordelen, naadelen tegenover elkaar?
    En is een Oostenrijkse kachel nu echt veel beter dan een Italiaanse?
    Rika is iets duurder en convectie terwijl de andere 2 met ventilator zijn.
    Voordeel van de Palazetti en MCZ is dat de verkoper / installateur op een paar km zit terwijl de rika een stukje verder is.
    Rika Como
    Palazetti ecofire Letizia
    MCZ Musa Air

    Dank U
    Hans
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31540
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Keuze Rika / Palazetti / MCZ Empty Re: Keuze Rika / Palazetti / MCZ

    Bericht van erwin di okt 26, 2010 12:39 pm

    afstand van de installateur is geen criterium, wel zijn vakkennis en service achteraf
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    Keuze Rika / Palazetti / MCZ Empty Re: Keuze Rika / Palazetti / MCZ

    Bericht van bart b di okt 26, 2010 3:28 pm

    @ erwin123

    dit klopt volledig.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Keuze Rika / Palazetti / MCZ Empty Re: Keuze Rika / Palazetti / MCZ

    Bericht van Gast di okt 26, 2010 5:17 pm

    Hoi,

    Dit zijn drie degelijke merken denk ik.

    Als je stralingswarmte belangrijk vind (zoals een goeie, ouwe kachel) dan moet je de Rika hebben. Hou er wel rekening mee dat meerdere ruimtes verwarmen via deuropeningen wat langer gaat duren.

    De Rika is stil vanwege de afwezigheid van een ruimteventilator en door de continue aandrijving van het wormwiel. Als je het echt stil wil hebben moet je de verbrandingslucht wel extern aanzuigen (vanuit een andere ruimte of buitenlucht). Bij het het gebruik van locale verbrandingslucht heb je een venturi effect (het aanzuigen van lucht maakt een gorgelend geluid).
    De continue aandrijving van het pellettransport is ook minder belastend voor de electromotor (t.o.v. start/stop).

    Er zijn weinig Como eigenaars die problemen hebben met hun kachel denk ik (bij ons werkt ie alleszins probleemloos).

    Groetjes,
    Steven
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Keuze Rika / Palazetti / MCZ Empty Re: Keuze Rika / Palazetti / MCZ

    Bericht van Gast di okt 26, 2010 6:52 pm

    Een groot voordeel van de Rika (of Saey) is de stralingswarmte welke geen nefaste invloed heeft op mensen met luchtwegen- en ademhalingsproblemen zoals astma! Heeft niemand er bij u thuis last mee, dan spelen de andere merken mee want daar zorgen ventilatoren voor een snellere warmteverspreiding... Drie goeie merken zou ik zeggen, alhoewel ik persoonlijk voorkeur heb voor het Oostenrijkse Rika, waar je bij de meeste modellen ook een ventilator kan (laten) monteren!
    Succes
    Groeten,
    ss kampvuur
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    Keuze Rika / Palazetti / MCZ Empty Re: Keuze Rika / Palazetti / MCZ

    Bericht van bart b di okt 26, 2010 9:32 pm

    anders Rika Integra II

    ferm toestel.

    grote pellet tank 60kilo.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Keuze Rika / Palazetti / MCZ Empty Re: Keuze Rika / Palazetti / MCZ

    Bericht van Gast vr okt 29, 2010 6:17 pm

    ss,

    Meen je dat echt over die problemen aan de luchtwegen? Heb namelijk zelf serieus last van huisstofmijt. Ga ik me nu de aanschaf van een pelletkachel moeten overdenken...? Ben met Rika Revo, MCZ Musa Comfort Air en Superior Sabrina bezig geweest, maar die Rika is toch wel veel duurder dan de anderen.

    Peter
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Keuze Rika / Palazetti / MCZ Empty Re: Keuze Rika / Palazetti / MCZ

    Bericht van Gast vr okt 29, 2010 6:21 pm

    Vraag raad aan je dokter!!! Wij hebben dat gedaan, mijn echtgenote heeft last van asthma en ventilatoren verplaatsen lucht met stof uit de huiskamer, afgeraden dus, maar dat was ook geldig voor electrische kachel met ventilator!!!!
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Keuze Rika / Palazetti / MCZ Empty Re: Keuze Rika / Palazetti / MCZ

    Bericht van Gast vr okt 29, 2010 6:40 pm

    ss schreef:Een groot voordeel van de Rika (of Saey) is de stralingswarmte welke geen nefaste invloed heeft op mensen met luchtwegen- en ademhalingsproblemen zoals astma! Heeft niemand er bij u thuis last mee, dan spelen de andere merken mee want daar zorgen ventilatoren voor een snellere warmteverspreiding... Drie goeie merken zou ik zeggen, alhoewel ik persoonlijk voorkeur heb voor het Oostenrijkse Rika, waar je bij de meeste modellen ook een ventilator kan (laten) monteren!
    Succes
    Groeten,
    ss kampvuur

    SS,

    De toestellen van saey zijn rika's. De nieuwe lijn die zij voeren is het 2de merk van Piazetta namelijk de superior lijn.

    Groeten.

    Vandebosch
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Keuze Rika / Palazetti / MCZ Empty Re: Keuze Rika / Palazetti / MCZ

    Bericht van Gast do nov 04, 2010 2:22 pm

    Mijnheer Vandenbosch ik dacht dat uit mijn relaas duidelijk was/is dat Saey=Rika is!? De vraag ging toch duidelijk over RIKA, Palazetti en MCZ??? De nieuwe lijn die u vernoemde heeft niets met RIKA noch Palazetti noch MCZ te maken, maar kan natuurlijk ook een alternatief zijn... (De Heer Vandenbosch verkoopt ook Saey en de zogenaamde Italiaanse "nieuwe lijn"...)
    Dus ik kan zeker een "Saey" aanraden, wij hebben er namelijk eentje (Saey Neema= de RIKA RIO)) in de living staan en mijn echtgenote heeft er nog geen seconde spijt noch last van gehad... springend
    Groeten,
    ss


    Laatst aangepast door ss op do nov 04, 2010 2:25 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : emoticon geplaatst)
    albert
    albert
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 50
    Leeftijd : 76
    Registration date : 17-05-10

    Keuze Rika / Palazetti / MCZ Empty Re: Keuze Rika / Palazetti / MCZ

    Bericht van albert do nov 04, 2010 7:17 pm

    Wij gaan volledig akkoord met wat SS schrijft, wanneer lucht verplaatst wordt krijgt men last van de sinussen.
    Een kachel zonder ventilator is de oplossing.
    Pesno: een kachel zoals Rika is duurder maar de kwaliteit is beter, kijk er dit forum maar op na er zijn weinig vragen over Rika.
    Groetjes
    Albert.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Keuze Rika / Palazetti / MCZ Empty Re: Keuze Rika / Palazetti / MCZ

    Bericht van Gast do nov 04, 2010 7:56 pm

    albert schreef:Wij gaan volledig akkoord met wat SS schrijft, wanneer lucht verplaatst wordt krijgt men last van de sinussen.
    Een kachel zonder ventilator is de oplossing.
    Pesno: een kachel zoals Rika is duurder maar de kwaliteit is beter, kijk er dit forum maar op na er zijn weinig vragen over Rika.
    Groetjes
    Albert.





    albert
    een kachel zonder ventilator heeft natuurlijk ook GROTE nadelen ...1 voorbeeld hoelang zal het duren om je ganse woning op temperatuur te krijgen en zo te behouden
    mijn sinussen zijn nog steeds in orde alhoewel ik 40 jaar elektrisch heb verwarmd met het MASSER systeem en er op alle radiatoren een centrale ventilator was aangesloten .......



    gr fleur
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Keuze Rika / Palazetti / MCZ Empty Re: Keuze Rika / Palazetti / MCZ

    Bericht van steven do nov 04, 2010 8:00 pm

    een kachel zonder ventilator verwarmt iets minder snel de kamer op, maar niet overdrijven.

    hoeveel mensen hebben er vandaag geen kachel met stralingswarmte? heel veel en die klagen toch ook niet over het te traag warm worden van de ruimte?


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Keuze Rika / Palazetti / MCZ Empty Re: Keuze Rika / Palazetti / MCZ

    Bericht van Gast do nov 04, 2010 8:09 pm

    Steven schreef:een kachel zonder ventilator verwarmt iets minder snel de kamer op, maar niet overdrijven.

    hoeveel mensen hebben er vandaag geen kachel met stralingswarmte? heel veel en die klagen toch ook niet over het te traag warm worden van de ruimte?




    verwarm eens 3 ruimtes tegelijk op steven vb-living-keuken-veranda --met mijn pelletkachel met kanalisatie is dit hier een fluitje van een cent en in 1 uur geklaard en overal dezelde temperatuur --met mijn houtkachel vroeger was dit een ramp


    gr fleur
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Keuze Rika / Palazetti / MCZ Empty Re: Keuze Rika / Palazetti / MCZ

    Bericht van steven do nov 04, 2010 8:20 pm

    met verschillende ruimtes ben je met kanalisatie beter


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Keuze Rika / Palazetti / MCZ Empty Re: Keuze Rika / Palazetti / MCZ

    Bericht van Philip do nov 04, 2010 8:31 pm

    fleur schreef:
    albert schreef:Wij gaan volledig akkoord met wat SS schrijft, wanneer lucht verplaatst wordt krijgt men last van de sinussen.
    Een kachel zonder ventilator is de oplossing.
    Pesno: een kachel zoals Rika is duurder maar de kwaliteit is beter, kijk er dit forum maar op na er zijn weinig vragen over Rika.
    Groetjes
    Albert.





    albert
    een kachel zonder ventilator heeft natuurlijk ook GROTE nadelen ...1 voorbeeld hoelang zal het duren om je ganse woning op temperatuur te krijgen en zo te behouden
    mijn sinussen zijn nog steeds in orde alhoewel ik 40 jaar elektrisch heb verwarmd met het MASSER systeem en er op alle radiatoren een centrale ventilator was aangesloten .......



    gr fleur


    fleur niet iedereen heeft jouw gezondheid he
    als u sinussen in orde zijn heb je geluk de mijne zijn ook in orde en dan doet ut er niet aan toe of je al 40 jaar met een systeem met ventilatoren verwarmd hebt

    enne ik ken iemand die met stralingswarmte namelijk een oude kolenkachel heel zijn huis verwarmd (rijwonig met open trapgat naar verdiep)
    en ik hoor die ook niet klagen, het duurt ff langer maar warm worden zal ut wel doen hoor


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Keuze Rika / Palazetti / MCZ Empty Re: Keuze Rika / Palazetti / MCZ

    Bericht van Gast do nov 04, 2010 9:20 pm

    ik heb misschien nog het meeste last van mijn sinussen ,als ik durf met de fiets te rijden heb ik ervan.
    vroeger in mijn jongere leven veel gemalen walnoten gesnoven tegen sinusprobleem of anders was het opereren ,
    verse luchtcirculatie in huis kan ik mij moeilijk veronderstellen dat dit de oorzaak zal zijn,die ligt meestal ergens anders.


    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Keuze Rika / Palazetti / MCZ Empty Re: Keuze Rika / Palazetti / MCZ

    Bericht van Gast do nov 04, 2010 9:40 pm

    Wij hebben sinds 13 september een "RICA COMO" (8KW) zonder ventilator. Onze living is vrij ruim +- 80m² met aansluitend de keuken van +- 25m².
    Inderdaad het duurt wel even om geheel de ruimte optimaal warm te krijgen, maar ik kan je verzekeren dat eenmaal de kachel begint te stralen (na ongeveer een twintig min.) het zeer aangenaam is. Het spreekt vanzelf dat ik nog geen ervaring heb met de komende koude dagen. Maar ben tot nu toe heel tevreden met onze aankoop. Wink
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Keuze Rika / Palazetti / MCZ Empty Re: Keuze Rika / Palazetti / MCZ

    Bericht van Gast do nov 04, 2010 9:54 pm

    Filip slot schreef:Wij hebben sinds 13 september een "RICA COMO" (8KW) zonder ventilator. Onze living is vrij ruim +- 80m² met aansluitend de keuken van +- 25m².
    Inderdaad het duurt wel even om geheel de ruimte optimaal warm te krijgen, maar ik kan je verzekeren dat eenmaal de kachel begint te stralen (na ongeveer een twintig min.) het zeer aangenaam is. Het spreekt vanzelf dat ik nog geen ervaring heb met de komende koude dagen. Maar ben tot nu toe heel tevreden met onze aankoop. Wink



    ik wil hier helemaal het zwarte schaap niet zijn hoor en benadruk dat ik helemaal niets tegen stralingskachels heb,ik wou alleen mijn situatie hier wat uitleggen en om nog wat meer te verduidelijken 1/mijn kachel staat niet centraal in het huis 2/bedoeling is om gans mijn huis te kunnen verwarmen,inkluis veranda (alles is gelijkvloers) 3/bij extreme koude overal een constante temperatuur te verkrijgen
    dit alles moet men in de wintermaanden kunnen testen of ondervinden
    een stralingskachel zal hier moeilijk bij het plaatje passen .


    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Keuze Rika / Palazetti / MCZ Empty Re: Keuze Rika / Palazetti / MCZ

    Bericht van Gast do nov 04, 2010 10:16 pm

    beste fleur,

    ben hier nog maar nieuw op het forum en wil hier zeker niemand tegen de borst stoten en zeker geen dame. (-;
    Ik wou enkel mijn bevindingen van de laatste weken aanbrengen. Natuurlijk is het zo wanneer men verschillende ruimten moet verwarmen is dit beter met kanalisatie. Bij ons is het zelf zo dat we de CV (mazout) laten opstaan op 18 gr wanneer we weg zijn en pas als we thuis komen de pelletkachel op 21 of 22 gr zetten. Het spreekt vanzelf dat de kachel hierbij geen groot vermogen moet hebben om dit te overbruggen.

    Warme groeten,
    Filip slot
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Keuze Rika / Palazetti / MCZ Empty Re: Keuze Rika / Palazetti / MCZ

    Bericht van Philip do nov 04, 2010 10:19 pm

    Filip slot schreef:beste fleur,

    ben hier nog maar nieuw op het forum en wil hier zeker niemand tegen de borst stoten en zeker geen dame. (-;
    Ik wou enkel mijn bevindingen van de laatste weken aanbrengen. Natuurlijk is het zo wanneer men verschillende ruimten moet verwarmen is dit beter met kanalisatie. Bij ons is het zelf zo dat we de CV (mazout) laten opstaan op 18 gr wanneer we weg zijn en pas als we thuis komen de pelletkachel op 21 of 22 gr zetten. Het spreekt vanzelf dat de kachel hierbij geen groot vermogen moet hebben om dit te overbruggen.

    Warme groeten,
    Filip slot
    lacher lacher lacher lacher lacher lacher lacher Fleur moet van naam veranderen lacher lacher lacher

    Fleur een dame ? amai

    sorry terug ontopic


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Keuze Rika / Palazetti / MCZ Empty Re: Keuze Rika / Palazetti / MCZ

    Bericht van Gast do nov 04, 2010 10:30 pm

    filip slot

    probeer eens deze WINTER hetzelfde resultaat te verkrijgen met je stralingskachel en je cv volledig af.ik denk dat je niet het gevraagde resultaat zal bekomen hoor.
    ik verwarm uitsluitend met de pelletkachel en zonder ventilatoren zou ik dit resultaat niet bekomen ,er zit zelfs een tweede ventilator op de kanalisatie en het geluid ja....dat wordt je gewoon en niemand klaagt hier



    gr fleur
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Keuze Rika / Palazetti / MCZ Empty Re: Keuze Rika / Palazetti / MCZ

    Bericht van steven do nov 04, 2010 10:31 pm

    het geluid van de ventilator wordt je gewoon. ik hoor dat niet meer


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Keuze Rika / Palazetti / MCZ Empty Re: Keuze Rika / Palazetti / MCZ

    Bericht van Gast do nov 04, 2010 10:33 pm

    Philip schreef:
    Filip slot schreef:beste fleur,

    ben hier nog maar nieuw op het forum en wil hier zeker niemand tegen de borst stoten en zeker geen dame. (-;
    Ik wou enkel mijn bevindingen van de laatste weken aanbrengen. Natuurlijk is het zo wanneer men verschillende ruimten moet verwarmen is dit beter met kanalisatie. Bij ons is het zelf zo dat we de CV (mazout) laten opstaan op 18 gr wanneer we weg zijn en pas als we thuis komen de pelletkachel op 21 of 22 gr zetten. Het spreekt vanzelf dat de kachel hierbij geen groot vermogen moet hebben om dit te overbruggen.

    Warme groeten,
    Filip slot
    lacher lacher lacher lacher lacher lacher lacher Fleur moet van naam veranderen lacher lacher lacher

    Fleur een dame ? amai

    sorry terug ontopic




    ga jij mij ook al beginnen vernederen filip.......waarom zou ik geen dame zijn......omdat ik een taaie tante ben misschien...... heel kwaad
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Keuze Rika / Palazetti / MCZ Empty Re: Keuze Rika / Palazetti / MCZ

    Bericht van Gast vr nov 05, 2010 8:07 pm

    Begin het hier steeds leuker te vinden. Heb hier deze week op het forum al 2 x blunder gemaakt. Sorry maar de naam Fleur met bijgaande profielfoto doet mij denken aan een vrouw. Embarassed Laat me later de waarheid eens weten.

    Nu serieus - ik wil ook niet beweren dat een kachel met of zonder ventilator of kanalisatie beter of slechter is. Ieder moet voor zich uitmaken voor wat zijn kachel moet dienen. Ikzelf opteer voor de combinatie van CV en de kachel omdat mijn vrouw haar comfort niet wil missen. 's Avonds genieten wij wel van de stralingswarmte van de kachel en tegelijkertijd doen wij een kleine besparing. cheers

    Gesponsorde inhoud


    Keuze Rika / Palazetti / MCZ Empty Re: Keuze Rika / Palazetti / MCZ

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 09, 2024 11:36 pm