Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 16 gasten

johanvl, krusty


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    Keuze Rika / Palazetti / MCZ


    Gast
    Gast


    Keuze Rika / Palazetti / MCZ - Pagina 2 Empty Re: Keuze Rika / Palazetti / MCZ

    Bericht van Gast vr nov 05, 2010 8:07 pm

    Begin het hier steeds leuker te vinden. Heb hier deze week op het forum al 2 x blunder gemaakt. Sorry maar de naam Fleur met bijgaande profielfoto doet mij denken aan een vrouw. Embarassed Laat me later de waarheid eens weten.

    Nu serieus - ik wil ook niet beweren dat een kachel met of zonder ventilator of kanalisatie beter of slechter is. Ieder moet voor zich uitmaken voor wat zijn kachel moet dienen. Ikzelf opteer voor de combinatie van CV en de kachel omdat mijn vrouw haar comfort niet wil missen. 's Avonds genieten wij wel van de stralingswarmte van de kachel en tegelijkertijd doen wij een kleine besparing. cheers
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Keuze Rika / Palazetti / MCZ - Pagina 2 Empty Re: Keuze Rika / Palazetti / MCZ

    Bericht van Gast vr nov 05, 2010 8:51 pm

    Filip slot schreef:Begin het hier steeds leuker te vinden. Heb hier deze week op het forum al 2 x blunder gemaakt. Sorry maar de naam Fleur met bijgaande profielfoto doet mij denken aan een vrouw. Embarassed Laat me later de waarheid eens weten.

    Nu serieus - ik wil ook niet beweren dat een kachel met of zonder ventilator of kanalisatie beter of slechter is. Ieder moet voor zich uitmaken voor wat zijn kachel moet dienen. Ikzelf opteer voor de combinatie van CV en de kachel omdat mijn vrouw haar comfort niet wil missen. 's Avonds genieten wij wel van de stralingswarmte van de kachel en tegelijkertijd doen wij een kleine besparing. cheers




    filip slot
    ik hoor je het graag verwoorden ; we genieten van de stralingswarmte en tergelijkertijd van een KLEINE besparing ;
    ik ga voor het volle pond ,elektrische verwarming volledig af en alles met pellets ,daardoor ook de kanalisatie (met het nodige lawaai inbegrepen)
    ik ben zeker dat ik de kachel heb terugverdient in 4 a 5 jaar.
    ieder maakt voor zichzelf uit wat het resultaat moet zijn en is het moeilijk om een ander zijn keuze te beoordelen.





    gr fleur.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Keuze Rika / Palazetti / MCZ - Pagina 2 Empty Re: Keuze Rika / Palazetti / MCZ

    Bericht van Gast vr nov 05, 2010 11:06 pm

    Ik heb ook niet echt last van dat geluid en ik heb denk ik niet één van de stilste kachels, je wordt dat snel gewoon en zonder ventilator gaat het heel wat langer duren eer de warmte rond is. Ik heb overal (58m²) een gelijke warmte, zonder ventilator zou het denk ik aan de kachel warm zijn en in verste deel stuk minder warm. Maar ik kan wel begrijpen dat sommige zich zouden ergeren aan het geluid.

    Groetjes
    Kristel
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Keuze Rika / Palazetti / MCZ - Pagina 2 Empty Re: Keuze Rika / Palazetti / MCZ

    Bericht van Philip za nov 06, 2010 11:02 am

    ikke hoor ventilator ook niet en ikke lig er knal naast te ronke in me zeteltje ^^


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Keuze Rika / Palazetti / MCZ - Pagina 2 Empty Re: Keuze Rika / Palazetti / MCZ

    Bericht van Gast zo nov 07, 2010 3:23 pm

    Bij ons gaat de keuze tussen een Rika Visio of Como en MCZ Sagar Air of Gea Air.
    Ik heb de indruk dat je bij MCZ meer waar voor je geld krijgt : afstandsbediening, thermostaat, 52l voorraad, ...
    opties die de Visio/Como niet heeft. Nu kijk ik me daar niet blind op, kwaliteit is belangrijker dan inbegrepen opties.
    Zeer belangrijk voor ons is het geluidsniveau.
    De MCZ Muza die wij reeds gehoord hebben maakte behoorlijk wat lawaai terwijl de Rio (zou identiek zijn aan Visio) eigenlijk onhoorbaar was. De Como zou nog stiller zijn.
    Kan iemand de 2 merken eens vergelijken op kwaliteit, temperatuurregeling (met thermostaat ?) en geluid ?
    Alvast bedankt !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Keuze Rika / Palazetti / MCZ - Pagina 2 Empty Re: Keuze Rika / Palazetti / MCZ

    Bericht van Gast zo nov 07, 2010 4:37 pm

    hoi jerom2
    wij hebben sederd 2 weken een mcz musa
    wij zijn er zeer content van ,twee zakken pellet gaan er bijna in
    geluid is verwaasloosbaar op laagste en eco stand
    op de tweede stand hoor je inderdaad de ventilater meer maar als de tv of radio aanligt hoor je dit bijna niet mee
    je komt dit gewoon
    ik heb ook alle soorten pellets getest en met iedere pelletsoort brand deze
    mooi van de ene soort wel meer as dan de andere soort pellets maar kwa branden en temperatuurverschil is dit bijna hetzelfde ,en zonder aanpassen van de parameters daar de mcz met een active air systeem zit

    voor verdere vragen mag je mij altijd een pm sturen
    mvg jl
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Keuze Rika / Palazetti / MCZ - Pagina 2 Empty Re: Keuze Rika / Palazetti / MCZ

    Bericht van Gast zo nov 07, 2010 7:33 pm

    Een RIKA of SAEY is sowieso stiller!

    Gesponsorde inhoud


    Keuze Rika / Palazetti / MCZ - Pagina 2 Empty Re: Keuze Rika / Palazetti / MCZ

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 5:40 pm