Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 14 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 14 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Harman Accentra met brommende trillende vlam bij hoog vermogen.

    avatar
    biezoe
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 174
    Leeftijd : 67
    Registration date : 28-02-09

    Harman Accentra met brommende trillende vlam bij hoog vermogen. Empty Harman Accentra met brommende trillende vlam bij hoog vermogen.

    Bericht van biezoe vr jan 01, 2010 11:08 pm

    Hallo Pelletvrienden,

    Heb problemen met mijn nieuwe Harman. Deze is aangesloten
    met een T-stuk dan een rechte buis van 30 cm en dan een
    90°-buis in mijn bestaande T-stuk van 150 mm in de schouw
    aangesloten op een flixibel van 150 mm naar boven met
    een regenkapje afgedekt. Wanneer ik de kachel op een
    redelijk vermogen laat branden begint mijn vlam inorm
    te trillen en als ik dan het vermogen iets terug schroef
    brand deze terug normaal. Heb al mijn schouw gekuist en
    heb een normale trek, zeker niet teveel. Heb ook al aan
    het kleine vijsje gedraaid om de trek te regelen maar
    telkens hetzelfde voorval, de kachel bromt bij een hoog
    vermogen, wat zou dit nog kunnen zijn ??

    GRTZ., Biezoe.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Harman Accentra met brommende trillende vlam bij hoog vermogen. Empty Re: Harman Accentra met brommende trillende vlam bij hoog vermogen.

    Bericht van Gast za jan 02, 2010 12:23 am

    biezoe

    is het niet zo dat een GOED werkende houtkachel een grommend geluid MOET maken als die volle bak brand .
    geluiden van werkende toestellen veranderen toch als het vermogen wordt opgedreven ,je hebt nu een nieuw toestel die andere geluiden voortbrengt waardoor je misschien denkt dat er iets mis mee is ,







    gr fleur
    avatar
    knoepken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 73
    Registration date : 14-12-08

    Harman Accentra met brommende trillende vlam bij hoog vermogen. Empty Re: Harman Accentra met brommende trillende vlam bij hoog vermogen.

    Bericht van knoepken za jan 02, 2010 9:06 am

    volgens mij is dit normaal;ook mijn pyros gaat als n'razende tekeer op vol vermogen.Ik zet het vermogen op 50 A60% EN DAN IS HET GELUID WEL OP AANVAARDBAAR NIVEAU;natuurlijk als hij zijn ingestelde temp berijkt heeft ;dan brandt hij zeer rustig op eco modulle.
    gr Knoepken
    avatar
    biezoe
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 174
    Leeftijd : 67
    Registration date : 28-02-09

    Harman Accentra met brommende trillende vlam bij hoog vermogen. Empty Re: Harman Accentra met brommende trillende vlam bij hoog vermogen.

    Bericht van biezoe za jan 02, 2010 10:44 am

    Nee mannen, ik heb deze in de winkel zien branden en die bij elke
    stand perfekt alleen is de vlam dan groter en mooi in V-vorm met
    mooie rechte pikken en rustig, meer zoals een gasbrander maar bij
    mij is dit anders; die bouwt ook rustig zijn vlam op, komt ook
    in een V-vorm en pikken maar dan ineens begint hij, de toppen van de
    vlammen beginnen ineens hevig te trillen en de kachel maakt dan een
    hevig brommend lawaai, zo iedere halve minuut een 5-tal sec. tot ik
    de kachel uiteindelijk weer van stand 5 naar stand 2 terugzet! Gaat
    tot 7 en het begint zo ongeveer vanaf stand 4. Wanneer ik de
    ventilator opzet begint hij zelfs al vanaf stand 3 want deze trekt
    een beetje de vlam omhoog en dan begint het. Je moet ook er rekening
    mee houden dat deze kachel heel anders werkt dan die andere kachels.

    GRTZ., Biezoe.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Harman Accentra met brommende trillende vlam bij hoog vermogen. Empty Re: Harman Accentra met brommende trillende vlam bij hoog vermogen.

    Bericht van Gast za jan 02, 2010 11:06 am

    Biezoe,

    Bij vol vermogen bromt mijn schouw, niet constant en zeker ook niet zo luid... dat gaat echter over na een tijdje en zou liggen aan de temperatuurverschillen die de schouw te verwerken krijgt. Lijkt me een aanvaardbare uitleg gezien het na een tijdje over gaat?! Verder is het natuurlijk de ventilator die je bij vol vermogen het meest hoort, ik vrees dat die niet zomaar weg te denken valt.

    gr,

    Ilya
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Harman Accentra met brommende trillende vlam bij hoog vermogen. Empty Re: Harman Accentra met brommende trillende vlam bij hoog vermogen.

    Bericht van Gast za jan 02, 2010 11:53 am

    Verkoper/installateur op de hoogte brengen !
    Ik verdenk de extractie-ventilator die op hogere snelheid gaat vibreren en dus niet meer een gelijkmatige luchtstroom geeft aan de verbranding. Maar denken en veronderstellen lossen uw probleem natuurlijk niet op.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Harman Accentra met brommende trillende vlam bij hoog vermogen. Empty Re: Harman Accentra met brommende trillende vlam bij hoog vermogen.

    Bericht van Gast za jan 02, 2010 12:04 pm

    Wanneer ik de
    ventilator opzet begint hij zelfs al vanaf stand 3 want deze trekt
    een beetje de vlam omhoog en dan begint het. Je moet ook er rekening
    mee houden dat deze kachel heel anders werkt dan die andere kachels.



    biezoe
    welke ventilator bedoel je hier ? ik veronderstel dat het deze is die de warmte in de kamer blaast maar begrijp niet goed wat deze dan in verband brengt met de vlam .
    wat is dan het grote verschil met andere kachels?







    gr fleur
    avatar
    biezoe
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 174
    Leeftijd : 67
    Registration date : 28-02-09

    Harman Accentra met brommende trillende vlam bij hoog vermogen. Empty Re: Harman Accentra met brommende trillende vlam bij hoog vermogen.

    Bericht van biezoe za jan 02, 2010 1:57 pm

    Als ik inderdaad de ventilator van de warmtewisselaar omhoog zet trekt
    deze een beetje de vlam omhoog, zou kunnen zijn van de afkoeling van de warmtewisselaar ? Ja inderdaad, deze kachelwerkt anders; Hij steekt zijn pellets omhoog in de verbrandingspot en bij al die andere vallen de pellets in de verbrandingspot. Ik zeg het nogmaals, 'k heb
    die kachel zien branden in de winkel op stand 5 en die brande zeer mooi en een regelmatige vlam met mooi pikken en bij mij is het jiust als ik wil wel maar ik kan niet !!

    GRTZ., Biezoe.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Harman Accentra met brommende trillende vlam bij hoog vermogen. Empty Re: Harman Accentra met brommende trillende vlam bij hoog vermogen.

    Bericht van Gast za jan 02, 2010 5:44 pm

    Er kan inderdaad een verband zijn tussen de beide ventilatoren en de luchtstromen INDIEN je intern uw verbrandingslucht aanzuigt. Maar dat kan niet de oorzaak van de brom zijn !
    avatar
    biezoe
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 174
    Leeftijd : 67
    Registration date : 28-02-09

    Harman Accentra met brommende trillende vlam bij hoog vermogen. Empty Re: Harman Accentra met brommende trillende vlam bij hoog vermogen.

    Bericht van biezoe zo jan 03, 2010 2:02 pm

    Hallo,

    Op een laag vermogen heb ik wel binnenin de kachel een zwarte roetlaag!Is het ook normaal dat er nu bijna geen wind is en zo koud dat er minder schouwtrek heerst in mijn flexibel en heb me ook laten wijsmaken dat een inox flixibel eerst moet warm hebben voor er goede schouwtrek is.

    GRTZ., Biezoe.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Harman Accentra met brommende trillende vlam bij hoog vermogen. Empty Re: Harman Accentra met brommende trillende vlam bij hoog vermogen.

    Bericht van Gast zo jan 03, 2010 2:38 pm

    Misschien een stomme vraag maar heb je veranderingen aangebracht aan de parameters , op elke stand zal alles wel andere instellingen hebben .

    Groetjes Ruddi
    avatar
    biezoe
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 174
    Leeftijd : 67
    Registration date : 28-02-09

    Harman Accentra met brommende trillende vlam bij hoog vermogen. Empty Re: Harman Accentra met brommende trillende vlam bij hoog vermogen.

    Bericht van biezoe zo jan 03, 2010 2:56 pm

    Hallo Ruddi,

    Is wel een Harman, geeft geen parrameters wel 2 regelingen, fijnregeling voor de pellettoevoer en één voor de rookafvoer.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Harman Accentra met brommende trillende vlam bij hoog vermogen. Empty Re: Harman Accentra met brommende trillende vlam bij hoog vermogen.

    Bericht van Gast zo jan 03, 2010 4:55 pm

    biezoe schreef:Hallo,

    Op een laag vermogen heb ik wel binnenin de kachel een zwarte roetlaag!Is het ook normaal dat er nu bijna geen wind is en zo koud dat er minder schouwtrek heerst in mijn flexibel en heb me ook laten wijsmaken dat een inox flixibel eerst moet warm hebben voor er goede schouwtrek is.

    GRTZ., Biezoe.



    biezoe

    met dergelijk weer moet er zeker schouwtrek zijn.
    ik zie bij mijn kachel of er een goede schouwtrek aanwezig is door de stekker uit te trekken als de kachel juist vlam heeft,de pot is dan vol,de vlammen gaan zo n 25 cm de hoogte in en de pot gloeit verder volledig uit.

    ik heb mij echter al afgevraagd waarom jij 2 T-stukken aan jou afvoerbuis hebt ?




    gr fleur
    avatar
    biezoe
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 174
    Leeftijd : 67
    Registration date : 28-02-09

    Harman Accentra met brommende trillende vlam bij hoog vermogen. Empty Re: Harman Accentra met brommende trillende vlam bij hoog vermogen.

    Bericht van biezoe zo jan 03, 2010 7:59 pm

    Was vroeger voor de houtkachel en deze is in de schouw ingebouwd op
    de hoogte van mijn kachel. Er zit nu een T-stuk op de uitgang van
    mijn pelletkachel en moet omhoog komen met mijn buis om dan met een
    hoek in mijn T-stuk van mijn flexibel te komen, dus zijn er dit twee.

    GRTZ., Biezoe.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Harman Accentra met brommende trillende vlam bij hoog vermogen. Empty Re: Harman Accentra met brommende trillende vlam bij hoog vermogen.

    Bericht van Gast zo jan 03, 2010 8:21 pm

    biezoe schreef:Was vroeger voor de houtkachel en deze is in de schouw ingebouwd op
    de hoogte van mijn kachel. Er zit nu een T-stuk op de uitgang van
    mijn pelletkachel en moet omhoog komen met mijn buis om dan met een
    hoek in mijn T-stuk van mijn flexibel te komen, dus zijn er dit twee.

    GRTZ., Biezoe.


    biezoe

    je weet maar nooit of het tweede T-STUK geen hinderlijke invloed heeft op deze kachel (misschien is deze kachel gevoeliger voor valse trek)
    je kan altijd een keer proberen het T stuk achteraan je kachel te verwijderen.
    wat ik ook nog wilde meegeven is dat bij montage van het T-STUK de opvangpot zo dicht mogelijk bij het t-stuk dient gemonteerd te zijn.






    gr fleur

    Gesponsorde inhoud


    Harman Accentra met brommende trillende vlam bij hoog vermogen. Empty Re: Harman Accentra met brommende trillende vlam bij hoog vermogen.

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 9:17 am