van Gast vr jan 08, 2010 8:31 pm
hobbymachine schreef:Fleur, hoe bereken je de isolatiewaarde van een woning ?
hobbymachine
ik zie dat er intussen al heel wat professionele uitleg is gegeven ,al die berekeningen ken en hoef ik eigenlijk niet te weten
dit was eigenlijk ook de vraag die ik aan player stelde om te weten hoe zijn installateur met isolatie rekening heeft gehouden.
ik meet dat natuurlijk op mijn ouderwetse manier met mijn thermometer (denk dat jij daar wel niet mee akkoord zal gaan).
als ik mijn woonkamer opwarm tot 25° daarna de kachel voor 7h afleg is de temperatuur nog 19° bij deze vriestemperaturen.
als ik de veranda opwarm tot 25° is het na 2 uur nog amper 14°--na 7h nog 7° ----van warmteverlies gesproken of isolatiewaarde.
ik weet wat mij te doen staat na de winter.
eigenlijk had ik maar voor binnenshuis een 9kw nodig maar heb het zekerste genomen,ook om desnoods gang en kamers wat op temp te krijgen.
we zijn hier natuurlijk ON-TOPIC aan het gaan met al deze uitleg maar ik ben er zeer van overtuigd dat isolatieproblemen een groot deel oplossingen zou bieden inplaats van zogezegde slechte KACHELS EN INSTALLATEURS ...ik zou er zo al een paar kunnen opnoemen
gr fleur