Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 17 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 15 gasten

Flamingo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Thermorossi H2O 18 - Blijvende problemen

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Thermorossi H2O 18 - Blijvende problemen Empty Thermorossi H2O 18 - Blijvende problemen

    Bericht van Gast wo jan 06, 2010 6:22 pm

    Beste

    Ik blijf problemen hebben met mijn Thermorossi H2O 18. Al sedert de dag dat ik hem heb valt de kachel regelmatig uit met de melding 'no pellets'. Echter is de tank nog goed vol en ligt er in de brandpot tot aan het kluisgat waar de pellets uitkomen vol met pellets. Alles legen en opstarten, dan gaat het wel. Echter heb ik nu ook meer en meer de melding 'invalid startup'. Mijn installateur weet niet direct raad. Zijn er nog mensen die dit probleem hebben?

    mvg
    Frederic
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Thermorossi H2O 18 - Blijvende problemen Empty Re: Thermorossi H2O 18 - Blijvende problemen

    Bericht van Gast wo jan 06, 2010 7:05 pm

    verleden week was hier ook iemand met hetzelfde probleem maar weet niet meer in welke topic.
    dit is alvast geen goede service van jou installateur;die kunnen toch een beroep doen op service of inlichtingen rechtstreeks van het fabriek als het om niet-alledaagse defekten gaat.
    als dit fenomeen zich al voordoet vanals hij nieuw was kon hij toch al voor een nieuwe of vervangingkachel hebben gezorgd.






    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Thermorossi H2O 18 - Blijvende problemen Empty Re: Thermorossi H2O 18 - Blijvende problemen

    Bericht van Gast wo jan 06, 2010 7:17 pm

    Wij nemen zopas voor het eerst kennis van dit probleem. Uw toestel is niet via ons aangekocht doch wij zijn best bereid u verder te helpen.
    Het probleem dat u aanhaalt kan verschillende oorzaken hebben (fout in processor, regeling pellettoevoer,...) In ieder geval nemen wij hier morgen met u contact voor op.
    Ann
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Thermorossi H2O 18 - Blijvende problemen Empty Re: Thermorossi H2O 18 - Blijvende problemen

    Bericht van Gast wo feb 03, 2010 11:04 am

    Beste,
    IK heb sinds een jaar het grootste model termorossi voor het verwrmen van een zaal.
    IK heb alleen nog maar problemen gehad.Vb. ventilator stuk, het steeds overlopen van het pelletopvangbakje(zelfs 2 tot 3x per dag)Installateur weet niet aan wat het ligt.
    Weet iemand raad?
    Dirk
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Thermorossi H2O 18 - Blijvende problemen Empty Re: Thermorossi H2O 18 - Blijvende problemen

    Bericht van Gast wo feb 03, 2010 11:08 am

    Als je het opvangbakje bedoelt van de as, ja dat klopt. Om de twee weken moet ik die leegmaken en dan merk ik ook op dat er heel wat as en pellets naast het bakje liggen. Ik denk wel dat dit 'normaal' is.

    Welke problemen heb je nog?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Thermorossi H2O 18 - Blijvende problemen Empty Re: Thermorossi H2O 18 - Blijvende problemen

    Bericht van Gast wo feb 03, 2010 1:59 pm

    Hallo,
    Het is inderdaad het opvangbakje maar het loopt 2 X per dag !!!!! over zodat ik 2x per dag de kachel moet laten uitgaan,uitkuisen en terug opstarten.
    verder niettegenstaande een nieuwe ventilator geen goede verbranding.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Thermorossi H2O 18 - Blijvende problemen Empty Re: Thermorossi H2O 18 - Blijvende problemen

    Bericht van Gast wo feb 03, 2010 2:41 pm

    Hallo Ann,
    Bedankt voor je reactie.
    Wat hebben we al gedaan;
    de installateur is er zeker al 8 maal naar komen kijken.
    Heeft luchttoevoer en schouw gecontroleerd
    heeft de ventilator vervangen
    we zijn nu aan de derde soort pellets bezig

    groetjes dirk
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Thermorossi H2O 18 - Blijvende problemen Empty Re: Thermorossi H2O 18 - Blijvende problemen

    Bericht van Gast do feb 18, 2010 9:27 pm

    ik heb precies het zelvde problem...heb de pellets-boiler tweedehands gekocht, en hij drait sinds 1 maand, maar om de twee dagen heb ik het problem zoals beschreven door u...zou ook graag een antwoord hooren, volgens mij heeft het met de onsteking van de pellets te doen...

    philippe
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Thermorossi H2O 18 - Blijvende problemen Empty Re: Thermorossi H2O 18 - Blijvende problemen

    Bericht van Gast di feb 01, 2011 7:07 pm

    Gast schreef:Wij nemen zopas voor het eerst kennis van dit probleem. Uw toestel is niet via ons aangekocht doch wij zijn best bereid u verder te helpen.
    Het probleem dat u aanhaalt kan verschillende oorzaken hebben (fout in processor, regeling pellettoevoer,...) In ieder geval nemen wij hier morgen met u contact voor op.
    Ann

    wij hebben dezelfde prblemen
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31530
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Thermorossi H2O 18 - Blijvende problemen Empty Re: Thermorossi H2O 18 - Blijvende problemen

    Bericht van erwin di feb 01, 2011 8:19 pm

    franky360 schreef:
    Gast schreef:Wij nemen zopas voor het eerst kennis van dit probleem. Uw toestel is niet via ons aangekocht doch wij zijn best bereid u verder te helpen.
    Het probleem dat u aanhaalt kan verschillende oorzaken hebben (fout in processor, regeling pellettoevoer,...) In ieder geval nemen wij hier morgen met u contact voor op.
    Ann

    wij hebben dezelfde prblemen

    als bovenstaande plaatsers frederik, dirk, of philippe nu eens de moeite hadden gedaan om even door te geven hoe het opgelost werd, dan waren we een stap verder nu,
    maar deze kleine moeite of een bedankje is blijkbaar teveel
    voor sommigen niet goed


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Thermorossi H2O 18 - Blijvende problemen Empty Re: Thermorossi H2O 18 - Blijvende problemen

    Bericht van francky di feb 01, 2011 9:02 pm

    erwin123 schreef:
    franky360 schreef:


    wij hebben dezelfde prblemen

    als bovenstaande plaatsers frederik, dirk, of philippe nu eens de moeite hadden gedaan om even door te geven hoe het opgelost werd, dan waren we een stap verder nu,
    maar deze kleine moeite of een bedankje is blijkbaar teveel
    voor sommigen Thermorossi H2O 18 - Blijvende problemen 6311
    Groot gelijk heef ik je Erwin : ike ike en de rest kan stiken als het probleem maar opgelost is ! Denk dat we af en toe Thermorossi H2O 18 - Blijvende problemen 13581 wat te braaf zijn voor info te geven.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Thermorossi H2O 18 - Blijvende problemen Empty Re: Thermorossi H2O 18 - Blijvende problemen

    Bericht van Gast di feb 01, 2011 9:30 pm

    Ik volg dit topic niet meer op, maar had iemand mij een pb gestuurd dan had ik die per mail ontvangen. Dus de grote mond van de mensen hier => Denk eerst na alvorens te schrijven.

    De oorzaak is de electronica achter het systeem. Bij mij hebben ze het moederbord van de kachel vervangen en zuurstof bijgeregeld (trek in de kachel). Hiervoor dienen via het achterste paneel op de kachel instellingen bijgeregeld worden. Echter wou de technieker mij deze niet geven.

    Vele van de parameters van de kachel staan niet standaard gedocumenteerd. Een mail naar est2@thermorossi.it ter attentie van dhr. Nicola Menegozzo kan al veel helpen. Die man is telkens bereid informatie te geven.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31530
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Thermorossi H2O 18 - Blijvende problemen Empty Re: Thermorossi H2O 18 - Blijvende problemen

    Bericht van erwin di feb 01, 2011 9:34 pm

    watergeus schreef:Ik volg dit topic niet meer op, maar had iemand mij een pb gestuurd dan had ik die per mail ontvangen. Dus de grote mond van de mensen hier => Denk eerst na alvorens te schrijven.

    watergeus bedankt om de info alsnog door te geven tof


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Thermorossi H2O 18 - Blijvende problemen Empty Re: Thermorossi H2O 18 - Blijvende problemen

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 7:48 pm