Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 22 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 21 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    problemen met pelletkachel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met pelletkachel Empty problemen met pelletkachel

    Bericht van Gast za feb 07, 2015 8:19 am

    Goedemorgen,
    Ik ga me even kort voorstellen,
    Ik ben des , en woon in regio meetjesland,
    Ik heb in 2013 een huis gekocht, waar cv lag op gas met een tank in de tuin,
    echter met de muurtjes voor de veiligheid er om heen, nam dit mijn halve tuin in beslag ,
    en dus besloten deze weg te nemen, en een pelletkachel aan te schaffen,

    vorig jaar heb ik me dan een pelletkachel aangeschaft , en ben absoluut niet te Vreden momenteel Evil or Very Mad
    potje koekt steeds aan , na een 20 a 30 dagen moet ik alles steeds opnieuw demonteren en uitkuisen,
    verkoper is reeds langs geweest en alles opnieuw ingesteld en afgesteld, heb reeds 6 tal soorten pellets uitgeprobeerd ,
    maar de problemen blijven steeds opnieuw aanhouden, 2 dagen terug een groot onderhoud gedaan , de kachel draaide als nieuw,
    echter nu 2 dagen later, slaat hij steeds weer in alarm, en krijg hem zelfs niet opgestart .de reset knop achteraan springt steeds op.
    zijn ons aan het behelpen met zibro kanmien , ik weet voor het moment niet goed meer wat ik er mee moet aanvangen, Sad
    afin als er iemand een idee heeft , ik ben een en al luisterend oor .

    Mvg Daniel.
    Toon
    Toon
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 37
    Registration date : 02-04-14

    problemen met pelletkachel Empty Re: problemen met pelletkachel

    Bericht van Toon za feb 07, 2015 8:50 am

    Toch welkom op het forum ook al is het voor een minder leuke reden.

    Om je goed te kunnen helpen is het wel handig als je wat meer info geeft.
    Merk en type van de kachel en beschrijving van de schouw bv.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    problemen met pelletkachel Empty Re: problemen met pelletkachel

    Bericht van erwin za feb 07, 2015 2:38 pm

    @desma: welke foutmelding komt er precies op als je de kachel nu opstart.
    hoe is de reactie van uw verkoper bij al deze problemen, vindt hij het normaal dat de kachel elke maand verstopt zit.
    als hij de problemen zelf niet opgelost krijgt moet hij in de garantie de invoerder kontakteren, dring daar maar eens stevig op aan.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met pelletkachel Empty Re: problemen met pelletkachel

    Bericht van Gast za feb 07, 2015 3:07 pm

    ik zal de papieren straks eens uit het schof nemen, en het type en merk opzoeken, ben op men werk nu,

    De schouw is een vaste schouw met daarin een aluminium flexibel tot helemaal bovenaan.
    de kachel is aangesloten met een 80 mm buis, en met een t stuk waar zich een potje onder bevind dat ook regelmatig dient gereinigd te worden .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met pelletkachel Empty Re: problemen met pelletkachel

    Bericht van Gast za feb 07, 2015 3:19 pm

    @ erwin,

    De reactie van de verkoper is meegaand en vriendelijk, echter kan me niet van de indruk ontdoen dat de problemen afgewimpeld worden als zijnde slechte pellets en onderhoud, Er werd me de eerste maal dat de verkoper is langs geweest 160€ gevraagd , om te reinigen en te resetten, ik heb dit geweigerd te betalen en heb enkel zijn verplaatsingskost betaald na een kleine onderhandeling aan de tellefoon, persoonlijk vind ik het niet kunnen dat indien een systeem niet naar behoren werkt dit afgewimpeld word door te claimen dat dit door slecht onderhoud zou gebeuren of slechte pellets.

    je moet het zo zien de kachel is vorig jaar ergens in het warme seizoen gekocht en zo goed als niet gebrukt geweest, eenmaal het kouder begon te worden werd de kachel intensiever gebruikt en begonnen gelijk de problemen, de verwijzeging als zou het aan men pellets liggen heeft de verkoper moeten inslikken, aangezien het pellets waren die van bij hem thuis kwamen , daarna is hij langsgeweest voor een korte onderhoudsinstelling en reset op de instelingen, uiteraard werkte de kachel toen perfect , 2 dagen later begonnen de problemen opnieuw, sedertien ben ik op de sukkel ...

    de verkoper blijven lastig vallen en discussirs gaan uitlokken heb ik nu ook geen zin in, de man is steeds vriendelijk doch gratis word dit niet nagekeken ,echter vind ik persoonlijk wel dat dit zou moeten tot het in orde is. echter heb er geen zin meer in om verder te zagen en klagen als een bedelaar, en tracht het zelf op te lossen . ik heb ondertussen al spijt deze gekocht te hebben.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    problemen met pelletkachel Empty Re: problemen met pelletkachel

    Bericht van erwin za feb 07, 2015 3:27 pm

    als je straks thuiskomt laat dan het merk, type en de naam van de verkoper even weten.
    de foutmelding die je nu (2 dagen na het onderhoud) krijgt zou ook handig zijn.
    evenals de diameter van de gebruikte flex en de totale lengte.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met pelletkachel Empty Re: problemen met pelletkachel

    Bericht van Gast za feb 07, 2015 9:31 pm

    de naam van de verkoper geven vind ik nogal trikky, het is niet de bedoeling de man in een slecht daglicht te stellen , de man is steeds vriendelijk en doet niet moeilijk , ben het gewoon niet eens met de manier waarop ik me moet verhalen om te te trachten orde op zaken te krijgen.

    het betreft een pelletkachel 12,4kw merk Phebo Stufe, type nike.
    afin deze voormiddag kreeg ik telefoon van men vrouw dat ze de kachel in gang heeft gekregen, blijkbaar was deze keer het zo dat de slek niet wou draaien, ttz , hij gaf geen pellets in het korfje, daardoor sloeg deze in alarm , wat op het display verscheen weet ik dus jammer genoeg niet. op moment van schrijven draait de kachel dus terug als nieuw , reeds de hele dag .

    Totale lengte van de flex schat ik een 6 meter , diameter van de flex is zo wie zo groter dan de diameter van de pelletkachel,ik schat zo een 13 a 15 cm, vroeger stond hier een houtvuur op aangesloten als ik de woning aan kocht .

    ik vraag me dus af wat ik kan doen om verdere problemen t vermijden, of waar ik aan een handleiding kan komen , deze was er niet bij, bij aankoop .
    ik kijk uit naar verder reacties, alvast bedankt , en nu hoop ik toch dat deze een tijdje zonder verdere problemen wil blijven draaien .
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    problemen met pelletkachel Empty Re: problemen met pelletkachel

    Bericht van erwin za feb 07, 2015 9:53 pm

    het probleem ligt heel zeker aan de schouw, een flex van 8 cm ipv 15cm was veel beter geweest.
    de rookgastemp. van een pelletkachel ligt veel lager als een houtkachel, als het kouder is koelt de rookgas bij u veel te fel af eer hij boven is.
    de koude laag die dan gevormd wordt werkt de trek helemaal tegen, zoiets los je niet op met de instellingen van de kachel.

    neem eens kontakt met ecovlam in wortegem-petegem voor uw problemen en een NL handleiding...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met pelletkachel Empty Re: problemen met pelletkachel

    Bericht van Gast za feb 07, 2015 10:12 pm

    het kan inderdaad zijn dat het probleem misschien kan opgelost worden door de flexibel in de schouw te versmallen , echter nog meer onkosten maken, en dan terug miserie hebben ?? wat me ook opvalt is dat als ik om de 30 a 40 dagen de boel uiteenvijs, deze wel deftig werkt, niettegenstaande bij aankoop word beweerd 1 x per jaar een groot onderhoud te laten doen , echter dat is dan ruim ontoereikend , dan rekent men 160€ , echter in de praktijk is dat dan 160x4 anders loopt de boel vast, plakt toe en heb ik een hoop problemen, dus goedkoop durf ik het niet meer te noemen, gelukkig doe ik het nu zelf, maar eerlijk gezegd vind ik dit overdreven veel werk voor het kleine beetje warmte dat ik terug krijg .

    pfff ik weet het niet , we overwegen om deze lente een mazoutbrander te installeren, en de chauffage die overal reeds ligt, met thermostatische kranen in route steken, ik had eerst gedacht aan een pelletbrander om de chauffage aan te drijven maar dat zie ik nu niet meer zitten. mijn vrouw en kinderen hebben te veel in de kou gezeten.

    ik zal het eens bespreken met mijn echtgenote, alvast bedankt voor de adviserende raad ,
    ik sta in elk geval al een stuk verder, ik besef dat eigenlijk de reden zou kunnen zijn dat de schouw niet voldoet .
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    problemen met pelletkachel Empty Re: problemen met pelletkachel

    Bericht van erwin za feb 07, 2015 10:44 pm

    een pelletkachel met een rookgas van 100-200° is iets heel anders dan een houtkachel met rookgas van 300-400°.
    als je dit topic eens leest ga je zien dat je heus niet alleen bent met dergelijke problemen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3081
    Registration date : 06-12-11

    problemen met pelletkachel Empty Re: problemen met pelletkachel

    Bericht van Fleur za feb 07, 2015 10:53 pm

    desma
    het bijzonderste onderdeel van jou kachel heb je niet : de handleiding.....(de mijne is 60 bladzijden dik )
    hoe kan jij dan opzoeken wat er aan de hand is als de kachel in de fout gaat
    of hoe weet je wat je zelf aan de kachel kan veranderen qua toevoer pellets of onderdruk.
    de helft van jou vragen hebben betrekking met die handleiding ,sla eerst maar eens beleefd op zijne bureau bij die meneer van phebo stufe....... heel kwaad


    Laatst aangepast door Fleur op za feb 07, 2015 10:59 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met pelletkachel Empty Re: problemen met pelletkachel

    Bericht van Gast za feb 07, 2015 10:59 pm

    Er worden me steeds meer dingen duidelijk nu ,
    alvast bedankt , ik ga kijken wat ik kan doen en bereiken .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met pelletkachel Empty Re: problemen met pelletkachel

    Bericht van Gast wo nov 23, 2016 3:56 pm

    ik wil nog even een update geven ,,,
    en een nieuw probleem ter sprake brengen .

    In theorie ben ik tevreden met de kachel , ik kuis die zelf 1 x per jaar, met een grondige beurt,
    een groot probleem voor mij was de wisselende werking van  goed naar slecht, dit is nu definitief van de baan, doordat ik op de schouw een kapje heb gezet, en hierdoor geen last meer heb van vocht,
    het verbruik van mijn kachel vind ik wel aan de hoge kant , of denk toch dat dit hoog is,,, als de kachel 24h brand heb ik toch bijna 2 zakken, en dat vind ik veel te veel .

    De gewone uitkuis is dagelijks,wat met goede pellets gerust 3 dagelijks is ,of was .
    en aangezien ik zo stom ben geweest om slechte pellets te kopen ...
    dit ga ik niet meer doen hoop ik,, 1000 kilo die ik er door moet krijgen is niet evident.
    en terug verkopen aan iemand anders ga ik ook niet  doen.... de pellets die ik heb gekocht blijken veel te vochtig te zijn, wat een serieus probleem is, ik heb ze voor de winter reeds gekocht en terug brengen lukt me niet, ze nemen ze niet terug jammer genoeg .

    De kachel werkt dus heel slecht op dit moment , en moet dringend bijgestuurd worden , de vlam is heel wild en hoog , de ruiten zijn op heel korte tijd roetzwart , en de kachel moet dagelijks grondig gereinigd worden , dit kaan echt niet langer zo, mijn dochter zit in de koude als ze van school komt,
    en 150€ om deze instellingen te laten doen, die niet altijd kans op succes geven vind ik weggegooid geld, later moet ik de kachel immers terug bijstellen als de pellets er door zijn.
    Het is iets wat ik perfect zelf ook wel kan, mits ik de nodige raad en een gebruiksaanwijzing heb.

    Kan er mij iemand aan de instellingen helpen om mijn kachel bij te sturen ?
    zonder de gebruiksaanwijzing lukt me dit niet, en de kachel heel ontregelen is ook geen optie.

    wat ik wil  is 3 dingen
    -de reset van het onderhoud want weet de code of handeling niet meer .
    -een handleiding ,kan iemand me deze bezorgen ?
    -ik wil meer trek in de kachel hebben en de toevoer van pellets iets verminderen,
    zodat deze een betere verbranding hebben en een minder verbruik hebben .


    Wie kan me verder helpen ?
    alvast bedankt .
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    problemen met pelletkachel Empty Re: problemen met pelletkachel

    Bericht van erwin wo nov 23, 2016 4:30 pm

    handleidingen en instellingen van phebo stufe ga je niet snel vinden.
    en er zijn heel weinig leden met een phebo stufe kachel.
    enkel maratra in buggenhout of ecovlam in wortegem-petegem gaan die vermoedelijk hebben.

    welke pellets zijn dat en waar gekocht.
    als ze nat geworden zijn voor de levering mocht de verkoper ze toch wel terug nemen.
    instellingen wijzigen voor vochtige pellets lost niet veel op.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met pelletkachel Empty Re: problemen met pelletkachel

    Bericht van Gast wo nov 23, 2016 4:55 pm

    Hey Erwin, de pellets noemen FIRE MAXX
    pellets zijn gekocht bij horta .
    De zakken lagen buiten op paletten , onder een zeil,
    en op 1e zicht niks mis mee , 1 zak mocht ik omruilen en dat was het dan ...
    bij deze ene zak was het duidelijk zichtbaar dat er gezwllen pellets tussen zaten,
    de andere zagen zogezegd goed uit.

    Ok ik begrijp dat  de parameters misschien niet gaan helpen,
    echter misschien toch een hulp kinnen zijn om de pellets minder snel te laten invallen zodat ik een betere verbranding heb, en een lager verbruik .
    gr des

    wat stel je dan voor ?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    problemen met pelletkachel Empty Re: problemen met pelletkachel

    Bericht van erwin wo nov 23, 2016 7:09 pm

    als je de pellet toevoer nog gaat verminderen komt er nog minder warmte uit de kachel.
    pellets die nat geworden of gezwollen zijn, zijn al veel van hun pluimen kwijt.

    koop in de colruyt een zak of 10 agriselect en meng om te beginnen 1 zak op 1.
    gaat waarschijnlijk al beter branden en meer warmte geven.

    maar de beste oplossing is bij horta op de toonbank gaan slaan en eisen dat ze hun nat geworden pellets terug nemen.
    waar de bloemenaarde staat kiezen ze zelf, maar pellets horen minstens onder een afdak en uit de regen te staan.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met pelletkachel Empty Re: problemen met pelletkachel

    Bericht van Gast wo nov 23, 2016 10:44 pm

    Ik begrijp je erwin,  maar de pellets zijn net na de zomer aangekocht,
    en bij ons in de garage opgeslagen ,ondertussen beginnen stoken toen het kouder werd eind september ongeveer ,maar eerst de oude zakken gebruikt ,het restant van vorige winter, deze had ik vorig jaar in de hubo gekocht , deze heb ik toen heel goedkoop gekocht en zijn bere goed, ik denk 3.69 € wat ik een goede prijs vond.
    Nu ja ondertussen zijn we al weer november en ben ik aan de pellets van de horta begonnen .. tja mijn verhaal vind geen begrip meer, omruil of terug geld kan ik op mijn buik schrijven, de datum van aankoop overschrijd de mogelijkheid te discussiëren om mijn gelijk te halen maar zal me toch geen 4 de keer gebeuren ...
    heel stom eigenlijk.

    de optie mengen met andere pellets lijkt me een goed idee  .

    trouwens het schijnt zo te zijn dat de pellets in de hubo, het merk weet ik niet direct ,
    ze  zijn zonder schors ingemengd en zouden de betere moeten zijn .ze hebben er 3 soorten,
    welke van de drie weet i niet zou de zaken moeten zien.

    Het is al de derde keer feitelijk dat ik problemen heb met een grote hoeveelheid in 1 keer aan te kopen... te stom voor woorden eigenlijk . Sad
    dit komt eigenlijk omdat ik steeds probeer tijdens  een promo te kopen , links of rechts  ...
    maar blijkbaar is dit niet verstandig als je steeds van locatie of merk verandert.
    vanaf nu koop ik nog enkel wat ik weet wat voor mijn kachel goed is, al dan niet in promo .

    kan iemand  me  helpen aan een gebruikers handleiding  voor mijn Pelletkachel aub ,
    alvast bedankt .
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    problemen met pelletkachel Empty Re: problemen met pelletkachel

    Bericht van erwin wo nov 23, 2016 11:07 pm

    waarschijnlijk had je vorig jaar de groene zakken van hubo, als die goed brandden houd u dan daarbij.

    een nederlandse phebo stufe handleiding ga je enkel vinden bij een dealer, zij hebben die zelf gemaakt vroeger.
    probeer eens bij ecovlam in wortegem-petegem of pelletkachels-west in brugge.
    u een pdf-je doorsturen is een kleine moeite.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met pelletkachel Empty Re: problemen met pelletkachel

    Bericht van Gast do nov 24, 2016 10:55 am

    probleem met de handleiding is opgelost , dank aan de 2 mensen die er rechtstreeks en onrechtstreeks voor gezorgd hebben Wink .
    ik ga vandaag het eens rustig bekijken .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met pelletkachel Empty Re: problemen met pelletkachel

    Bericht van Gast za nov 26, 2016 10:58 am

    Ik wil even updaten om toch te laten weten hoe de situatie is .

    Situatie voor, en na mijn nieuwe instellingen.

    voorheen , roetaanslag en heel onregelmatig branden + dichtslibben van het aspotje .

    Na het bestuderen , en doorworstelen van de handleiding en parameters ,
    heb ik het volgende gedaan.

    -alle parameters opgeschreven die in de kachel stonden .
    -terug naar fabriek instellingen gezet.
    -de parameters ingesteld die op gebruikers aanwijzer staan.
    -de automatische kuis procedure van 60 min naar 30 minuten gebracht.

    resultaat is dat de kachel nu reeds 2 dagen brand, zonder dat het aspotje verstopt,
    er is geen roetaanslag op het raam , ook niet in de kachel, een witte as verbranding is er wel,
    die zich lichtjes aan de wanden zet .
    de verbrande pellets geven wel nog redelijk zwarte as , en geen muizen grijs ,
    (of is dat laatste normaal ? ) ik bedoel het rstand die in de aslade terecht komt, misschien komt dit door de mindere kwaliteit van de pellets ?
    1 keer op deze 48 uur is de pellet kachel uitgevallen, het is te zeggen , de knop achter de kachel is uitgesprongen , ik heb toen de waarden van pr 21 en 22 met 150 verminderd, sedert dan, ongeveer een 24 uur geleden is , het niet meer terug voorgevallen .

    is er iets waar ik nog moet naar kijken ? of veranderen om optimaal te werken ?
    zodat deze zeker niet meer auto uitvalt bij een storing of zo , zoals ik reeds heb gehad.
    de verbranding is nu zo wie zo stukken beter , misschien zelfs optimaal .
    de kachel geeft goed zijn warmte stukken beter .
    heb de indruk dat deze nooit goed is afgesteld geweest , het verschil is toch groot .

    mvg des
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    problemen met pelletkachel Empty Re: problemen met pelletkachel

    Bericht van harrielok za nov 26, 2016 2:06 pm

    Welke waarden zijn p21 en p22
    Als dit een veiligheidsinstelling is en je gaat die veranderen omdat er een knop achter uit springt "Thermische beveiliging" is er niet iets in orde met de kachel.


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    problemen met pelletkachel Empty Re: problemen met pelletkachel

    Bericht van harrielok za nov 26, 2016 2:22 pm

    Is pr 21 en Pr de waarden van het toerental van de rookgasmotor?
    Zoja dan kan het geen kwaad deze lager te zetten.


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    problemen met pelletkachel Empty Re: problemen met pelletkachel

    Bericht van erwin za nov 26, 2016 7:30 pm

    pr21 en 22 zijn de toeren van de rookgasventilator in vermogen 4 en 5.
    volgens mij heeft de kachel daar nog niet eens in gebrand.

    nu eerst een week kijken hoe de kachel brand zonder verder iets te wijzigen.
    zeker in elk vermogen laten branden, anders weet je binnen een week nog niet veel.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen met pelletkachel Empty Re: problemen met pelletkachel

    Bericht van Gast di nov 29, 2016 2:48 pm

    Even update geven ,
    ik heb de kachel wel degelijk op 4 en 5 laten branden hoor,
    kwestie van de verschillende standen eens grondig hun werk te laten doen ,en dan het resultaat bekijken .
    de uitval was waarschijnlijk te wijten aan een te hoge warmte in de kachel ,
    en daardoor sloeg deze in alarm , door stand 4 en 5 ( p21 en p22)  aan te passen, denk ik dat dit nu verholpen is, aangezien ik bij nieuwe testen geen uitval meer heb ( tot hier toe )
    dit is dus indien nodig nog bij te regelen .

    wat ik nu kan zeggen ,
    de kachel heeft 5 volle dagen gebrand ,
    van s'morgens 06h00 tot 23h00 ongeveer,
    diverse standen en mogelijkheden uitgeprobeerd van het toestel,
    zonder ook nog maar iets van instellingen te wijzigen.
    hierbij heb ik bewust de kachel niet gereinigd.
    dit kan ik nu als positief bekijken.

    -geen uitval van de kachel meer,
    -de as is grijs , niet roetzwart zo als vroeger.

    door de zelfreinigende functie van 60'' naar 30''minuten te brengen , heb ik zonder problemen 5 dagen kunnen overbruggen, geen aangekoekt roet meer, niet tegenstaande ik toch met pellets zit die
    deels vochtig zijn, of geweest zijn en van minder kwaliteit op dit moment .
    echter is dit wel de limiet , de aslade was duidelijk voller dan vol .

    ik ben tevreden , als ik nu zie wat ik heb bereikt en van waar ik kom...
    de instellingen waren dus duidelijk niet goed .

    1 ding moet ik nog bekijken, en dat is om de kachel per graad celcius te laten reageren,
    ik denk dat hij dit nu doet per 2 graden .

    iedereen alvast bedankt voor de hulp en het meedenken .
    zonder jullie was het me niet gelukt .
    de kachel werkt beter dan toen ik hem nieuw kocht,
    juiste instellingen zijn dus alles !
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    problemen met pelletkachel Empty Re: problemen met pelletkachel

    Bericht van erwin di nov 29, 2016 3:16 pm

    5 dagen aan 1 stuk stoken blijf dan maar verder van de instellingen af.

    de temperatuur marge is in te stellen bij parameter 28 dacht ik.
    denk eraan hoe kleiner de marge, hoe vaker de kachel aan/uit gaat.
    en hoe vlugger de gloeikaars zal versleten zijn...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    problemen met pelletkachel Empty Re: problemen met pelletkachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 11:41 pm