Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 28 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 26 gasten

Adeo, opajust


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Problemen pelletkachel Flumenfire Ametista

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Problemen pelletkachel Flumenfire Ametista Empty Problemen pelletkachel Flumenfire Ametista

    Bericht van Gast vr dec 20, 2013 10:23 am

    Hallo iedereen


    Wij hebben onze pelletkachel nu reeds 2 jaar en sinds mei dit jaar hebben we niet anders dan problemen gehad.

    Het gaat om een Flumenfire Ametista 12kw, in het begin ging alles goed, tot opeens de kachel niet meer in werking ging wanneer hij moest, niet meer uit ging wanneer het moest, enz…  Niets van de instellingen werd nog gevolgd.

    Bij de winkel waar we hem kochten kregen we te horen dat de computer in de kachel moest vervangen worden want dat die waarschijnlijk stuk was en dat ze die zouden bestellen, na maanden wachten en aandringen om dit te doen (is namelijk nog altijd in garantie) kregen we opeens het bericht dat de zaak niet meer samenwerkt met Flumenfire en dat we ons rechtstreeks naar de invoerder moesten begeven voor de vervanging van het onderdeel.

    Na dit gedaan te hebben kregen we daar (bij Flumenfire) ook nog eens een hele uitleg dat het niet kon da de computer stuk was, dat het aan de instellingen moest liggen, maar niemand wou komen om ze goed in te stellen, we moesten het allemaal maar zelf doen want alles stond in het boekje goed uitgelegd.

    In oktober (vele maanden later dus, al een geluk dat ze in de zomer niet hoefde te branden) en na het betalen van 125€ (waarvoor dit nodig was weet ik nog altijd niet) hebben ze dan uiteindelijk iemand gestuurd, een Bulgaar (niets tegen die man, was heel vriendelijk) die niets verstond van wat we zeiden/vroegen en die volgens eigen zeggen enkel was aangenomen om kachels te plaatsen, hij kende niets van de instelling ervan! Via hem hebben we dan telefonisch contact gehad met iemand die de kachel wel kon instellen, dit gedaan te hebben over de telefoon was alles in orde. Voor enkele dagen althans, opeens was ze op een ochtend opnieuw niet beginnen branden, ze stond in alarm en had pellets genomen maar die waren niet ontbrand, na ze dan manueel aan de praat te krijgen bleef ze gewoon branden (werd het hier opeens 26 graden terwijl ze op 19 graden stond ingesteld).

    12 december,  reeds 7 maanden problemen en oneindig veel telefoons later werd eindelijk de computer vervangen, door dezelfde Bulgaar van enkele maanden geleden.. Hij kon ze dus opnieuw niet instellen..  Aangezien niemand ons kon/wou helpen heb ik er dan nog maar eens het boekje bij genomen en ze dagelijks ingesteld.. ‘s morgens om 5:30 aan en ‘s avonds om 22:00 uit, dit van maandag t.e.m. Zaterdag en op zondag van 10:00 tot 22:00. Om 5u30 gaat ze, maar de pellets worden opnieuw niet ontbrand, ze stapelen zich gewoon op tot ze uiteindelijk weer in alarm gaat (Alarm 5 ofzo, weet het niet meer juist, als het morgen terug zo is kan ik het wel even noteren), na het bakje dan terug leeg te hebben gemaakt en ze manueel te hebben gestart brand ze wel goed, enkel gaat ze niet uit wanneer de temperatuur +2 graden is bereikt, op sommige momenten neemt ze ook héél véél pellets, het bakje ligt dan bijna helemaal vol, maar ze blijft wel branden. ‘s Avonds gaat ze om 22u gewoon in “Cleaning Final” tot ze om 22u10 ongeveer in de “OFF” modus gaat.

    Is er iemand hier die ons even zou kunnen/willen helpen? We hebben terug gebeld naar Flumenfire, maar daar worden we opnieuw niet geholpen, de technieker heeft geen tijd, of zit in Italië of zijn lijn is bezet.. Ik heb een half uur geleden gebeld, zijn lijn was opnieuw bezet en ze gingen me na 5 minuten terugbellen, ik heb nog steeds geen oproep gekregen.. Wij zijn ten einde raad, een verkoop van 5000 euro doen en dan zo’n dienst na verkoop.. 0,00.  Als er voor de 125 euro die we nog eens extra betaald hebben nog eens iemand zou komen om ze goed in te stellen was dit al lang in orde geweest, maar nee..

    Bedankt voor het lezen van ons verhaal, moesten er vragen zijn zal ik er zo goed mogelijk op proberen antwoorden, ken er niet zoveel van en dit maakt alles nog moeilijker.


    Groeten
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Problemen pelletkachel Flumenfire Ametista Empty Re: Problemen pelletkachel Flumenfire Ametista

    Bericht van erwin vr dec 20, 2013 10:33 am

    Boempatat,

    welkom op het forum, in dit topic ga je mogelijk iemand vinden uit de regio die uw kachel wel kan afstellen en herstellen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

      Het is nu vr apr 26, 2024 3:47 pm