van player do jan 21, 2010 9:24 am
krusty schreef:
En hoe zou dat komen Player; Simpel, omdat de winstmarges te hoog zijn!!
Er is hier geen enkele zelfstandige die hier zijn winstmarge durft neerpennen!!
Ook zijn de belastingen te hoog omdat deze ook weten dat dat er veel in het zwart gefoefelt wordt!!
De belastingen zijn te hoog omdat ze weten dat er in het zwart gefoefeld wordt?!
Lees nog even na wat je schrijft aub want dit is een pure tegenstelling.
Trouwens wie z'n schuld is het dan dat de winstmarges zo hoog moeten liggen als men zo veel belastingen moet betalen.
Vertel me trouwens eens waarbij een kachelman 'creatief' zou kunnen zijn?
Een kachel verkopen? Nee, want die wordt aangekocht en staat in de boekhouding
Pellets? Ja, onder het mom van een paar palletten die slecht zouden zijn, maar denk je dat je hiermee het grote verdient?
Onderhoud? Ja, kan goed zijn. Maar stel dat je een brand krijgt in je huis en de verzekering ziet je kachel en zou de oorzaak naar de kachel kunnen brengen (ook al heeft het er niks mee te maken) en je hebt geen factuur van onderhoud. Ik ben eens benieuwd of je dan nog zult lachen met de tientallen euro's die je uitgespaard hebt.
Wil je trouwens dat de leverancier z'n winstmarge hier gaat schrijven? Lekker hoor als ie zegt dat hij 40% meer vraagt dan z'n aankoopprijs. Wat zou jij dan zeggen: 'Geef me maar 20% korting, met 20% kom je ook al toe...'
Vergeet niet dat de overheid ook van een zelfstandige verwacht dat hij zaken met zulk percentage verdient en hem zo ook zal behandelen (qua kosten)
Trouwens, zou jij naar een aannemer gaan en zeggen dat je 10.000€ ter beschikking hebt voor zijn werkzaamheden en je met hem in zee wilt gaan?
I rest my case...
Mijn standpunt was dat we allemaal een rijke levensstandaard willen hebben tegen een zo goedkope prijs en dat we ons hiermee op lange termijn pijn doen.