Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 17 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 15 gasten

alvaho, krusty


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 am.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+11
remi8
mantas
marc1955
erwin
jeanhup
Uthrex
player
steven
Jef
pedro
Annejanne
15 plaatsers

    Pelletkachel kopen in buitenland


    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 3 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast za jan 23, 2010 10:31 pm

    Jef,

    Het is eigenlijk anders, misschien heb ik het niet goed uitgelegd. Bij pelletkachels staat de importeur in voor vervanging van onderdelen, bijstand in geval van problemen (eventueel komen wij dan mee ter plaatse) en de installateur staat in voor de werkuren.
    En voor de rest wij moeten enkel die garantie dragen voor toestellen die door ons ingevoerd werden. Hierover is de wetgeving terzake ook heel duidelijk.
    En voor de rest ga ik hier geen eindeloze discussie voeren, als je je geroepen voelt om kachels te importeren, zou ik gewoon zeggen ga ervoor !
    Ann
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 3 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast za jan 23, 2010 10:50 pm

    Ann, als ik met een paar mensen een servicebedrijf zou opstarten ten dienste van alle gebruikers van pellet- en andere haarden maar zonder verkoopsafdeling, kan ik dan onderdelen aankopen bij jullie ?
    Denk daar sterk aan ... een camionette en een paar 50+ !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 3 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast za jan 23, 2010 11:03 pm

    Op het eerste zicht zie ik daar geen probleem in, doch dit zijn zaken die hier niet moeten besproken worden. Dan neem je maar eens contact op.
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 30-10-08

    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 3 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Jef zo jan 24, 2010 2:32 am

    hobbymachine schreef:Ann, als ik met een paar mensen een servicebedrijf zou opstarten ten dienste van alle gebruikers van pellet- en andere haarden maar zonder verkoopsafdeling, kan ik dan onderdelen aankopen bij jullie ?
    Denk daar sterk aan ... een camionette en een paar 50+ !

    Zeker een gat in de markt maar ik zou toch ook de verkoop en plaatsing van kachels erbij nemen je kan b.v beginnen om met een percentage via een winkel te verkopen.Onderhoud alleen daar ga je er volgens mij niet alleen mee komen.


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 30-10-08

    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 3 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Jef zo jan 24, 2010 2:44 am

    Steven schreef:Jef,

    Het is wel de Belgische importeur die hier opleiding geeft aan installateurs en dat kost ook geld en tijd.

    Er zijn daarom overeenkomsten tussen fabrikant en invoerder qua exclusiviteit, wat heel normaal is.

    Steven,
    Ik zie het altijd wat groter ik weet namelijk dat er in Belgie zoveeeel blijft plakken met al die tussen personen daarom ook dat hier bijna alles duurder is dan in het buitenland (is ook de rede waarom alle fabrieken hier over kop gaan)en waarom elke grote winkelketen vroeg of laat in Nederlandse,Duitse of Franse handen valt als er alnog een Belgische is ik kan er al zelfs geen meer bedenken op 1.2.3..


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 3 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast zo jan 24, 2010 4:44 am

    Jef, service is in mijn ogen één van de dingen die de mensen nodig hebben en die er nog nauwelijks bestaan. Zoek maar eens een loodgieter, electrieker of andere vakwerker die opkomt voor kleine karwijtjes. Laat de winkeliers de spullen maar verkopen en ik ben er zeker van dat we, mochten wij zoiets op poten zetten, meer zullen werken in onderaanneming dan op rechtstreekse vraag.
    Vraag blijft wel om goeie mensen te vinden die willen werken en hun pollen vuilmaken. Daarom het 50+ idee. Werken in de zomer ... pellets rondrijden in de winter ??? Het zal veel afhangen van de marktevolutie.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 3 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van steven zo jan 24, 2010 9:15 am

    het pelletforum snelservice team Smile


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 3 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast wo feb 24, 2010 10:19 am

    Aan hobbymachine:ik geef je 100% gelijk!!!En ik spreek uit eigen ervaring.Ik heb een zeer bloeiende scooterwinkel gehad en SERVICE was ons motto!Wij hebben gedurende 20 jaar dag en nacht gewerkt voor ons klanten.Tot zeer grote tevredenheid van iedereen.Want in mijn scooterbranche(die zeer bloeiend is),zijn 85% van mijn collega's ,domme mensen,die NIETS van handel kennen.En dat is hun doodsteek.Ze mochten bij mij aankomen met een scooter gekocht elders(oa uit het buitenland):ik herstelde ze!!!En als zelfstandige de vraag stellen:"waar hebt ge dat gekocht?" is dom en betekent dat je niet voor handel geschikt bent.Sorry,maar zo is het.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 3 Empty Pelletkachel uit Italië

    Bericht van Gast wo okt 13, 2010 8:09 pm

    Hallo,

    Zijn hier nog mensen die hun pelletkachel in Italië zijn gaan halen en zelf hebben geïnstalleerd?
    De kachel die wij op het oog hebben kost er (transport niet inbegrepen) 950€ incl btw, hier in België 1690 excl.
    Ik weet dat garantie wel eens een probleem kan worden, maar als je dit op voorhand weet, dan moet je het erbij nemen.

    groeten,
    Dirk
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 3 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van jeanhup do okt 14, 2010 2:37 am

    Ik heb me daar de afgelopen jaren ook al in verdiept en het kan inderdaad heel aanlokkelijk overkomen om rechtstreeks in Italië een pelletkachel te kopen.

    Onze bevindingen zijn echter dat pelletkachels voor de Italiaanse markt van goedkopere onderdelen voorzien worden dan die voor de export (dit is ons door diverse fabrikanten bevestigd en ik heb het ook zelf kunnen zien).
    Dit is omdat pelletkachels in Italië via grote ketens verkocht worden en die letten bij hun inkoop alleen op de laagste prijs. Daarnaast hanteren ze soms een verlaagd BTW-percentage van 4%, waar je als buitenlander geen gebruik van kunt maken (dan wordt het 20%). Ook is de garantie vaak beperkt tot Italië en moet je de transportkosten er nog bijtellen.

    Als je dit meerekent zijn de verschillen minder groot dan het lijkt. Een goede 7kW (totaal vermogen) pelletkachel koop je hier ook al vanaf €1349,- incl. 19% BTW met betere onderdelen en volledige garantie en ondersteuning.

    Vriendelijke groet,

    Jean
    Adler Pelletkachels
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 3 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast do okt 14, 2010 6:44 am

    Beste Dirker,
    gewoon doen,
    ik hebdat ook gedaan en heb me een extraflame comfort plus gekocht rechstreeks uit italie,
    inderdaad, de port kosten zijn soms hoog, bij mij 180euro maar als je de kachel voor de helf van de prijs kunt kopen scheelt dat toch nog een pakt met de prijs hier,
    als er goedkopere onderdelen in zitten en hij kost maar de helft moet hij ook maar de helft van zijn levensduur mee gaan om op gelijke hoogte uit te komen,
    als je meer info wil laat maar iets weten
    grz
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 3 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van steven do okt 14, 2010 9:46 am

    tot er een technisch probleem is


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 3 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast do okt 14, 2010 7:41 pm

    Ik was eerst ook van plan om gewoon een kachel in België te bestellen en te laten plaatsen.
    Omdat wij ook nog een schouw nodig hebben lopen de kosten hiervan op.
    Als wij zouden kiezen om alles zelf voor te bereiden (al het werk zelf te doen) dan is de plaatsing gratis of beperkt tot een 100 tal euro's.
    Maar dan moet je het materiaal wel allemaal bij hun kopen (wat normaal is)
    Op een totaalprijs van 3000-3500€ heeft de handelaar wel minimum 1000€ aan winst op kachel en hulpstukken.
    Dan heb je inderdaad al voor service en garantie betaald, ik kan dan alleen maar hopen dat je service krijgt.
    Voor die prijs koop ik een nieuwe kachel?

    Ik wil hiermee niet tegen de schenen van installateurs stampen, iedereen moet zijn boterham verdienen en geld afgeven aan de staat. Laat ons al consument ook over een aantal dingen kritisch zijn en zelf bepalen of wij al dan niet een serieuze meerprijs willen betalen voor "service" of "garantie"
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 3 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van jeanhup do okt 14, 2010 7:55 pm

    Dirker schreef:Ik was eerst ook van plan om gewoon een kachel in België te bestellen en te laten plaatsen.
    Omdat wij ook nog een schouw nodig hebben lopen de kosten hiervan op.
    Als wij zouden kiezen om alles zelf voor te bereiden (al het werk zelf te doen) dan is de plaatsing gratis of beperkt tot een 100 tal euro's.
    Maar dan moet je het materiaal wel allemaal bij hun kopen (wat normaal is)
    Op een totaalprijs van 3000-3500€ heeft de handelaar wel minimum 1000€ aan winst op kachel en hulpstukken.
    Dan heb je inderdaad al voor service en garantie betaald, ik kan dan alleen maar hopen dat je service krijgt.
    Voor die prijs koop ik een nieuwe kachel?

    Ik wil hiermee niet tegen de schenen van installateurs stampen, iedereen moet zijn boterham verdienen en geld afgeven aan de staat. Laat ons al consument ook over een aantal dingen kritisch zijn en zelf bepalen of wij al dan niet een serieuze meerprijs willen betalen voor "service" of "garantie"

    Kritisch zijn is altijd goed maar er zijn grote verschillen tussen de aanbieders van pelletkachels: als je een beetje rondshopt en onderhandelt zul je vast betere prijzen krijgen dan de bedragen die je hierboven noemt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 3 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast do okt 14, 2010 8:33 pm

    Dirker schreef:Ik was eerst ook van plan om gewoon een kachel in België te bestellen en te laten plaatsen.
    Omdat wij ook nog een schouw nodig hebben lopen de kosten hiervan op.
    Als wij zouden kiezen om alles zelf voor te bereiden (al het werk zelf te doen) dan is de plaatsing gratis of beperkt tot een 100 tal euro's.
    Maar dan moet je het materiaal wel allemaal bij hun kopen (wat normaal is)
    Op een totaalprijs van 3000-3500€ heeft de handelaar wel minimum 1000€ aan winst op kachel en hulpstukken.
    Dan heb je inderdaad al voor service en garantie betaald, ik kan dan alleen maar hopen dat je service krijgt.
    Voor die prijs koop ik een nieuwe kachel?

    Ik wil hiermee niet tegen de schenen van installateurs stampen, iedereen moet zijn boterham verdienen en geld afgeven aan de staat. Laat ons al consument ook over een aantal dingen kritisch zijn en zelf bepalen of wij al dan niet een serieuze meerprijs willen betalen voor "service" of "garantie"

    Beste,

    Mag ik U vragen hoe U komt aan een winst van 1000.00€ per kachel & waar ik deze kachels kan vinden om in mijn gamma mee op te nemen??? Want tot dusver heb ik nog geen modellen in mijn gamma waar ik 1000.00€ marge op heb. Dan spreken we al over CV ketels enzovoort, en dan nog... Ik ga hier nu niet beweren dat er niks verdient is aan pelletkachels want dan stop ik er ook mee. Niemand werkt voor niets veronderstel ik. Maar met zulke straffe uitspraken mag toch wel wat opgelet worden.

    Groeten
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 3 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast do okt 14, 2010 10:17 pm

    Man, man, man, wat kan er hier toch raar gerekend worden???
    Zouden we niet allemaal kachels beginnen verkopen? € 1000 winst per kachel? Ik begrijp niet dat mr Vandenbosch daar zelfs woorden wil aan vuil maken!? Dirker ga eens prijs vragen bij een deftige verdeler, je krijgt zeker korting en nog een levering pellets er gratis bovenop, kijk dan hoeveel winst je kunt maken door het in Italië rechtstreeks te gaan halen met inderdaad risico op technische problemen... Question
    Ik vind dat je bij eigen import de factor "geluk" wel heel ruim moet incalculeren... Rolling Eyes
    Ik zou toch minstens tweemaal nadenken...
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 3 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast do okt 14, 2010 10:52 pm

    Net zoals vroeger zal er de dag van vandaag ook wel eens een zwarte pelletkachel van de camion vallen zeker !
    Voel u niet persoonlijk geviseerd .....het gebeurt in ALLE branches!
    Maar de zelfstandigen klagen altijd .....gaat het goed ..ze klagen...,gaat het slecht ...ze klagen nog meer !!
    Schermen met argumenten als .....kleine winstmarge....veel belastingen...vind ik wel een beetje kleinzielig!
    Trouwens iedereen moet werken voor zijnen boterham!
    Vergelijk dan eens met een ARBEIDER of SIMPELE BEDIENDE waarvan ALLES tot de laatste frank of euro gekend is

    door ........O ja de belastingen!!!!

    Vanuit mijn vroegere functie kon ik bewijzen dat de meeste sjoemelaars in de zelfstandigen zitten en niet
    de kleine man die af en toe eens vergeet 50€ aan te geven!
    Trouwens DIE KLEINE man mag NIKS aftrekken, geen electriciteit ,geen water, geen kuisvrouw , geen dikke

    mercedes....niks,niks,niks, alleen zichzelf!!heel kwaad

    Iedereen weet wel dat een goeien boekhouder veel geld waard is en op lange termijn zichzelf terugbetaalt !

    Sorry hé....het moest eens van mijn lever ..........
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 3 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast do okt 14, 2010 11:14 pm

    Hm Krusty, wijken we niet wat af?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 3 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast do okt 14, 2010 11:23 pm

    Ja inderdaad , maar het ene woord brengt het ander mee !!hé , je weet hoe het gaat!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 3 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast do okt 14, 2010 11:25 pm

    Zegeens wat denk jij over die "zelf-import"?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 3 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast do okt 14, 2010 11:44 pm

    Is het tegen mij SS?

    Ik vind het alleen maar interessant als je er zelf een beetje kunt aan werken anders zou wel eens kunnen zijn dat je als antwoord krijgt ....""Ga het vragen waar je ze gekocht heb ....""

    Zoals het antwoord dat ik kreeg verleden jaar :

    "" Ga je pellets kopen waar je,je kachel gekocht hebt, want ik verkoop alleen pellets aan klanten die bij mij een cv of pelletkachel gekocht hebben......""

    Ja ....het kan goed zijn......maar ook vreselijk slecht aflopen .
    Alhoewel dat ,garantie, waarborg, dienst na-service ,gratis zeer ruime begrippen zijn die toch meestal in het nadeel van de klant uitdraaien.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 3 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast do okt 14, 2010 11:47 pm

    Inderdaad Krusty, het was tegen jou, we zijn het eens meen ik... Wat centen besparen en met een beetje pech een hele hoop miserie over je kop krijgen...
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4754
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 3 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van pedro vr okt 15, 2010 1:57 am

    Dit onderwerp is hier al voor de 5de-6de-7de???? keer ter discussie gekomen op het forum,altijd zal je wel voor en tegenstanders hebben en bij de pelletkachel zelf dan is altijd alles prima TOT ER ZICH EEN PROBLEEM VOORDOET!?WAT DAN?

    Heb het hier wss al een paar keren gezegd maar mijn motto is soms nogal es :kopen doe je bij de man die het maken kan!

    Danku Laughing


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 3 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast vr okt 15, 2010 2:51 am

    Als je goed rondkijkt en niet een bekend merk moet hebben dan kan je even goed een gok wagen met een onbekend, nieuw merk, waar je wel service bij krijgt en waar je wel kan op terugvallen als er vragen of problemen zijn, ik heb ook voor deze optie gekozen en heb binnenkort een heel betaalbare kachel.

    Maar meningen verschillen.

    Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 3 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast vr okt 15, 2010 3:46 am

    vandebosch schreef:
    Beste,

    Mag ik U vragen hoe U komt aan een winst van 1000.00€ per kachel & waar ik deze kachels kan vinden om in mijn gamma mee op te nemen??? Want tot dusver heb ik nog geen modellen in mijn gamma waar ik 1000.00€ marge op heb. Dan spreken we al over CV ketels enzovoort, en dan nog... Ik ga hier nu niet beweren dat er niks verdient is aan pelletkachels want dan stop ik er ook mee. Niemand werkt voor niets veronderstel ik. Maar met zulke straffe uitspraken mag toch wel wat opgelet worden.

    Groeten

    Ik heb nergers gezegd dat het om 1000€ per kachel maar voor de installatie inclusief schouw.
    Als ja alleen de prijs van de stukken voor de schouw bekijkt dan kom je op 1400€ catalogus prijs excl. btw
    Bij de groothandel krijg ik als particulier hier ook al 35% op, de installateur zal nog een betere korting krijgen. Toch betaal ik catalogusprijs aan installateur.
    Tel hierbij uw marge op de kachel en de werkuren en we zitten rap boven de 1000€.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 3 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast vr okt 15, 2010 4:09 am

    Ik vind het toch flauw om iemands rekening (proberen) te maken...
    In de prijzen houden de (goeie) verdelers ook rekening met "service" en daar heb je dan later bij eventuele problemen de voordelen van.
    Tevens vind ik het een goeie raad van Kristel! tof
    ss

    Gesponsorde inhoud


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 3 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za mei 11, 2024 5:52 am