Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 15 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 13 gasten

boke, Cerutti


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+11
remi8
mantas
marc1955
erwin
jeanhup
Uthrex
player
steven
Jef
pedro
Annejanne
15 plaatsers

    Pelletkachel kopen in buitenland


    jeanhup
    verkoper


    Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 2 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van jeanhup do jan 21, 2010 7:23 pm

    Als privépersoon zou ik niet zo snel een wat duurder model kachel in Italië kopen: van zoiets wil je ook dat het perfect loopt. Mocht er een foutje in het branderhuis zitten dan kun je de hele kachel terug sturen + je hebt weken geen kachel.
    Je vindt altijd wel een installateur die je Italiaanse kachel hier wil onderhouden met alle uren en onderdelen betaald. De marges op onderdelen zijn namelijk veel interessanter dan op kachels zelf.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 2 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast do jan 21, 2010 11:08 pm

    jeanhup schreef:Als privépersoon zou ik niet zo snel een wat duurder model kachel in Italië kopen: van zoiets wil je ook dat het perfect loopt. Mocht er een foutje in het branderhuis zitten dan kun je de hele kachel terug sturen + je hebt weken geen kachel.
    Je vindt altijd wel een installateur die je Italiaanse kachel hier wil onderhouden met alle uren en onderdelen betaald. De marges op onderdelen zijn namelijk veel interessanter dan op kachels zelf.


    Akkoord. Maar de gein is nu juist dat ze in Italië goedkoper zijn. En hoe acceptabel is het om een godsvermogen aan een kachel uit te geven die een kapot branderhuis heeft. Ik zou nooit meer en pelletkachel willen! Alsof je een nieuwe wagen gaat halen met een kapotte motor. Sorry, maandag morgen model, schuld van de fabrikant. Die weken ben je kachel ook kwijt bij een lokale verdeler, alleen staat je kachel nu om de hoek. Want je lokale verdeler, moet de onderdelen ook halen uit.....Italië
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 2 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast vr jan 22, 2010 11:37 am

    TheDuder schreef:
    jeanhup schreef:Als privépersoon zou ik niet zo snel een wat duurder model kachel in Italië kopen: van zoiets wil je ook dat het perfect loopt. Mocht er een foutje in het branderhuis zitten dan kun je de hele kachel terug sturen + je hebt weken geen kachel.
    Je vindt altijd wel een installateur die je Italiaanse kachel hier wil onderhouden met alle uren en onderdelen betaald. De marges op onderdelen zijn namelijk veel interessanter dan op kachels zelf.


    Akkoord. Maar de gein is nu juist dat ze in Italië goedkoper zijn. En hoe acceptabel is het om een godsvermogen aan een kachel uit te geven die een kapot branderhuis heeft. Ik zou nooit meer en pelletkachel willen! Alsof je een nieuwe wagen gaat halen met een kapotte motor. Sorry, maandag morgen model, schuld van de fabrikant. Die weken ben je kachel ook kwijt bij een lokale verdeler, alleen staat je kachel nu om de hoek. Want je lokale verdeler, moet de onderdelen ook halen uit.....Italië


    Als mijn kachel stuk is voor langere tijd krijg ik een gratis vervang toestel bij mijn verdeler, niet onbelangrijk gezien mijn kachel mijn hoofdverwarming is.Dat zijn zo van die redenen waarom ik nooit zoiets uit het buitenland zou laten komen.
    Ik koop vaak spullen online in buitenland , want zowat alles is er goedkoper maar een peleltkachel zou ik met toch niet riskeren.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 2 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast vr jan 22, 2010 11:56 am

    als ik er 2 zou kunnen kopen tegen de prijs van 1 kachel hier zou ik het doen .




    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 2 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast vr jan 22, 2010 1:49 pm

    Ik overweeg de aanschaf van een Palazzetti Letizia en deze zou, hier in Duitsland; incl. BTW €2725,10 moeten kosten. In Italie wordt deze aangeboden voor € 1914,96 incl. BTW, transportkosten bedragen €264,= dus voor € 2208,96 staat de kachel voor de deur.

    Ik zal de leverancier hier eens gaan vragen waar dat verschil van ruim € 510,= in zit, ik wil graag betalen voor een goede service maar dit is overdreven. Het feit dat ik op een hier gekochte kachel van de overheid geld terug krijg is geen rechtvaardiging voor deze verhoging.
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 2 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van jeanhup vr jan 22, 2010 2:06 pm

    dicktwist schreef:Ik overweeg de aanschaf van een Palazzetti Letizia en deze zou, hier in Duitsland; incl. BTW €2725,10 moeten kosten. In Italie wordt deze aangeboden voor € 1914,96 incl. BTW, transportkosten bedragen €264,= dus voor € 2208,96 staat de kachel voor de deur.

    Ik zal de leverancier hier eens gaan vragen waar dat verschil van ruim € 510,= in zit, ik wil graag betalen voor een goede service maar dit is overdreven. Het feit dat ik op een hier gekochte kachel van de overheid geld terug krijg is geen rechtvaardiging voor deze verhoging.

    De reden voor het prijsverschil zijn makkelijk aan te wijzen:
    - in Italië worden veel meer pelletkachels verkocht dan hier (heel veel huizen hebben daar geen verwarming - pelletkachels zijn daar een ideale oplossing voor). Handelaren kunnen met een iets lagere marge genoegen nemen.
    - minder tussenpersonen.
    - distributie, service en onderhoud is op veel grotere schaal te regelen waardoor ook enorme kostenvoordelen te behalen zijn.
    - veel meer concurrentie van b.v. grootwinkelbedrijven.

    Overigens vindt ik dit prijsverschil vrij minimaal. Voor die €500,- verschil zou ik 'm zeker lokaal kopen. Als je geld wil besparen kun je ook gewoon een goedkopere kachel overwegen die kwalitatief net zo goed is.
    Ik vind de transportkosten eigenlijk wel wat hoog. Dat moet zeker €100,- lager kunnen. het ids niet de bedoeling dat ze daar ook nog geld op verdienen.

    groet,

    Jean
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 2 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast vr jan 22, 2010 2:11 pm

    @dicktwist


    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 2 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast vr jan 22, 2010 2:42 pm

    @Jeanhup
    Inderdaad is het transport is via een transporteur ook vooe € 100,= te regelen en dan wordt het verschil alleen maar groter. Weekje Italie in de zomer en de kachel zelf meenemen is ook een optie. Het gaat mij er om dat de kachel voor € 1915,= te krijgen is en dat er dan bij de importeur en handelaar een aardige som blijft hangen waarvan ik de meerwaarde niet terug kan vinden. Zoals gezegd, wil ik best betalen voor service mar dan in redelijkheid.

    @krusty
    Precies, daar heb ik mijn info vandaan.
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 2 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van jeanhup vr jan 22, 2010 3:04 pm

    dicktwist schreef:@Jeanhup
    Inderdaad is het transport is via een transporteur ook vooe € 100,= te regelen en dan wordt het verschil alleen maar groter. Weekje Italie in de zomer en de kachel zelf meenemen is ook een optie. Het gaat mij er om dat de kachel voor € 1915,= te krijgen is en dat er dan bij de importeur en handelaar een aardige som blijft hangen waarvan ik de meerwaarde niet terug kan vinden. Zoals gezegd, wil ik best betalen voor service mar dan in redelijkheid.
    Het prijsverschil is zo klein dat ik ervan overtuigd ben dat de Italiaanse handelaar meer marge heeft dan die Duitser (die Italiaan koopt veel goedkoper in rechtstreeks bij de fabriek). En die Italiaan hoeft er ook geen nazorg meer voor te leveren!
    Het heeft dus geen zin om te kijken naar wie een eerlijke marge of niet hanteert (dat blijkt zomaar anders te zijn dan je eerst inschat). Je moet gewoon kijken naar wat voor jou het beste is. En als ik dan zie dat het prijsverschil minimaal is én je via een Duitse leverancier je Bafta-förderung (of hoe het ook mag heten) nog krijgt én je ook nog service ter plaatse zult hebben. Dan had ik mijn keuze snel gemaakt.
    Ik wil niet zeggen dat het niet goed is om rechtstreeks in Italië te kopen maar dan moet er toch al sprake zijn van een significant prijsverschil. Zo bleek de eerste kachel die we voor onszelf kochten (voordat we onze pelletkachelhandel opstarten) hier meer dan 2x zo duur dan in Italië. Toen voelden we ons wel enigszins bekocht. Als we dat eerder onderzocht hadden hadden we ze inderdaad ook in Italië gehaald (de service van de verkoper hier was ook niet om over naar huis te schrijven).

    groet,

    Jean
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 2 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast vr jan 22, 2010 3:23 pm

    >En als ik dan zie dat het prijsverschil minimaal is én je via een Duitse leverancier je Bafta-förderung (of >hoe het ook mag heten) nog krijgt én je ook nog service ter plaatse zult hebben.

    Vanuit mijn portemonnee voelt een verschil van globaal € 785,= (netto-netto) niet bepaald als minimaal aan maar dat terzijde.

    Dat de lokale service een meerwaarde biedt onderschrijf ik al is het zo dat de handelaar voor onderdelen ook bij de importeur moet aankloppen. Het verhaal van de BAFA-förderung klopt ook maar daarvan is nog niets bekend daar de kachel nog aangemeld en gekeurd moet worden (nieuw type).

    Zoals ik in mijn eerste posting al aangaf, voor mij reden om met de lokale handelaar in gesprek te gaan over de hoogte van zijn eerste offerte. Ik ben tenslotte Ollander Smile
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 2 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van player vr jan 22, 2010 3:48 pm

    Ge kunt het inderdaad misschien gebruiken om x kg pellets gratis te krijgen.

    Diegene waar jij zal aankloppen voor een mankement tijdens de garantieperiode zal inderdaad aankloppen bij een importeur, maar wie zegt dat die dit kosteloos gaat doen, als hij merkt dat jouw serienummer niet door hem aangeleverd werd? Stel dan nog dat de garantie Europees gegarandeerd is, dan zal de lokale handelaar je een factuur sturen voor z'n werkzaamheden, wat normaal is hé.
    Wat ook nog een nadeel lijkt. Voor die leverancier ben je geen A-klant. Als hij het druk heeft met z'n eigen klanten, dan kom je achteraan het rijtje wachtende te staan...


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 2 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van jeanhup vr jan 22, 2010 4:02 pm

    dicktwist schreef:Zoals ik in mijn eerste posting al aangaf, voor mij reden om met de lokale handelaar in gesprek te gaan over de hoogte van zijn eerste offerte. Ik ben tenslotte Ollander Smile
    Dat moet je natuurlijk altijd doen.

    player schreef:Diegene waar jij zal aankloppen voor een mankement tijdens de garantieperiode zal inderdaad aankloppen bij een importeur, maar wie zegt dat die dit kosteloos gaat doen, als hij merkt dat jouw serienummer niet door hem aangeleverd werd? Stel dan nog dat de garantie Europees gegarandeerd is, dan zal de lokale handelaar je een factuur sturen voor z'n werkzaamheden, wat normaal is hé.
    Wat ook nog een nadeel lijkt. Voor die leverancier ben je geen A-klant. Als hij het druk heeft met z'n eigen klanten, dan kom je achteraan het rijtje wachtende te staan.
    Bij gewone garantie is je verkoper het aanspreekpunt - of die nu in Italië zit of niet. Als je een apart garantiebewijs hebt van de fabrikant die garantie-oplossing in meerdere landen biedt, kun je je wenden tot de lokale vertegenwoordigers van die fabrikant (officiële dealers en importeurs). Indien het probleem inderdaad door de garantie gedekt wordt zullen zij hun factuur gewoon naar de fabrikant sturen. Alleen als het defect niet onder de garantie valt zul je zelf een factuur krijgen.

    groet,

    Jean
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 2 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast za jan 23, 2010 12:02 pm

    ik heb zoiets voorgehad met een nieuwe auto,
    maand oud reed naar oostenrijk en stukken ,daar naar een dealer gebracht,
    heeft hem ge maakt nieuwe boit ,ik heb papieren bij hem getekend niets betaald,ook niets meer van gehoord
    het zal wel wettelijk zijn,maar als ze moeilijk doen zit u er mee natuurlijk
    ik zou het toch ook niet zover gaan zoeken,kan u een hele hoop zorgen besparen
    ps vrouw gaat naar de tanders,zegd dat haar gebit niet goed past,antwoord gaat er maar mee waar u het late maken heeft en dat zijn dan nog mensen die voor uw welzijn moeten instaan,en zeergoed deld verdienen
    en dat was een tandarts waar wij regelmatig kwamen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 2 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast za jan 23, 2010 3:33 pm

    marcelvml schreef:ik heb zoiets voorgehad met een nieuwe auto,
    maand oud reed naar oostenrijk en stukken ,daar naar een dealer gebracht,
    heeft hem ge maakt nieuwe boit ,ik heb papieren bij hem getekend niets betaald,ook niets meer van gehoord
    het zal wel wettelijk zijn,maar als ze moeilijk doen zit u er mee natuurlijk
    ik zou het toch ook niet zover gaan zoeken,kan u een hele hoop zorgen besparen
    ps vrouw gaat naar de tanders,zegd dat haar gebit niet goed past,antwoord gaat er maar mee waar u het late maken heeft en dat zijn dan nog mensen die voor uw welzijn moeten instaan,en zeergoed deld verdienen
    en dat was een tandarts waar wij regelmatig kwamen

    Dat lijkt me nogal logisch van die tandarts. Die levert een dienst, waarvoor je een uurloon betaalt. Degene die het mis maakt verdiend het geld op het onderdeel en de ander moet de problemen oplossen. Vind je dat niet normaal dan???

    groeten,

    Nicky
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 2 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van steven za jan 23, 2010 4:00 pm

    die andere tandarts verdient toch ook geld?

    Hij brengt zijn werk toch in rekening?


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 2 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast za jan 23, 2010 4:13 pm

    Ook hier zal het wel hetzelfde zijn zeker? Goede tandartsen verdrinken in het werk (bij de mijne is er zelfs een patientenstop)... Als je vaste klant bent en je gaat voor een prothese rechtstreeks bij een tandtechnieker en je loopt hem voorbij... is het dan niet menselijk dat hij je opnieuw naar daar verwijst ?
    Om on topic te blijven, bij pelletkachels is het volgens mij ook logisch dat men de eigen klanten eerst helpt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 2 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast za jan 23, 2010 4:47 pm

    Ja er wordt nogal dikwijls vergeten dat wie geen klant is ,het nog kan worden !!!! Twisted Evil
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 2 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast za jan 23, 2010 5:19 pm

    Beetje off-topic maar wel relevant; toen ik in 2006 vanuit Nederland naar Duitsland emigreerde nam ik een nieuwe auto mee. Netto-netto dus zonder BTW en BPM en deze heb ik in Duitsland aangemeld en de Duitse BTW, toen 16%, betaald en dat scheelde me in totaal 30%.

    In de buurt een Skodadealer gezocht en daar de auto in onderhoud gegeven en die heeft 2 keer een garantieclaim keurig afgehandeld. Dus als dat in de autobranche wel werkt waarom dan bij een kachel niet?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 2 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast za jan 23, 2010 5:33 pm

    Omdat in de kachelbranche enkel fabrieksgarantie op de stukken geldt en deze dienen aangekocht te worden door invoerder ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 2 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast za jan 23, 2010 5:41 pm

    Toch krijg je in veel gevallen éérst de vraag waar je de kachel hebt aangekocht.


    ---------
    Piazzetta 955 - 9kw
    Granilux-Mandi-Clean Fire
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 2 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast za jan 23, 2010 5:50 pm

    [quote]Omdat in de kachelbranche enkel fabrieksgarantie op de stukken geldt en deze dienen aangekocht te worden door invoerder ?

    Vreemd. Toen ik na stevig remmen in een regenbui last had van kromme remschijven zijn deze onder garantie besteld en vervangen. Ik ga er van uit dat die via de importeur aan de garage geleverd worden en bij de fabriek gedeclareerd worden.

    Dat de importeur eenbepaalde vervangingsvoorraad heeft kan ik me indenken maar de claim komt toch bij de fabrikant te liggen neem ik aan.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 2 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast za jan 23, 2010 5:52 pm

    Niet op de werkuren, niet op de transportkosten,...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 2 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast za jan 23, 2010 6:08 pm

    Ann

    Dan zijn we terug bij het begin denk ik. Waarom bij de ene niet en bij de andere het dubbele aangerekend. Klantenbinding zou eens het woord van het jaar mogen worden.

    ---------Piazzetta 955 - 9kw
    Granilux-Mandi-Clean Fire
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 2 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Jef zo jan 24, 2010 1:32 am

    ann schreef:Niet op de werkuren, niet op de transportkosten,...

    Dus als ik deze logica moet aannemen moeten jullie zelf de transportkosten en de werkuren dragen voor de te vervangen onderdelen in mijn(of iemand anders)kachel die onder een garantie periode valt.
    Beste ann moest ik verkoper zijn van pelletkachels en moest ik deze in Italie voor 35% goedkoper(wat waarschijnlijk met een groot aantal nog hoger% zal liggen) kunnen in kopen dan zou ik een vervoermaatschappij in huren en mijn kachels zelf uit Italie importeren met de nodige onderdelen.


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 2 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van steven zo jan 24, 2010 3:08 am

    Jef,

    Het is wel de Belgische importeur die hier opleiding geeft aan installateurs en dat kost ook geld en tijd.

    Er zijn daarom overeenkomsten tussen fabrikant en invoerder qua exclusiviteit, wat heel normaal is.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 2 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gast zo jan 24, 2010 10:31 am

    Jef,

    Het is eigenlijk anders, misschien heb ik het niet goed uitgelegd. Bij pelletkachels staat de importeur in voor vervanging van onderdelen, bijstand in geval van problemen (eventueel komen wij dan mee ter plaatse) en de installateur staat in voor de werkuren.
    En voor de rest wij moeten enkel die garantie dragen voor toestellen die door ons ingevoerd werden. Hierover is de wetgeving terzake ook heel duidelijk.
    En voor de rest ga ik hier geen eindeloze discussie voeren, als je je geroepen voelt om kachels te importeren, zou ik gewoon zeggen ga ervoor !
    Ann

    Gesponsorde inhoud


    Pelletkachel kopen in buitenland - Pagina 2 Empty Re: Pelletkachel kopen in buitenland

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za mei 11, 2024 8:14 pm