Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 27 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 27 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW

    Spike318
    Spike318
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 34
    Leeftijd : 52
    Registration date : 07-01-10

    Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW Empty Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW

    Bericht van Spike318 ma jan 18, 2010 4:48 pm

    Ik heb sinds enkele maanden een Pelletkachel, maar ik begin stilaan schrik te krijgen
    Trillingen van het wormwiel en als er washing op de display staat dan is het bijna als er ne vlieger overkomt.

    Kan ik zelf al iets doen, omdat ik nog geen technieker heb hier gekregen, het toestel is onder garantie, maar het is echt vervelend aan't worden.

    Ik heb een Youtube filmpje gemaakt met daarop mijn probleem, ik hoop dat er vlug iemand komt of heeft iemand hier een oplossing voor, en de kachel doet het bijna enkel in de laagste power stand

    Op volgende link kan je het filmpje bekijken.
    In het begin hoor je het geluid van het wormwiel en op het einde dan stijgt er precies een vliegtuig op. Zeker tot het einde kijken . javascript:emoticonp('spring')

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW Empty Re: Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW

    Bericht van Gast ma jan 18, 2010 8:53 pm

    ik zou eens de stekker uittrekken en eens aan de ventilatoren draaien --is precies of de extractie motorschtroef ergens tegenaan schuurt -is misschien losgekomen of in het fabriek niet te goei gemonteerd .




    gr fleur


    Laatst aangepast door fleur op ma jan 18, 2010 10:12 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW Empty Re: Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW

    Bericht van steven ma jan 18, 2010 9:40 pm

    Spike,

    heb je het al overlegt met de verkoper?


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW Empty Re: Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW

    Bericht van Gast ma jan 18, 2010 10:48 pm

    hallo

    ik heb u filmje gezien en dat lawaai van de spiraal heb ik ook al gehoord in een winkel
    waar ze dit merk verkochten vond dat toen ook zeer vervelend.

    groetjes
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW Empty Re: Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW

    Bericht van jeanhup di jan 19, 2010 12:06 am

    Spike318 schreef:Ik heb sinds enkele maanden een Pelletkachel, maar ik begin stilaan schrik te krijgen
    Trillingen van het wormwiel en als er washing op de display staat dan is het bijna als er ne vlieger overkomt.

    Kan ik zelf al iets doen, omdat ik nog geen technieker heb hier gekregen, het toestel is onder garantie, maar het is echt vervelend aan't worden.

    In het begin hoor je het geluid van het wormwiel en op het einde dan stijgt er precies een vliegtuig op.
    Vooral het harde geluid van de extractie-fan lijkt me niet normaal. Als je het zelf wil oplossen (maar dat lijkt me niet verstandig bij een kachel die pas een paar maanden oud is) zou je kunnen overwegen om de extractiefan eens schoon te maken.

    Ik leg even uit hoe dit moet bij Adler (en zustermerken Kalor en Artel), ik ga ervan uit dat dit bij jouw kachel wel ongeveer hetzelfde zal zijn:
    - verwijder de linkerzijkant
    - rechtsonderin (als je er vanaf de zijkant tegenaan kijkt) vind je een ventilator gemonteerd in een P-vormige behuizing die uitkomt in de rookgasafvoer. Dat is de extractiefan. Je moet de plaat losschroeven waarin deze gemonteerd is (is vastgezet met enkele inbusschroeven). Zie [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    - Je kunt deze plaat met daarop de fanmotor dan voorzichtig neerleggen. Haal enkele stekkerverbingen los als dit nodig is. Wees vooral voorzichtig met de verbinding die midden bovenop de motoras zit (die kan nog wel eens kwetsbaar zijn).
    - Borstel nu de bladen van de fan schoon, stofzuig het fanhuis en omgeving goed uit (je kunt proberen om met een buigzame borstel alle aanwezige kanalen goed schoon te maken).
    - Controleer voor de zekerheid even of de fan gelijkmatig rond loopt door deze enkele omdraaiingen met je hand te laten doen.
    - Zet alles weer in elkaar en controleer of alle verbindingen en connectoren weer goed zijn aangesloten.
    - Test je pelletkachel.

    N.B.: Als je nog garantie hebt zou ik dit niet zelf doen zonder eerst de leverancier geconsulteerd te hebben (of hem/haar een ultimatum gesteld te hebben). Maar in het algemeen zou dit de garantie niet mogen 'breken' omdat dit een normale procedure is die bij het jaarlijks onderhoud hoort.

    Succes!

    Jean
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW Empty Re: Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW

    Bericht van Gast di jan 19, 2010 9:14 am

    Sorry,

    Dit vind ik geen goed idee, je hebt er 2 jaar garantie op dus moet de technieker van de zaak komen om dit op te lossen, ala je alles gaat open draaien zeggen ze misschien dat het jou fout is!!!
    Elke dag 2x bellen totdat ze komen, waar heb je die gekocht???

    Mvg,

    Michel
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW Empty Re: Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW

    Bericht van jeanhup di jan 19, 2010 10:24 am

    michel schreef:Sorry,

    Dit vind ik geen goed idee, je hebt er 2 jaar garantie op dus moet de technieker van de zaak komen om dit op te lossen, ala je alles gaat open draaien zeggen ze misschien dat het jou fout is!!!
    Als je goed leest zie je dat ik daar ook 2x voor waarschuw.
    Overigens is het nog maar de vraag of dit een garantiegeval is. Kan ook gewoon overmatige aanslag of stof zijn. Bij sommige kachels adviseren ze om elke 500 branduren het bovenstaande onderhoud (+ branderruimte + alle kanalen) uit te voeren. Met een beetje koude winter zit je binnen 3 maanden al bijna aan het dubbele aantal branduren. Het is dus best mogelijk dat dit puur een reinigingskwestie is.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW Empty Re: Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW

    Bericht van Gast di jan 19, 2010 10:28 am

    Spike318 schreef:Ik heb sinds enkele maanden een Pelletkachel, maar ik begin stilaan schrik te krijgen
    Trillingen van het wormwiel en als er washing op de display staat dan is het bijna als er ne vlieger overkomt.

    Kan ik zelf al iets doen, omdat ik nog geen technieker heb hier gekregen, het toestel is onder garantie, maar het is echt vervelend aan't worden.

    Ik heb een Youtube filmpje gemaakt met daarop mijn probleem, ik hoop dat er vlug iemand komt of heeft iemand hier een oplossing voor, en de kachel doet het bijna enkel in de laagste power stand

    Op volgende link kan je het filmpje bekijken.
    In het begin hoor je het geluid van het wormwiel en op het einde dan stijgt er precies een vliegtuig op. Zeker tot het einde kijken . javascript:emoticonp('spring')

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Dit klinkt inderdaad alles behalve normaal, gewoon contact opnemen met de verkoper, filmpje eventueel doorsturen en dan kan hij zelf komen om het probleem op te lossen of hij kan het doorgeven aan de technische dienst van edilkamin zelf hier in belgïe.
    Geen enkel probleem dus. Enig nadeel hierbij is weer dat er voorrang gegeven wordt aan kachels die niet meer warmen dus kan je een week of 2 geduld moeten hebben. Niet erg plezant maar daar moet je dan een beetje begrip voor hebben, in de kou zitten is nog steeds erger als wat lawaai.

    Groetjes,

    Vandebosch Nicky
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW Empty Re: Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW

    Bericht van Gast di jan 19, 2010 11:14 am

    Eigenlijk zou men bij de kenmerken van een pelletkachel ook het aantal decibels moeten opgeven: volgens een soort aanvaarde standaard gemeten.
    Het zou helpen bij het kiezen van een kachel.

    robo2
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW Empty Re: Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW

    Bericht van Gast di jan 19, 2010 11:55 am

    vandebosch schreef:
    Spike318 schreef:Ik heb sinds enkele maanden een Pelletkachel, maar ik begin stilaan schrik te krijgen
    Trillingen van het wormwiel en als er washing op de display staat dan is het bijna als er ne vlieger overkomt.

    Kan ik zelf al iets doen, omdat ik nog geen technieker heb hier gekregen, het toestel is onder garantie, maar het is echt vervelend aan't worden.

    Ik heb een Youtube filmpje gemaakt met daarop mijn probleem, ik hoop dat er vlug iemand komt of heeft iemand hier een oplossing voor, en de kachel doet het bijna enkel in de laagste power stand

    Op volgende link kan je het filmpje bekijken.
    In het begin hoor je het geluid van het wormwiel en op het einde dan stijgt er precies een vliegtuig op. Zeker tot het einde kijken . javascript:emoticonp('spring')

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Dit klinkt inderdaad alles behalve normaal, gewoon contact opnemen met de verkoper, filmpje eventueel doorsturen en dan kan hij zelf komen om het probleem op te lossen of hij kan het doorgeven aan de technische dienst van edilkamin zelf hier in belgïe.
    Geen enkel probleem dus. Enig nadeel hierbij is weer dat er voorrang gegeven wordt aan kachels die niet meer warmen dus kan je een week of 2 geduld moeten hebben. Niet erg plezant maar daar moet je dan een beetje begrip voor hebben, in de kou zitten is nog steeds erger als wat lawaai.

    Groetjes,

    Vandebosch Nicky





    nicky

    laat me toe dit even te vragen ,zijn er dan zoveel kachels die niet meer werken of in defekt staan dat een mens 14 dagen moet wachten vooraleer men komt zien wat er met je kachel aan de hand is ???
    dit vindt nu geen reclameslogan wat je hier verkondigd hoor !




    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW Empty Re: Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW

    Bericht van Gast di jan 19, 2010 11:59 am

    Ik hoop dat jeanhup een lijst van kachelmerken kan plaatsen die een dergelijk onderhoud adviseren elke 500 branduren !!!
    Macht ik er zo eentje hebben dan staat die kachel binnen het uur op straat.

    500 uren = normale winter = 15h/dag = 500/15 = elke 33 dagen een technieker bellen om groot onderhoud te doen = ROMMEL

    Het nadeel van ventilatoren is dat ze snel speling krijgen op de as aangezien ze geen serieus lager hebben en direkt uitdrogen. Hangt sterk van de leverancier en de gekozen kwaliteitsgraad af. Waarschijnlijk in waarborg beide ventilatoren te vervangen maar daar heeft uw installateur het laatste woord in.
    Mocht het niet in waarborg worden uitgevoerd hou ons dan op de hoogte.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW Empty Re: Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW

    Bericht van Gast di jan 19, 2010 12:35 pm

    lawaai, stof ,maar als ik hier lees kopen sommigen van de goedkkoopste pellets
    en sommige zijn plakkerig je ziet dat ook op de ruit en dat plakkerig ding blijft dan
    ook op de schroef en rookventilator hangen en dan zal het nodig zijn om de 500 uren te kuizen
    DURE PELLETS DIE GOEDKOPE

    groeten
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW Empty Re: Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW

    Bericht van Gast di jan 19, 2010 12:48 pm

    fleur schreef:
    vandebosch schreef:

    Dit klinkt inderdaad alles behalve normaal, gewoon contact opnemen met de verkoper, filmpje eventueel doorsturen en dan kan hij zelf komen om het probleem op te lossen of hij kan het doorgeven aan de technische dienst van edilkamin zelf hier in belgïe.
    Geen enkel probleem dus. Enig nadeel hierbij is weer dat er voorrang gegeven wordt aan kachels die niet meer warmen dus kan je een week of 2 geduld moeten hebben. Niet erg plezant maar daar moet je dan een beetje begrip voor hebben, in de kou zitten is nog steeds erger als wat lawaai.

    Groetjes,

    Vandebosch Nicky





    nicky

    laat me toe dit even te vragen ,zijn er dan zoveel kachels die niet meer werken of in defekt staan dat een mens 14 dagen moet wachten vooraleer men komt zien wat er met je kachel aan de hand is ???
    dit vindt nu geen reclameslogan wat je hier verkondigd hoor !




    gr fleur


    Kachels die niet meer werken... of klanten die er niet mee kunnen omgaan???
    Als ik iedere keer moest noteren dat ik langs moet gaan en het probleem ligt aan: slechte pellets, geen onderhoud, bakje vergeten leeg te maken, stekker vergeten in te steken, ...... dan zou je begrijpen waarom, als ik alles moest opschrijven wat ik meemaak soms kan ik een boek schrijven. Met als hoofdoorzaak dat geprobeerd wordt het onderhoud zo lang mogelijk tegen te houden: beter als er iets kapot gaat want dan is het in garantie en kost het niks. Zo werkt dat tegenwoordig al. Een onderhoud kost geld. Een herstelling niet want die hoort onder garantie uitgevoerd te worden.
    Gelukkig is niet iedereen zo.
    Pellettoevoer bijregelen want het is te warm in de zomer... in de winter nog eens terug want het is te koud.
    Moet ik nog verder gaan.....
    En dat zal heus niet bij mij alleen zijn dus kan dat soms even duren ja, de grote problemen krijgen voorrang. Dat lijkt me toch zeer logisch.

    Groetjes
    Spike318
    Spike318
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 34
    Leeftijd : 52
    Registration date : 07-01-10

    Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW Empty Re: Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW

    Bericht van Spike318 di jan 19, 2010 12:53 pm

    Kachel is gekocht bij Vandebosch
    en dagelijks wordt deze volledig zuiver gemaakt, met aszuiger en de verbrandinghaard wordt ook deftig gekuist.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW Empty Re: Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW

    Bericht van Gast di jan 19, 2010 12:56 pm

    Spike318 schreef:Kachel is gekocht bij Vandebosch
    en dagelijks wordt deze volledig zuiver gemaakt, met aszuiger en de verbrandinghaard wordt ook deftig gekuist.

    Ik had het ook niet over jou Spike, maar over andere gevallen.
    Stuur me je gegevens eens door via PM of heb je al iets laten weten op de firma?
    Ik weet eigenlijk niet goed waar ik zit met de kachel...op de foto kan ik enkel een marea zwart zien en verder niks.

    Groetjes.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW Empty Re: Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW

    Bericht van Gast di jan 19, 2010 1:16 pm

    hallo,

    Is dat niet de beplating die rammelt?
    Wij hebben een iris+, die soms ook begon te rammelen (klonk ongeveel 't zelfde) - ik had initieel overal een beetje papiertjes tussen gestoken, en laatst om de pelletbak te kuisen die rooster eruit gehaald (en niet meer terug geplaatst) en 't gerammel is weg... Maar idd, eigenlijk mag die kachel niet zo trillen, en moet de verkoper zulks oplossen...

    Erwin
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW Empty Re: Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW

    Bericht van Gast di jan 19, 2010 1:25 pm

    @vandenbosch
    Ik citeer:
    Pellettoevoer bijregelen want het is te warm in de zomer... in de winter nog eens terug want het is te koud.
    Moet ik nog verder gaan.....

    Mijn vraag:
    Waarom houden jullie de codes achter , kunnen deze niet spontaan aan de klant meegegeven worden als die erom vraagt met een beetje uitleg of telefonische hulp geven van het hoe en wat te doen ????
    Ik kreeg de codes niet - ik verdenk mijn verkoper ervan , om zoveel mogelijk te kunnen weerkomen en telkenmale 40 €, casa,casa!!! Ik heb wel ondertussen wel de codes en heb het heuvel min of meer kunnen verhelpen.

    Ik heb verleden jaar 2009 rond jan/feb 3 x gebeld , telkenmale werd er opgenomen en gevraagd naar mijn tel.nummer ,want de installateur(baas) ging mij terugbellen ........tot nu toe ,niemand teruggebeld , niks ,noppes ,nada !!!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW Empty Re: Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW

    Bericht van Gast di jan 19, 2010 1:28 pm

    Beste Krusty,

    Wie heeft er ooit beweert dat ik de codes achter houdt???
    En ik leg het zeker ook uit aan mijn klanten hoe ze dat moeten doen.
    Mss een nieuw topic starten wie de parameters heeft van mij gekregen en wie niet.
    Niet iedereen wil daar aan beginnen hé.

    Groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW Empty Re: Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW

    Bericht van Gast di jan 19, 2010 1:43 pm

    Dan ben je een zeldzame verkoper die ze wel geeft, maar meestal wordt daar niet over gesproken tot de kachel verkocht is!!



    .....................................
    Trouwens ik wil hier nog een gouden tip geven aan toekomstige pelletbranders !!!

    KOOP ALLEEN EEN PELLETKACHEL BIJ EEN VERKOPER DIE ALLEEN PELLETKACHELS VERKOOPT ZONDER DAT DAAR STRIJKIJZERS,WASMACHIENEN,FRIGOS,DROOGKASTEN en allerhande andere rommel verkocht worden !!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW Empty Re: Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW

    Bericht van Gast di jan 19, 2010 2:58 pm

    Krusty,

    Ik stuur je dadelijk even een PM.

    groetjes.
    Spike318
    Spike318
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 34
    Leeftijd : 52
    Registration date : 07-01-10

    Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW Empty Re: Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW

    Bericht van Spike318 di jan 19, 2010 4:42 pm

    Hey jongens ik startte dit berich niet op ruzie te maken, ik wil gewoon een oplossing voor mijn probleem.

    Ik heb daarstraks eens een waterpas op mijn kachel gelegd, maar dat zag er niet zo goed uit, pootjes een beetje bijgeregeld maar de pootjes waren allemaal een beetje krom !!??
    Tijdens transport gebeurd ? Want ik ben hier niet aan mijn kachel geweest ze staat nog steeds op de plaats waar de installateur ze heeft gezet.
    Ik heb het zo goed en kwaad als het kan de pootjes bijgeregeld, en er is al een verbetering.
    @ Vandebosch ik heb Eddy een mail gedaan met de details tot in de puntjes.
    Hopelijk komt er iemand eens snel kijken.[img][/img]
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW Empty Re: Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW

    Bericht van jeanhup di jan 19, 2010 4:46 pm

    hobbymachine schreef:Ik hoop dat jeanhup een lijst van kachelmerken kan plaatsen die een dergelijk onderhoud adviseren elke 500 branduren !!!
    Macht ik er zo eentje hebben dan staat die kachel binnen het uur op straat.

    500 uren = normale winter = 15h/dag = 500/15 = elke 33 dagen een technieker bellen om groot onderhoud te doen = ROMMEL

    Het nadeel van ventilatoren is dat ze snel speling krijgen op de as aangezien ze geen serieus lager hebben en direkt uitdrogen. Hangt sterk van de leverancier en de gekozen kwaliteitsgraad af. Waarschijnlijk in waarborg beide ventilatoren te vervangen maar daar heeft uw installateur het laatste woord in.
    Mocht het niet in waarborg worden uitgevoerd hou ons dan op de hoogte.

    Hobbymachine: het was in elk geval een Italiaanse fabriek - ik weet niet meer welke precies, we hebben er bijna een tiental bezocht voordat we onze keuze gemaakt hebben.
    Overigens adviseert Adler/Artel/Kalor dit onderhoud elke 900 branduren uit te voeren. Dat heeft verder niks met de kwaliteit van de ventilatoren te maken (zijn van EBM-Pabst) maar puur en alleen vanwege het feit dat het foutloos opereren van een pelletkachel voor het allergrootste gedeelte afhangt van maar één ding: het schoonmaken.
    In Italië geeft onze fabrikant 8 jaar garantie op deze kachels (mits onderhoudscontract bij ze afgesloten). Hoeft dus zeker geen rommel te zijn! Ik denk dat het eerder voorzichtigheid is.
    Better safe than sorry!

    Het type extractieventilators dat in vele pelletkachels gebruikt wordt is uitermate toegerust om dit soort werk te doen, dit doen gelijksoortige modellen al tientallen jaren in verwarmingsketels, airco's, wasdrogers etc. Er gaat relatief weinig mis met dit soort ventilatoren en als ze vervangen moeten worden gaat dit makkelijk en ze zijn relatief goedkoop.

    Overigens zegt niemand hier dat je verplicht bent om de pelletkachel door de leverancier te laten schoonmaken. Wij doen het zelf één keer voor en leveren een beschrijving mee van hoe het moet. De klant kan dan zelf kiezen of deze de volgende keer van onze diensten gebruik wil maken of niet.
    Volgens mij werken vele andere bonafide pelletkachelhandelaars (zoals Nicky) ook op deze manier.

    Groet,

    Jean
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW Empty Re: Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW

    Bericht van Gast di jan 19, 2010 4:56 pm

    Spike318 schreef:Hey jongens ik startte dit berich niet op ruzie te maken, ik wil gewoon een oplossing voor mijn probleem.

    Ik heb daarstraks eens een waterpas op mijn kachel gelegd, maar dat zag er niet zo goed uit, pootjes een beetje bijgeregeld maar de pootjes waren allemaal een beetje krom !!??
    Tijdens transport gebeurd ? Want ik ben hier niet aan mijn kachel geweest ze staat nog steeds op de plaats waar de installateur ze heeft gezet.
    Ik heb het zo goed en kwaad als het kan de pootjes bijgeregeld, en er is al een verbetering.
    @ Vandebosch ik heb Eddy een mail gedaan met de details tot in de puntjes.
    Hopelijk komt er iemand eens snel kijken.[img][/img]

    Ik heb je een PM gestuurd, dit is toch geen ruzie. Eerder een discussie, dat moet kunnen.
    Laat me even je gegevens via PM terug weten en we lossen het op. Er is een email adres om technische problemen op door te geven.
    Beter doe je dat op dit adres dan op hetgene van de dienst verkoop of dienst boekhouding. Dan komt het ook dadelijk bij de juiste personen terecht.

    Groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW Empty Re: Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW

    Bericht van Gast di jan 19, 2010 5:01 pm

    @ jean:

    Ik was even aan het twijfelen aan BONAFIDE handelaars, maar goed dat ik het even opzocht. Het tegenovergestelde van malafide dus. Weeral wat bijgeleerd.

    groetjes

    Nicky
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW Empty Re: Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW

    Bericht van Gast di jan 19, 2010 5:55 pm

    OK Jeanhup, 900 uren lijkt er al beter op maar is voor een grote onderhoudsbeurt toch nog vrij snel na elkaar. Vele forumbezoekers laten hun kachel 24/24 draaien en als ze dan zouden vernemen dat hun waarborg niet gelden zou omdat het interval tussen onderhoudsbeurten te lang is geweest ???
    En zelf dat onderhoud uitvoeren ? Stofzuigen tot daar nog maar ventilatoren uitbouwen en reinigen, kitten en terugplaatsen, linten vervangen ? Als er dan iets misloopt is de fabriekswaarborg zowiezo weg want in elke waarborgbeschrijving is er spraak van "bevoegd personeel" ... doen ze bij ons ook trouwens.

    Gesponsorde inhoud


    Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW Empty Re: Veel lawaai bij Marea Eldil kamin 9.3 KW

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 10:21 pm