Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
Wie is er online?
Er zijn in totaal 14 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 14 gasten
Geen
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
+6
walter
ss
erwin
steven
Jellemina
cuypersmarc
10 plaatsers
Welke kachels maken niet veel lawaai ?
Gast- Gast
- Bericht nummer 1
Welke kachels maken niet veel lawaai ?
Kan er mij iemand zeggen welke kachels er niet veel lawaai maken ?
cuypersmarc- Pelletkacheltje
- Aantal berichten : 274
Leeftijd : 61
Registration date : 29-11-10
- Bericht nummer 2
Re: Welke kachels maken niet veel lawaai ?
Rika kachels naar het schijnt ? waarom weet ik ook niet.
misschien om dat deze geen warme lucht ventilator hebben.
mijn vrouw hoopt dat onze Topo er snel staat ze is het beu om met hout te sleuren, ik wacht al 5 weken maar het zal aan de upgrades liegen dat we wat langer moeten wachten. ik hoop wel dat ze de zakken van 15kg kan heffen anders moet ik dat doen
misschien om dat deze geen warme lucht ventilator hebben.
mijn vrouw hoopt dat onze Topo er snel staat ze is het beu om met hout te sleuren, ik wacht al 5 weken maar het zal aan de upgrades liegen dat we wat langer moeten wachten. ik hoop wel dat ze de zakken van 15kg kan heffen anders moet ik dat doen
Jellemina- Pellet
- Aantal berichten : 58
Registration date : 11-11-10
- Bericht nummer 3
Rika kachels werken inderdaad zonder ventilator. Het verspreiden van de warmte duurt iets langer maar is vrij geluidloos. Je hoort enkel de worm.
Gast- Gast
- Bericht nummer 4
Ik heb al een paar maal bij mensen thuis een thermorossi gehoord(of juist niet...)en tov andere merken valt het ventilatorgeluid heel hard mee; te vergelijken met het natuurlijke jagen vd vlam in een houtkachel(nochtans wél mét ventilator). Dit stoorde mij absoluut niet. Bij andere merken is het soms als een houcassette die staat te blazen.
Ik moet ook nog mijn keuze maken en voor mijn vrouw is het geluid ook een vd criteria....
Groeten,
Joeriboeri
Ik moet ook nog mijn keuze maken en voor mijn vrouw is het geluid ook een vd criteria....
Groeten,
Joeriboeri
steven- Moderator
- Aantal berichten : 5472
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08
- Bericht nummer 5
een kachel die niet aan staat of een Rika
Lieve223, waar moet ze staan, hoe groot is die ruimte, wat is verwachte comfortniveau (tussenseizoen - winter) ???
Eerst eens meten hoe groot de pot is en dan beginnen koken hé.
Eerst eens meten hoe groot de pot is en dan beginnen koken hé.
erwin- Admin
- Aantal berichten : 32462
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10
- Bericht nummer 7
lieve223 schreef:Kan er mij iemand zeggen welke kachels er niet veel lawaai maken ?
iedere pelletkachel met ventilator hoor je, daar moet je aan wennen, tis zoals langs een spoorweg wonen, na twee nachten hoor je de trein niet meer
- Bericht nummer 8
lieve223 schreef:Kan er mij iemand zeggen welke kachels er niet veel lawaai maken ?
lieve, ik zou de kachel die je eerst in gedachte had eens gaan beluisteren bij an, dat is het beste wat je kan doen
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
Tja , wat is lawaai ??
Voor de ene is het reeds lawaai als het geluid 40 DB bedraagt dat dan voor de andere op 60 DB ligt.
Een kachel gaan beluisteren in een grote verkoopsruimte is geen goed idee en geeft een vals gevoel .
Diezelfde kachel in een leefruimte van 4 X 8 zal evenveel geluid produceren en mogelijk hinderlijk zijn omdat het geluid niet kan uitdeinen.
Voor de ene is het reeds lawaai als het geluid 40 DB bedraagt dat dan voor de andere op 60 DB ligt.
Een kachel gaan beluisteren in een grote verkoopsruimte is geen goed idee en geeft een vals gevoel .
Diezelfde kachel in een leefruimte van 4 X 8 zal evenveel geluid produceren en mogelijk hinderlijk zijn omdat het geluid niet kan uitdeinen.
ss- PELLETKACHEL!
- Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 71
Registration date : 22-11-10
- Bericht nummer 10
Jellemina schreef:Rika kachels werken inderdaad zonder ventilator. Het verspreiden van de warmte duurt iets langer maar is vrij geluidloos. Je hoort enkel de worm.
Afhankelijk van het model hoor je AMPER de worm! Rika zonder de optie "ventilator" echt stil, echte kwaliteit, maar prijzig te noemen.
Groeten,
ss
Gast- Gast
- Bericht nummer 11
Onze MCZ cap is ook zonder ventilator, je hoort ook de worm niet!
enkel de pellets hoor je in het bakje vallen...
enkel de pellets hoor je in het bakje vallen...
walter- Pelletje
- Aantal berichten : 25
Registration date : 19-01-09
- Bericht nummer 12
Ook ik kan BEVESTIGEN dat onze RIKA - TOPO werkelijk stil is tijdens het gebruik.
Tijdens het opstarten hoor je de ventilator die de vlam moet aanwakkeren maar dat is kortstondig.
Na het opstarten, dan is het enige wat je kan horen, het VALLEN van de PELLETS. Die schuiven via hun "SCHUIFAF" in het branderpotje. Verder is het echt stil.
Werkelijk voorval : Bezoekers vorige winter, dachten dat wij in de keuken een vogeltje in een kooitje hadden welk zaadjes uit zijn bakje aan het pikken was... Bleek niet meer dan het vallen van de pellets te zijn. Zij hebben een houtcassette met ventilator en waren verbaasd over de "stille" werking.
Het WORM hoor ik af en toe maar daar moet ik al echt voor opletten.
Niet echt goedkoop deze kachel maar tot nu toe ( 1.5 jaar oud ) zeer tevreden.
Hou het WARM !
Success met je TOPO.
Walter
Tijdens het opstarten hoor je de ventilator die de vlam moet aanwakkeren maar dat is kortstondig.
Na het opstarten, dan is het enige wat je kan horen, het VALLEN van de PELLETS. Die schuiven via hun "SCHUIFAF" in het branderpotje. Verder is het echt stil.
Werkelijk voorval : Bezoekers vorige winter, dachten dat wij in de keuken een vogeltje in een kooitje hadden welk zaadjes uit zijn bakje aan het pikken was... Bleek niet meer dan het vallen van de pellets te zijn. Zij hebben een houtcassette met ventilator en waren verbaasd over de "stille" werking.
Het WORM hoor ik af en toe maar daar moet ik al echt voor opletten.
Niet echt goedkoop deze kachel maar tot nu toe ( 1.5 jaar oud ) zeer tevreden.
Hou het WARM !
Success met je TOPO.
Walter
Gast- Gast
- Bericht nummer 13
Pelletstof probleem
Hallo,ik heb een Rika Como deze verwarmt voor het 2j myn woning deze is vry stil ,ik had een klein probleem ,ik hoorde regelmatig een storend geluid van de worm ( deze werd veroorzaakt door het stof dat by myn vorige pellets aanwezig was) nu zyn het er van een betere kwaliteit en zie probleem opgelost ,
alainvanackere- Pelletkacheltje
- Aantal berichten : 217
Leeftijd : 55
Registration date : 08-05-13
- Bericht nummer 14
wij hebben een Superior Monia 8.5kw op P4 maakt de ventilator wat lawaai voor de rest hoor je die kachel niet
buiten als ik s'middag alleen eens in de zetel wat kan rusten hoor ik nu en dan de pellets eens vallen.
dan lig mijn kleinste zoontje in bed en is het muistil in huis daar kan ik eens van genieten .
buiten als ik s'middag alleen eens in de zetel wat kan rusten hoor ik nu en dan de pellets eens vallen.
dan lig mijn kleinste zoontje in bed en is het muistil in huis daar kan ik eens van genieten .
Huismerk pellets
Eco line pellets 3.65 €
ERDA Pellets
colleken- Pelletkacheltje
- Aantal berichten : 233
Leeftijd : 57
Registration date : 25-11-12
- Bericht nummer 15
Ik vind dat onze paizzetta p963 ook heel stil is .
Uthrex- Pelletkachel
- Aantal berichten : 904
Leeftijd : 55
Registration date : 29-10-08
- Bericht nummer 16
Maar geluid is relatief. Ik vind het geluid van mijn Saey (lees Rika) al storend. Gelukkig koos ik niet voor een inbouw of een andere kachel met ruimte-ventilator (Helaas weet iedereen hier dat ik een nogal moeilijk iemand ben :p).
Maar voor alle duidelijkheid. Vrijwel alles is relatief. Ga vooral nooit luisteren naar een kachel bij een verkoper (of in de winkelruimte, of bij hem thuis). Een winkelruimte is in de verste verte niet vergelijkbaar met uw living (woonruimte). Wellicht staan er meerdere kachels te branden, op en zo laag mogelijke stand.
Maar voor alle duidelijkheid. Vrijwel alles is relatief. Ga vooral nooit luisteren naar een kachel bij een verkoper (of in de winkelruimte, of bij hem thuis). Een winkelruimte is in de verste verte niet vergelijkbaar met uw living (woonruimte). Wellicht staan er meerdere kachels te branden, op en zo laag mogelijke stand.
Leeftijd : 57
Registration date : 11-05-10
- Bericht nummer 17
heb een rika en maakt heel weinig of niks lawaai
erwin- Admin
- Aantal berichten : 32462
- Bericht nummer 18
over geluid van kachels staat [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] nog een interessant topic om eens door te lezen als achtergrondinformatie..
ik heb een Mcz Tray en deze is wel stil , zonder ventilator !
maar je hoort zoals in elke pelletkachel de pellets in het bakje vallen ....
maar je hoort zoals in elke pelletkachel de pellets in het bakje vallen ....
Gast- Gast
- Bericht nummer 20
Off-topic verwijderd, de topictitel is "Welke kachels maken niet veel lawaai?" en berichten over je kachel die veel lawaai maakt horen hier niet thuis.