Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 12 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 12 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+9
erwin
Dan12
Maggy
stef123
Annejanne
steven
Fleur
nick1
kenzo229
13 plaatsers

    italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ??

    kenzo229
    kenzo229
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 53
    Registration date : 29-11-12

    italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ?? Empty italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ??

    Bericht van kenzo229 wo dec 05, 2012 8:14 am

    hey hey ,
    gisteren wisten kijken voor een pelletkachel.
    Die vrouw wist ons te vertellen dat wat we ook kiezen we zeker gaan italiaanse mochten kiezen ( behalve eventueel edilkamin dat ging er nog door want verkocht ze zelf). Het rare vind ik dat de meeste merken die men in onze regio verkopen allemaal italiaanse zijn. Dus nu zijn we aan het twijfelen. Ik vond dit zo een vreemde opmerking vandaar mijn vraagje hier.
    Het is el moeilijk genoeg om een goede installateur te vinden dat we nog eens alle italiaanse merken ook van ons lijstje zouden moeten schrappen.

    grts,
    kenzo
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ?? Empty Re: italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ??

    Bericht van nick1 wo dec 05, 2012 8:18 am

    Zie: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3081
    Registration date : 06-12-11

    italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ?? Empty Re: italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ??

    Bericht van Fleur wo dec 05, 2012 8:22 am

    @kenzo
    en heb je dan niet gevraagd welke kachel je volgens die dame wel moest kopen......


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ?? Empty Re: italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ??

    Bericht van steven wo dec 05, 2012 8:55 am

    1 tip, koop daar niet!

    als ze zoiets vertellen, dan komt het niet goed.



    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ?? Empty Re: italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ??

    Bericht van Annejanne wo dec 05, 2012 9:00 am

    Als Edilkamin dan toch niet goed is, waarom verkoopt die dat dan nog?????? Zo'n verkoper komt bij mij al echt niet goed over....


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    stef123
    stef123
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 323
    Registration date : 22-09-12

    italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ?? Empty Re: italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ??

    Bericht van stef123 wo dec 05, 2012 9:03 am

    Geen Italiaanse kachel kopen....behalve Edilkamin omdat ze die zelf verkoopt...
    Welke kachels verkoopt ze nog behalve Edilkamin?
    Ik zou daar al niet kopen als ze met zo'n "truuken" beginnen.
    mvg
    Stef

    Anonymous
    Gast
    Gast


    italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ?? Empty Re: italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ??

    Bericht van Gast wo dec 05, 2012 9:36 am

    Da meeste pelletkachels zijn toch van Italiaanse makelij dacht ik? Of ben ik daar dan zo mis in?
    Ik ben allleszins héél tevreden met mijn Italiaanse kachel.

    Groetjes, Benny 67
    Maggy
    Maggy
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 134
    Registration date : 19-05-10

    italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ?? Empty Re: italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ??

    Bericht van Maggy wo dec 05, 2012 11:18 am

    Ook ik ben tevreden met mijn Italiaanse kachel. Al heb ik wel de pech gehad dat Artel kort na de aanschaf met een nog veel beter model kwam. Kijk maar eens in [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] vanaf pagina 18. Ik moet voor dezelfde schoonmaakbeurt maar liefst 7 boutjes losdraaien, met dit nieuwe model gaat het vrijwel zonder gereedschap, sneller, meer werkruimte in de kachel voor handen en stofzuiger. En dat dan ook nog met een nog hoger rendement.
    Prachtig design, een dubbele deur waardoor onze hond zich niet brandt aan het glas, motoren en elektronica lijken me van hoge kwaliteit, mooie vlammetjes, lage stookkosten, goede handleiding en service, wat kun je je meer wensen van een pelletkachel?
    Okee, uit dezelfde fabriek schijnen onder andere merken ook minder goede kachels te komen. Maar die zijn dan vast ook weer een stuk goedkoper. Ja, en voor de helft van de prijs heb je een Chinees in huis. Wie weet kwalitatief net zo goed maar ik betwijfel het.
    Uit welk land zouden dan volgens die Edil Kamin verkoopster wel goede kachels komen? Ik zou haar wel eens willen doorzagen over haar argumenten.


    _________________
    Artel Evo M-K
    Dan12
    Dan12
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 201
    Registration date : 18-12-11

    italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ?? Empty Re: italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ??

    Bericht van Dan12 wo dec 05, 2012 12:00 pm

    De uitspraak van deze verkoopster zegt heel veel van haar (on)deskundigheid inzake pelletkachels.
    Ik kan me ergeren aan zulke foute info.
    (Of is het verkooptactiek ?)
    En hoe ik dààr over denk kan ik beter niet hier neerschrijven.. heel kwaad


    _________________
    Mvg. Dan12



    edilkamin atlanta pelletketel CV
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ?? Empty Re: italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ??

    Bericht van erwin wo dec 05, 2012 12:13 pm

    kenzo229, haar man heeft waarschijnlijk ook nog propere handen.
    eindconclusie: wegblijven daar!


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    kenzo229
    kenzo229
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 53
    Registration date : 29-11-12

    italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ?? Empty Re: italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ??

    Bericht van kenzo229 wo dec 05, 2012 12:23 pm

    heel zeker dat we daar niet gaan kopen, zaak heeft meer dan 30 jaar ervaring maar vraag me af in wat.
    rika was het enigste deugdelijk merk volgens haar.
    er waren veel tegenstellingen in haar uitspraken. bv zij verwarmde een grote loft (slecht geisoleerd)met een rika topo maar ze twijfelde wel of wij ons huis ( goed geisoleerd) zouden kunnen verwarmen met een pelletkachel. we zouden beter bij onze houtkachel blijven want dat is gezelliger en warmer volgens haar.

    ik was zo aangedaan van haar uitspraken vandaar dat ik het hier ff vermelde.

    grts
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ?? Empty Re: italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ??

    Bericht van Uthrex wo dec 05, 2012 12:39 pm

    Ik vind wel dat die madam gelijk had hoor. Weg met die Italiaanse kitsch. Het feit dat die meest verkocht worden ligt aan de lage inkoopprijs (prijs van oud ijzer zeg maar). De verkoopprijs kan dan makkelijk factor 4 hebben.
    Rika is uiteraard een topmerk, vrijwel het enige dat de naam 'pelletkachel' waard is.

    Maakt het toch makkelijk om een keuze te maken. Knip, Italianen van de lijst. Scheelt al veel in het zoekwerk Wink

    Uthrex



    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ?? Empty Re: italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ??

    Bericht van Gast wo dec 05, 2012 1:05 pm

    Dus bijna alle pelletkachels zijn slecht? Het merendeel komt toch echt uit Italië van b-merken tot topmerken!
    De lage prijs heeft ook met aantallen te maken die door de fabriek worden verkocht, net als materiaalkeuze.
    Rika is een mooie en goede kachel, net als Edilkamin, Piazzetta, MCZ, allemaal topmerken.

    Het zijn geen auto's he waar we over praten. En zelfs dan, tegenwoordig zijn de Italianen volgens mij qua auto's toch beter dan vroeger.


    Laatst aangepast door PelletkachelPlaza op wo dec 05, 2012 1:07 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : iets vergeten)
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ?? Empty Re: italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ??

    Bericht van harrielok wo dec 05, 2012 1:35 pm

    Er zijn meer verkopers die het moeten hebben van negatieve uitlatingen over bepaalde produkten, lees pelletkachels c.q. pellets.
    Ik zie dit als een zwakte, als jij niet je eigen produkten kunt aanprijzen, ga jij produkten van een ander negatief beoordelen.
    Kortom geen zaken mee doen.


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    niel
    niel
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 59
    Leeftijd : 45
    Registration date : 14-10-09

    italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ?? Empty Re: italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ??

    Bericht van niel wo dec 05, 2012 3:10 pm

    En mijn verkoper zei toen ik mijn pelletkachel kocht dat een goeie pelletkachel een italiaanse pelletkachel was....
    Ik denk dat je je niet mag vastpinnen op italiaans of niet italiaans.
    Het ene merk zal kwalitatief al beter zijn dan het andere. Neem de tijd om hier op het pelletforum wat rond te snuffelen bekijk alle merken is en de gebruikerservaringen dan ben je al een heel stuk op weg.(of weet je het helemaal niet meer pale )
    Ga ook eens meerdere merken en kachelwinkels bekijken om de verschillen te zien en te horen.


    _________________
    Thermorossi 3001
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3081
    Registration date : 06-12-11

    italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ?? Empty Re: italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ??

    Bericht van Fleur wo dec 05, 2012 3:28 pm

    pas na 20 jaar gaan we hier een degelijke balans kunnen opmaken qua aankoopprijs/duurzaamheid/onkostenbalans
    ik koop altijd een produkt die al jaren op de markt is ,die zijn duurzaamheid bewezen heeft,uitzicht heeft voor mij geen belang.
    met deze kachels had ik geen referentie-punt en heb ik op andere punten moeten voortgaan,keuze materiaal(gietijzer),welk merk verdeelt al jaren kachels ..enz.


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ?? Empty Re: italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ??

    Bericht van Gast wo dec 05, 2012 3:29 pm

    Italie is top in het maken van sportwagens
    Italie is top in design
    Italie is top culinair
    Italie is top in hifi en muziekinstallaties
    Italie is top om te reizen
    Italie is top historisch
    Italie is top in kunst
    Italie is de bakermat van onze cultuur (griekenland ook)
    Italie bouwt de mooiste en beste pelletkachels
    Italie.. oei, overdrijf ik nu niet een beetje

    Dat er nu nog altijd mensen zijn die zo in cliché's denken.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3081
    Registration date : 06-12-11

    italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ?? Empty Re: italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ??

    Bericht van Fleur wo dec 05, 2012 3:39 pm

    da van die vrouwen heb je nog vergeten cantodea


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Dan12
    Dan12
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 201
    Registration date : 18-12-11

    italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ?? Empty Re: italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ??

    Bericht van Dan12 wo dec 05, 2012 3:51 pm

    en ook dat lekkere ijs. heerlijk.


    _________________
    Mvg. Dan12



    edilkamin atlanta pelletketel CV
    Anonymous
    Gast
    Gast


    italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ?? Empty Re: italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ??

    Bericht van Gast wo dec 05, 2012 4:20 pm

    Inderdaad, ook top sportauto's, top hifi (Sonus Faber, etc.) mooie dames, lekker ijs, mooi weer, mooi land... cheers

    Wat doen we hier nog?? Wink

    Fleur heeft gelijk, over 20 jaar weten we inderdaad wat de echte goede kachels zijn....


    Laatst aangepast door PelletkachelPlaza op wo dec 05, 2012 4:22 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : iets vergeten)
    Maggy
    Maggy
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 134
    Registration date : 19-05-10

    italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ?? Empty Re: italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ??

    Bericht van Maggy do dec 06, 2012 9:36 am

    Italie als bakermat van onze cultuur, daar heb ik wat moeite mee. De Romeinen hadden een ander begrip van Pax (vrede) dan ik, massale slavernij was de hoeksteen van hun economie, naar schatting een miljoen gladiatoren, slaven en veroordeelden zijn voor het amusement van het volk in de arena's afgeslacht. Maar laten we niet alle Italianen over een kam scheren. De ijsjesverkoper en pizzeria hebben (hopelijk) weinig te maken met de Mafia, de tasjesrovende brommerbendes in Rome en Napels en de grootschalige corruptie.

    Terug naar de kachels: Ik verwacht persoonlijk dat ruim binnen 20 jaar er kachels zullen zijn waarvan inferieur plaatwerk doorgeroest raakt, diverse mensen hebben al te kampen met motoren en elektronica die het begeeft. Het is maar afwachten welke onderdelen nog leverbaar zijn tegen de tijd dat we ze nodig hebben. Het tweaken (zelf aanpassen en ingrijpend verbouwen) van pelletkachels beperkt zich op dit moment nog tot weinig mee dan een enkele GSM sturing. Ik verwacht dat we ons in dit forum in de toekomst serieuzer zullen moeten gaan bezighouden met zelf plaatwerk lassen en zetten, alternatieve onderdelen zoeken...

    Heeft dat nog wat met Italie te maken?


    _________________
    Artel Evo M-K
    Anonymous
    Gast
    Gast


    italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ?? Empty Re: italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ??

    Bericht van Gast vr dec 07, 2012 5:21 pm

    @Maggy,

    Slavernij is niet iets van de italianen/romeinen alleen. Slavernij heeft in alle culturen, rangen en standen voorgekomen, tot zelfs laat in de 20ste eeuw. Ook onze duur betaaalde consumptie maatschappij wordt in stand gehouden door een moderne vorm van slavernij. Of hoe zou je de arbeidsvoorwaarden anders noemen in pakweg China, India waar mannen, vrouwen en zelfs kinderen tot 12 uur en 6 dagen op 7 moeten werken voor een hongerloon. Enfin wat ik eigenlijk bedoelde is dat Italië de bakermat van de Westerse wereld was zoals hij geëvolueerd is tot wat hij is. Natuurlijk waren de Romeinen en Grieken geen lieverdjes.

    Wat mijn Piazzetta en zijn plaatwerk betreft: ik denk dat het plaatwerk mij zal overleven.. en hopelijk doet de elektronica het binnen tien jaar nog altijd.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ?? Empty Re: italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ??

    Bericht van Gast vr dec 07, 2012 5:37 pm

    Terug naar de kachels: Ik verwacht persoonlijk dat ruim binnen 20 jaar er kachels zullen zijn waarvan inferieur plaatwerk doorgeroest raakt, diverse mensen hebben al te kampen met motoren en elektronica die het begeeft. Het is maar afwachten welke onderdelen nog leverbaar zijn tegen de tijd dat we ze nodig hebben. Het tweaken (zelf aanpassen en ingrijpend verbouwen) van pelletkachels beperkt zich op dit moment nog tot weinig mee dan een enkele GSM sturing. Ik verwacht dat we ons in dit forum in de toekomst serieuzer zullen moeten gaan bezighouden met zelf plaatwerk lassen en zetten, alternatieve onderdelen zoeken...

    Laat ik net doen of ik dit serieus neem, verwachten dat een elektrotechnisch apparaat 20 jaar mee gaat lijkt me een Miele-droom. Ik zou dan een pelletkachel kopen van een merk uit Saudi-Arabië en een koelkast uit Groenland omdat ze daar de meeste expertise hebben met diverse extreme temperaturen.

    Feit is dat er zeer goede pelletkachels gemaakt worden in Italië alsmede in Amerika en ik heb nog nergens kunnen lezen dat voor het normale gebruik en onderhoud een plaatwerkersdiploma vereist is. Misschien voor de zekerheid ergens een lasslaaf kopen?
    jc
    jc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 213
    Leeftijd : 55
    Registration date : 05-10-10

    italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ?? Empty Re: italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ??

    Bericht van jc vr dec 07, 2012 6:05 pm

    bij artel in italie vertelden ze me dat er 56 verschillende merken waren alleen al in italie was in 2006
    het kunnen er nu meer zijn ofwel hebben de grote de kleintjes op gekocht


    _________________
    <br>
    Maggy
    Maggy
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 134
    Registration date : 19-05-10

    italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ?? Empty Re: italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ??

    Bericht van Maggy za dec 08, 2012 12:27 pm

    @cantadea: Je hebt groot gelijk. Maar mijn vroegere docent Grieks en Latijn die met misplaatste trots over de bakermat van onze cultuur sprak, heeft mij hiervoor allergisch gemaakt. Ga alsjeblief niet uit van de juistheid van het lemma [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] op de overlegpagina staat de nodige kritiek hierop, alsmede een uitgebreide litteratuurlijst.

    Als ik mij niet vergis zijn er al diverse mensen geweest die op dit forum gemeld hebben dat hun branderbakje niet het eeuwige leven bleek te hebben. Het plaatwerk in de verbrandingsruimte van mijn eigen kachel vertoont binnen 2 jaar al lichte roestvlekjes.

    @dicktwist: ik snap niet wat je aan mijn bericht niet serieus neemt. Ik verwacht juist even als jij dat onze kachels uit zichzelf heus geen verwachte levensduur van 20 jaar hebben. Maar er zijn nog heel wat mensen die een koelkast en/of wasmachine van meer dan 20 jaar oud in huis hebben. Niet verstandig want zuinig omspringen met energie, daar hadden de ontwerpers van die apparaten nog niet van gehoord.

    Wat mij betreft gaat mijn kachel mij wel overleven.


    _________________
    Artel Evo M-K

    Gesponsorde inhoud


    italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ?? Empty Re: italiaanse kachels bij voorbaat slechte kachels ??

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 5:29 pm