Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 23 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 22 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Ervaring pelletketels

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaring pelletketels Empty Ervaring pelletketels

    Bericht van Gast vr aug 06, 2010 7:51 pm

    Beste forumleden,

    Onderstaande vraag heb ik ook gesteld op Ecobouwers, dus sorry voor degenen die het dubbel lezen.

    Wij zijn van plan een pelletketel aan te schaffen voor de verwarming van de CV + tapwater + vloerverwarming. Nu hebben wij twee leveranciers bij ons in de buurt gevonden die een ketel kunnen leveren, installeren en onderhouden. We hebben de keuze tussen:

    1) Bio Comfort+ 24kW (Deens merk) met voorraadbak van 320 liter en een (combi)zonneboiler van 400 liter.

    2) Attack Pelletketel 30kW (Slowaaks merk) met voorraadbak van 330 liter een (combi)zonneboiler van 600 liter.

    Aangezien we niet veel informatie over deze ketels kunnen vinden (zeker niet in Nederland), vroegen wij ons af of er hier op het forum iemand een van deze ketels heeft en wat de ervaringen zijn. Overigens willen we de zonnecollectoren pas in een later stadium aanschaffen.

    Alvast bedankt voor de reacties.

    Irene
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaring pelletketels Empty Re: Ervaring pelletketels

    Bericht van Gast za aug 07, 2010 12:42 pm

    Ik kom na enig zoeken bij Slovakheating in Bolsward terecht en kan daar aardig wat informatie vinden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaring pelletketels Empty Re: Ervaring pelletketels

    Bericht van Gast za aug 07, 2010 4:08 pm

    Beste Dicktwist,

    Ja, dat klopt wel. Maar ik ben meer op zoek naar ervaring van gebruikers/kenners. Is iemand bekend met dit of het andere merk? Hoe staat het met de kwaliteit, etc.?
    Ik heb gezien dat er ook een Belgische importeur van Attack bestaat, dus ik hoopte dat er een gebruiker op het forum zou zitten.

    krista
    krista
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 96
    Leeftijd : 54
    Registration date : 09-06-09

    Ervaring pelletketels Empty Re: Ervaring pelletketels

    Bericht van krista zo aug 08, 2010 11:19 am

    hallo

    hier is er eens iemand langsgeweest voor die attack ketel maar die ketel kwam niet in aanmerking voor de belsstingsvermindering daar ze ergens een certificaat te kort komen.Waarbij ik niet wil zeggen dat het geen goeie ketel is maar ik kijk dan toch liever uit naar een ketel die wel in aanmerking komt

    groeten



    _________________
    extraflame irina,clam pelletketel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaring pelletketels Empty Re: Ervaring pelletketels

    Bericht van Gast zo aug 08, 2010 11:43 am

    Ik heb geen idee hoe dat met certificaten zit, omdat wij hier in Nederland helemaal geen subsidie of belastingvermindering krijgen voor dit soort ketels. Wel bestaat er subsidie voor warmtepompen en zonnepanelen, maar de regeling worden om de haverklap veranderd. Het is dus niet iets waar we vanuit gaan of op kunnen vertrouwen.

    Via een PB kreeg ik nog wel de opmerking dat de buffertank van 600 liter nogal klein is in verband met de vloerverwarming. Is daar een bepaald rekensommetje voor of kun je uitgaan van wat de fabrikant voorstelt?

    Hetzelfde geldt eigenlijk voor de kW, de ene komt met 24kW terwijl de andere met 30kW komt. Mocht die 30kW nu iets "te veel" zijn, zitten daar dan nog grote nadelen aan?

    Gesponsorde inhoud


    Ervaring pelletketels Empty Re: Ervaring pelletketels

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 8:10 pm