Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 11 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 9 gasten

SICCO


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    niewe edilkamin verdeler van pelletkachels en pelletketels

    Groene Ridder
    Groene Ridder
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 53
    Registration date : 06-02-11

    niewe edilkamin verdeler van pelletkachels en pelletketels Empty niewe edilkamin verdeler van pelletkachels en pelletketels

    Bericht van Groene Ridder za mei 19, 2012 7:39 pm

    @Steven, kan je deze verdeler toevoegen onder edilkamin verdelers?
    Het gaat over Van Gossum Technics
    Eikeveldstraat 2B, 3272 Messelbroek(vlaams brabant).
    013/555046
    Het is een familiebedrijf. De persoon met wie ik gesproken heb is Rudy Van Gossum: 0476/640461

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] oftewel [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Bjorn Van Gossum:0494/872292
    Benny Van Gossum: 0476/782665
    Roald Van Gossum: 0474/675785

    Afgelopen vrijdag was het daar opendeur.Rudy is chauffagist van opleiding. Ze doen ook nog in mazout en gasketels van het merk Chappéé en hebben er edilkamin bijgenomen.
    Rudy stelde mij iets voor: De edilkamin ottawa koppelen aan mijn mazoutketel van chappéé(vermits we maar heel weinig verbruiken). Hij zou dan een regeling voorzien waardoor er uiteraard altijd voorrang wordt gegeven aan pellets. Maar dat niet alleen: hij zou maar één schouw voorzien (met een klep in om zo een wisselwerking te voorzien. Helemaal begreep ik zijn uitleg niet..Maar mag dit wel: twee brandstoffen op 1 schouw? Kunnen jullie iets laten weten en jullie mening eens kwijt.  

    Voor de rest leek mij dit wel een bekwaam persoon te zijn
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    niewe edilkamin verdeler van pelletkachels en pelletketels Empty Re: niewe edilkamin verdeler van pelletkachels en pelletketels

    Bericht van steven za mei 19, 2012 8:50 pm

    als er maar 1 tegelijk de schouw gebruikt, kan dat dan een probleem zijn?

    denk het niet


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Keteltje
    Keteltje
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 55
    Registration date : 15-01-12

    niewe edilkamin verdeler van pelletkachels en pelletketels Empty Re: niewe edilkamin verdeler van pelletkachels en pelletketels

    Bericht van Keteltje zo mei 20, 2012 5:03 pm

    Dat mag niet wegens gevaar op koolstofmonoxidevergiftiging door uitwaseming.
    Eigenlijk is dit voorzien voor als men op verschillende verdiepingen verwarmingstoestellen aansluit en bv. alleen het laagst geplaatste zou werken, dan kan de rook e.d. zich een weg zoeken via de hoger gelegen openingen. (lees: schouwaansluitingen).
    Maar als je beide ketels op dezelfde verdieping plaatst reduceer je het gevaar.
    (Ikzelf heb het toch zo gedaan en het werkt perfect Laughing )
    Enkel opletten dat je beide schouwbuizen niet juist tegenover elkaar laat uitmonden. Bij mezelf monden ze op 45° van elkaar in de schouw uit.
    Ik heb ook mijn aansluiting van mijn pelletketel hoger in de schouw gemaakt dan deze van de mazoutketel. Dit is gemakkelijk te maken met de schouwbuizen waarmee de pelletketel wordt aangesloten, zodoende zou de rook van mijn mazoutketel terug naar beneden moeten komen in deze buis, wat zeer onwaarschijnlijk is. Ook heeft dit als voordeel dat de weinige asse die anders de schouw zou invliegen nu meteen terug naar beneden zakt in deze buis en gemakkelijk kan verwijderd worden via het schouwpotje beneden aan deze buis.
    Ikzelf heb beide ketels aangesloten op een gemetste schouw met Bemalpotten.
    Mijn mazoutketel blijft het hele jaar door aanstaan om sanitair warm water te produceren.
    Zelfs indien beide ketels tegelijkertijd werken geeft dit geen probleem.
    Voorts heb ik de pelletketel aangesloten in de vertrek- en terugloopleiding naar mijn radiatoren. Hiertussen heb ik wel afsluitkranen geplaatst, zodoende kan ik altijd één van beide ketel van het net afkoppelen indien er iets zou schelen, ook hoef ik dan niet alle water van de volledige installatie af te laten. Ook heb ik in de vertrekleiding van de pelletketel een terugslagklep geplaatst, zodat wanneer ik in het tussenseizoen mijn mazoutketel opzet (die dan misschien één à twee maal per dag aanspringt)deze zijn warm vertrekwater niet in omgekeerde weg in mijn pelletketel stuwt en deze nodeloos opwarmt.
    Ook is een goede installateur die zijn stiel kent een must, ikzelf had het probleem dat als ik de pelletketel opstartte deze soms in overtemperatuur ging en in alarm ging doordat de circulatiepomp van de pelletketel het water niet weggestuwd kreeg. Ikzelf dacht dat het probleem lag bij de voorheen genoemde terugslagklep (veerdruk te hoog?), maar na een tussenkomst van de installateur, heeft deze mijn vertrektemperatuur van het ketelwater op 48°c gezet i.p.v. 38°c en was het probleem opgelost.(dit is de temperatuur bij dewelke de circulatiepomp van de pelletketel begint te draaien)
    Tot slot, ook ik heb de Ottawa staan en ben er zeer tevreden van.(ook al door het belastingvoordeel waarvan ik toen toch nog heb kunnen meegenieten heel happy )

    Gesponsorde inhoud


    niewe edilkamin verdeler van pelletkachels en pelletketels Empty Re: niewe edilkamin verdeler van pelletkachels en pelletketels

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 2:36 pm