Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 38 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 38 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    graag jullie menig schouw met foto

    Anonymous
    Gast
    Gast


    graag jullie menig schouw met foto Empty graag jullie menig schouw met foto

    Bericht van Gast di aug 10, 2010 2:59 pm

    hoi
    mijn pelletkachel zou in de living staan ,ik ga in de living omhoog naar de gang ,in de gang nog een meterke of 2 omhoog dan door de muur aan het kleine vensterke (zwart gespuit op foto )
    daar kan ik kiezen horizontaal nog een buisje van 50 cm,
    of elleboog van 45 graden en nog schuinomhoog een buisje van 50 cm eventueel met regenkapje op
    muur staat noord-west gericht
    totale hoogte van buizen 5 a 6 meter
    aanzuiglucht zou ik ook evetueel van boven nemen met pvc buis van in de gang of buiten ?
    wat denken jullie [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    graag jullie menig schouw met foto Empty Re: graag jullie menig schouw met foto

    Bericht van jeanhup di aug 10, 2010 3:30 pm

    Hoi,

    De plek op de gevel lijkt me prima. Houdt er wel rekening mee dat je lichte voeg en je witte dakgoot iets vies kunnen worden van de roet (jaarlijks even poetsen).

    Als je in totaal meer dan 6 meter afvoer hebt adviseer ik om een afvoerbuis met diameter 100mm te kiezen.
    Pas wel op met de buizen die door de gang boven lopen - die kunnen nog wel 100-150 graden worden.

    Aanzuiglucht zou ik niet van boven nemen: je trekt daar dan koude lucht naar binnen. Kies eerder voor luchttoevoer van buiten of de kelder.

    groet,

    Jean

    Anonymous
    Gast
    Gast


    graag jullie menig schouw met foto Empty Re: graag jullie menig schouw met foto

    Bericht van Gast di aug 10, 2010 3:55 pm

    en die verloop van 80 naar 100 direct op de kachel steken ?? en dan zo verder werken met T-stuk met condensopvang en buizen naar boven ?
    en buiten ?nog een horizontaal buisje van 50 of nog een bocht van 45 graden en dan nog kort buisje ?
    groeten jl
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    graag jullie menig schouw met foto Empty Re: graag jullie menig schouw met foto

    Bericht van jeanhup di aug 10, 2010 4:30 pm

    jl schreef:en die verloop van 80 naar 100 direct op de kachel steken ?? en dan zo verder werken met T-stuk met condensopvang en buizen naar boven ?
    en buiten ?nog een horizontaal buisje van 50 of nog een bocht van 45 graden en dan nog kort buisje ?
    groeten jl

    Ik zou een T-stuk nemen waar je met 80 in kunt en met 100 uit. Als je eerst een verloop plaatst komt de kachel te ver naar voren.

    Buiten is een horizontaal buisje van 50 cm het makkelijkst te boren, een 45 graden buis zorgt echter voor een betere trek - wel daarna weer een 45 graden bocht om horizontaal uit te komen en dan een regen/windkapje monteren (als je die monteert op 45 graden regent het in).

    groet,

    Jean

    Gesponsorde inhoud


    graag jullie menig schouw met foto Empty Re: graag jullie menig schouw met foto

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 3:05 am