Ik ben hier al paar dagen het forum aan het lezen en heb hier al veel info gevonden en al veel geleerd, waarschijnlijk veel meer dan dat ik na een paar bezoekjes zou te weten komen bij verkopers.
Dus dikke proficiat voor jullie forum, al is het wel heeeeel veel om te lezen.
Ik ben al langs geweest bij 1 verkoper maar daar waren ze juist gestart met pelletkachels en de verkoopster wist er dus niks over en ik moest maar eens een afspraak maken. Dit maakte voor mij al geen te goede indruk.
Ik ben dus op zoek naar verkopers met ervaring uit de regio Mechelen en zou het op prijs stellen mocht er iemand met een paar goeie referenties kunnen geven. Ik ben een vrouw dus dan denken de meeste ook nog eens dat ze me alles gaan kunnen wijs maken
Ik zoek een pelletkachel om mijn benedenverdieping mee te verwarmen, cv zou ik houden voor badkamer en zolderkamers mee te verwarmen. Mijn te verwarmen oppervlakte is ongeveer 145 m³, mijn huis is 9 jaar oud, heb dubbel glas maar is niet super geïsoleerd zoals het tegenwoordig moet.
Waar ik daarstraks wel effe van geschrokken ben terwijl ik hier aan het lezen was, is dat je m³ gas x 1.70 kg moet doen voor zelfde resultaat, als ik dat hier voor mezelf dan uitreken (mijn verbruik 4163 m³ gas op een jaar, 70% voor verwarming, 2914,1 m³ x 1,7 kg = 4953 kg pellets op een jaar) dan kom ik ongeveer uit op 1288€ per jaar aan pellets terwijl ik voor men gas 1110,03€ heb betaald. Of zie ik dit verkeerd.
Kortom ik kan nog veel info gebruiken.
Kristel