Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 13 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers

+2
steven
erwin
6 plaatsers

op zoek ...

Gast
    Gast

op zoek ... - Pagina 2 Empty Re: op zoek ...

Bericht van Gast vr okt 01, 2010 4:58 pm

Kristel, ik zou de "Gouden Raad" van Steven volgen! Een pelletkachel is toch net iets ingewikkelder dan een houtkachel, je hebt volgens mij een "stielman" nodig bij deze gesofisticeerde kachel (vol electronica o.a.).
    Succes ermee,
    groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast vr okt 01, 2010 5:00 pm

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] (probeer nog 200€ lager , doe een bod)

Vergelijk de nieuwprijs + btw 6 of 21% en de occassieprijs ( 2 jaar oud)

Wat zijn de bijkomende kosten???
    -Kun je deze zelf plaatsen
    - T stuk + buis
    -Als je ze ter plaatse niet ziet branden ....NOOIT KOPEN

En stel je dan de vraag "Loont het de moeite toch een redelijk groot risico te lopen"

Je zou bvb zijn factuur kunnen vragen en kijken wie de verkoper is van de kachel, en eens met hem contact opnenen en vragen of hij de instalatie wil doen en AFSTELLEN en de verdere NAVERKOOPDIENST wil doen van je kachel ( probeer veilig te spelen)

petrah
    petrah
    Pellet
    Pellet

Aantal berichten : 154
    Registration date : 25-08-10

Bericht van petrah vr okt 01, 2010 5:06 pm

ik zou ook de raad van steven opvolgen ,anders kom je misschien net zo te staan dan wij die de kachel bij een onwetende kachelverkoper hebben gekocht , ik heb dit forum pas ondekt na onze aankoop en gelukkig hier al veel geleerd en goed geholpen met raad , ik had liever een kachel aangeschaft na alle info .
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast vr okt 01, 2010 5:07 pm

Nog iets :

Is de installateur akkoord indien de kachel op een ander adres geplaatst wordt de garantie te laten doorlopen

( zeker checken)

Maar in eerste instantie , doe een bod van 200€ lager , je weet nooit , maar 100 € is ook OK!
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast vr okt 01, 2010 5:10 pm

petrah schreef: ik zou ook de raad van steven opvolgen ,anders kom je misschien net zo te staan dan wij die de kachel bij een onwetende kachelverkoper hebben gekocht , ik heb dit forum pas ondekt na onze aankoop en gelukkig hier al veel geleerd en goed geholpen met raad , ik had liever een kachel aangeschaft na alle info .

Op de factuur kun je zien wie de verkoper is en dan hier op het forum kijken of dit een betrouwbare verkoper is !!
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper

Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

Bericht van jeanhup vr okt 01, 2010 8:12 pm

kristel schreef:iemand soms ervaring met deze kachel : FAIR M3 10 kW
    staat er eentje op kapaza voor 1750€
    Voor dat geld koop je ook een een prima nieuwe pelletkachel van ongeveer hetzelfde vermogen. En dan heb je garantie en ondersteuning van je leverancier/installateur.

groet,

Jean
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast vr okt 01, 2010 8:13 pm

hallo petrah ; ik zou ook opletten en ze zeker willen zien branden , maar voor 1900€ heb je ook al een nieuwe pelletkachel met 2jaar garantie en goede nabehandeling bij terracotta tegelkachels in overpelt, de plaats die krusty vernoemde. verschillende vrienden hebben er daar een van...
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast vr okt 01, 2010 10:15 pm

dankje voor al de goede raad
    er zou nog garantie bij zijn maar ik moet dit eerst nog zien natuurlijk, 1750€ zou ik er ook nooit voor geven want dan kan ik evengoed een nieuwe kopen met zekere garantie, service enz.
    er staat wel vermeld dat de kachel nog kan aangestoken worden en dat je ze kan zien branden, wat wel raar is, het is omdat ze cv gaan leggen, ik wil juist een kachel om zo weinig mogelijk mijn cv te gebruiken, de omgekeerde wereld dus

Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast za okt 02, 2010 12:30 am

Hoy, Wij hebben ons vorig jaar een Edilkamin Marea met speksteen aangeschaft. Ik heb vandaag nog tegen mijn vrouwtje gezegd dat dit de beste investering is die we de laatste tijd hebben gedaan. Onze kachel is het mooiste meubel in huis en er heerst (zeker nu met de eerste koude) een gezellige warmte en sfeer in huis. Kortom een echte aanrader. Ik weet niet van waar je afkomstig bent, maar als je wil mag je altijd eens komen kijken naar onze kachel. Wat de installatie betreft hebben we een heel goede installateur gehad, die een prima service aanbiedt en zijn beloftes nakomt.

Groetjes,

Doin
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast za okt 02, 2010 5:19 pm

Doin,

Ik ben afkomstig van Sint Katelijne Waver vlakbij Mechelen. Waar heb je de kachel gekocht?

Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast za okt 02, 2010 8:22 pm

Kristel,

Onze kachel komt van Ecolutions in Zepperen, dat is natuurlijk niet bij de deur voor u.

Doin
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast za okt 02, 2010 11:04 pm

Ik weet niet juist waar Zepperen ligt maar het klinkt ver Smile

Maandag ga ik kijken bij verdeler van Karmek en Flumenfire in Zoersel, ik houd jullie op de hoogte.

Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast ma okt 04, 2010 9:12 pm

Zoals ik in ander topic al vermeld heb ben ik vandaag gaan kijken en ben tot hiertoe heel tevreden.
    Mijn voorkeur gaat uit naar het merk Flumenfire Ambra. Nog enkel wat details nakijken en dan ben ik verkocht denk ik.

Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast di okt 12, 2010 6:40 pm

De kogel is dus door de kerk.
    Vandaag gaan kijken bij Ecovlam en meteen besteld.
    Kachel Phebo Stufe, model Afrodite 9kw, een simpele strakke kachel, kleur kon zelf gekozen worden, ik heb gekozen voor een zwarte. Wat voor mij ook wel een pluspunt is, is dat het rooster waar de warme lucht uit komt naar beneden gericht is, wat maakt dat de lucht naar beneden blaast en zo omhoog kan. Bij vele kachels wordt dit vooruit geblazen en de kachel zou voor onze zetel komen en dat zou dan rechtstreeks in ons gezicht vliegen. Tot hiertoe niks dan goeds te vertellen zowel over de kachel als over Ecovlam zelf.
    Nog dikke 2 weken en dan mag het voor mijn part koud worden zodat ik goed van mijn kachel gebruik kan maken
    Smile
    Ik heb hier op de korte tijd dat ik hier geregistreerd ben al veel opgestoken en wijzer geworden, wat mijn zoektocht vergemakkelijkt heeft. Verder zal ik hier blijven volgen en mijn verdere bevindingen meedelen.

Groetjes
    Kristel
    petrah
    petrah
    Pellet
    Pellet

Aantal berichten : 154
    Registration date : 25-08-10

Bericht van petrah di okt 12, 2010 8:03 pm

gefeliciteerd met je aankoop , als je net zoveel plezier van je kachel krijgt als wij hebben dan reken ik op positieve bevindingen van jouw kant uit ,
    groetjes petra
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast di okt 12, 2010 9:20 pm

Dankje, alleen moet ik nog even geduld hebben en laat dat nu even moeilijk zijn Smile als je dan de knoop doorhakt wil je liever vandaag dan morgen je nieuwe aanwinst proberen maar ik ben er zeker van dat we er plezier zullen aan hebben, en als ze hier staat kan ik weer op zoek naar de juiste pellets, zo blijven we bezig Smile

Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast di okt 12, 2010 9:23 pm

Steven schreef:Kristel,

Doe je zelf een plezier en koop de kachel aan bij een degelijke installateur. In geval van technische problemen zal je goed geholpen worden.

Mvg,

Steven

Ik heb dus de "gouden raad" van Steven gevolgd Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast wo okt 13, 2010 11:44 am

Gefeliciteerd.
    Kreeg je geen 600 kg pellets gratis?
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast wo okt 13, 2010 11:55 am

Dankje, ja ik heb ook pellets bijgekregen en aszuiger.
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast vr okt 29, 2010 6:32 pm

Voila het is zover, ik mag me van gisterenavond bij de pelletstokers rekenen. Ik ben zeer tevreden over de installatie, de uitgebreide info achteraf. De installateur is hier nog gebleven tot de kachel op volle kracht brandde, alle parameters nagekeken en eventueel gewijzigd waar nodig. Kortom, ik ben tot hiertoe heel tevreden over mijn aankoop. En ondertussen brandt men kacheltje, weliswaar op een lage stand want het is niet echt koud Smile

Groetjes
    Kristel
    pedro
    pedro
    Admin

Man Aantal berichten : 4782
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

Bericht van pedro vr okt 29, 2010 7:27 pm

Proficiat met de aankoop!en verdere ervaringen met kachel/pellets/installateur horen we natuurlijk graag! Cool

Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast vr okt 29, 2010 7:58 pm

Ik ga hier zeker blijven volgen en mijn bevindingen delen.

Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast vr okt 29, 2010 8:05 pm

kristel schreef:Ik ga hier zeker blijven volgen en mijn bevindingen delen.

Groetjes
    Kristel

hallo kristel
    vanmijnentwege ook proficiat met je nieuwe aankoop

met welk merk pellets bij jij gestart?

gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast vr okt 29, 2010 8:13 pm

Ik ben gestart met het merk Pelleo, die heb ik er bij gekregen, veel kan ik er nog niet over zeggen, zijn ook men eerste pellets, enige wat ik weet is dat ik men ruitje proper kreeg met enkel er over te gaan met een verfkwast, dus heel makkelijk. Verder zal ik beetje moeten afwachten, heb er ook al liggen van Aveve die ik vorige week gekocht heb. Bij Aveve verkopen ze ook Badger, dus die ga ik ook misschien nog eens proberen, want echt veel keuze heb ik hier niet echt in mijn directe omgeving.

Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast vr okt 29, 2010 8:29 pm

kristel schreef:Ik ben gestart met het merk Pelleo, die heb ik er bij gekregen, veel kan ik er nog niet over zeggen, zijn ook men eerste pellets, enige wat ik weet is dat ik men ruitje proper kreeg met enkel er over te gaan met een verfkwast, dus heel makkelijk. Verder zal ik beetje moeten afwachten, heb er ook al liggen van Aveve die ik vorige week gekocht heb. Bij Aveve verkopen ze ook Badger, dus die ga ik ook misschien nog eens proberen, want echt veel keuze heb ik hier niet echt in mijn directe omgeving.

Groetjes
    Kristel

ja kristel in het begin is het best de omgeving af te speuren waar de verdelers zitten en zeker als je geen grote winkelketens in de buurt hebt.
    het zit soms in een klein hoekje verborgen ,vb ..bij de kolenhandelaars van vroeger ,je staat er soms van versteld hoeveel er pellets verkopen en verhandelen.

gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast

Bericht van Gast vr okt 29, 2010 8:56 pm

Ik heb er al heel veel rondgekeken maar nog niet echt heel veel gevonden, heb wel gamma, hubo, brico, colruyt dicht in mijn buurt, Makro is kleine 20 km denk ik, Aveve is ook niet ver. Maar we gaan vanalles proberen en de beste eruit halen he.
    De meeste verkopers zowel van pelletkachels en pelletverkopers zijn volgens mij het meest geconcentreerd in Limburg, Oost- en Westvlaanderen.

Groetjes
    Kristel

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu vr nov 22, 2024 8:52 am