Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 33 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 32 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
jeanhup
erwin
6 plaatsers

    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? Empty Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van Gast zo 17 okt 2010 - 20:38

    Ik ben nieuw op dit forum en wil mij laten informeren over het verwarmen van een bedrijfsruimte.
    Ik heb een ruimte van 80 m2 - 200 M3 welke ik wil verwarmen.
    In de ruimte wordt hoofdzakelijk montagewerk/ assembleerwerk verricht. De ruimte is redelijk geisoleerd en heeft dubbele beglazing.
    Een centrale verwarming aanleggen met een ketel en radiatoren is een dure aangelegenheid.
    Kan ik deze ruimte verwarmen met enkel een pellet kachel ?
    Zo ja, wat voor type heeft dan de voorkeur ?
    Graag jullie mening.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van Gast zo 17 okt 2010 - 21:01

    hoi
    met een pelletkachel van 11,5 kw zoals de **********
    verwarmt tot 247 kubiek moet dit zeker te doen zijn
    mvg HE




    Laatst aangepast door Philip op ma 18 okt 2010 - 9:19; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : ** reclame verwijder door modje philip)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van Gast zo 17 okt 2010 - 21:29

    Hoi HE

    ik zou dat zo zeker nog niet bepalen. Eén item vergeet je.

    Er werd niet opgegeven hoe hoog de plafondhoogte is.

    Het is uiteraard ook een werkruimte. Logisch zal het geen 22 graden moeten zijn.

    Een temperatuur van 18 lijkt me voldoende.

    Maar de oorspronkelijk vraag was niet duidelijk genoeg.

    gr

    spartherm
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van Gast zo 17 okt 2010 - 21:32

    perdido schreef:Ik ben nieuw op dit forum en wil mij laten informeren over het verwarmen van een bedrijfsruimte.
    Ik heb een ruimte van 80 m2 - 200 M3 welke ik wil verwarmen.
    In de ruimte wordt hoofdzakelijk montagewerk/ assembleerwerk verricht. De ruimte is redelijk geisoleerd en heeft dubbele beglazing.
    Een centrale verwarming aanleggen met een ketel en radiatoren is een dure aangelegenheid.
    Kan ik deze ruimte verwarmen met enkel een pellet kachel ?
    Zo ja, wat voor type heeft dan de voorkeur ?
    Graag jullie mening.

    Perdido,

    ik zou zeker eens naar het toestel THERMOROSSI 5000 kijken. Dit toestel wordt aangeboden door Ann hier op het forum. Toestel heeft zelfs kanalisatie. Wanneer je de kachel in een bedrijfsruimte centraal kan installeren en de bedrijfsruimte niet al te hoog is. Lijkt mij dit meer dan voldoende. Een temperatuur in een werkruimte van 22 graden lijkt me hier niet aan de orde.

    Wanneer ik thermorossi 500 in tik op google vind ik een prijs van 2330 exclusief BTW wat voor zo een toestel wel erg scherp is naar mijn mening.

    gr
    spartherm


    Laatst aangepast door spartherm op zo 17 okt 2010 - 21:35; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : aanvullende info google thermorossi 5000 ivm prijs gevonden)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van Gast zo 17 okt 2010 - 21:41

    spartherm schreef:Hoi HE

    ik zou dat zo zeker nog niet bepalen. Eén item vergeet je.

    Er werd niet opgegeven hoe hoog de plafondhoogte is.

    Het is uiteraard ook een werkruimte. Logisch zal het geen 22 graden moeten zijn.

    Een temperatuur van 18 lijkt me voldoende.

    Maar de oorspronkelijk vraag was niet duidelijk genoeg.




    spartherm


    spartherm
    hij praat van 80m2 en 200m3 dus is het niet moeilijk om zijn hoogte uit te rekenen he
    de mcz muza multi air geeft ook kanalisatie
    mvg HE
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van Gast zo 17 okt 2010 - 22:06

    Je hebt gelijk, had het ondertussen ook al berekend.
    ik was te snel, sorry

    gr spartherm
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31545
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van erwin zo 17 okt 2010 - 22:55

    de werkruimte zou ik verwarmen via de kanalisatie op 2 uitblaasplaatsen,
    en de kachel zelf zou ik in je bureau zetten dan is het daar ook lekker warm.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van Gast zo 17 okt 2010 - 22:59

    Het is één ruimte, daar staan werktafels in en ook mijn bureau in een hoek.
    De plafondhoogte is ca. 260 cm.
    De plek waar hij het beste zou kunnen staan is in een hoek.
    Is dat verstandig ? Of prefereert een plaatsing midden op een wand van ca. 9 meter ?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31545
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van erwin zo 17 okt 2010 - 23:05

    je moet zien waar je het beste naar buitenkan met de rookgassen,
    in 1 hoek de kachel, dan de kanalisatie naar een punt in midden en een punt andere hoek,
    ofwel kachel in midden en kanalisatie met een Tstuk naar beide hoeken kan ook.
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van jeanhup ma 18 okt 2010 - 0:20

    perdido schreef:Ik ben nieuw op dit forum en wil mij laten informeren over het verwarmen van een bedrijfsruimte.
    Ik heb een ruimte van 80 m2 - 200 M3 welke ik wil verwarmen.
    In de ruimte wordt hoofdzakelijk montagewerk/ assembleerwerk verricht. De ruimte is redelijk geisoleerd en heeft dubbele beglazing.
    Een centrale verwarming aanleggen met een ketel en radiatoren is een dure aangelegenheid.
    Kan ik deze ruimte verwarmen met enkel een pellet kachel ?
    Zo ja, wat voor type heeft dan de voorkeur ?
    Graag jullie mening.
    Een kanaliseerbare kachel in één ruimte is vaak niet zinvol: de geluidsdruk is hoger en de spreiding is maar minimaal groter door het beperkte bereik van de kanalen (4 meter meestal).

    Een kachel met een effectief vermogen van 10kW zou genoeg moeten zijn. Belangrijk bij luchtverwarming (wat een pelletkachel meestal is) is dat de koudtetocht beperkt is en dat deuren en ramen niet vaak open gaan.

    Plaatsing in het midden van de langste muur is in jouw geval waarschijnlijk het verstandigst (mits de ruimte niet te smal is, dan kan kanalisatie wel helpen om de warme lucht beter naar de verder gelegen hoeken te krijgen).

    We hebben al enkele****** modellen (11,8 kW effectief) in diverse werkplaatsen en kantoren staan. Dat is een hele betrouwbare kachel die dit prima aan kan.

    Vriendelijke groet,

    Jean

    Hupperets & Korbmacher Pelletkachels (voorheen Adler Pelletkachels)


    Laatst aangepast door Philip op ma 18 okt 2010 - 9:24; in totaal 3 keer bewerkt (Reden : $$ recleme verwiidert door modje philip)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van Gast ma 18 okt 2010 - 8:51

    Hoi stel je ni teveel in de kw van een kachel (die heb ook wel nodig) maat kijk ook eens naar het rendement van de kachels.
    Zo ligt bv het rendement van een mcz club 11,5kw multi air rond de 91,7%.

    Daar laten zich veel mensen door vangen dan kopen ze een kachel met veel vermogen en een lager rendement.
    peter van den Branden
    peter van den Branden
    verkoper


    Man Aantal berichten : 158
    Leeftijd : 65
    Registration date : 29-01-10

    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van peter van den Branden ma 18 okt 2010 - 9:08

    Beste,

    Met een 10 kw kom je zeker niet toe!

    Peter
    ecotronic
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van Philip ma 18 okt 2010 - 9:16

    nja ikk ga ff sensureren tlijk me een reclame topic te worden

    2peter sorry van het late ingrijpe


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    peter van den Branden
    peter van den Branden
    verkoper


    Man Aantal berichten : 158
    Leeftijd : 65
    Registration date : 29-01-10

    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van peter van den Branden ma 18 okt 2010 - 9:21

    Als ge hier ziet dat Jeanhup 157 berichten plaatst

    allemaal reclame !!!!!!!

    tijd om in te grijpen zelfs hoog tijd

    Wij als verkoper van pelletkachels kunnen raad geven maar geen verkoopspraatjes vertellen

    Peter
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van Philip ma 18 okt 2010 - 9:23

    peter je hebt gelijk

    maar hey wij zijn ook maar vrijwilligers met een job, familie en of hobby net als jullie
    en kunne hier ook niet heel de dag op berichtjes zitten wachten en ze te verwijderen als ze reclame bevatten


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    peter van den Branden
    peter van den Branden
    verkoper


    Man Aantal berichten : 158
    Leeftijd : 65
    Registration date : 29-01-10

    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van peter van den Branden ma 18 okt 2010 - 9:32

    ge hebt ook gelijk!!!

    het is gewoon dat we hier geen verkoop markt houden

    Elke leverancier zou zo fier moeten zijn om het niet te doen

    Het moeten geen goede kachels zijn als je ze zomaar hier aan iedereen moet aanraden

    by the way het forum is wel degelijk goed en een aanrader

    Peter
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van jeanhup ma 18 okt 2010 - 9:35

    peter van den Branden schreef:Beste,

    Met een 10 kw kom je zeker niet toe!

    Peter
    ecotronic
    En waar stoel je die bewering op?
    Volgens mijn berekening, gebaseerd op een warmteverliesberekening uitgaande van een normaal geisoleerde ruimte van 200m3 is 9,6 kW aan effectief verwarmingsvermogen voldoende (Qtotaal= Qtransmissie + Qventilatie + Qopwarntoeslag, buitentemp -10, gewenste binnentemp 20grC).

    groet,

    Jean

    P.S.: het is zeker niet allemaal reclame wat ik hier op het forum plaats. Zoals je hierboven kutn zien staat er ook wel eens wat goed gefundeerde informatie bij. In tegenstelling tot sommige anderen die hier maar iets op plaatsen zonder dit te onderbouwen.
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van jeanhup ma 18 okt 2010 - 9:43

    Even reagerend op de veronderstelde reclameuitingen: er is in dit topic al meer reclame gemaakt - ook door verkopers - voor MCZ dan voor de merken die ik verkoop. Ik wil de topicstarter gewoon van wat extra informatie voorzien zodat deze een goede keuze kan maken.

    Ik vind het trouwens vrij stuitend dat een verkoper (Peter van den Branden) die hier nog nauwelijks enige zinnige informatie geplaatst heeft mij begint te beschuldigen van 157 berichten vol reclame. Als hij zich de moeite getroost had om ook daadwerkelijk alle 157 berichten te lezen had hij kunnen zien dat het overgrote deel van deze berichten goede gefundeerde informatie over de werking van pelletkachels, het berekenen van vermogen en het selecteren/aanleggen van rookgasafvoeren betrof. Aan zijn reacties hier te lezen, kan hij zulke kennis ook goed gebruiken.

    groet,

    Jean
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van Uthrex ma 18 okt 2010 - 9:43

    Allé allé,
    Ik weet het, tis maandagmorgen, we zijn allemaal wat kort. Gisteren was het eigelijk te laat om vandaag zo vroeg de kraaiende haan te moeten aanhoren. Bovendien ook nog een treinstaking zodat vele niet op kantoor geraken zonder 300km file te moeten trotseren. Er was ook nog wat grondvorst hier in de Kempen.
    Maar...
    Als de heren nu even zouden willen ophouden met kibbelen, en on-topic willen blijven. Want zo schiet het ook voor geen meter op.

    Uthrex (de volgende off-topics gaan recht naar de bozo-bin)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31545
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van erwin ma 18 okt 2010 - 9:55

    bestaan er eigelijk wel pelletkachels voor industriel gebruik,

    deze hoeven immers niet zo mooi te zijn of stil,

    belangrijker is de warmteafgifte en rendement,
    en de grootte van de pellettank.

    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van Block ma 18 okt 2010 - 10:00

    Blijven de poorten en deuren vrij goed gesloten overdag? Als die teveel open en dicht gaan, is het verlies van warmte en comfort enorm hoog tegenover traditionele verwarming met water.

    Langs de andere kant een werkruimte waar effectief handenarbeid wordt verricht moet het zeker ook niet te warm worden.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van Gast ma 18 okt 2010 - 10:01

    Beste,

    Persoonlijk zou ik ervoor opteren de kachel te plaatsen in een hoek zodat ze diagonaal door de ruimte blaast wat een betere verspreiding van de warme lucht als gevolg zal hebben. Eventeel een toestel met regelbare kanalisatie zoals de nieuwe lijn van Edilkamin, 11KW toestellen of een MCZ Musa multi air is ook een mogelijkheid. De flexibele warme lucht uitgang mag bij sommige toestellen zeker meer zijn als 4 meter en tot een afstand van 10 meter gaan. Bij een toestel met 2 uitgangen zoals de Edilkamin zou ik de kanalisatie laten functioneren met een bocht van 45° erop langs de lange zijde van de muur.

    Groeten
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van jeanhup ma 18 okt 2010 - 10:02

    erwin123 schreef:bestaan er eigelijk wel pelletkachels voor industriel gebruik,

    deze hoeven immers niet zo mooi te zijn of stil,

    belangrijker is de warmteafgifte en rendement,
    en de grootte van de pellettank.

    Pelletkachels zijn er niet in industriële uitvoering, die zijn toch ook bedoeld om wat mooie vlammetjes te laten zien en een beetje in het interieur te passen.
    Pelletketels wel: er zijn zelfs hele energiecentrales die erop draaien. Voor wat kleiner semi-industrieel gebruik is er heel veel keuze aan Scandinavische, Oost-europese, Italiaanse en Oostenrijkse fabrikanten.

    groet,

    Jean

    Hupperets-Korbmacher Pelletkachels
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van jeanhup ma 18 okt 2010 - 10:25

    mylene schreef:Hoi stel je ni teveel in de kw van een kachel (die heb ook wel nodig) maat kijk ook eens naar het rendement van de kachels.
    Zo ligt bv het rendement van een mcz club 11,5kw multi air rond de 91,7%.

    Daar laten zich veel mensen door vangen dan kopen ze een kachel met veel vermogen en een lager rendement.

    Als je naar het effectieve geleverde vermogen kijkt is het rendement niet meer relevant (hoewel ecologisch en economisch gezien een hoog rendement natuurlijk altijd beter is). Het effectief vermogen is het vermogen gemeten aan de uitblaasopeningen. Dat zou eigenlijk verplicht bij elke pelletkachel vermeldt moeten worden ipv het totale vermogen waar vaak mee geadverteerd wordt.

    groet,

    Jean
    Hupperets & Korbmacher Pelletkachels
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van Gast ma 18 okt 2010 - 11:43

    Zoveel mogelijk informatie zoeken hier en op diverse website, ervaringen lezen van anderen, paar zaken gaan bezoeken en kopen daar waar je een goed gevoel over hebt. Er is vrij veel keuze aan pelletkachels, van echte designmodellen, tot gewone simpele kachels, het is maar je zelf wenst, moet het een uiterste stille kachel zijn of speelt dat zo geen rol. Het aangegeven vermogen zullen ze volgens mij allemaal wel halen. Wat ik ook opgemerkt heb in mijn zoektocht is dat er soms vrij grote prijsverschillen zitten tussen de kachels. Ik heb gekozen voor een budgetvriendelijke maar moet nog even wachten tot ze geleverd is en ik echt resultaat kan zien Smile

    Veel succes en volg hier wat de raad en als laatste volg je eigen gevoel.

    Groetjes
    Kristel

    Gesponsorde inhoud


    Pellet kachel voor bedrijfsruimte ? Empty Re: Pellet kachel voor bedrijfsruimte ?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo 12 mei 2024 - 21:39