Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 31 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 31 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    thermorossi ecotherm of extraflame rosy??

    Anonymous
    Gast
    Gast


    thermorossi ecotherm  of extraflame rosy?? Empty thermorossi ecotherm of extraflame rosy??

    Bericht van Gast do okt 21, 2010 5:51 pm

    Dag beste mensen,

    dankzij Ann die mij voor een chat had uitgenodigd ben ik wat stappen verder in mijn beslissing voor een pelletkachel. Morgen komt de verdeler en bekijkt de situatie hier thuis. Omdat de oppervlakte vrij klein is, heeft hij mij de thermorossie ecotherm aangeraden. Wat is het verschil met de extraflame rosy? Heeft er iemand ervaring met de thermorossi?

    merci alvast. ben benieuwd wat de verkoper morgen gaat vertellen... Ik had me al op een extraflame rosy verheugt (die er ook veel mooier uitziet...).

    groetjes
    Antje
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    thermorossi ecotherm  of extraflame rosy?? Empty Re: thermorossi ecotherm of extraflame rosy??

    Bericht van pedro do okt 21, 2010 5:57 pm

    Collega van mij heeft de thermorossi pelletkachel.Eenvoudig basistoestel die zn werk goed doet,nl verwarmen.En dit voor een scherpe prijs!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    thermorossi ecotherm  of extraflame rosy?? Empty Re: thermorossi ecotherm of extraflame rosy??

    Bericht van ann do okt 21, 2010 8:58 pm

    Je hebt telefonisch contact gehad nu met een verdeler. Dat is een eerste contact en dan is het moeilijk om een gericht advies te geven. Morgen komen ze kijken en dan zullen ze je uiteraard kunnen zeggen welk toestel voor jouw situatie het beste is.
    Er zijn redenen waarom iemand de Rosy of de 1000 koopt. Veelal speelt ook het esthetische aspect een rol, welk toestel past best in je interieur,... Kwalitatief zijn het beiden degelijke toestellen met een aantal verschillen. Zoals gezegd zal de verdeler je een passend advies geven voor jouw situatie.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    thermorossi ecotherm  of extraflame rosy?? Empty Re: thermorossi ecotherm of extraflame rosy??

    Bericht van Gast vr okt 22, 2010 8:47 am

    Beste,

    Mijn voorkeur zou dan toch uitgaan naar De Rosy die meer mogelijkheden heeft en beter afstelbaar is als de Thermorossi. De Thermorossi heeft standaard 3 verbrandingsnivieaus ingesteld staan & kan dus niet verder afgesteld worden. Bij de extraflame is dat wel het geval en zijn de mogelijkheden naar afstelling ook veel groter. Dag en nacht temperatuur, programmatie,......

    Groeten
    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    thermorossi ecotherm  of extraflame rosy?? Empty Re: thermorossi ecotherm of extraflame rosy??

    Bericht van ann vr okt 22, 2010 9:20 am

    Ik blijf erbij dat dit afhangt van situatie tot situatie en wat de klant precies wil met het toestel.

    Van de Thermorossi 1000 staan er inmiddels enorme aantallen (mede dankzij de prijs) en deze toestellen kunnen wel degelijk afgesteld worden via de 3 levels waarbij de rookgasextractor kan geregeld worden. Ook kan de pellettoevoer afzonderlijk geregeld worden.
    Programmatie in tijd is hier wel mogelijk (3 blokken per dag) en tegen een meerprijs van ca 15 euro kan je er een externe thermostaat op aansluiten.

    Het is dus helemaal niet zo zwart-wit alsof het hier voorgesteld wordt.

    Ann
    Anonymous
    Gast
    Gast


    thermorossi ecotherm  of extraflame rosy?? Empty Re: thermorossi ecotherm of extraflame rosy??

    Bericht van Gast vr okt 22, 2010 1:17 pm

    ann schreef:Ik blijf erbij dat dit afhangt van situatie tot situatie en wat de klant precies wil met het toestel.

    Van de Thermorossi 1000 staan er inmiddels enorme aantallen (mede dankzij de prijs) en deze toestellen kunnen wel degelijk afgesteld worden via de 3 levels waarbij de rookgasextractor kan geregeld worden. Ook kan de pellettoevoer afzonderlijk geregeld worden.
    Programmatie in tijd is hier wel mogelijk (3 blokken per dag) en tegen een meerprijs van ca 15 euro kan je er een externe thermostaat op aansluiten.

    Het is dus helemaal niet zo zwart-wit alsof het hier voorgesteld wordt.

    Ann

    Ann,

    Het is toch wel degelijk zo dat de Extraflame meer afstellingsmogelijkheden hebben naar schoorsteen enzovoort toe als dat het geval is bij een thermorossi. Bij een thermorossi inderdaad 3 levels, bij een extraflame iedere afzonderlijke parameter. Verder naar afstelling toe voor regeling van de kachel zijn er toch ook meerdere mogelijkheden bij de extraflame toestellen. Als verdeler van de beide moet je toch zelf een voorkeur hebben?
    Het is natuurlijk mijn persoonlijke mening en die moet ieder voor zich maken.

    Groeten,

    Vandebosch
    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    thermorossi ecotherm  of extraflame rosy?? Empty Re: thermorossi ecotherm of extraflame rosy??

    Bericht van ann vr okt 22, 2010 3:01 pm

    Nicky,

    Sorry dat ik het je hier moet zeggen, maar als verdeler tov invoerder vind ik het triest dat je hier in discussie probeert te gaan.
    Ik blijf erbij dat welk toestel aanraden afhangt van situatie tot situatie. Mijn indruk voor de mevrouw in kwestie was dat de Rosy beter geschikt was voor haar (maar ik heb de situatie ter plaatse niet gezien - dus dit is duidelijk onder voorbehoud) en dat heb ik haar gezegd. Voor andere mensen zal de Thermorossi 1000 dan weer beter geschikt zijn.
    Meer wil en ga ik hierover ook niet zeggen. Ik sta 100 % achter beide merken en beide toestellen en ik kan me niet uitspreken noch voor het ene noch voor het andere. Alles hangt af van de individuele situatie.
    Hopelijk hiermee einde discussie Nicky ?
    Ann

    Gesponsorde inhoud


    thermorossi ecotherm  of extraflame rosy?? Empty Re: thermorossi ecotherm of extraflame rosy??

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 03, 2024 1:07 am