Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 25 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 24 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    mcz nova hydro krijgt water niet rond

    avatar
    pascal.smeets
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 75
    Registration date : 28-02-09

    mcz nova hydro krijgt water niet rond Empty mcz nova hydro krijgt water niet rond

    Bericht van pascal.smeets do 4 nov 2010 - 21:38

    Hallo allemaal, ik heb een mcz nova hydro waar ik heel erg tevreden over ben. Nu heb ik volgende probleem: Ik heb sinds een paar weken de kachel op een andere plaats in het circuit geplaatst en nu heb ik op de eerste 4 radiatoren wel voldoende warmte, maar de rest van de woning krijgt hij de radiatoren niet warm. Ik heb ook nog een cv die nauwelijks meedraait en waarvan de pomp niet meer op enkel draaien bij warmte staat maar continue, dit om het water te laten circuleren.Ik heb een ringleiding waarvan d eradiatoren worden afgeleid. Kan mij iemand zeggen waar dt aan ligt, ik heb de radiatoren inmiddels ook al getest odoor het draaien aan de radiator knoppen en de kleine dingetjes die je van 1 tot 6 kunt instellen voor de flow. Dit helpt ook niet. Wie oh wie kan mij d ejuiste info geven teneinde mijn hele huis weer warm te krijgen.
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    mcz nova hydro krijgt water niet rond Empty Re: mcz nova hydro krijgt water niet rond

    Bericht van jeanhup do 4 nov 2010 - 22:00

    Hoi Pascal,

    misschien moet je even een schema tekenen met je pompen, terugslagklappen, verbruikers etc. Dan kunnen we eens kijken wat eraan zou schelen.

    groet,

    Jean
    avatar
    pascal.smeets
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 75
    Registration date : 28-02-09

    mcz nova hydro krijgt water niet rond Empty Re: mcz nova hydro krijgt water niet rond

    Bericht van pascal.smeets do 4 nov 2010 - 22:22

    Ik zal kijken wat ik kna doen, maar kan ik niet bijvoorbeeld de pomp in mijn mcz vervangen door een net zo sterke pomp als de cv. Ik heb nu het gevoel dat door de verschilelnde snelheid de cv pomp voo rgaat op de mcz pomp.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz nova hydro krijgt water niet rond Empty Re: mcz nova hydro krijgt water niet rond

    Bericht van Gast do 4 nov 2010 - 22:26

    beste pascal

    plaats eerst een terugslagklep direc na je cv ketel in de aanvoer zodat het water niet in de ketel kan.
    zet dan de pomp van de cv zo dat hij niet kan draaien als je pelletkachel brand dan is je probleem opgelost
    anders even proberen met stekker cv uit het stopcontact,gaat dit al iets beter dan weet je zeker dat je goed zit.

    mvg
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz nova hydro krijgt water niet rond Empty Re: mcz nova hydro krijgt water niet rond

    Bericht van Gast vr 5 nov 2010 - 9:27

    Hoi Pascal,

    Plaats inderdaad een terug slag klep bij je CV, Alleen zou ik deze in de retour zetten.

    Dit heb ik ook al vast gedaan, ( Mijn MCZ Musa moet nog wel binnenkomen maar toch).

    Waarom in de retour zul je denken?

    Ik heb al enkele personen gesproken waarvan de terug slag kleppen vrij snel gaan lekken. als deze in de aanvoer stonden. (aanvoer heeft altijd een hogere temperatuur als de retour). Ook is de tijd dat de aanvoer warm is langer. Hierdoor krijgt een klep meer te verduren.
    ookal zijn het kleppen die 110 graden kunnen hebben.

    Waar je wel op moet letten is dat je de terugslagklep bij de pellet kachel als ook de cv ketel in de retour zet.

    Ben benieuwd naar het resultaat
    avatar
    pascal.smeets
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 75
    Registration date : 28-02-09

    mcz nova hydro krijgt water niet rond Empty Re: mcz nova hydro krijgt water niet rond

    Bericht van pascal.smeets za 6 nov 2010 - 18:49

    kan ik nergens een extra pomp tussenplaatsen?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz nova hydro krijgt water niet rond Empty Re: mcz nova hydro krijgt water niet rond

    Bericht van Gast za 6 nov 2010 - 20:57

    des te meer pompen des te beroerder het wordt. water zoek de weg van de minste weerstand. twee pompen te gelijkertijd laten draaien is geen optie. beide zullen hun eigen circuit maken.
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    mcz nova hydro krijgt water niet rond Empty Re: mcz nova hydro krijgt water niet rond

    Bericht van jeanhup za 6 nov 2010 - 21:14

    In deze thread staat ook wat informatie die interessant kan zijn: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz nova hydro krijgt water niet rond Empty Re: mcz nova hydro krijgt water niet rond

    Bericht van Gast za 6 nov 2010 - 21:19

    Idd. Die schema's zijn wel verhelderend. Zelf heb ik 2 keerkleppen aangebracht en dat werk perfect.Kachelwater niet door de ketel en andersom ook niet.
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    mcz nova hydro krijgt water niet rond Empty Re: mcz nova hydro krijgt water niet rond

    Bericht van Block zo 7 nov 2010 - 9:26

    Uw kachel is toch aangesloten op de stijgleiding, of moet dat niet voor iedere hydro?


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    avatar
    pascal.smeets
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 75
    Registration date : 28-02-09

    mcz nova hydro krijgt water niet rond Empty Re: mcz nova hydro krijgt water niet rond

    Bericht van pascal.smeets zo 7 nov 2010 - 13:49

    Ik heb even overlegd. Ik heb mijn kachel in het systeem geplaatst en eigenlijk gewoon als radiator aangeboden. Tevens een bypass op de cv voor als deze niet draait. De pomp cv laat ik ( niet modulerend) meedraaien. ( enige wat hierbij is is da de pomp cv sterker is en daardoor wellicht voorrang krijgt op pelletkachel)(Is dit wellicht op te lossen door in de pelletkachel een net zo sterke precies gelijkwaardige pomp te plaatsen?). Verder kan ik nog aan de inserts draaien waardoor d eflow iets minder zou worden op bepaalde radiatoren, of heeft dat geen zin.Ik ben van mening dat het plaatsen van terugslagkleppen in mijn opstelling geen enkele meerwaarde heeft daar ik deze zoals alreeds gezegd op de cv precies als een cv heb aangesloten.Een tekening is onderweg. Als ik de eerste 2 radiatoren op het netwerk knijp of dicht zet ( thermostaat kranen) dan komt ie wel rond.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz nova hydro krijgt water niet rond Empty Re: mcz nova hydro krijgt water niet rond

    Bericht van Gast zo 7 nov 2010 - 15:00

    Ik denk dat je ergens met een luchtbel zit , purgeer eens alle radiatoren, zeker deze op het hoogste punt(verdieping)!!
    avatar
    pascal.smeets
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 75
    Registration date : 28-02-09

    mcz nova hydro krijgt water niet rond Empty Re: mcz nova hydro krijgt water niet rond

    Bericht van pascal.smeets zo 7 nov 2010 - 15:37

    Door ze allemaal individueel leeg te laten of hoe bedoel je. Of alles leeglaten en dan opnieuw vullen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31528
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    mcz nova hydro krijgt water niet rond Empty Re: mcz nova hydro krijgt water niet rond

    Bericht van erwin zo 7 nov 2010 - 15:49

    ontluchten aan de bovenkant daar is een schroefje,
    opendraaien en wachten tot er water komt en even laten lopen en dan dicht,
    bovenste radiatoren beginnen en zo lager af,
    avatar
    pascal.smeets
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 75
    Registration date : 28-02-09

    mcz nova hydro krijgt water niet rond Empty Re: mcz nova hydro krijgt water niet rond

    Bericht van pascal.smeets zo 7 nov 2010 - 15:53

    Heb ik al allemaal gedaan. Ontluchten, seconde of 5 water voelen en dan dicht. Ik heb wel 1 designradiator op badkamer waar geen thermostaat op zit, deze kan ik niet ontluchten. Maar wordt goed warm, dus zit ook geen lucht in.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz nova hydro krijgt water niet rond Empty Re: mcz nova hydro krijgt water niet rond

    Bericht van Gast zo 7 nov 2010 - 16:06

    Na ontluchten terug water bijlaten om op de normale druk terug te komen ....... Wordt vergeten soms!!

    Die designradiator zelfs als hij warm wordt moet ook ontlucht worden door de bovenst aansluiting eventjes te lossen !!Mogelijk zit daar de luchtbel!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz nova hydro krijgt water niet rond Empty Re: mcz nova hydro krijgt water niet rond

    Bericht van Gast zo 7 nov 2010 - 16:13

    Heb je ook een circulatiepomp van WILO??

    Daar is een klein knopje aan om de snelheid te regelen met 5 standen , zet ook eens een standje hoger !!![Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz nova hydro krijgt water niet rond Empty Re: mcz nova hydro krijgt water niet rond

    Bericht van Gast zo 7 nov 2010 - 16:29

    Mogelijk zit op de radiator een verborgen kraantje( soms met een dekseltje )
    op de UITGANG van de radiator die niet opwarmt ( opendraaien met schroevendraaier )

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz nova hydro krijgt water niet rond Empty Re: mcz nova hydro krijgt water niet rond

    Bericht van Gast zo 7 nov 2010 - 18:28

    Mijn eerste reactie is ook ontluchten van iedere radiator.
    Met werken aan je systeem, krijg je er lucht in, die zich ophoopt bovenin de radiatoren, waardoor deze niet meer warm worden.

    Dus, zoals gedemonstreerd op de foto's van Krusty.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz nova hydro krijgt water niet rond Empty Re: mcz nova hydro krijgt water niet rond

    Bericht van Gast zo 7 nov 2010 - 19:30

    MOOI WERK en UITLEG Krusty!
    Groeten,
    ss
    avatar
    pascal.smeets
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 75
    Registration date : 28-02-09

    mcz nova hydro krijgt water niet rond Empty Re: mcz nova hydro krijgt water niet rond

    Bericht van pascal.smeets zo 7 nov 2010 - 22:10

    Ik dank nu al iedereen voor alle genomen moeite. De komende dagen zal het flink kouder worden dus dan zal blijken of het gelukt is. Ikmoet enkel nog even kijken hoe ik de design radiator moet gaan ontluchten.Ik heb nu van 1 specifieke radiator de flow teruggezet en dat schijnt ook al te helpen. Tevens heb ik de designradiator nu op 0staan en bevorderd dat de doorgang naar d andere readiator.
    avatar
    pascal.smeets
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 75
    Registration date : 28-02-09

    mcz nova hydro krijgt water niet rond Empty Re: mcz nova hydro krijgt water niet rond

    Bericht van pascal.smeets di 9 nov 2010 - 12:11

    De designradiator oznder thermostaatkraan had idd veel lucht binnen in. Wel is het zo als ik deze openzet dat de andere radiatoren moeten wachten, of minder warmte krijgt. Op zich omt nu alles vrij redelijk rond, maar het is niet zo dat alles op volle warmte kan draaien. Wellicht toch sprake van enige ondercapaciteit.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz nova hydro krijgt water niet rond Empty Re: mcz nova hydro krijgt water niet rond

    Bericht van Gast di 9 nov 2010 - 14:04

    Er zullen her en der nog kleine luchtbelletjes zitten,laat je designradiator open staan , na verloop van tijd zullen ze daar samenkomen en een grotere bel vormen.
    Ontlucht volgende zaterdag nog eens de designradiator en steek een beetje water bij, mag zelfs iets meer druk geven.
    Dit zou in principe voldoende moeten zijn, anders is er wel degelijk ondercapaciteit .



    Met radiators op GLV en eerste verdiep moet je toch minstens 1,5 kg druk hebben
    Hangt er ook van af , aantal radiators en diameter van de buizen

    Gesponsorde inhoud


    mcz nova hydro krijgt water niet rond Empty Re: mcz nova hydro krijgt water niet rond

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di 7 mei 2024 - 23:19