Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 15 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 15 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Pellets maken

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellets maken Empty Pellets maken

    Bericht van Gast do nov 18, 2010 10:03 am

    Dag iedereen,

    ik ben hier vrij nieuw. Ik zou graag pellets produceren, maar dat vraagt wat investeringen. Ik beschik over wat vrije tijd en wil die nuttig invullen. Zijn er mensen van rond Wingene, Tielt, Beernem, Oostkamp, ... die eventueel bereid zouden zijn om bij mij pellets te komen kopen. Als zit nog in een studiefase, het zal dus nog niet voor morgen zijn.
    Mochten er toevallig leden zijn die een pelletpers te koop hebben staan mogen ze me dit ook laten weten.
    Pellets zouden tegen een democratische prijs te bekomen zijn. Mochten er liefhebbers zijn, zouden ze best ook laten weten hoeveel kg pellets ze wekelijks nodig hebben.

    Vele groetjes

    Jan de tuinman
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellets maken Empty Re: Pellets maken

    Bericht van Gast do nov 18, 2010 10:24 am

    jan
    met welke grondstof denk je die te maken? wat zal je productiecapaciteit zijn ?
    ik kijk er al naar uit, onze eerste forum-pelletproducent.veel succes


    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellets maken Empty Re: Pellets maken

    Bericht van Gast do nov 18, 2010 11:21 am

    Dag Fleur
    Ik dacht dit te doen met houtkrullen en -zaagsel.
    Groetjes
    jan
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellets maken Empty Re: Pellets maken

    Bericht van Gast do nov 18, 2010 11:35 am

    jan de tuinman schreef:Dag Fleur
    Ik dacht dit te doen met houtkrullen en -zaagsel.
    Groetjes
    jan



    jan

    moet je die grondstoffen inkopen ? welke houtsoort ? in welke zakken ?
    ik wil u niet ontmoedigen maar ik denk dat uw idee niet te verwezelijken is om op grote schaal pellets te produceren .
    tweedehands pers zal moeilijk te vinden zijn ,kleinere persen zijn nieuw te koop maar is toch redelijk duur en de kans om daar winst uit te halen zeer klein denk ik .
    misschien dat dit jou zal lukken voor jou eigen pelletverbruik ,



    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellets maken Empty Re: Pellets maken

    Bericht van Gast do nov 18, 2010 11:39 am

    Dag Fleur,
    Bedankt voor je bezorgdheid. Ik ga rustig alles onderzoeken voor ik een definitieve stap zet.
    Groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellets maken Empty Re: Pellets maken

    Bericht van Gast do nov 18, 2010 11:50 am

    Jan, Fleur heeft gelijk, ik zou me er ook nogeens over bezinnen...
    Groeten,
    ss kampvuur
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    Pellets maken Empty Re: Pellets maken

    Bericht van Block do nov 18, 2010 12:12 pm

    Jan,

    Ik heb er zelf ook al eens gedacht.

    Je kan bij sommige zagerijen gratis de stof, zaagselsilo komen leegmaken. Je zou dit bijvoorbeeld simpel kunnen door een groot vat op een aanhangwagen te zetten.

    Een kleine pers doet al snel een 100kg per uur, vang de pellets terug op een zeefplaat. Je kan de pellets terug in de zakken doen van je pellets die je nu gebruikt en terug toesealen met een simpele sealtang.

    Richtprijs denk ik rond 1 euro per 10 kilo wil je er nog vlot vanaf geraken. Je hebt zowiezo niet de kwaliteit van de grote spelers.

    Je moet al een grote hangar ofzo hebben om te produceren en op te slaan. Die persen maken een enorm lawaai, je moet al een industriezone ofzo zitten om dit te doen.

    De betrouwbaarheid en onderhoudskosten van zo een pers kan ik ook niet inschatten.

    Een pers die 5000 watt per uur verbruikt kost al bijna 1 euro per uur aan electriciteit.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]






    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellets maken Empty Re: Pellets maken

    Bericht van Gast do nov 18, 2010 12:23 pm

    Block je hebt er blijkbaar al een studie van gemaakt?
    Wat ik me afvraag, hoe ga je minderwaardige pellets slijten aan iemand voor een deftige prijs om er uiteindelijk nog een kleinigheid aan over te houden???
    Met alle andere problemen die je nog vermelde zou ik het in ieder geval niet zien zitten!
    Maar bon, wie ben ik, je moet de creatieveling een kans geven zeker!? We laten Jan rustig nadenken...
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    Pellets maken Empty Re: Pellets maken

    Bericht van Block do nov 18, 2010 12:28 pm

    Daarom dat ik het ook niet gedaan heb hé.

    Het leek me toen gewoon interessant omdat ik 500meter van een zagerij woon en daar gratis stof en zaagsel mocht ophalen. Nu zie ik hier af en toe een plospan vrachtwagen rijden. Groene vrachtwagen met zwart zeil.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellets maken Empty Re: Pellets maken

    Bericht van Gast do nov 18, 2010 12:35 pm

    @Block,
    heb er zelf ook al aan gedacht. Zo'n pers kost, direct ingevoerd vanuit China, € 800,= + BTW. Ik ga volgend jaar beginnen om kranten, snoeiafval en karton te pelleteren en dan puur voor eigen gebruik. Ik heb al een hamermolen staan en die maakt fijn stof van de materialen en dat kan zo de pers in.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellets maken Empty Re: Pellets maken

    Bericht van Gast do nov 18, 2010 12:38 pm

    Zeer benieuw naar je resultaat Dick, laat ons weten als het zover is!
    Succes gewenst.
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellets maken Empty Re: Pellets maken

    Bericht van Gast do nov 18, 2010 1:15 pm

    dicktwist schreef:@Block,
    heb er zelf ook al aan gedacht. Zo'n pers kost, direct ingevoerd vanuit China, € 800,= + BTW. Ik ga volgend jaar beginnen om kranten, snoeiafval en karton te pelleteren en dan puur voor eigen gebruik. Ik heb al een hamermolen staan en die maakt fijn stof van de materialen en dat kan zo de pers in.





    jij zal zeker de eerste niet meer zijn die dergelijke pellets zal maken,toen ik mijn kachels kocht indertijd hadden ze problemen met een kachel bij een van hun klanten ,na herhaalde malen op interventie te zijn geweest is tot de ontdekking gekomen dat die persoon soms zeer goedkope pellets gebruikte met de nodige miserie vandien,ikzelf heb die pellets gezien en wat bleek dat er stukjes karton,papier en zelf stofweefsel in verwerkt zat.
    wat de garantie betrof en de tijd om de kachel te gaan onderzoeken vroeg ik mij op dit moment nog niet af.



    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellets maken Empty Re: Pellets maken

    Bericht van Gast do nov 18, 2010 1:18 pm

    Blijft nog de vraag hoe je het vochtgehalte gaat regelen in de pellets, iets te veel vocht en ze vallen uit elkaar, iets te weinig en je krijgt ze niet vast genoeg geperst, zal een enorm verschil geven tussen persen in juli met 30° en brandende zon tegen januarie met soms 90% luchtvochtigheid.
    moeilijke materie
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellets maken Empty Re: Pellets maken

    Bericht van Gast do nov 18, 2010 1:25 pm

    Inderdaad niet evident en Fleur heeft een serieus punt betreffende garantievoorwaarden van de kachelproducenten!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellets maken Empty Re: Pellets maken

    Bericht van Gast do nov 18, 2010 1:34 pm

    ss, in de link Papierpellets zie je bij video/Pellets aus papier hoe e.e.a. gaat. Naar ik begrepen heb levert dit pellets op van ongeveer 5,2 Kw.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellets maken Empty Re: Pellets maken

    Bericht van Gast do nov 18, 2010 1:43 pm

    Zeer interressant, zou het in de praktijk weleens willen testen. Zoals ik al zei, ik ben zeer benieuwd en hou ons op de hoogte als je er mocht mee beginnen!
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellets maken Empty Re: Pellets maken

    Bericht van Gast do nov 18, 2010 2:29 pm

    dicktwist schreef:ss, in de link Papierpellets zie je bij video/Pellets aus papier hoe e.e.a. gaat. Naar ik begrepen heb levert dit pellets op van ongeveer 5,2 Kw.

    En meteen van al ons papier vanaf, rijk ga je er misschien niet van worden en simpel zal het ook niet zijn maar als het goed komt heb je wel goedkope pellets.

    Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellets maken Empty Re: Pellets maken

    Bericht van Gast do nov 18, 2010 2:36 pm

    Op YouTube staat ergens een Amerikaans filmpje over het pelleteren van junkmail, daar gooien ze alle reclamedrukwerk door de pers. Gekleurd spul lijkt me niet echt geweldig dus dat doe ik niet maar alle ongebleekt papier wordt gebruikt.

    Verder het jaarlijkse snoeihout en timmerafval en wat verder door de hamermolen kan en dat zijn bij mij twee aanhangers per jaar. We hebben hier twee papiercontainers en die krijg je makkelijk vol met alles wat in de bus gegooid wordt.

    Inderdaad, rijk wordt ik er niet van maar het bespaart wel, uurtje draaien met de molen is 200 kilo meel en twee uur draaien met de pers levert dan 180 kilo pellets op, 20 kilo is verlies aan vocht.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4754
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Pellets maken Empty Re: Pellets maken

    Bericht van pedro do nov 18, 2010 9:16 pm

    jan de tuinman schreef:Dag iedereen,

    ik ben hier vrij nieuw. Ik zou graag pellets produceren, maar dat vraagt wat investeringen. Ik beschik over wat vrije tijd en wil die nuttig invullen. Zijn er mensen van rond Wingene, Tielt, Beernem, Oostkamp, ... die eventueel bereid zouden zijn om bij mij pellets te komen kopen. Als zit nog in een studiefase, het zal dus nog niet voor morgen zijn.
    Mochten er toevallig leden zijn die een pelletpers te koop hebben staan mogen ze me dit ook laten weten.
    Pellets zouden tegen een democratische prijs te bekomen zijn. Mochten er liefhebbers zijn, zouden ze best ook laten weten hoeveel kg pellets ze wekelijks nodig hebben.

    Vele groetjes

    Jan de tuinman

    Wil nu niet negatief overkomen maar volgens mij is dit idee niet echt haalbaar,zeker omdat,zoals de topicstarter schrijft over wat vrije tijd beschikt en het dus een soort hobby moet worden.De investering zal niet min zijn,moet altijd aan grondstoffen geraken,kwaliteit pellets??,winst maken moet je al helemaal niet aan denken...

    Dus ja,dan rest er mij gewoon nog de vraag:waarom?

    Grtz,

    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellets maken Empty Re: Pellets maken

    Bericht van Gast vr nov 19, 2010 8:24 am

    Vorig jaar kreeg ik de vraag van een vriend die in Frankrijk woont hoe het evt zou kunnen om van snoeihout van wijnranken pellets te maken. Deze heeft dan genoeg prospectie hieromtrend gedaan en heeft er toch vanaf gezien opdat het eerst en vooral een serieuze investering was niettegenstaande hij het snoeihout praktisch gratis kon gaan ophalen bij de boeren. Hij begreep ook vlug dat de markt al meer dan genoeg grote spelers bevat. Uiteindelijk heeft hij machines in China gaan halen om van hetzelfde snoeihout dan maar houtskool te maken wat eerstdaags op de markt gaat verschijnen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellets maken Empty Re: Pellets maken

    Bericht van Gast vr nov 19, 2010 8:44 am

    zelfgemaakte pellets waarin schors en allerhande houtafval in verwerkt zit is ideaal om in een GEWONE hout,speksteen kachel te branden.
    in vele van deze kachels word als optie al een vuurkorf voorzien
    als je dan natuurlijk aan de bron zit en de grondstof voorhanden hebt is het te overwegen om die pellets zelf te produceren en een deel te verkopen om uit de kosten te geraken.
    pellets stokeren geeft uiteindelijk ook voordelen ,alleen al de plaats (silo) enz...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellets maken Empty Re: Pellets maken

    Bericht van Gast vr nov 19, 2010 12:15 pm

    Ik begrijp het allemaal niet goed meer, er is toch een verschil tussen gierig zijn en zuinig zijn. De op het moment beschikbare brandstoffen voor onze kachels zijn in vergelijking met andere brandstoffen redelijk betaalbaar, en worden luxieus verpakt, eventueel geleverd enz... zonder dat we ons er zorgen moeten over maken.
    Zelf beginnen klooien met persen aan te schaffen, andere brandmaterialen erin gooien enz... ik denk niet ( als je je investering ,plaats, je werkuren en elektriciteits vebruik meetelt ( bedrijven hebben veel lagere tarieven dan partikulieren) dan vrees ik dat je bedrogen uitkomt en er nooit goedkopere pellets mee kunt produceren, maar wel alle kosten in kaart brengen.
    Nu is het een telefoontje naar X of Y en ze worden netjes geleverd, of haal ze af.geen gedoe, geen rommel aan huis, geen investering enz.....
    Ik laat mijn leverancier graag ook leven, en geniet van het comfort, dat is me ook veel waard.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pellets maken Empty Re: Pellets maken

    Bericht van Gast vr nov 19, 2010 12:46 pm

    je eigen pellets maken ,als je grondstof gratis is en dan dit toestel aanschaffen

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    Pellets maken Empty Re: Pellets maken

    Bericht van Block vr nov 19, 2010 3:07 pm

    Het ligt wel helemaal anders als jezelf of familie een zagerij hebt. Dan is het volgens mij juist interessanter om een houtbrikketten of pelletpers te voorzien. Met die silo heb je een hoog risico en kost enorm veel om te laten storten.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31540
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Pellets maken Empty Re: Pellets maken

    Bericht van erwin vr nov 19, 2010 3:33 pm

    De kostprijs van een Sunmachine volledig geïnstalleerd bedraagt 32 450 EUR (excl BTW),

    affraid

    Gesponsorde inhoud


    Pellets maken Empty Re: Pellets maken

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 10, 2024 2:40 am