Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 10 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 9 gasten

krusty


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Problemen met Edelkamin Marea

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Problemen met Edelkamin Marea Empty Problemen met Edelkamin Marea

    Bericht van Gast zo dec 19, 2010 9:33 pm

    Ik heb een Edelkamin Marea met nu toch al de nodige problemen. De kachel is anderhalf jaar oud, dus nog in garantie.
    Vorige maand wilde plots de wormschroef geen pellets meer opdraaien. Gezien garantie, ik gebeld naar de leverancier. Twee weken moeten wachten tot ze kwamen en het verdict bleek dat de motor die de wormschroef doet draaien er domweg afgevallen is (?????). Goed, deze werd terug vastgezet door de technieker. Twee weken later, terug hetzelfde probleem. Ik weer gebeld en deze keer ging de zaakvoerder zelf komen. Toen die hier binnen kwam zag ik al dadelijk dat het snel moest gaan. Mijnheer was nogal gehaast, moest constant bellen naar zijn technieker en na veel gepruts zei hij "voila, dat staat er weer op, nog een goeiendag" Voor ik ook maar iets kon vragen was hij weer verdwenen. De kachel had hij niet gecontroleerd op goede werking. Ik steek dus na het vertrek de kachel aan en ik hoor onmiddellijk de wormschroef blokkeren. Ik bel terug en het antwoord was dat de invoerder ging moeten langskomen (girretz pierre). Een weekje later waren die hier. Die technieker zegt tegen mij dat er niets mis is met de kachel maar dat het de schuld is van de pellets. Ik, hoogstverbaasd maar toch garantienummer en zo doorgegeven. Krijg ik twee weken later een factuur van 242 euro. Op mijn vraag waarom ik moet betalen terwijl er nog garantie is zeggen zij dat het geen garantie betreft gezien het aan de pellets ligt. Ik ben daar niet mee akkoord en na twee weken over en weer mailen en discussiëren met de leverancier en de invoerder besluit ik om de factuur te betalen maar nooit van mijn leven nog een voet binnen te zetten bij de leverancier en bij edelkamin.
    Net voor ik op de verzendknop wil drukken om mijn factuur te betalen begint mijn kachel een angstaanjagend metalig lawaai te maken, zo luid dat ik de kachel dien uit te zetten.
    Ik bel onmiddellijk naar de invoerder en die beweert wederom dat het aan de pellets ligt.
    Ik sta dus klaar om uit mijn vel te springen en besluit zelf eens een kijkje in de kachel te nemen. Ik haal het deksel en de zijwanden er af en stel vast dat de kachel binnen in de behuizing vol met pellets ligt. Er liggen ook pellets in de schoepen die de warme lucht blazen. Wanneer deze draaien produceren de pellets een rinkelend geluid. Ik stel vast dat er een veel te grote speling is tussen de motor die de wormschroef aandrijft en de wormschroef zelf. Er zit een gat van een halve centimeter waardoor er pellets uitvallen aan de binnenkant van de kachel en in de schoepen vallen.
    Ik bel razend naar de invoerder, neem foto's van de binnenkant en mail deze door.
    Morgen verwacht ik antwoord. Ondertussen ben ik niet bij de pakken blijven zitten en heb zelf de motor vastgedraaid tegen de wormschroef, de kachel volledig schoongemaakt en alle pellets van aan de binnenkant verwijderd en de kachel werkt weer perfect. Ik ben nu echt wel benieuwd naar hun antwoord maar ben in ieder geval niet zinnens om hun factuur te betalen.
    Wat een amateurisme zeg.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31529
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Problemen met Edelkamin Marea Empty Re: Problemen met Edelkamin Marea

    Bericht van erwin zo dec 19, 2010 9:45 pm

    straf verhaal Shocked

    zeker niet betalen garantie is 2 jaar
    pellets kunnen geen motor doen afvallen

    a propos welke pellets gebruik je affraid
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Problemen met Edelkamin Marea Empty Re: Problemen met Edelkamin Marea

    Bericht van Gast zo dec 19, 2010 9:53 pm

    Ik gebruik pellets Mandi van de groep Van Damme, te koop in de Brico Plan-it
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Problemen met Edelkamin Marea Empty Re: Problemen met Edelkamin Marea

    Bericht van Annejanne zo dec 19, 2010 10:02 pm

    Heb vorig seizoen 1 ton Mandi's gestookt ZONDER probleem!!Wat is dat voor lulkoek zeg. Wat gaan ze nog proberen wijs te maken???


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31529
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Problemen met Edelkamin Marea Empty Re: Problemen met Edelkamin Marea

    Bericht van erwin zo dec 19, 2010 10:18 pm

    Flat Twin Power schreef:Ik gebruik pellets Mandi van de groep Van Damme, te koop in de Brico Plan-it

    niet betalen ze hebben geen poot om op te staan
    mandi is dinplus gelijk ze voorschrijven bij edilkamin
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Problemen met Edelkamin Marea Empty Re: Problemen met Edelkamin Marea

    Bericht van Gast wo dec 22, 2010 10:20 am

    Vervolg van het verhaal.

    Gisteren werd ik opgebeld door de vertegenwoordiger voor Vlaanderen. Na het zien van mijn foto's bleek hij naar eigen zeggen op 10.000 verkocht kachels nog nooit dergelijke problemen te zijn tegengekomen.
    Hij zou een gesprek voeren met de zaakvoerder van girretz pierre om de factuur door te sturen naar de verkoper omdat die zijn werk niet heeft gedaan zoals het hoort en mij een creditnota sturen.
    Ik ben benieuwd.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Problemen met Edelkamin Marea Empty Re: Problemen met Edelkamin Marea

    Bericht van steven wo dec 22, 2010 10:39 am

    veel geluk ...


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Problemen met Edelkamin Marea Empty Re: Problemen met Edelkamin Marea

    Bericht van Annejanne wo dec 22, 2010 11:10 am

    wie is die verkoper? Echt geen aanrader!!! Zo kan ik het ook niet goed


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Problemen met Edelkamin Marea Empty Re: Problemen met Edelkamin Marea

    Bericht van Gast wo dec 22, 2010 11:47 am

    Mortier in Middelkerke
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Problemen met Edelkamin Marea Empty Re: Problemen met Edelkamin Marea

    Bericht van Gast wo dec 22, 2010 7:50 pm

    Creditnota ontvangen.

    Sowieso zet ik in ieder geval geen voet meer binnen bij de leverancier. Na mij doorgestuurde foto's naar de invoerder zijn ze blijkbaar toch in gang geschoten.
    Gelukkig.

    Eind goed al goed.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Problemen met Edelkamin Marea Empty Re: Problemen met Edelkamin Marea

    Bericht van steven wo dec 22, 2010 8:49 pm

    super nieuws! Ik denk dat Mortier nochthans meer dan 1 edilkamin plaatst. verschiet er een beetje van dat hij niet helpt.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Problemen met Edelkamin Marea Empty Re: Problemen met Edelkamin Marea

    Bericht van Gast do dec 23, 2010 2:52 pm

    Ik wil geen polemiek starten over de leverancier maar na mijn voorval ben ik een beetje beginnen rondvragen en ik ben tot nu toe al meer ontevredenen tegengekomen dan mensen die tevreden zijn.
    Weet je wat hij zei nadat ik de foto's van de speling op de motor heb doorgestuurd ? Ik kreeg een mail met de vraag om zelf te motor terug te vijzen( ????). Terwijl hij eigenlijk had moeten zeggen: het spijt me van ons slechte werk, we komen vandaag nog langs om het goed te doen. Omdat ik geen zin had om weer twee weken te wachten tot iemand langskwam heb ik het dus zelf gedaan en mijn gedacht gezegd aan de invoerder waar ze na het zien van mijn foto's plots veel inschikkelijker waren. Ik moet wel zeggen dat ze bij de invoerder steeds vriendelijk waren en mij probeerden te helpen maar het stoot me een beetje tegen de borst dat ze bleven hameren op het feit dat het de schuld van de pellets waren en maar van hun visie af zagen na het zien van de foto's.
    Er kan aan een kachel net zoals aan gelijk welk toestel iets mis gaan maar als je dan van de leverancier geen service krijgt en zelf uw kachel moet gaan beginnen herstellen dat is toch wel heel straf. Stel dat je een auto koopt en hem ook zelf moet gaan herstellen, het zou nogal wat zijn.

    Gesponsorde inhoud


    Problemen met Edelkamin Marea Empty Re: Problemen met Edelkamin Marea

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 9:14 pm