Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 21 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 21 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Paar algemene vraagjes

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Paar algemene vraagjes Empty Paar algemene vraagjes

    Bericht van Gast di dec 28, 2010 7:35 pm

    Hoi!

    Ik ben nieuw op dit forum, gezien ik sterk overweeg een pelletkachel te installeren. Mijn voorkeur gaat uit naar een inbouw, gezien dit beter past in ons interieur. Ik ben volledig gevallen voor de 2 modellen van Edil Kamin. Nu had ik toch een aantal vraagjes;

    1. Deze kachels hebben een geforceerde uitdrijving van de verbrandingsrook. In hoeverre kan je deze evacueren met een horizontale afvoer en zo ja, hoe lang max? Is er een extra investering nodig, bv. voor een extra ventilator voor afvoer van de rook?
    2. Heb je buiten de afmetingen van deze kachel veel meer extra ruimte nodig voor inbouw, en geeft deze dan nog veel warmte af (zou deels ingebouwd worden in muur en dan met vals wandje in de toilet (waar hij in komt te steken).
    3. Zijn er nog andere merken die strakke inbouwmodellen verkopen aan ongeveer dezelfde prijs?
    Let me know!

    Cheers,

    Bart
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Paar algemene vraagjes Empty Re: Paar algemene vraagjes

    Bericht van pedro di dec 28, 2010 7:53 pm

    Bart,

    eerst en vooral welkom hier!

    Ikzelf heb een Ecoteck Sara inbouwkachel waar ik zeer tevreden van ben,ze hebben verschillende modellen.ook extraflam heeft een paar inbouwmodellen. Zeker es nakijken!Bij inbouw heb je ook 2mogelijkheden voor het bijvullen,nl een kachel die je uittrekt op rails of ene dat je via de lade bovenaan kan bijvullen
    Je hebt bij een inbouwkachel toch wat ruimte nodig rond de kachel é voor toch een beetje ventilatie!Wat bedoel je met:geeft deze dan nog veel warmte af?De ventilatoren?of bedoel je het warm worden van de kachel?

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Paar algemene vraagjes Empty Re: Paar algemene vraagjes

    Bericht van erwin di dec 28, 2010 8:07 pm

    GlobetrotterXXL schreef:Hoi!

    Ik ben nieuw op dit forum, gezien ik sterk overweeg een pelletkachel te installeren. Mijn voorkeur gaat uit naar een inbouw, gezien dit beter past in ons interieur. Ik ben volledig gevallen voor de 2 modellen van Edil Kamin. Nu had ik toch een aantal vraagjes;

    1. Deze kachels hebben een geforceerde uitdrijving van de verbrandingsrook. In hoeverre kan je deze evacueren met een horizontale afvoer en zo ja, hoe lang max? Is er een extra investering nodig, bv. voor een extra ventilator voor afvoer van de rook?
    2. Heb je buiten de afmetingen van deze kachel veel meer extra ruimte nodig voor inbouw, en geeft deze dan nog veel warmte af (zou deels ingebouwd worden in muur en dan met vals wandje in de toilet (waar hij in komt te steken).
    3. Zijn er nog andere merken die strakke inbouwmodellen verkopen aan ongeveer dezelfde prijs?
    Let me know!

    Cheers,

    Bart

    1. de ventilator voor de rook zit standaard ingebouwd in de kachel, horizontaal zo kort mogelijk houden,
    meestal komt er een T-stuk en dan omhoog
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Paar algemene vraagjes Empty Re: Paar algemene vraagjes

    Bericht van Gast wo dec 29, 2010 10:55 am

    @ Pedro; ik zie op de technische tekeningen op de site van edil kamin, dat ze die dikwijls tot tegen een muur zetten, dus zou bij mij ook zo zijn (zij het dan een valse wand, want ga hem inbouwen, dus steekt dan een stuk tussen toilet en living). Zou dan aan de toiletzijde een valse wand willen maken in brandwerend materiaal. Dit maakt dat dit volledig tot tegen de kachel zou komen omdat ik daar niet meer ruimte heb. Rondom, en boven en onder zou ik wel nog ruimte hebben voor circulatie, maar vanachter niet. Mijn vraag was dus of hij ook veel warmte afgeeft naar achter toe, gezien hij hier dan al direct tegen de brandwerende plaat komt te zitten; waarvan ik veronderstel van niet, gezien hier ook het peletreservoir zit hé...

    Verder; i.v.m. de horizontale afvoer heb ik intussen gevonden dat deze te beperken blijft tot 2 meter max, dus das eigenlijk te weinig voor mijn eerste plan... Natuurlijk, een buis die boven op een ongelukkige plaats in de nachthal uitkomt, das ook niet alles hé. Worden deze buizen (indien 80mm dubbelwandig) trouwens heel warm???
    Cheers,

    Bart

    Gesponsorde inhoud


    Paar algemene vraagjes Empty Re: Paar algemene vraagjes

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 7:42 am