Weet iemend of een gemetselde schouw bestaande uit betonnen schouwpotten met twee copartimenten (1 rookafvoer compartiment en 1verluchtingscompartiment) Kan dienen voor het op aansluiten van een pelletkachel?
mvg,
Er zijn in totaal 47 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 46 gasten
Geen
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
drt schreef:Hallo,
Weet iemend of een gemetselde schouw bestaande uit betonnen schouwpotten met twee copartimenten (1 rookafvoer compartiment en 1verluchtingscompartiment) Kan dienen voor het op aansluiten van een pelletkachel?
mvg,
drt schreef:Die kan dus niet gewoon dienen , moet er altijd een inox buis insteken?
wat zou er gebeuren als je de rook gewoon door de schouwpotten omhoog laat gaan? (de schouw heeft goeie trek)
mvg
ik heb tot hier toe gewoon mijn gemetste schouw gebruikt en nog geen problemen gehaddrt schreef:dus een dubbelwandige inox buis in schouw steken met daar minerale isolatie wol er omheen dan?
drt schreef:dus een dubbelwandige inox buis in schouw steken met daar minerale isolatie wol er omheen dan?
fleur schreef:drt schreef:dus een dubbelwandige inox buis in schouw steken met daar minerale isolatie wol er omheen dan?
nee ,een enkelwandige buis,anders isoleer je tweemaal en dit is nu ook niet nodig .
drt schreef:Maar als ik gewoon 1 dubbelwandige buis inox door mijn schouwpotten omhoog steek is dus voldoende en moet er geen isolatie omheen zoals bv minerale wol
drt schreef:Hallo,
er ligt een blauwe steen over de schouw van 4 cm dik als bescherming tegen regen en inslaande wind! nu heb ik schouwpotten met 2 aparte kamers dus 1 voor rookafvoer en 1 voer verluchting die kan dienen voor externe lucht aan te voeren misschien? m
dlight schreef:ik heb boven op mijn schouw betonnen trekpotten of schouwpotten staan, of hoe moet ik dat noemen....
ik vraag me af of ik het bijhorende betonnen deksel er op moet leggen, of niet?? De 4 schuine openingen opzij blijven dan enkel open...
Op dit moment ligt het deksel er (nog) niet op, was niet nodig voor mijn allesbrander, ondertussen draait de pelletkachel al een paar weken.