Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 14 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 1 verborgen en 11 gasten

alvaho, grossard.rob


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 am.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Hallo allemaal

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hallo allemaal Empty Hallo allemaal

    Bericht van Gast ma jan 31, 2011 6:55 am

    Hallo, even voorstellen, wij zijn G en P uit heist o/d berg en trose eigenaars van een MCZ Mercury.
    Deze staat in onze veranda en heeft als taak om de veranda tijdens de wintermaanden te verwarmen
    Veranda is 35m² groot en gedeeltelijk met plat geisoleerd dak. Tot nu toe zijn we best tevreden met onze aankoop.
    we hebben verschillende pellets geprobeerd, de properste en bij mij de beste bevonden zijn plospan.
    Als er nog mensen zijn die hun bevindingen en of raad kunnen geven? shoot!!
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Hallo allemaal Empty Re: Hallo allemaal

    Bericht van pedro ma jan 31, 2011 7:37 am

    Welkom op het forum !

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hallo allemaal Empty Re: Hallo allemaal

    Bericht van Gast ma jan 31, 2011 7:48 am

    welkom hier
    Mvg Meeki
    boxke
    boxke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 223
    Registration date : 18-10-10

    Hallo allemaal Empty Re: Hallo allemaal

    Bericht van boxke ma jan 31, 2011 8:51 am

    Beste PR,

    Was de Mercury geen 6kW ? Kan je met deze Mercury de ganse veranda op temperatuur krijgen in deze wintermaanden ? Voor zulk een grote ruimte met glas zou ik iets zwaarder genomen hebben.
    Welke temperatuur kan je aanhouden bij vriesweer van vorige maand ?
    Gr, boxke
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hallo allemaal Empty Re: Hallo allemaal

    Bericht van Gast ma jan 31, 2011 9:05 pm

    Boxke, wel geloof het of niet maar ik krijg onze veranda zelfs in deze wintermaanden warm, kacheltje is een 8kw en ik heb er een temperatuur van 23 graden. wanneer ik deze 's morgens opzet duurt het wel een uurtje of twee voor het een temperatuur van 20 graden heeft.Even ter verduidelijking, onze veranda is wel groot maar maar uit de helft een glazen dak en rondom glaspartij tot op de vloer andere helft is een plat dak dat degelijk geisoleerd is en een glaspartij op muurtje van 90cm hoog . De veranda is zuid gericht en heb dus ganse dag zon als ze schijnt teminste. eergisteren wanneer het buiten 4 graden was en de zon zich liet zien was het binnen een 17 graden zonder dat de kachel brand.wanneer we de kachel aankochten was het enkel de bedoeling als bijverwarming om enkel de veranda te verwarmen,en na advies van de verkoper (nadat deze is komen zien wat de mogelijkheden waren)mercury aangekocht. ook even bij vertellen dat we wel een energievriendelijk huis hebben, wij verwarmen met mazout en op een jaar een verbruik hebben van een 2000 liter (verwarming, warm water) wat niet veel is voor een gezin met 5 kinderen. We zijn dus best tevreden wanneer we de kachel laten branden van een uur of 8 's morgens tot 23u verbruiken we nu als het zo koud is anderhalve zak pellets. voor het koude weer kwamen we ruim toe met 1 zak.Zo dit was een hele boterham van een tevreden pelletkachel eigenaar. Zo tevreden dat we overwegen om onze woonst binnen ook te voorzien van een pellet inbouwkachel. Btw een vriend hier ook op het forum kan mijn verhaal staven niet waar Tsani?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hallo allemaal Empty Re: Hallo allemaal

    Bericht van Gast di feb 01, 2011 12:33 am

    PR schreef:Boxke, wel geloof het of niet maar ik krijg onze veranda zelfs in deze wintermaanden warm, kacheltje is een 8kw en ik heb er een temperatuur van 23 graden. wanneer ik deze 's morgens opzet duurt het wel een uurtje of twee voor het een temperatuur van 20 graden heeft.Even ter verduidelijking, onze veranda is wel groot maar maar uit de helft een glazen dak en rondom glaspartij tot op de vloer andere helft is een plat dak dat degelijk geisoleerd is en een glaspartij op muurtje van 90cm hoog . De veranda is zuid gericht en heb dus ganse dag zon als ze schijnt teminste. eergisteren wanneer het buiten 4 graden was en de zon zich liet zien was het binnen een 17 graden zonder dat de kachel brand.wanneer we de kachel aankochten was het enkel de bedoeling als bijverwarming om enkel de veranda te verwarmen,en na advies van de verkoper (nadat deze is komen zien wat de mogelijkheden waren)mercury aangekocht. ook even bij vertellen dat we wel een energievriendelijk huis hebben, wij verwarmen met mazout en op een jaar een verbruik hebben van een 2000 liter (verwarming, warm water) wat niet veel is voor een gezin met 5 kinderen. We zijn dus best tevreden wanneer we de kachel laten branden van een uur of 8 's morgens tot 23u verbruiken we nu als het zo koud is anderhalve zak pellets. voor het koude weer kwamen we ruim toe met 1 zak.Zo dit was een hele boterham van een tevreden pelletkachel eigenaar. Zo tevreden dat we overwegen om onze woonst binnen ook te voorzien van een pellet inbouwkachel. Btw een vriend hier ook op het forum kan mijn verhaal staven niet waar Tsani?


    pr
    nooit overwogen om een pelletkachel in de woonkamer te plaatsen die woonkamer en veranda samen kon verwarmen ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hallo allemaal Empty Re: Hallo allemaal

    Bericht van Gast di feb 01, 2011 2:02 am

    natuurlijk hebben we dat overwogen om een zwaarder model in de woonkamer te plaatsen zodat we beide ruimtes ermee konden verwarmen, maar dat was wel een zwaardere kost en niet echt noodzakelijk, de pelletkachel dient enkel maar om onze veranda bij te verwarmen als we deze gebruiken wat niet alle dagen is. Op termijn willen we grote kosten doen om onze volledige woning te verwarmen met pellets (inbouw met kanalen naar de aangrenzende en bovenkamers)wat wel heel wat meer verbouwingswerken en kosten meedraagt dan dat kleine kacheltje van nu. Dus voorlopig tevreden met wat we nu hebben, als de spaarcenten wat aangedikt zijn volgt de rest

    Gesponsorde inhoud


    Hallo allemaal Empty Re: Hallo allemaal

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 8:47 am